minä oon kestoillu jo kohta 1,5v ja nyt on alkanut vaivaamaan, että nuo kestot haisee pesun jälkeen mielestäni pahalle, edelleen pissalle, tai jollekkin ei mukavalle...
Olen lisännyt pesuaineen määrää, nestemäistä laitan nyt 75-100ml. Normaalilla bio luvililla pessyt tähän saakka.
Vaikuttaako semmoinen, kun aiemmin olen vaippoja säilyttänyt etikka vedessä ja nyt ovat suljetussa ämpärissä apaut 3vrk ennenkuin pesen ne.
ja kun ei huuhteluainettakaan voi käyttää...ettei mene kestot tukkoon...
miten olisi sooda..raikastaakohan se pyykkiä kuinka?
Puhtaita harsoja, imuja ja vaippoja säilytän makkarissa niin koko huone haiseepi...huoh :(
Mitäpä te neuvoisitta? ennen vaippapyykit haisivat ihanalle :)
Kestot haisee
4
406
Vastaukset
- äitimuori
Ei lisää pesuainetta vaan vähemmän. Pesuainejäämät reagoivat vaipoissa pissan kanssa ja aiheuttavat hajuhaittoja.
Kokeilepa sitä että peset vaipat 90-95 asteessa. Laita pesuainetta n. puolet pesuainepaketin annosteluohjeessa sanotusta määrästä. Kun kone on pessyt, laita vielä ilman pesuainetta normaali 60 asteinen pesu. 90 asteinen pesu tappaa vaipoissa mahdollisesti muhivat pöpöt ja pesuaineeton 60 asteinen pesu poistaa vaippoihin kertyneet pesuainejäämät.
Jos teillä on vain kestovaippoja käytössä, pitää sinun pestä kaksi koneellista tällä käsittelyllä, jotta kaikki vaipat käyvät sen läpi. Jos taas käytätte myös kertiksiä, pistä kaikki kestot kerralla koneeseen (jos mahtuvat) ja pesun ja kuivatuksen ajan käytätte vain kertiksiä.
Meillä tarvitaan tuo tehopesu n. 2 kk välein, kun vaipat alkavat haisemaan. - Etikkaa
Niin, sitä etikkaa voi laittaa huuhteluaineeksi pyykkikoneeseen, kyllä vähentää hajua ainakin meillä! Kaveri lisää myös ruokasoodaa pesuaineen sekaan samassa tarkoituksessa, että sitäkin voi kokeilla.
- Kolmen äiti
Käytön jälkeen ota imut vaipan sisästä ja kuivata tai jos käytät sisä ja kuorivaippaa niin kuivata ne sisävaipat.
Itse olen kuivattanut sukka telineessä.
Kun ne pistää märkänä suljettuun astiaan nehän haisee ihan pirun pahalle.
Ainakin itse kun olen muutaman kerran erehtynyt tekemään,on meinannut oksennus tulla ku sen aukaisee.
Itselläni ei kyllä ole vaipat kertaakaan haisseet pesun jälkeen pahalle, pessyt olen aina 60.
Pesen erisan colorilla.
Tuo 90 pesuohje on kans hyvä. - on
Minä sain vaippojen mukana tällaset ohjeet
http://www.nallevaipat.com/puhtaat-raikkaat-vaipat-i-55.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984