Lykkäys vai ei?

Ongelmallista

Terve. Olisin menossa tammikuussa 2010 armeijaan, mutta koska en päässytkään opiskelemaan niin eteen tuli pienoinen ropleema.

Jos menen nyt armeijaan ja olen siellä 6-9kk niin en pysty hakemaan 2010 minnekkään opiskelemaan, taaskaan. Joten haku lykkääntyisi 2011.

Jos haen lykkäystä kesäksi 2010 niin pääsen hakemaan, mutta kun syksyllä pitäisi aloittaa opiskelu, niin olenkin armeijassa. Joten jälleen kaikki menee 2011 puolelle.

Sitten ajattelin vain, että jos menee tammikuussa armeijaan, mutta yrittää hakea henkilökohtaista lomaa (tjsp) 2-3kk ja lukee sen aikana ja hakee. Hakujen jälkeen takaisin armeijaan ja sitten kävisin sen loppuun kesällä. Syksyllä sitten voisi päästä opiskelemaan. Mutta voiko asia oikeasti mennä edes näin? Kuinka helppoa sellaisen loman hakeminen on?

Jos joillain olisi muita vaihtoehtoja niin otan kaiken vastaan ihan mielelläki =D.
Kiitos!

5

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saada

      henkilökohtaista lomaa 2-3 päivää ton takia mutta 2-3kk? Mitä vattua sä kuvittelet...

      • Aloittaja.

        Siis sen aikana kerkee oikeesti lukemaanki jotain, ennen kun menee kokeisiin.


      • ...
        Aloittaja. kirjoitti:

        Siis sen aikana kerkee oikeesti lukemaanki jotain, ennen kun menee kokeisiin.

        Turha toivoa, että tuollaisella perusteella saisit parin kuukauden loman.


      • Aloittaja.
        ... kirjoitti:

        Turha toivoa, että tuollaisella perusteella saisit parin kuukauden loman.

        Henkilökohtainen syyloma (HSL)

        Varusmiehelle voidaan myöntää pakottavista henkilökohtaisista syistä lomaa (HSL) yhteensä enintään 6 kuukautta. Palvelusaikaa laskettaessa on huomioitava, että henkilökohtainen syyloma pidentää aina asevelvollisen palvelusaikaa lomaa vastaavalla ajalla. Loma voidaan myöntää, jos anoja esittää perusteeksi pakottavat henkilökohtaiset syyt. Henkilökohtaista syylomaa voidaan myöntää seuraavista syistä: opinto-, taloudelliset, oikeus- ja perhekohtaiset asiat, urheilukilpailut sekä luottamustehtävät.

        Tätä kattelin vaan. Syinä on "opinto" tuolla ainaki.


    • Vapdaueusetse

      C-paperit psykologilta ja ilmoitus aluetoimistoon ja sen jälkeen käyt kertaustarkastuksessa ja homma selvä. Kerrot kaikkea erikoista, maapallontuhosta ja sairaasta yhteiskunnasta ja kaikesta mitä päähän tulee niin eiköhän se lyö kouraan C-paperit. (Nuo 2 ensimmäistä ovat totta, maapallo tuhoutuu mutta ei aikaa milloin ja elämme todella sairaassa yhteiskunnassa)

      Ei sinne sekopää laitokseen kannata mennä. Pidä järki päässä äläkä nakkaa sitä hiiteen.

      - Aattele ite ettei toiset päättäs ja säätäs sun ajatuksias, pelasta ittes ja aattele kaiken järjellä ite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe