Nyt kun mansikat poimittu mitä tehdä mansikka maalle?. Elikkä naapurilla on sellanen meininki,että leikkaa kaiken kasvun juuresta pois eli taimi reikään ei jää kuin 5cm "sänki". Mutta pitääkö tosiaan näin tehdä joka vuosi syksyllä?
Mansikka maa
2
982
Vastaukset
- tarvitse
Outo tapa hoitaa mansikoita tuo vihreän kasvuston poisleikkaus. Kyllä pitäisi odottaa edes sen verran, että mansikka ehtii valmistautua syksyyn. Ruskan värit mansikkamaalla sen osoittavat. No eipä tarvitse haravoida keväällä kuolleita mansikan lehtiä pois päältä.
Rönsyt on hyvä poistaa talveksi. Ruohonleikkurilla tms. Eikä sekään ole pakollista.
Ruohot voisi niittää riviväleistä. Eikä sekään ole pakollista. Syyslannoitus vielä vähemmän. Talvisuojaus aroille lajikkeille talviharsolla. Eikä kaikki sitäkään tee. Punkkien tappaminen, jos niitä on. Luomussa sitä ei tehdä, paitsi petopunkkien avulla. Kitkemään ja paikkaistuttamaankin ehtii vielä pitkin syksyä. - syksystä
No ei liene tarpeellista leikellä. Itse vain lannoitan syyslannoitteella joskus elokuun puolenvälin jälkeen. Se varmistaa ensivuoden marjasadon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569