Heippa,
Madonnafanit kertokaahan minulle laulaako/lauloiko Madonna playbackina konsertissaan? Britneytähän tästä aina kritisoidaan joten tästä kiinnostukseni asiaan. Vaikkakin ymmärtääkseni Madonna ei konserteissaan tanssi ihan niin paljon kuin Britney?
Tämän viestin tarkoitus ei ole aloittaa vertailua/tappelua näiden kahden välillä.
Kiitos. :)
Madonna ja playback
20
1572
Vastaukset
- Tietoa asiasta
Ei vedä madonna biisejään playpackina missään vaiheessa.
Aina kun madonna on itse lavalla niin hän laulaa itse kokojan tanssimisen ohella.
Pari musiikkivideota esitetään tämän nykyisen sweet&stickys tourin yhteydessä.
Mutta tuolloin madonna itse ei ole lavalla esiintymässä.Mä taas olen kuullut että koko setti on playback.
who knows..
kyllähän sen huomaa jos on paikan päällä- tai pitäis siis huomata..
onko laulu sitten livenä vai myös nauhalta- se on sitten eri asia.- koko setti
Acrobat kirjoitti:
Mä taas olen kuullut että koko setti on playback.
who knows..
onko laulu sitten livenä vai myös nauhalta- se on sitten eri asia.tai ainakin suurin osa oli playbackia. En tosin ollut paikalla, mutta katsoin telkkarista taltioinnin ja vertasin sitä Blond Ambition taltiointiin ja In Bed With M laulupätkiin. Blond Ambitioniakin muistaakseni aikoinaan syytettiin playbackista, mutta siinä kuitenkin minun korvaani laulu monesti kuulosti aidolta ja siltä että laulaja teki töitä päästäkseen hyvään tulokseen. Nyt uudella kiertueella Madonna tanssii huikeammin kuin nuorena enkä usko että hän millään voisi pystyä niin puhtaaseen lauluun kuin kaiuttimista tulee.
Ei kai tuossa muuten mitään, kun Madonna kerran antaa visuaalisesti hienon shown ja tanssii energisesti, mutta jos Madonna myöhemmin haluaa vähentää tanssimista ja alkaa laulamaan, niin hyväksyykö yleisö sen eron laulun tasossa? - Olleena
Acrobat kirjoitti:
Mä taas olen kuullut että koko setti on playback.
who knows..
onko laulu sitten livenä vai myös nauhalta- se on sitten eri asia.Voin kertoa sinulle että Madonna lauloi kaikki laulut ihan itse kun oli lavalla.
Playpackia ei siis esiintynyt ollenkaan tuolla Madonnan eilisellä keikalla.. - mahtavaa
Olleena kirjoitti:
Voin kertoa sinulle että Madonna lauloi kaikki laulut ihan itse kun oli lavalla.
Playpackia ei siis esiintynyt ollenkaan tuolla Madonnan eilisellä keikalla..Tarkastin Youtubesta Like a Prayerin, ja kyllä se laulu ihan liveltä kuulosti.
- vaihdattaja
jos joku (fani) todella väittää, ettei Madonna "laula" playbackina ollenkaan, ei ole rehellinen edes itselleen, saati muille. Niillä "laululahjoilla" ei vedetä kahden tunnin settiä ilman taustanauhoja.
- -----------
Esimerkiksi levytyksessä voidaan lauluosuuksia tehdä niin, että artisti laulaa itsensä päälle tai osa lauluosuudesta miksataan voimakkaasti, tätähän ei livenä ilman taustanauhaa voi toteuttaa joten teoksen esittäminen vaatii taustanauhoja. Rockyhtyillä voi tulla osa vaikkapa joitain kitara fillejä tulla taustanauhalta jne.
Taustanauhojen käyttö ei tarkoita bändin tai artistin olevan huono vaan niillä mahdollistetaan biisin esitys livetilanteessa ilman, että alkuperäisestä taiteellisesta näkemyksestä tarvitsee tinkiä.
Kritisoida voi niitä artisteja tietysti joiden kaikki lauluosuus tulee nauhalta, sitä ei enää voi perustella sillä, että teoksen esitystapa sitä vaatisi. Madonna kyllä lauloi ihan itse suurimman osan, mutta kaikki ei tietysti ole varsinkaan tuon tyyppisessä musiikissa mahdollista toteuttaa ilman taustanauhojen tukea. Eikä se ole mitenkään helppoa artistillekaan olla "luonnollinen" niiden fillien kanssa, taitoa sekin vaatii. Madonna on kovan luokan ammattilainen!- Showssa
melkein kaikki Madonnan osuudet tuli taustanauhalta, yhhyh. Sääli, koska siellä yleisö oli aivan fantastista ja olisi todella ansainnut aidon laulamisen artistilta.
- lauloi
Showssa kirjoitti:
melkein kaikki Madonnan osuudet tuli taustanauhalta, yhhyh. Sääli, koska siellä yleisö oli aivan fantastista ja olisi todella ansainnut aidon laulamisen artistilta.
livenä myös buenos airesissa, mutta kun tämä kiertue tulee dvd:lle niin madonnan ääntä piti muuttaa studiossa kuullostamaan paremmalta. studiossa laulettua laulua laitettiin videon päälle. tv:ssä näkyneessä keikassa huomasi kuinka suu monesti liikkui eri tahtiin kuin ääni.
- paikan
lauloi kirjoitti:
livenä myös buenos airesissa, mutta kun tämä kiertue tulee dvd:lle niin madonnan ääntä piti muuttaa studiossa kuullostamaan paremmalta. studiossa laulettua laulua laitettiin videon päälle. tv:ssä näkyneessä keikassa huomasi kuinka suu monesti liikkui eri tahtiin kuin ääni.
päällä livenä, mutta DVD versiossa ääntä muutettiin.
- se olisi
lauloi kirjoitti:
parempi, että DVDllä olisi aitoa tavaraa kohtuudella editoituna? Onhan studiolevyt ja musiikkivideot jo muutenkin olemassa ilman rosoja ja elämän makua.
- miksiööö
se olisi kirjoitti:
parempi, että DVDllä olisi aitoa tavaraa kohtuudella editoituna? Onhan studiolevyt ja musiikkivideot jo muutenkin olemassa ilman rosoja ja elämän makua.
ääntä muokattiin niin paljon s&s DVD:lle, confessions dvdllä ääni on selvästi liven/playbackin sekoitusta ja muokattu vaan hieman. confessionsin dvd on paljon parempi kuin s&s äänet
- muusikonrenttu.
miksiööö kirjoitti:
ääntä muokattiin niin paljon s&s DVD:lle, confessions dvdllä ääni on selvästi liven/playbackin sekoitusta ja muokattu vaan hieman. confessionsin dvd on paljon parempi kuin s&s äänet
Konsertteja varten äänitetään jokaisesta biisistä "live-versio" joka sitten soitetaan keikalla. Näinollen ei siis ole aivan sama biisi kuin levyllä muttei myöskään livenä laulamista ellei suun auontaa lasketa sellaiseksi.
- nyt vaan
muusikonrenttu. kirjoitti:
Konsertteja varten äänitetään jokaisesta biisistä "live-versio" joka sitten soitetaan keikalla. Näinollen ei siis ole aivan sama biisi kuin levyllä muttei myöskään livenä laulamista ellei suun auontaa lasketa sellaiseksi.
laulaa myös ihan oikeasti livenä, asia ei muutu vaikka kuinka muuta jankkaisitte
- juupeli34
nyt vaan kirjoitti:
laulaa myös ihan oikeasti livenä, asia ei muutu vaikka kuinka muuta jankkaisitte
Muusikkona kuulosti siltä, että varsinkin loppupuolella lauloi ilman taustalaulua yksi. Eli siinä vaiheessa kun kuulosti todella epävireiselle :) Eipä silti, tuollaisen shown vetäneenä parin tunnin kohdalla alkaa itse kullakin jo ääni väsyä.
Noin muuten veikkaan että Madonna aika paljon lauloi, mutta laulustemma oli tuplattu nauhan tai taustalaulajien kanssa.
Nimittäin välillä Madonna pääsi niin kivuttomasti ylä-ääniin, että kerrassaan hämmästyttävästi olisi neidon laulutaito parantunut, varsinkin kun ihmisillä iän myötä ääniala laskee. Tämä tuli esiin esim. Into the groovessa.
Eli linjassa muun musiikin kanssa, joka sekin tuli pitkälti koneista. - Näin on
juupeli34 kirjoitti:
Muusikkona kuulosti siltä, että varsinkin loppupuolella lauloi ilman taustalaulua yksi. Eli siinä vaiheessa kun kuulosti todella epävireiselle :) Eipä silti, tuollaisen shown vetäneenä parin tunnin kohdalla alkaa itse kullakin jo ääni väsyä.
Noin muuten veikkaan että Madonna aika paljon lauloi, mutta laulustemma oli tuplattu nauhan tai taustalaulajien kanssa.
Nimittäin välillä Madonna pääsi niin kivuttomasti ylä-ääniin, että kerrassaan hämmästyttävästi olisi neidon laulutaito parantunut, varsinkin kun ihmisillä iän myötä ääniala laskee. Tämä tuli esiin esim. Into the groovessa.
Eli linjassa muun musiikin kanssa, joka sekin tuli pitkälti koneista.Madonnahan ei koskaan ole ollut mikään laulaja eikä siinä mitään, hänhän esiintyy silti ihan mukiin menevästi. Laulu tulee konserteissa livenä, joskin se on pistetty jo reaaliajassa monien taajuuskorjaimien ja kaikulaitteiden läpi, ja taustalaulajien ääni kuuluu paikoitellen jopa paljon kovempaa kun itse tähden. Jotkut kappaleet (ainakin give it 2 me:n osia) olivat plyabackiä, mutta suurin osa (sanoisin 90 %) oli livelaulua. Kun katsoo youtube-videoita kyseisen megatähden viimeisemmältä kiertueelta, voi huomata että dvd version on täysin muokattu. Jos etsii muita kun buenos airesin keikkoja, voi kuulla jopa madonnan oman äänen, joka on suoraan sanottuna surkea. Ääni heiluu ja on epävireinen, vaikka siitä kuulee selvästi sen, että siihen on käytetty maailman kalleimpia teknisiä laitteita peittämään tätä. Tämä koskee myös niitä osuuksia, joissa mahtimamma ei hypi hulluna ympäriinsä. Madonnasta playbackin huomaa jo siitä, että ääni kuulostaa vakaalta ja jopa laulamiselta. Onneksi (tai epäonneksi, sen saatte päättää itse) madde laulaa todella paljon livenä. Tarkoitukseni ei silti ole suinkaan mollata tätä ikonia, se mikä hänellä puuttuu musikaalisissa lahjoissa on korvattu tuplasti, tai triplasti muilla taidoilla. Itse en ole fani, mutta lukiessa tosifanejen kommentteja voi päätellä että hekin myöntävät että hän ei osaa laulaa. Pitäisikö hänestä tässä valossa tykätä tai olla tykkäämättä, siihen en halua ottaa kantaa. Älkää fanit suuttuko kommentistani, suuresta naisesta on tämä keskustelu, sitä en kiistä.
- laulaja,
eli ei osaa laulaa ollenkaan. Siksi ei tee duettojakaan kenenkään oikean laulajan kanssa, että ei tarvitsisi hävetä kiekumistaan. Ja konsertit ja varsinkin DVD:t täyttä pluffia ja jäkiäänitettyjä ja muokattuja. Mutta totuuden nimissä saottakoon, että niin ne on muillakin. Madonnan showt ovatkin lähinnä voimisteluesityksiä ja suun aukomista "laulun" tahtiin.
- hurhurhurhurhur
"Itse en ole fani, mutta lukiessa tosifanejen kommentteja voi päätellä että hekin myöntävät että hän ei osaa laulaa."
Kas, miten olen monilla fanisivustoilla saanut aivan erilaisen kuvan Madonnan äänestä. Minä myönnän että Madonnalla on kaunis ääni mutta ymmärrän että vetäessään rankkaa showta ei vaan pysty (eikä tarvitsekaan) laulaa livenä. Osahan on aivan selvästi silti liveä, kyllä sen kuulee jo hieman äänestä kun ei ole täydellistä laulua :D - zzzx
osaa laulaa ja olla helkutin seksikäs tai ainakin se oli ja on vieläkin ikäisekseen. madonna laulaa melkein kaikki shownsa livenä kertosäkeessä ja kohdissa jossa vaaditaan korkeaan ääntä joka iän mukana madaltuu, käytetään nauhoja live laulun tueksi. nämä ovat livenä.
http://www.youtube.com/watch?v=SXeiLh9axi0
http://www.youtube.com/watch?v=61dRMCOYgZU
- MadonnaFanForever
Madonna ei laula playbackilla! Hän on todella hyvä ja kuuluisa laulaja/popin kuningatar! S&s kiertue oli silleen että kun Madonna lauloi ja vaikka ojensi mikrofonin yleisöä kohti, niin kuulu n. 70% hiljempaa. Ja super bowl ei tullu nauhalta. Madonna is best!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002