VAROITUS Fujitsu Siemens kannettavista

mobo

Tuttavapiirissäni on hajonnut jo kolmesta FS:n läppäristä emolevyt. Kannettavat ovat vuoden sisään ostettuja, eivätkä edes samaa mallia.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

50

8796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On ainakin yleisesti tiedossa, että halpasarjan Amilot ovat romuja. Mistä malleista oli tapauksissasi kyse?

      • Amilo-kannettavaa

        Toinen 5 v ja toinen 2 v. Ei ole ollut vikoja. Vanhempaan on tosin vaihdettu käyttöjärjestelmä.


    • HP:llä olemaan

      jo noin tuskaiset olot?

    • pean

      ja käynnistyy uudelleen. Kone ollut huollossa jo moneen kertaan. Vaihtoivat emolevyn ja WLAN, vaikka niistä ei vikaa löytynytkään. Ja vikahan edelleen jatkuu. Välillä väittivät vian johtuvan mokkulasta tai jostain muusta mikä on koneseen liitettynä. Ja tietty virusongelmaa väittivät niitä ei kuitenkaan löydy koneesta. Viimeisimpänä lähettivät uuden laturin, jos vaikka vika siinä. No vikahan edelleen jatkuu. Koneella ei viitsi juuri mitään tehdä, kun ei tiedä milloin sammuu taas.... Ja uutta konettahan Fujitsu ei anna, kun huollossa ei mitään vikaa löydy. Hermot vain menee käyttäjällä....

    • naapurilla.

      hajosi Amilo läppäri heti ensiasennuksen aikana. Ei saatu mokkulaa asennettua kun USB porteista hävisi virta; sitten oli korjaamolla ja vaihtoivat vaan USB portit (niiin luki korjaustiedotteessa ). No yritettiin uudestaan asennuksia ja USB portit eivät toimineet ;)), joten uudestaan huoltoon ja vaihtoivat emolevyn sitten. Nyt on toiminut senjälkeen suht moitteetomasti. Saa nähdä kun takuuaika on loppu kuinka käy.. Aikaa meni tuohon korjaushommaan 6 viikkoa eivätkä antaneet uutta konetta.
      Että semmonen kone se Fujitsu siemens amilo on !!!

      • FujitsuFani

        Täällä on Fujitsu Siemes Amilo L 7310 ollut jo muutaman vuoden ja erittäin hyvin toiminut. Fujitsu linjalla mennään jatkossakin.


      • A-amilo
        FujitsuFani kirjoitti:

        Täällä on Fujitsu Siemes Amilo L 7310 ollut jo muutaman vuoden ja erittäin hyvin toiminut. Fujitsu linjalla mennään jatkossakin.

        Amilon L1300:lla on nyt ikää melkein viisi vuotta.
        Ei mitään teknisiä ongelmia toistaiseksi.
        Huomioitavaa on, että konetta ei ole kanniskeltu nimeksikään ja esim kannen sulkemiset mahtuu alle viiteenkymmeneen kertaan. Päällä, vähintään valmiustilassa, kone on ollut melkein koko aikansa.
        Kerran kokeilin tätä recovery-dvd:tä, aika yksinkertaistettu uudelleenasennus, mitä netistä löytyi XP homelle.
        Joten ainakin mulle on jäänyt käsitys, että tälläinen tämän tason tekele kestää päälläoloa ja normi-tietokonekäyttöä, kovalla alustalla vaikka miten.

        Sinänsä harmi, kun kukaan ei erittele käyttöään ja koneen elämän olosuhteita, vaan se on se "hajosi, tai levisi".


      • petetty

        soneran kautta otettu käyttöön fujitsu AmiloLi3710 sopimus tehty 26.4 löi ensimmäisen kerran jumiin juhannusena ,huoltoon oltu yhteydessä ,josta anneettiin ohjeet korjaukseen ei tullut kuntoon.taas huoltoon yhteys,luvattiin hakea 2:päivän sisällä meni viikko olin yhteydessä soneraan,seuraavana päivänä kone haettiin.huollosta tuli viikon kuluttua,mutta vika oli sama ilmoitus huotoon18.8.luvattiin hakea.nyt 26.8.kone odottaa hakijaa!!!!!!!!! olen ollut yhteydessä soneraan.heille asia ei kuulu koska fujitsu hoitaa huollon. varoitus ostakaa kone paikasta joka vastaa myös huollasta?


      • vika:
        petetty kirjoitti:

        soneran kautta otettu käyttöön fujitsu AmiloLi3710 sopimus tehty 26.4 löi ensimmäisen kerran jumiin juhannusena ,huoltoon oltu yhteydessä ,josta anneettiin ohjeet korjaukseen ei tullut kuntoon.taas huoltoon yhteys,luvattiin hakea 2:päivän sisällä meni viikko olin yhteydessä soneraan,seuraavana päivänä kone haettiin.huollosta tuli viikon kuluttua,mutta vika oli sama ilmoitus huotoon18.8.luvattiin hakea.nyt 26.8.kone odottaa hakijaa!!!!!!!!! olen ollut yhteydessä soneraan.heille asia ei kuulu koska fujitsu hoitaa huollon. varoitus ostakaa kone paikasta joka vastaa myös huollasta?

        Taitaa olla vika paremminkin Atin näytönohjaimissa kuin itse koneessa, itsellä juuri Amilo 1536 hajosi, mistäköhän tähän uuden näytönohjaimen saisi?

        Jos uuden koneen joudun ostamaan niin taidan kuitenkin välttää Atin näytönohjaimia ja sai olla tämä kyllä viimeinen Amilo jonka ostan, en suosittele ikinä kellekkään Amiloa.


      • enään tiedä_
        vika: kirjoitti:

        Taitaa olla vika paremminkin Atin näytönohjaimissa kuin itse koneessa, itsellä juuri Amilo 1536 hajosi, mistäköhän tähän uuden näytönohjaimen saisi?

        Jos uuden koneen joudun ostamaan niin taidan kuitenkin välttää Atin näytönohjaimia ja sai olla tämä kyllä viimeinen Amilo jonka ostan, en suosittele ikinä kellekkään Amiloa.

        Poistin Amilosta kellopariston kokonaan ja toisen muistikamman ja toisen kamman vaihdoin eri paikkaan koneessa niin sitten lähti normaalisti päälle mutta hetken kuluttua tuli taas tuo sama sininen näyttö ja virheilmoitus, noh uudelleen käynnistys ja kone jaksaa roksuttaa normaalisti jos ei koske näytönohjain asetuksiin, ylikuumeneekohan tuo näytönohjain vai voisikohan tässä olla vain muistikammat vialliset, eikait mikään muisti virus voi aiheuttaa tällaista?


      • Jatkan juttua näin
        enään tiedä_ kirjoitti:

        Poistin Amilosta kellopariston kokonaan ja toisen muistikamman ja toisen kamman vaihdoin eri paikkaan koneessa niin sitten lähti normaalisti päälle mutta hetken kuluttua tuli taas tuo sama sininen näyttö ja virheilmoitus, noh uudelleen käynnistys ja kone jaksaa roksuttaa normaalisti jos ei koske näytönohjain asetuksiin, ylikuumeneekohan tuo näytönohjain vai voisikohan tässä olla vain muistikammat vialliset, eikait mikään muisti virus voi aiheuttaa tällaista?

        Jatkampas juttuani koska kone on tuossa hyrrännyt aina välillä oikein, jos ei katso nettivideota tai muitakaan mikä rasittaa näytönohjainta kone pelailee, aina välillä joudun tosin paistamaan näytönohjainta.

        Viimeksi paistoin pizzaprontossa ja taas hyrisee kone, myös hiustenkuivaajalla ja kuumailmapuhaltimella toimii.
        Näyttis on siis rikki.


      • kaikki toimii.
        Jatkan juttua näin kirjoitti:

        Jatkampas juttuani koska kone on tuossa hyrrännyt aina välillä oikein, jos ei katso nettivideota tai muitakaan mikä rasittaa näytönohjainta kone pelailee, aina välillä joudun tosin paistamaan näytönohjainta.

        Viimeksi paistoin pizzaprontossa ja taas hyrisee kone, myös hiustenkuivaajalla ja kuumailmapuhaltimella toimii.
        Näyttis on siis rikki.

        "Jatkan juttua näin
        1.6.2011 16:212"

        monella on kyllä" rikki" jotain omassa päässä ja kotikasvatuksessakin on ollut puutteita,


        toisilla tulee aina lähes jokaiseen vikoja,
        toisilla ei koskaan mitään, vain aika tekee digikameran,läppärin, puhelimen,
        yms käyttökelvottomaksi,

        meillä markka-aikana ostettuja läppäreitä,kaikki toimivat aivan hyvin,
        vain hitauden takia on uusia otettu, 3 v. välein,
        juuri 1800 € fuitsu viime kesänä,
        kokoajan on kännyt yötä-päivää,
        vai joskus on ollut sammutettu kun asuntovaunussa on yötä vietetty.

        hyvin pyyhkii.


      • Jatkan juttua näin
        kaikki toimii. kirjoitti:

        "Jatkan juttua näin
        1.6.2011 16:212"

        monella on kyllä" rikki" jotain omassa päässä ja kotikasvatuksessakin on ollut puutteita,


        toisilla tulee aina lähes jokaiseen vikoja,
        toisilla ei koskaan mitään, vain aika tekee digikameran,läppärin, puhelimen,
        yms käyttökelvottomaksi,

        meillä markka-aikana ostettuja läppäreitä,kaikki toimivat aivan hyvin,
        vain hitauden takia on uusia otettu, 3 v. välein,
        juuri 1800 € fuitsu viime kesänä,
        kokoajan on kännyt yötä-päivää,
        vai joskus on ollut sammutettu kun asuntovaunussa on yötä vietetty.

        hyvin pyyhkii.

        Kylläpä minä olen 100 rosenttisen varma kuule että mulla on näytönohjain rikki ja sitä kuumentamalla sen sain kuntoon, jos et sellaisesta ole kuullutkaan n iin ota selvää netistä.
        Ja ole aina saanut ratkaistua ongelmat kaikissa laitteissa itse yleensä.


    • to della

      2 FS lapparia kotona, toinen kavi kolmeen kertaan huollossa josta viimeisimmassa taisivat vaihtaa kaiken muun paitsi ulkokuoret ja kovalevyn, joka sitten laukes 3,5 vuoden iassa. Vikana oli etta naytto valkkyi ja lopulta pimeni kokonaan. Vaittivat viaksi nayton hakkuripoweria. Huollosta on nyt kulunut useita vuosia ja kone jauhaa yha hienosti, vain tuo HD piti ostaa uusiksi. Se oli Toshiban kovis.

      Toinen FS lappari alkoi nikotella vajaan 2 vuoden kohdalla, aihe josta olenkin tanaan kirjoittanut naille palstoille apua kysyakseni, eli DVD asema lukee CD:ta mutta ei DVD:ta ja kone pitaisi asentaa uudelleen. Samaten tastakin laukesi kovalevy kertaalleen alle 3 vuoden iassa. Uusia DVD asemia on kokeiltu, ei auta vaan sama jatkuu.

      Edelleen hengissa lapparit: Compaq 486 50 MHz / 1994, Dell Latitude 223 MHz / 1998, Toshiba Portege Pentium 3 / 2000. Nuo rouskuttaa kuin uutena. Ei ole pimahtanut mitaan.

      • WT

        Ja hyvin kestänyt, ei ole ollut mitään vikaa paitsi nyt sitten temppuilee avatessa, et on varmaan hajoamassa, onhan tämä jo vanhakin. Olen melkein päivittäin käyttänyt, usein ollut yöt viikonkin putkeen virransäästötilassa ja ei ole ollut mitään ongelmia, aivan loistava kone! Onhan tää vanha ja muistia vaan 512 ja 80 kovalevy, silloin ku ostin oli huippuvehje, nykyäänhän on lähes kaikissä vähintään 2 muistia ja 160 kovo.
        Aion ostaa pian uuden Fujitsun!
        Minäkään olen kannenkin sulkenut kiinni varmaan 80% näistä päivistä mitä on mulla kone ollut, ei ole vaikuttanut mitenkään, loistava kone!!
        Taitaa olla jossain muussa vikaa teillä muilla?! Akkua en ole käyttänyt paljon yhtään, aina melkeen virtajohto seinässä, mut akullakin on toiminu tosi loistavasti!!


    • pettynyt.

      Älkää vain ostako Fujitsu Siemens Amilo konetta, ennen kuin olette tarkistanut toimiiko akku!
      Olen käyttänyt pöytäkoneena kohta 3 vuotta, koska akku ei toiminut alkuunkaan. Hinta vähän yli 1500€. Suuri yritys joka sen myi, on lakkauttanut toimintansa.
      Fujitsu ei ota kantaa, että akussa on mitään vikaa.
      Välttäkää turhaa taistelua ja pahaa mieltä!
      Merkkejä löytyy lukemattomia.

      • axes13+13

        "Älkää vain ostako Fujitsu Siemens Amilo konetta, ennen kuin olette tarkistanut toimiiko akku!
        Olen käyttänyt pöytäkoneena kohta 3 vuotta, koska akku ei toiminut alkuunkaan. Hinta vähän yli 1500€."

        Aika erikoisesti ne menee nämä koneiden hinnat.
        Itse ostin pari vuotta sitten Fujitsu Siemens Esprimo ammattiläppärin ja
        se maksoi 700e kun Amilo kuluttajakone mukaasi maksoi 1500e.

        Aika erikoista.
        Esprimo on kovassa käytössä toiminut täysin moitteetta.


    • jenssi96

      joo mulla kans FS ja on ollut kerran korjauksessa kun näyttö koko ajan valkosena ja kerran se sit pimahti eikä enää käynnistyny huollosta sanottiin että kovo on hajonnu mutta kotona kopautin pari kertaa kovon kohdalta ni toimi taaas ihan normaalisti ja amilo on kyseessä ... :D

    • Heli321

      Itselläni Fujitsun kone palveli hyvin (en muista mikä malli, ei ollut Amilo), sen sijaan HP:n koneissa on ollut monenlaista vikaa. Tosin minulla on ollut vain yksi Fujitsu ja useita HP:n koneita, koska jälkimmäisiä en ole yleensä ostanut itse vaan kyseessä on ollut työnantajan päätös.

      HP:n monitoimikone hajosi tosi nopeasti, nyt hankin juuri Samsungin laitteen (langaton värilasermonitoimilaite).

      • Ei Fujitsua

        Älä missään nimessä haksahda Fujitsuun. Mun kone kesti alle 2 vuotta ja sitten laukesi. Varoituksen sana tuollaisista leikkikaluista. Osta mieluummin Apple. Se kestää ja pelittää pitempään.


      • awy
        Ei Fujitsua kirjoitti:

        Älä missään nimessä haksahda Fujitsuun. Mun kone kesti alle 2 vuotta ja sitten laukesi. Varoituksen sana tuollaisista leikkikaluista. Osta mieluummin Apple. Se kestää ja pelittää pitempään.

        Applen hinnalla saa 3 tietokonetta jotka kestävät 10v. Siis vaihda uuteen vaikka 3v välein.


      • fujitsu87

        joo, mullaki fujitsu on toiminnu moitittomasti, mitä nyt kovot on menny paskaks ja näyttö (mut sen olen itse aiheuttanut) en muista mikä mallinen FS mutta perkele oli sen arvoinen =) jos sais takas saman FS niin olisin kiitollinen =) <3


    • aassdddfl

      mulla on ollu amilo about 5 vuotta ilman mitää moitteita, hyvin on toiminut. nyt olis tarkotuksena uus ostaa ja fujitsuun luotan edelleen

      • ankela1

        Ostin Fujitsu Siemens Amilo L1300 :n jouluksi 2004 ja toimii yhä ja aivan hyvin. Kyllä tuo koneen kesto on myös paljon käyttäjästäkin kiinni. Itselläni kone on käytössä vähintään 6 h päivässä ja kertaakaan ei ole ollut korjauksessa. Eli 8 vuotta olen ollut tyytyväinen Fujitsuun ja seuraava koneenikin on Fujitsu eli Fujitsu Nh532, joka on jo sitten kaikenkattava verrattuna tähän Amiloon. Syy miksi tarvitsen uuden koneen on yksinkertaisesti se että vanhassa koneessani ei ole Wlan-valmiutta, sillä nehän tulivat vasta 2006. Fujitsut ovat kestäviä koneita, en voi muuta sanoa.


    • minulla on kaksi fujitsun siemens amilonin konetta. kummatkin toimii vielä, paitsi vanhemmalla on vaihdettu laturi uuteen, toimii, ja siinä on dvd-linssi rikki. mutta toimii pää piirteittäin, kumpaakin olen käyttänyt netissä. minun mielestäni se on on ihan hyvä kone, vaikka niiden hintalaatu on ainakin puolessa välissä.

    • Amilo Pi3540

      Tositarina Fujitsu-Siemens koneesta.

      Itsellä otsikon mukainen kannettava tietokone. Ostettu kesällä 09, lisäksi siihen hankittu 3 vuoden nouto-palautus takuu. Kone hajosi 18.3.12. Meni vain yht'äkkiä pimeäksi kesken käytön, eikä suostunut enää käynnistymään. Painamalla käynnistysnäppäintä, virrat tuli, mutta kone ei kännistynyt, vaan se sammui vähän ajan kuluttua itsestään ja yritti heti perään käynnistää itseään uudelleen. No, kuvittelin ,että kyseinen takuuni kattaisi asian, ja homma hoituisi sukkelaan. Takuuni aktivoinut henkilö Fujitsu Suomen päässä oli kuitenkin laittanut koneen sarjanumeron taakse takuunlaajennuksen ,2 vuoteen (ilmeisesti ei älynnyt. 1 vuoden nouto-palautustakuun lisäksi tulee vielä 2 vuotta lisää nouto-palautusta =yht. 3 vuotta) Fujitsun päässä haluttiin sitten kopiot kaikista ostokuiteista ja takuunaktivoimiskaavakkeista, joissa tämä oikeuteni 3 vuoteen ilmeni. Ei kun yliopistolle skannaamaan kuittia ja takuukaavaketta, sekä niitä sähköpostitse lähettämään. Vuorokauden vetkoilun jälkeen suostuivat huoltoon. Itellan kuriiri tuli oven taakse ja vei koneen. 22.2.12. Viikon päästä sain tekstiviestin, että koneen huolto kestäisi vielä 3-5 työpäivää, osia tilataan. Mitään ei kuulunut, kunnes 12.3. Itellan ilmoitti, että koneeni olisi paikkakunnalla ja kuriiri sen toisi. Kun avasin laatikon, niin huomasin työselosteesta, että EMOLEVY oli vaihdettu uuteen. Yllättävää oli se, että se kesti melkein kolme vuotta. Toisilla kun se on hajonnut huomattavasti aiemmin. Hyvä tuuri oli takuun laajennus. Sain viellä korjauksen ilmaiseksi.

      Tosin kun olin viimeistelemässä grauduani, kun kone hajosi, niin minulla ei ollut vaihtoehtoja, vaan päädyin hankkimaan uuden koneen. Nyt on alla Sonyn Vaio, ja täytyy sanoa , että kyllä on huomattavasti parempi peli verrattuna fujitsuun. Käynnistymisessä on nyt huomattava ero kun on molemmat koneet käytössä. Vanha saa nyt sitten tyytyä varakoneen rooliin. Otetaan käyttöön tarvittaessa.

      Laite korjattiin InfoCare -nimisessä putiikissa Vantaalla. Työjälki kyseisessä laitoksessa on hyvää. Valitettavasti olen joutunut korjauttamaan siellä myös fujitsua edellisen läppärini (compaq; silloin päätin, että hp/compaqia en enää osta ja nyt kierrän fujitsut kaukaa) sekä moccamaster kahvinkeittimeni.

      • Fujitsu Siemens

        Tässä toinen tositarina fujitsun Amilosta, tuli toi saman kaltainen vika yritti käynnistyä, ennen kirjautumisikunaa sammu ja sama taas uudestaan ja uudestaan...
        Vein paikalliseen IT-huoltoon, epäili virusta tai emolevyn vaurioo
        Ladattiin ohjelmat uudelleen koneeseen ja alko toimiin, on toiminu jo 6 vuotta


    • Amilo XA-2529

      Pettynyt ääni täältäkin. Ostin Fujitsu Siemens Amilo XA-2529 -kannettavan vuonna 2008 tuhannella eurolla sen hyvien multimediaominaisuuksien vuoksi. Näytönohjain vihoitteli alusta asti ja se vaihdettiinkin lopulta takuulaajennuksen piikkiin 2011. Kone oli täysin pöytäkone-käytössä muutaman tunnin päivässä.
      Neljän vuoden käytön jälkeen kone ei eräänä päivänä enää herännyt. Näyttö pimeänä, hurisi kyllä, mutta ei reagoinut mihinkään. Huollossa havaittiin, että jäähdytinkuparilevy oli löystynyt, vaikka sitä oli takuuhuollossakin vielä teippailtu, ja kuumuus oli polttanut emolevyn pikku hiljaa p**ksi. Tyyppivika kuulemma. Korjaus ei kannattanut, koska varaosien hinnalla olisi saanut uuden koneen. Otin yhteyttä Fujitsu Siemensiin, mutta heidän mukaansa heidän vastuunsa on päättynyt, kun takuu ole enää voimassa. Saamani opetus: EI ENÄÄ IKINÄ FUJITSU SIEMENSIN TIETOKONETTA.

      • Ei ongelmaa. Ei Fujitsu-Siemensiä ole enää olemassakaan.


    • Että eipäs narrata

      Joku kehui omistavansa 5-vuotiaan toimivan Amilon. Vähän epäilen mainosmiesten jutuksi. Itselläni hajosi noin 2 vuotta vanha Amilo mm. siihen, että sen sisällä olevat muoviosat kuivuivat ja rapisivat hajalle.

      Jos Amilo on 5-vuotias ja toimii, niin sitten sitä ei ole juurikaan käytetty muuten kuin paperipainona.

      • Jatkan juttua näin.

        Kyllä se lasahti itselläkin liian äkkiä ja takuuseen ei muka mennyt, kuluttajasuojan kautta olisi mennyt mutta empäs jaksanut alkaa pelleilemään, mieluummin olen ostamatta toista samalta merkiltä.
        Onneksi sen näytönohjaimen pystyi irroittamaan ja paistamaan niin amilon romu on vieläkin kunnossa, mutta jos pelaa tai elokuvaa katsoo niin se lyö virrat kiinni itsestään monesti.
        Kevyttä youtubea ja nettisurffailua pystyy tuntitolkulla tekemään, se onkin toiminut näin jo pari vuotta ensimmäisen paistoni jälkeen.

        Onneksi oli pizza pronto.


    • amilo 1538 Pa

      Eipä sen tarvitse mainosjuttuja olla. Kaikissa merkeissä on likimain viidennes maanantai kipaleita. Sellaisen saanut sitten kertoo täällä kokemuksistaan. Ne joilla kone pelittää harvemmin. Itsellänikin on vuonna 2008 ostettu Amilo 1538 ja täysin toimintakuntoinen.
      Tuuletimen olen huolltoluukusta pölyjä imuroidessani samalla irroittanut ja puhdistanut. Nyt se kyllä on alkanut pyöriä lähes jatkuvasti.
      Pari viimeistä vuotta se on ollut vekaroilla lähinnä lastenelokuva ja pienpeli käytössä, ja kun yksi lopetaa niin toinen jatkaa. Harva mylly olisi kestänyt samaa.

      Muoviosat eivät ole viidessävuodessakaan kuivuneet ja rapisseet mihinkään. Vaikea on edes käsittää mitkä osat? Ja miksi Amilon "muoviosat" kuivuvat muita herkemmin:)

    • ewqqwrew

      Itse en suosittele kenellekkään Fujitsun minkään mallista tietokonetta. Olen tälläkin hetkellä tietokone huollossa töissä ja voin sanoa että kaiikista eniten korjauksiä tehdään juuri fujitsun tietokoneilla. Fujitsun lifebook läppäreitä on jatkuvasti josta jokaisesta yleensä HDD rikki. Fujitsun pöytäkoneet puolestaan rikkovat emolevyt ja näytönohjaimet aika usein.

      • Esprimo

        "Kaikkein eniten" ei vielä kerro mitään siitä, paljonko vikoja esiintyy vaikkapa tuhatta konetta kohti. Ehkäpä Fujitsuja myydään sen verran paljon, että vikayksilöitäkin on kappalemääräisesti enemmän kuin vaikkapa Lenovolla. Lisäksi mallikohtaiset erot lienevät suuria, kun Fujitsullakin on toisaalta halpoja Made in China -markettimalleja (Amilo) ja toisaalta kalliimpia Made in Germany -malleja (Lifebook ja Celsius) vastaava ero pöytäpuolella.

        Huollossa muodostuu varmasti toisenlainen näkökulma "huonoihin merkkeihin" kuin yksittäisillä käyttäjillä, koska käsien läpi kulkee huomattavan paljon erimerkkisiä laitteita ja koneita. Sama ilmiö koskee myyjiä: milloin on mitäkin kiintolevyä palautettu paljon viallisina, mutta niin ovat vain omassa käytössä kestäneet Deskstarit, Bigfootit, DiamondMaxit, 7200.11-Seagatet ym. "varmasti pian hajoavat kiintolevyt".

        Oma FS Esprimo E5915 on pyörinyt n. 17 000 tuntia ilman ongelmia ahtaasta kotelosta ja korkeahkosta lämpötilasta huolimatta. Toinen yksilö, E5925, on pyörinyt ehkä puolet tuosta, ja sekin viattomasti. Lenovolla on kieltämättä parempi viilennysratkaisu, joka näkyy esim. siinä, että kiintolevy pyörii kymmenkunta astetta viileämpänä, mutta FS:n hiljaisuudelle ei löydy vertaista vakiokoneista.

        Amilo-Lifebook-linjalta on kolme yksilöä vuosilta 2006 - 2008, eikä yhdessäkään ole ollut minkäänlaista vikaa.


    • 1538 Pa

      Ovatko ne HDD.t Fujitsu merkkisiä joita ei muihin merkkeihin laiteta:) Entäpä ne emolevyt ja näytönohjaimet. Ovatko ne Fujitsu merkkiä joita ei muihin asenneta:) ?Entäpä ne kuivuvat rapisevat muoviosat, mitä ne ovat?
      Nythän meillä on huolto vastaamassa.

      • Yhteinen tekijä lienee lämpö. Ylilämpö tuhoaa niin kiintolevyt, emolevyt, näytönohjaimet kuin myös pahimmissa tapauksissa haurastuttaa laaduttomat muovilaadut. Akutkaan eivät kestä näissä vohveliraudan lailla kuumenevissa markettiromuissa.

        Halpiksissa ei näytä olevan kuin kaksi vaihtoehtoa: Joko ne pihisevät tulikuumina hiljalleen kypsiksi tai sitten kovassa käytössä huutavat kuin kidutettava pieni eläin. Pahimmassa tapauksessa molempia.


    • 1538 Pa

      En kyllä huollolla tarkoittanut kiljupäissään joka ketjuun tunkevaa hupakkoa. Ammatti-ihminen naureskeli kysyessäni muoviosista. Tahnojen vaihtoa suositteli tuulettimen pyörimiseen korjaustoimenpiteeksi. Kokella voin. On vain niin vanha muutoinkin.

      Jos läppäristä ei osaa aukaista muuta kuin kannen, ei ehken kannata muita neuvoa. Akku on loppu, se on tosi. Mutta eipähän noissa muissakaan ”hyvissä” ole akulla kuin vuoden takuu:) Joten se siitä lämpöhupatuksesta.


      • 1538 Pa
        Kollimaattori kirjoitti:

        Jos Fujitsusi on nimimerkkisi mukainen, ammattilainen olisi varmaankin kertonut ko. laitteen lämpöongelmista nVidian näytönohjaimen takia, kysynyt onko bios päivitetty ja suositellut välitöntä bioksen päivitystä jos ei ole.

        http://www.nvidiadefect.com/fujitsu-are-now-offering-free-repairs-t340.html

        Päivitys on (oli) siis pakollinen.

        http://www.nvidiadefect.com/Fujitsu_Nvidia_Announcement.pdf

        Eipä kertonut. Tuskinpa muistikaan 2009 vuodelta olevaa päivitystä, joka ei suinkaan ollut pakollinen, tärkeä kylläkin niille joilla grafiikka ongelmia esiintyi.

        Luultavasti kaikki jotka päivitysviesti tuolloin tavoitti päivittivät koneensa. Mikä merkitys esim. omalleni sillä oli, on arvailua.
        Eiköhän se ammattilainen pikemminkin arvelisi, että jos grafiikka ongelmia, nvidia 7400, ei viiteen vuoteen ole ilmennyt ei bios päivityksellä ole enää kiirettä/merkitystä.

        Enemmänkin yleisellä tasolla hän kertoi tahnojen kovettumisista ja vaihdosta. Eikä edes luvannut tuulettimen hidastuvan välttämättä lainkaan . Muutakaan ei kuulemma ole oikein tehtävissä vanhukselle muutamalla eurolla.

        Muksujen ilakointia ei rupelin pyöriminen näy ainakaan haittaavan. Koneen ostin aikoinaan Musta Pörssi liikkeestä Maksoikin liki tonnin. Ikuinen takuu on koneessa mukana. Eipä taida vuonna 2013 sellaista takuuta löytyä:)


    • 943939339

      3553P mallissa seuraava ongelma, käynnistyy mutta näyttöön ei tule edes valoja taustalle. Ilmeisesti näytönohjain paskana? Kovalevyn ja muistit testasinkin jo toisessa koneessa.

      • tee se itse fujitsuu

        -muistit tulisi testata yksitellen ko. koneessa tai toimivalla kammalla
        -viallinenkin näytönohjain antaa yleensä jonkinlaisen pikselimössön
        -tuleeko ulkoiseen näyttöön kuvaa
        -pyöriikö kiintolevyt cd asema
        -mitä merkkivaloja syttyy
        -mitkä äänimerkit kuuluu
        -onko konetta aukaistu hiljan lcd kaapeli
        -onko saranat ehyet
        -käynnistyykö win
        -onko kone ollut uudesta asti itselläsi, muita käyttäjiä, pudotettu
        -koneessa atin hd 545v kortti onko girillattu
        -onko piiriä lämmitetty koemielessä,hiustenkuivain


    • fujitsuuuuuuuu

      hah mulla on fs pa3553 rouskuttanut yöt ja päivät toimmii hyvin ei ongelmia!
      tosin nyt akku vaihtotavaraa mut se ei mikään ihme ole...

      fujitsua tulen ostamaan myös jatkossa tai ainakin huollatan tän jos tämä hajoaa!
      voihan näihin itse vaihtaa kovon ja laittaa käyttiksen ei tartte olla di

    • Mun pikku Amilo

      Ostin n. 7-8 vuotta sitten kaksi Fujitsua, sellaista halpaa Amiloa. Kumpikin toimii edelleen.

      Toisen annoin sukulaistädeille, jotka eivät ole koskaan ennen sitä tietokonetta käyttäneet, eikä ole vielä osanneet Amiloakaan rikkoa.

      Toinen on tässä omassa käytössä, pikkuisen pihisee nyt kun ei ressukka jaksa oikein uusia sovelluksia enää pyöritellä. Päivittäin päällä. Kerran kaadoin teekupin suoraan näppäimistölle - no, suljin vehkeen, käänsin ylösalas ja annoin yön kuivua - aamulla pikkuparka raksutti taas kiltisti entiseen tapaan.

      Ehkä se on tämä naisen hellä kosketus jotka näitäkin elossa pitää ;-)

      • pekkaspäivää

        Niin aina. Tietokonejulkaisuja selailemalla selviää, että merkillä ei ole kovin suurta merkitystä tietokoneen kestoikään. Amilo ei ole sen huonompi eikä parempi kuin toisetkaan. Tietysti ”naisen hellä kosketus auttaa kestämään pidempään":)

        Maanantaikoneen saaneet avautuvat katkerina. Omalukunsa on kollimaattori-tyyppiset kirjoittajat jotka päivät notkuvat palstoilla provoilemassa.
        Oman kertomansa mukaan he ovat aina käyttäneet ainoastaan Lenovon yrityskannettavaa, vain Mac tai Linux käyttöjärjestelmää.
        Mitenkään se ei estä ko. asiantuntijoita vastaamasta marketromuiksi, joita heillä ei koskaan ole ollut, kuvailemiinsa koneisiin liittyviin kysymyksiin Ei niin muodoin Windows käyttöjärjestelmä kysymyksiin, vaikka he eivät koskaan sitä käytäkään.

        Nämä provot tulisi aina sivuuttaa, kuten S24 ohjeissa sanotaan. "Älä ruoki provoa"


    • Amilo 1556

      Mulla oli fujitsu siemens kone jo 5 vuotta ja toimii viellä!

      • Pitsamies

        Mulla on Amilo, näytönohjain ylikuumeni vuoden ikäisenä, takuu ei huolla kuin rahalla.
        Paistamalla pizza prontossa näytönohjaimen sain sen jotenkuten kuntoon, tinat sulaa ja kosketus piireihin paranee.

        Ikinä en osta Amiloa enää.


    • ASUSx73b

      mulla on asus =P

      all it worked =)

    • Fujitsuonhyvä

      11v vanha Fujitsu Siemens Amilo  17" ja nyt vasta hajosi

      • t7uyjr6t7u

        Putosiko lattialle ?
        Harmi !


    • eerops

      Ostin FujitsuSiemens Amilo Xi3650:n vuonna 2009 ja toimii edelleen. Mitään vikaa ei ole ollut koko aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe