Kestot haisee

mikä neuvoksi...

minä oon kestoillu jo kohta 1,5v ja nyt on alkanut vaivaamaan, että nuo kestot haisee pesun jälkeen mielestäni pahalle, edelleen pissalle, tai jollekkin ei mukavalle...
Olen lisännyt pesuaineen määrää, nestemäistä laitan nyt 75-100ml. Normaalilla bio luvililla pessyt tähän saakka.
Vaikuttaako semmoinen, kun aiemmin olen vaippoja säilyttänyt etikka vedessä ja nyt ovat suljetussa ämpärissä apaut 3vrk ennenkuin pesen ne.
ja kun ei huuhteluainettakaan voi käyttää...ettei mene kestot tukkoon...
miten olisi sooda..raikastaakohan se pyykkiä kuinka?
Puhtaita harsoja, imuja ja vaippoja säilytän makkarissa niin koko huone haiseepi...huoh :(

Mitäpä te neuvoisitta? ennen vaippapyykit haisivat ihanalle :)

4

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitimuori

      Ei lisää pesuainetta vaan vähemmän. Pesuainejäämät reagoivat vaipoissa pissan kanssa ja aiheuttavat hajuhaittoja.

      Kokeilepa sitä että peset vaipat 90-95 asteessa. Laita pesuainetta n. puolet pesuainepaketin annosteluohjeessa sanotusta määrästä. Kun kone on pessyt, laita vielä ilman pesuainetta normaali 60 asteinen pesu. 90 asteinen pesu tappaa vaipoissa mahdollisesti muhivat pöpöt ja pesuaineeton 60 asteinen pesu poistaa vaippoihin kertyneet pesuainejäämät.

      Jos teillä on vain kestovaippoja käytössä, pitää sinun pestä kaksi koneellista tällä käsittelyllä, jotta kaikki vaipat käyvät sen läpi. Jos taas käytätte myös kertiksiä, pistä kaikki kestot kerralla koneeseen (jos mahtuvat) ja pesun ja kuivatuksen ajan käytätte vain kertiksiä.

      Meillä tarvitaan tuo tehopesu n. 2 kk välein, kun vaipat alkavat haisemaan.

    • Etikkaa

      Niin, sitä etikkaa voi laittaa huuhteluaineeksi pyykkikoneeseen, kyllä vähentää hajua ainakin meillä! Kaveri lisää myös ruokasoodaa pesuaineen sekaan samassa tarkoituksessa, että sitäkin voi kokeilla.

    • Kolmen äiti

      Käytön jälkeen ota imut vaipan sisästä ja kuivata tai jos käytät sisä ja kuorivaippaa niin kuivata ne sisävaipat.
      Itse olen kuivattanut sukka telineessä.
      Kun ne pistää märkänä suljettuun astiaan nehän haisee ihan pirun pahalle.
      Ainakin itse kun olen muutaman kerran erehtynyt tekemään,on meinannut oksennus tulla ku sen aukaisee.
      Itselläni ei kyllä ole vaipat kertaakaan haisseet pesun jälkeen pahalle, pessyt olen aina 60.
      Pesen erisan colorilla.

      Tuo 90 pesuohje on kans hyvä.

    • on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe