Uusi pyykkäri hankinnassa

cylinda/upo

Hei,

olisi siis uuden pyykkärin hankinta edessä kun entinen sanoi yhteistyösopimuksensa irti.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein ettei cylindaa enää maahantuoda? Edellinen oli cylinda ja olin siihen enemmän kuin tyytyväinen niin olisin myös sellaisen tilalle halunnut mut ilmeisesti hankala saada?

Sitten olen yrittänyt etsiä ruotsissa valmistettua upoa mut mistäs noista tietää mikä on valmistettu missäkin.. siis näin kun netistä vasta katselen.. onko jollain tietoa malleista mitkä olis siellä valmistettu ja sitten tietty jos vaan cylindaa saa niin se kiinnostaa etupäässä vaikka ilmeisesti ovatkin sama kone upon kanssa?

Asustelen oulun seudulla et jos liikkeistä tietoa mitkä jälleenmyy niin niistäkin mielelllään kuulisin.

Kiitos kaunis kaikille vastanneille. :)

36

2412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cylinda/upo

vielä edelliseen että päältätäytettävistä kyse. :)

• Carmster

saatavilla kunnon päältätäytettävää, no ok, Miele kasataan tsekeissä mutta osat lentää sinne saksan gútesloh:sta. Miele on siis sinun valinta.

• cylinda/ upo
        Carmster kirjoitti:

saatavilla kunnon päältätäytettävää, no ok, Miele kasataan tsekeissä mutta osat lentää sinne saksan gútesloh:sta. Miele on siis sinun valinta.

joo ehkä.. mut en mä niin kallista ajatellu ostaa.. mulle kelpais halvempiki.. et jos upolta löytyis jos tota cylindaa ei enää maahan kanneta.. siis 600-700 euroa raja..

• cylinda/ upo
        cylinda/ upo kirjoitti:

joo ehkä.. mut en mä niin kallista ajatellu ostaa.. mulle kelpais halvempiki.. et jos upolta löytyis jos tota cylindaa ei enää maahan kanneta.. siis 600-700 euroa raja..

jatkoa.. eli pitääkö valita edestä täytettävä jos haluaa jompaa kumpaa laatua tai laatua yleensä vähän sievempään hintaan?

• Boshkhi
        cylinda/ upo kirjoitti:

jatkoa.. eli pitääkö valita edestä täytettävä jos haluaa jompaa kumpaa laatua tai laatua yleensä vähän sievempään hintaan?

laatukoneita ei oikein enää saa päältä täytettävinä. Eluxin ja AEG:n koneet Mielen ohella kohtuukoneita sentään.

Cylindan päältä täytettävä on sitä paitsi Brandtin (eli FagorBrandtin) tekele eikä ruotsintehtaan tuote-ja samaa myydään Siemens ja Bosch merkeillä päältä täytettävänä. Meluisia mutta muuten ihan ok. Cylindaa ei enää saa siis.

• Boshkhi
        Boshkhi kirjoitti:

laatukoneita ei oikein enää saa päältä täytettävinä. Eluxin ja AEG:n koneet Mielen ohella kohtuukoneita sentään.

Cylindan päältä täytettävä on sitä paitsi Brandtin (eli FagorBrandtin) tekele eikä ruotsintehtaan tuote-ja samaa myydään Siemens ja Bosch merkeillä päältä täytettävänä. Meluisia mutta muuten ihan ok. Cylindaa ei enää saa siis.

päältä täytettävissä italialainen kone. Ei sama kuin Cylinda eli Brandt.

• Ed. täyt.
        Boshkhi kirjoitti:

päältä täytettävissä italialainen kone. Ei sama kuin Cylinda eli Brandt.

Ainoastaan edestä täytettävä Upo Quatro on sitä kuulua Ruotsin tehtaan tuotantoa, varmaan jostain varastosta vielä Cylindaakin löytyis, päältätäytettävistä ainoa laatukone on Miele, mutta vielä laadukkaamman edestä täytettävän
        Mielen saa halvemmalla, Expertillä just kattelin oli Miele tarjouksessa 790 e ja huippu kone.

• gigantista
        Ed. täyt. kirjoitti:

Ainoastaan edestä täytettävä Upo Quatro on sitä kuulua Ruotsin tehtaan tuotantoa, varmaan jostain varastosta vielä Cylindaakin löytyis, päältätäytettävistä ainoa laatukone on Miele, mutta vielä laadukkaamman edestä täytettävän
        Mielen saa halvemmalla, Expertillä just kattelin oli Miele tarjouksessa 790 e ja huippu kone.

sama malli mutta 1200 linkous 690Euroa, W550FI

• cylinda/ upo
        gigantista kirjoitti:

sama malli mutta 1200 linkous 690Euroa, W550FI

kiitos paljon vastauksista. Pitää alkaa sitten harkitsemaan edestä täytettävää vaikka mä en tykkäis kyykkiä.. huono selkä.. :/ mut juu.. siihen sais sit joskus päälle kuivausrummun jos mieli alkaa tekee sellasta et siitäkin se ois parempi vaihtoehto.. eli gigantista mieleä katteleen.. jos kerran tarjouksessa ovat. :)

• Boshkhi
        cylinda/ upo kirjoitti:

kiitos paljon vastauksista. Pitää alkaa sitten harkitsemaan edestä täytettävää vaikka mä en tykkäis kyykkiä.. huono selkä.. :/ mut juu.. siihen sais sit joskus päälle kuivausrummun jos mieli alkaa tekee sellasta et siitäkin se ois parempi vaihtoehto.. eli gigantista mieleä katteleen.. jos kerran tarjouksessa ovat. :)

korotuslaatikoita mutta hinta on vaan ilkee. Halpis-satasen laatikkoa ei kannata ottaa-on tapaus, jossa kone on tullut alas. Mallikohtaiset parhaat mutta maksaa kolmasosan koneen hinnasta-Boschilla 250 ja Mielellä 400 eppua-kallista lystiä.

• Mm_C
        cylinda/ upo kirjoitti:

Miee on kyllä pars ostos kun Cyindaa ei saa enään, Mieessä on sähköllä avautuva pesurumpukin ja sähkökatkon aikaan varaaukaisu ja Miele ja Cyinda ovat ainoita koneita jossa alaskin on terästä.

• cylinda/ upo
        Mm_C kirjoitti:

Miee on kyllä pars ostos kun Cyindaa ei saa enään, Mieessä on sähköllä avautuva pesurumpukin ja sähkökatkon aikaan varaaukaisu ja Miele ja Cyinda ovat ainoita koneita jossa alaskin on terästä.

Kävin sitten oulun gigantissa ja sieltä mielen sais 1000 eurolla.. huh huh.. siis halvimmillaan.. oli esittelykappale menny ainoasta 790 euron koneesta eikä uutta oo tulossa tilalle eikä korvaavaa.. joten pitää siis jatkaa etsimistä.. en aio 1000 maksaa kuitenkaan koneesta. kun cylindankin olis saanu about 660 euron hintaan.. mut tietty miele on laaadukkaampi.. huh huh et on vaikeeta yhen pyykkärin osto.. :P

• Boshkhi
        cylinda/ upo kirjoitti:

Kävin sitten oulun gigantissa ja sieltä mielen sais 1000 eurolla.. huh huh.. siis halvimmillaan.. oli esittelykappale menny ainoasta 790 euron koneesta eikä uutta oo tulossa tilalle eikä korvaavaa.. joten pitää siis jatkaa etsimistä.. en aio 1000 maksaa kuitenkaan koneesta. kun cylindankin olis saanu about 660 euron hintaan.. mut tietty miele on laaadukkaampi.. huh huh et on vaikeeta yhen pyykkärin osto.. :P

yli 900.

Bosch WAS 28482SN on Mustasta P:stä 749 euron luokkaa 4 vuoden takuulla Plussakortilla.

Ja ihan yhtä hyvä kuin Mielen 1000 kone.

• zoomipoika
        Mm_C kirjoitti:

ja uskollisesti tekee samat kirjoitusvirheetkin. Miee ja Cyinda kera alaan...... Kaikki noi ominaisuudet on Boschin ja AEG:n koneissa-allas muovia-entä sitten...

• Miele tietenkin
        cylinda/ upo kirjoitti:

Kysy Expertiltä varmasti löytyy Oulustakin ja siellä on Miele 795 ja hyvä kone!

Boshia ei voi verrata Mieleen, Miele painaakin 20 kiloo enemmän ja on terästä ja tehty kestämään 20. vuotta, meillä oli Boshi ja myytiin se heti pois kun lähti kävelemään linkouksessa, asentaja kävi vaihto iskarit ja taas sama ongelma, ei uskaltanut luottaa, ostettiin iso Cylinda tehty ruotsissa ja tosi hyvä on, mutta osta MIele se on hyvä!

• zoomipoika
        Miele tietenkin kirjoitti:

Kysy Expertiltä varmasti löytyy Oulustakin ja siellä on Miele 795 ja hyvä kone!

Boshia ei voi verrata Mieleen, Miele painaakin 20 kiloo enemmän ja on terästä ja tehty kestämään 20. vuotta, meillä oli Boshi ja myytiin se heti pois kun lähti kävelemään linkouksessa, asentaja kävi vaihto iskarit ja taas sama ongelma, ei uskaltanut luottaa, ostettiin iso Cylinda tehty ruotsissa ja tosi hyvä on, mutta osta MIele se on hyvä!

Opettele kirjoittamaan ennen kuin Mielepaskaa kehut. Bosch on parempi hinta-laatusuhteeltaan kuin Miele. Miele ei taatusti kestä kahta kertaa kauemmin kuin Bosch. Multa hajosi Miele 6 vuodessa ja ei ole lähipiirissä muuta kuin samanlaisia kokemuksia. Ei kannata ottaa halvinta mutta ei kalleintakaan. Cylindassakin on Italialaiset osat ja ne rikku ihan samalla lailla.

• mm-A
        cylinda/ upo kirjoitti:

katohan Expetr on Oulussa miele W-552 hinta 795-
        - Musta Pörssi on Oulussa Miele w-553 hinta797 ja on ihan eri luokan koneita kuin ne muut, Cyinda on samaa luokkaa mutta kun maahantuonti loppui, sitten on UPO quatro, mutta jos tolla< hinnalla saa saksalaisen Mielen niin osta pois!

Mielen koneet on tehty kestämään 20 vuotta! ainoastaan Cyindassa ja Mielessa on rakenne ammattikoneen rakenne ja TERÄSTÄ.

• cylinda/ upo
        zoomipoika kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan ennen kuin Mielepaskaa kehut. Bosch on parempi hinta-laatusuhteeltaan kuin Miele. Miele ei taatusti kestä kahta kertaa kauemmin kuin Bosch. Multa hajosi Miele 6 vuodessa ja ei ole lähipiirissä muuta kuin samanlaisia kokemuksia. Ei kannata ottaa halvinta mutta ei kalleintakaan. Cylindassakin on Italialaiset osat ja ne rikku ihan samalla lailla.

moi vaan sulle mut en tiiä oon ymmärtäny et cylinda tehhään ruotsissa..? noh mun edesmenneessä cylindassa lukee made in finland mikä ei lienee pidä paikkaansa? jos se on koottu vain suomessa? mut kuiten.. hyvin toimi siihen asti kuin toimi ja tyytyväinen olin. teillä ilmeisen huonoa tuuria siis.. ja kyllä mä mielen ennemmin ostaisin ku boschin..

• cylinda/ upo
        mm-A kirjoitti:

- Musta Pörssi on Oulussa Miele w-553 hinta797 ja on ihan eri luokan koneita kuin ne muut, Cyinda on samaa luokkaa mutta kun maahantuonti loppui, sitten on UPO quatro, mutta jos tolla< hinnalla saa saksalaisen Mielen niin osta pois!

Mielen koneet on tehty kestämään 20 vuotta! ainoastaan Cyindassa ja Mielessa on rakenne ammattikoneen rakenne ja TERÄSTÄ.

Joo gigantissa kun kyselin upo quattrosta niin myyjä sanos et ne menee samaan hintaluokkaan kuin miele ja silloin hän suosittelis ennemmin mieleä.. ja ammattitaitoiselta kaveri vaikutti.. pitää tsekata noi paikat.. kiitti.. :)

• ROOKIPOIKA
        mm-A kirjoitti:

mene äidinkielen kurssille piru vie ja tunge se Miele pseesees

• Miele tietenkin
        cylinda/ upo kirjoitti:

moi vaan sulle mut en tiiä oon ymmärtäny et cylinda tehhään ruotsissa..? noh mun edesmenneessä cylindassa lukee made in finland mikä ei lienee pidä paikkaansa? jos se on koottu vain suomessa? mut kuiten.. hyvin toimi siihen asti kuin toimi ja tyytyväinen olin. teillä ilmeisen huonoa tuuria siis.. ja kyllä mä mielen ennemmin ostaisin ku boschin..

kerro sitten saitko Mielen ostettua, olis kiva kuulla!

• Carmster
        zoomipoika kirjoitti:

ja uskollisesti tekee samat kirjoitusvirheetkin. Miee ja Cyinda kera alaan...... Kaikki noi ominaisuudet on Boschin ja AEG:n koneissa-allas muovia-entä sitten...

kauppiaita paljon linjoilla :D

Asko on ammattilaisten raadin paras. Googlaa ISE 10 niin näet- upo/cylinda on samaa kamaa induktiomoottorilla.

jos et halua maksaa tonnia mielestä, osta upo quattro ei maksa ihan yhtä paljon kuin miele.
        Oulun gigantissa ei varmaan ollut sitä upoa esillä?

Ostin kuitenkin Mielen , mm kennorumpu vakuutti.

• cyllinda/ upo
        Carmster kirjoitti:

kauppiaita paljon linjoilla :D

Asko on ammattilaisten raadin paras. Googlaa ISE 10 niin näet- upo/cylinda on samaa kamaa induktiomoottorilla.

jos et halua maksaa tonnia mielestä, osta upo quattro ei maksa ihan yhtä paljon kuin miele.
        Oulun gigantissa ei varmaan ollut sitä upoa esillä?

Ostin kuitenkin Mielen , mm kennorumpu vakuutti.

juu ei ollu eisllä upoa.. mut tosiaan jos menee samaan hintaluokkaan miele ja upo niin kyllä se miele sit tähän talouteen lähtis.. vaan taidan laittaa hetkeks jäihin koko jutun.. onneks on pyykkitupa missä pestä niin ei oo kovin hätä tän homman kans.. :) tuntuu ihmeelliseltä et cylindan maahantuonti loppu.. eikös sillä ollut sit kannatusta suomen maassa tarpeeksi.. :/

• Miele paras
        cyllinda/ upo kirjoitti:

juu ei ollu eisllä upoa.. mut tosiaan jos menee samaan hintaluokkaan miele ja upo niin kyllä se miele sit tähän talouteen lähtis.. vaan taidan laittaa hetkeks jäihin koko jutun.. onneks on pyykkitupa missä pestä niin ei oo kovin hätä tän homman kans.. :) tuntuu ihmeelliseltä et cylindan maahantuonti loppu.. eikös sillä ollut sit kannatusta suomen maassa tarpeeksi.. :/

Eikös Mustassa pörssissä ollut tarjous että sai 6. kuukauden korottoman maksuajan kortilla ja kortin sai liikkeestä heti, itse ostin sillä muun koneen, pesukonetta kun en nyt tarvi kun on vuoden vanha Cylinda(ruotsalainen) ja oon tyytyväinen, korkeintaan MIELEEN vaihtaisin.

• TT-Citikka
        cylinda/ upo kirjoitti:

kun Suomessa vielä tehtiin päältä täytettäviä pesukoneita, niin Cylindan päältä täytettävät olivat Upon Suomen tehtailla tehtyjä - eli Made in Finland. Sellaisia vaan ei enää ole 2000-luvun alun jälkeen valmistettu (tuotanto siirrettiin Italiaan).

On enemmän tai vähemmän arpapeliä tuo pesukoneen hankinta nykyään. Ostat halvan - voi kestää kauankin TAI jos ostat kalliin - voi hajota äkkiäkin (ja osat on kalliita). Tai sitten päinvastoin. Toki Mielen ostamalla saa todennäköisemmin laadukkaan koneen, kuin halvan tusinakoneen ostamalla, mutta haukkuuko tuo Miele hintansa (kestää 2/3x kauemmin kuin se halpa)... Ja aina ei oo rahaa siihen kalleimpaan.

• Kk-asentaja
        Miele paras kirjoitti:

Eikös Mustassa pörssissä ollut tarjous että sai 6. kuukauden korottoman maksuajan kortilla ja kortin sai liikkeestä heti, itse ostin sillä muun koneen, pesukonetta kun en nyt tarvi kun on vuoden vanha Cylinda(ruotsalainen) ja oon tyytyväinen, korkeintaan MIELEEN vaihtaisin.

Mielen osat tehdään yli 90% omalla Saksan tehtaalla , siitä johtuu korkea laatu ja koneet testataaan kestämään, terästä ei muovia!

Askon Ruotsin tehtailla valmistetuissa koneissa ASKO, CYlinda, UPO-Quatro on SKF:n erikoisvahvat laakerit,Quatro iskunvaimentimet joita käytetään myös ammattikoneissa, Pex-vesiletku jota käytetään lattian sisällä vesiämmityksessä eli CYlindan vesiletku ei murru(testattu kestämään 50 vuotta kovalla paineella)

Markkinoilla on kaksi vahvaa konemerkkiä Miele ja Cylinda/Upo Quatro, muuta ovat sitten tasapäisiä, joku hieman toista parempi.

• ROOKIPOIKA
        Kk-asentaja kirjoitti:

Mielen osat tehdään yli 90% omalla Saksan tehtaalla , siitä johtuu korkea laatu ja koneet testataaan kestämään, terästä ei muovia!

Askon Ruotsin tehtailla valmistetuissa koneissa ASKO, CYlinda, UPO-Quatro on SKF:n erikoisvahvat laakerit,Quatro iskunvaimentimet joita käytetään myös ammattikoneissa, Pex-vesiletku jota käytetään lattian sisällä vesiämmityksessä eli CYlindan vesiletku ei murru(testattu kestämään 50 vuotta kovalla paineella)

Markkinoilla on kaksi vahvaa konemerkkiä Miele ja Cylinda/Upo Quatro, muuta ovat sitten tasapäisiä, joku hieman toista parempi.

täyttä paksaa taas koko jollotus!

• pesumummu
        TT-Citikka kirjoitti:

kun Suomessa vielä tehtiin päältä täytettäviä pesukoneita, niin Cylindan päältä täytettävät olivat Upon Suomen tehtailla tehtyjä - eli Made in Finland. Sellaisia vaan ei enää ole 2000-luvun alun jälkeen valmistettu (tuotanto siirrettiin Italiaan).

On enemmän tai vähemmän arpapeliä tuo pesukoneen hankinta nykyään. Ostat halvan - voi kestää kauankin TAI jos ostat kalliin - voi hajota äkkiäkin (ja osat on kalliita). Tai sitten päinvastoin. Toki Mielen ostamalla saa todennäköisemmin laadukkaan koneen, kuin halvan tusinakoneen ostamalla, mutta haukkuuko tuo Miele hintansa (kestää 2/3x kauemmin kuin se halpa)... Ja aina ei oo rahaa siihen kalleimpaan.

Cylinda 8000 3 kg pyykkäri on ollut käytössä yli kaksikymmentä vuotta. Valmistettu v. 1987 luultavasti. Tyyppi TMC-8002-1. Valmistusmaa Ruotsi. Kone on päältä täytettävä.
        Ohjelmalevyn pitäisi olla 32,3 cm pitkä ja 8 cm korkea. Kone on terästä sisältä.

Nyt kone ei käynnisty ja tuo käynnistinnappi napsahti jumiin. Liikkuu kyllä, mutta ei mitään siis tapahdu. Haluaisin kyllä uuden levyn. Tuossa mallissa on neljä painiketta, yksi käynnistys, pesuohjelma, vedensäätönappi ja linkous.

Josko jostain vanhasta koneesta tuo ohjelmanvalitsinlevyn vain saisi. Sen haluaisin.

Mistähän sen vain saisi.

• UPO LAHTI

hei sinulle joka olet hankkimassa pyykinpesukonetta. Upon-quattro sarjaan kuuluvat edestätäytettävät pyykinpesukoneet sekä kuivausrummut valmistetaan etelä-ruotsissa varassa, varantehdas on pohjoismaiden ainoa pesukoneita valmistava kodinkonetehdas.
      Quattro-sarjan kodinkoneiden osista 85 % valmistetaan ruotsin rajojen sisäpuolella, loput 15 % tulee euroopasta joitain pieniä osia myös suomesta.
      Ruotsin-yksikön valmistamat koneet ovat saaneet vuosien varrella monia mainintoja todella vankasta rungosta, laadukkaista raaka-aineista, koneiden hyvästä pesutuloksesta pienellä energian kulutuksella. Upo Quattro on kone jokaisen tarpeeseen ja on luotettava kumppani vuodesta toiseen.

• ROOKIPOIKA

suhun on tarttunut Quattropaska! Italialaisia pumppuja ja iskareita sekä kiinalaiset sähköjohdot siellä on. Eikä kestä yhtään sen kauemmin.

• Terästä edestä
        ROOKIPOIKA kirjoitti:

suhun on tarttunut Quattropaska! Italialaisia pumppuja ja iskareita sekä kiinalaiset sähköjohdot siellä on. Eikä kestä yhtään sen kauemmin.

Etkö ukemaasi ymmärrä Rookipoika 85% Quatron osista valmistetaan Ruotsissa, Askon tehtailta tulevat ainoat pyykinpesukoneet joissa PEX-vesiletku se kertoo ammattikoneen laadusta, ne iskarit ovat järeät Quatro-iskunvaimentimet joita käytetään ammattikoneissa, laakerit ovat SKF:N erikoisvahvat laakerit, kone on tehty teräksestä ei muovista vain Miele ja Cyinda/ UPO Quatro ovat teräskoneita.

Minulla itseläni on Cylinda ftl 34 digitronic ja ostin sen kun oli aiemmin jykevä siniviiri, mutta myin sen asunnon vaihdon yhteydessä pois ja uudessa asunnossani oi heppoine´n vuoden vanha Boschi ja eihän sillä mitään tehnyt oli pakko ostaa uusi Cylinda ja en kauppaani kadu!

• ROOKIPOIKA
        Terästä edestä kirjoitti:

Etkö ukemaasi ymmärrä Rookipoika 85% Quatron osista valmistetaan Ruotsissa, Askon tehtailta tulevat ainoat pyykinpesukoneet joissa PEX-vesiletku se kertoo ammattikoneen laadusta, ne iskarit ovat järeät Quatro-iskunvaimentimet joita käytetään ammattikoneissa, laakerit ovat SKF:N erikoisvahvat laakerit, kone on tehty teräksestä ei muovista vain Miele ja Cyinda/ UPO Quatro ovat teräskoneita.

Minulla itseläni on Cylinda ftl 34 digitronic ja ostin sen kun oli aiemmin jykevä siniviiri, mutta myin sen asunnon vaihdon yhteydessä pois ja uudessa asunnossani oi heppoine´n vuoden vanha Boschi ja eihän sillä mitään tehnyt oli pakko ostaa uusi Cylinda ja en kauppaani kadu!

kun avasin Cylinda digitronicin ja sieltä löyty hajonnut italialaispaskapumppu ja iskarit. Ruotsissa ei tehdä osia enää ollenkaan!

• lukihärö
        ROOKIPOIKA kirjoitti:

kun avasin Cylinda digitronicin ja sieltä löyty hajonnut italialaispaskapumppu ja iskarit. Ruotsissa ei tehdä osia enää ollenkaan!

"En ukemaani ymmärrä" -lukihäiriöistä porukkaa... punaisena kiehuvat bosch- ja mielemyyjät vauhdissa.

Aloittajalle: Mee Oulussa vaikka MP-kauppaan ja osta sieltä Upo Quattro 6410. Kyllä se 700 eurolla lähtee. Varma ostos.

• Upoooo

Eli upolla ei ole päältätäytettävää ruotsi-mallia.
      Kaikki on italiaanoja eli kovin kaksisia..

Mutta edestä täytettävissä on vielä upolla ruotsimalleja, quattro-sarja.

Cylindaa ei enää tuoda suomeen, ku toi Upo on vähä niinku sama asia.

• Ostaa hyvän

Gigantista saa ruotsissa valmistetun Askon(ent. cylinda) jykevä kone, hiljainen kestävä, superhuutelut.ammattitason Quatro rakenne. On Hyvä, Mielen veroinen.

• trepxe

ensinäkin asko ei ole mielen veroinen lähelekää.ja toiseksi minä en mene lähellekään giganttia sillä se on tyhmää maksaa liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe