Ahdistunut, masentunut, stressaantunut....

En tiedä kenen puoleen kääntyä. Olen luultavasti sekoamassa. Viimeisimpien kuukausien aikana olen tuntenut yhä enemmän ahdistusta, masennusta ja stressiä. Koko ajan kaikki kouluasiat, jotka kuitenkin on ihan hyvässä mallissa, pyörivät ajatuksissani ja aiheuttavat kaikkia noita edellämainitsemiani... Joskus makaan myöhään sängyssäni, enkä saa pitkään aikaan unta, kun tulevat opinnot ja muut asiat pyörivät päässäni. Eivätkä minua viihdyttäneet asiat enää maistu miltään. Joskus itken hiljaa yksin sängyssäni ja hoen kirosanoja tai puhun itsemurhasta. Olen tehnyt neljä kuukautta putkeen töitä, joista puolet oli ohjattua harjoittelua koulun kautta ja samanlainen harjoittelu on edessäni. En ole yhtään ehtinyt kesällä levätä saati kerätä voimia tulevaa varten... Ja niin moni asia riippuu juuri siitä koulusta... Koulussanikin olen niin yksin, vaikka yritän olla osa ryhmääni. Silti en kuitenkaan pysty osallistumaan oikein mihinkään ryhmätoimiin. Tuntuu kuin olisin pelkkä varjo ryhmässäni. Ehkä se johtuu siitä, kun luokalla on vain yksi miespuolinen lisäkseni...ja hänkin on jo varttunut aikuinen mies, kun itse olen 21 v. Elämänhaluni on pudonnut täysin nollaan. Mikään ei enää tunnu hyvältä. Elämä vain lipuu ohitseni täysin merkityksettömästi...
Mitä minun on tehtävä? Onko ketään joka osaisi neuvoa tai rohkaista minua tilanteessani?

6

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies20*

      Minä taidan olla vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä - aloitan tässä kuussa korkeakouluopinnot uudella paikkakunnalla jossa minulla tosin on jo ennestään kaksi kaveria, mutta suurin osa ihmisistä tulee olemaan täysin tuntemattomia. Masennuksesta ja stressistä olen kärsinyt jo pitkään sillä olen sairastanut kroonista unettomuutta kohta jo vuoden. Onneksi syy on nyt selvillä, niin pääsen siitä toivottavasti eroon.
      Tuntuu aika tutultu kun sanot että itket hiljaa sängyssäsi ja hoet kirosanoja ja puhut itsemurhasta. Et ole ainoa. Mitä voit tehdä? Lääkärit ja psykologit ei auta paskaakaan - ne tuputtaa vaan lääkkeitä eikä niitä oikeasti kiinnosta sun ongelmat henkilökohtaisella tasolla.
      Jos haluat hoitaa itseäsi niin tee se oikeilla elämäntavoilla. Harrasta liikuntaa, venyttele, juo vettä - älä alkoholia, syö terveellisesti hedelmiä ja vihanneksia, täysjyväviljatuotteita, lihaa, kananmunia jne. Tiesitkö että lihatuotteet ja ja täysjyvätuotteet sisältävät runsaasti sinkkiä mikä nostaa testosteronin määrää veressä mikä puolestaan antaa lisää energiaa ja ehkäisee masennusta. Proteiinit nostavat aivojen dopamiinitasoja.
      Minulla on joskus auttanut transsendenttinen meditaatio. Laitan sulle linkin niin voit tutustua rauhassa.

      http://www.meditaatio.org/

      Huolehdi itsestäsi ja koita jaksaa!

      • ollakkaan

        Näin ihania miehiä,sydämmellisia jotka tosissaan haluavat auttaa muita.En ole ensimmäisen viestin kirjoittaja,mutta melkein tippa tuli silmään kun luin tekstiäsi,ihanaaaa. Paljon voimia ja kaikkea hyvää opinnoissasi ja muussa elämässä. terv.eräs keskiikäinen nainen.


    • kristitty777

      se vanhus luokassani... ei ollu helppoo, vaikka kaverit oli reiluja.

      ehkä ne mukavat jutut on etittävä vapaa-ajalta, tai välitunneilta...
      tai totuttava tyttöihin tai siihen äijään. On teillä kummalliset opet kun ei määrää sua mihinkään ryhmään, ehkä opo tai kuramoottori vois auttaa???

      jotenkin vaikuttaa siltä että oot joutunu eroon kavereistas. Ehkä netistä löytys uusia?

      jos menee liian tiukaksi, voisiko pitää välivuoden? KAIKKI riippuu Jumalan kädestä eikä mistään koulusta.

    • tyttö21

      voi et ole todellakaan yksin, niin tuttua.. menet vaan rohkeesti kouluterveydenhoitajalle tai varaat lääkäriltä ajan, he osaavat varmasti ohjata eteenpäin ja jo pelkästään se että saa kerrottua jollekkin auttoi itseäni valtavasti. Ite kävin tänään yksityisellä psykologilla mehiläisessä ja oli taas niin ihana ihminen oikein isolla I:llä.. tuolla yksityisen puolella suhtautuvat jotenkin vakavammin kaikkeen ja ottavat sut tosissaan.. tuntuu olevan joku leviävä kansantauti tää nuorten loppuunpalaminen.. ite kuitenkin jaksan uskoa vielä valosampaan huomiseen, aina on toivoa. Neljä vuotta olen kärsinyt paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuushäiriöstä, uupumuksesta ja masentuneisuudesta.. sitä ennen oikeen malliluokan kansalainen, aina hyvä kaikessa, ystävällinen, ilonen, ahkera, oikeen perfektionisti.. sit vaan palo lanka loppuun.. nyt yritetäänkin sit alkaa rakentaa palapeliä alusta.. terapeutille sain seuraavan ajan ja sitä kautta voin hakea kelan tuen piiriin jolloin saisin psykoterapiaa pelkällä omavastuulla.. koulun sain sotkettua läpi parivuotta sitten.. töitä olen pätkissä tehnyt sen minkä olen jaksanut, nyt kuitenkin otin taas loparit.. ei kertakaikkiaan voimat riittäny.. rosen-terapiaan ajattelin myös ajan varata, sitä tämä psykologi suositteli, oli itsekin käynyt hoidoissa.. kannattaa käydä tutustumassa... googletat rosen-terapia... oikein vaikutti hyvältä.. muista kuitenkin, et todellakaan ole yksin ja kaikesta on mahdollista selvitä, pitää vaan olla ite aktiivinen vaikka kuinka tuntuiskin ettei jaksa mut täytyy hakea apua jos haluaa sitä saada.. voimia sinne

    • pikku myy

      Mene EHDOTOMASTI mahdollisimman pian lääkärin pakeille, mahdoll suoraan psykiatrin vast.otolle (tai terv.keskuksen kautta lähete psyk poliklinikalle). kirjoitin masennus vs työkyky toiselle palstalle.. kannattaa asioihin suhtautua jo alussa tarpeeksi vakavasti ettei paha olo pitkity!! lääkitys, terapia, kesksuteluapu, vertaistuki yms tarvittaessa apuna. pvä kerrallaan, voimien mukaan! tsemppiä!

    • LifeIsABitchAndThenYouDie

      Tuntuu ihan normaalilta. Mulla toi fiilis alkoi jossain 23 ikävuoden paikkeilla ja ei ole sen jälkeen kadonnut. Nyt olen nauttinut tuosta fiiliksestä noin 7 vuotta. Joten jos jotain positiivista haetaan, niin ei siihen kuole. Vituttaa ja ei huvita. Mutta eipä se sen ihmeempää ole

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe