Opel Insignia 2.0T - moottorin ominaisuudet?

Saabiin sama kone?

Onko kenelläkään käytännön kokemuksia ko. turbomoottorista; kuinka hyvin vetää pienillä kierroksilla, mahdollinen turboviive, millä kierrosluvulla alkaa todella tapahtua, käytännön kulutus, moottorin äänitaso, voiman riittävyys maantieajossa?

Vääntöarvo on huima mutta EU-kulutus ei ole alhaisimpia ilmoitettuja. Miten kone toimii käytännössä?

7

5230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V6Turbo

      vajaapyttyiset

      • 1.9 cdti

        Ei kaikki välttämättä halua ostaa V6 koneella varustettua autoa jonka käytännön huolto/ polttoainekustannukset on huomattavasti kovemmat kuin neloskoneella!


    • 537e7 juhtuu

      olen tuota moottoria ajanut. Siinä oli kyllä enemmän tehoa mutta muuten sama, vaiheisto oli kyllä 5-lovinen.
      Mukavasti kyllä liikahti ja joidenkin huhujen mukaan siitä kestää ottaa 400 heppaa irti ilman sisuskaluihin
      puuttumista...

    • spr

      Moi. Itsen sain ko. koneellaa olevan inkun kesän alústa, ´ja nyt olen ajanut sillä ilman mitään huomautettavaa 6600km. Joo kysyit moottorin ominaisuuksista ja totean, että moottori on HIENO.'
      Ehkä myös tuo tietty hioutuminen kilsojen myötä herkistää mottia.'
      '
      Mutta vaikka huippuvääntö on 350nm, niin kadunkulmien kääntelyä kävelyvauhdilla en suosittele, mutta sitte tuleekin plussaa täydellä tulella, kun kierrokset nousevat. Koneen alavääntö esim.kakkosella vaatii noin 1800 kiekkaa, mut painappa kaasua siinä vaiheessa, niin voi menemisen juhlaa. Tämä pätee kaikkien kuuden vaihteen käyttöön, eli 1800-2000 , niin sitten mentiin. Eli totean, että alle sen 1800 kone empii, mutta niinpä tekee monien muidenkin valmistajien moottorit. Kulutus on tuohon massaan ja voimaan nähden tosi ok. Eli huomioikaa auton massa ja tuo kone, niin vastaavaa hain pitkään ja valinnaksi tuli Opel Insignia Turbo Cosmo ja en ole katunut päivääkään ja monenmerkkisiä autoja olen ajanut paljonkin. Opel Rules kyllä nyt ja vahvasti

      • Saabiin sama kone?

        Kiitoksia vastauksesta. Eräs lisäkysymys tuli mieleen: miten kone käyttäytyy tuon 1800 rpm alapuolella? Itsellä kokemusta 150-hp turbosta (siis Saab 9-3 vm. 2007) ja siinä sanoisin olevan suoranaista voiman puutetta kun ollaan selvästi alle 2000 rpm alueella, eli auto jyristää isolla vaihteella eikä meinaa kiihtyä mitenkään. Tosin kun vertaa kaksilitraiseen vapariin (esim. Mazda 6) ei todella alhaisten kierrosten voimassa ole juuri eroja näiden välillä. 2000 rpm jälkeen sitten turbo onkin jo punaisena :) Tietysti sitä olisi järkevää vaihtaa pienemmälle, mutta ei jokaisessa pienessä kiihdytyksessä viitsisi.

        Eli jaksaako Insignia 2.0T kuitenkin mennä jyristelemättä tuon kierrosluvun alapuolellakin, vaikka kiihtyvyys olisikin nuhaista verrattuna yläkierrosten kiihtyvyyteen? Ja onko tuo 1800 rpm raja selkeä vai tapahtuuko piristyminen SUUNNILLEEN sen paikkeilla?

        Miten muuten maantiellä, pitääkö auto tasanopeuden hyvin vai pyrkiikö vauhti karkailemaan ahtopaineen ollessa koholla? Tätä kuulemma käy rajusti ahdetuilla autoilla. Inkussa on kuitenkin kaksoiskanava-turbo, jonka pitäisi nopeuttaa reagointia verrattuna perinteiseen yksikanavaiseen ahtimeen.


      • spr
        Saabiin sama kone? kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta. Eräs lisäkysymys tuli mieleen: miten kone käyttäytyy tuon 1800 rpm alapuolella? Itsellä kokemusta 150-hp turbosta (siis Saab 9-3 vm. 2007) ja siinä sanoisin olevan suoranaista voiman puutetta kun ollaan selvästi alle 2000 rpm alueella, eli auto jyristää isolla vaihteella eikä meinaa kiihtyä mitenkään. Tosin kun vertaa kaksilitraiseen vapariin (esim. Mazda 6) ei todella alhaisten kierrosten voimassa ole juuri eroja näiden välillä. 2000 rpm jälkeen sitten turbo onkin jo punaisena :) Tietysti sitä olisi järkevää vaihtaa pienemmälle, mutta ei jokaisessa pienessä kiihdytyksessä viitsisi.

        Eli jaksaako Insignia 2.0T kuitenkin mennä jyristelemättä tuon kierrosluvun alapuolellakin, vaikka kiihtyvyys olisikin nuhaista verrattuna yläkierrosten kiihtyvyyteen? Ja onko tuo 1800 rpm raja selkeä vai tapahtuuko piristyminen SUUNNILLEEN sen paikkeilla?

        Miten muuten maantiellä, pitääkö auto tasanopeuden hyvin vai pyrkiikö vauhti karkailemaan ahtopaineen ollessa koholla? Tätä kuulemma käy rajusti ahdetuilla autoilla. Inkussa on kuitenkin kaksoiskanava-turbo, jonka pitäisi nopeuttaa reagointia verrattuna perinteiseen yksikanavaiseen ahtimeen.

        Moi Saabin mies. Ei Insignia jyrise alle tuon 1800 kiekan, paitsi jos ykköseltä heität kakkoselle ja vauhti "kävelytasoa". Eli jurri tuossa ajoimme perheni kanssa vajaan 1000km, käyden täält Kuusankoskelta pohjanmaan Pyhäjärvellä ja talvirenkain, niin totean, että tuo auton 350nm:n vääntö toimii kyllä hienosti.
        Siis totean, että tuskin meistä kukaan vaihtaa isompaa vaihdetta päälle, tilanteesa, kun auto ns. matelee.

        Mutta kuten yllä kerroin jo aiemmin, niin tuo ko. moottori on nykyaikaisen hieno peli ja ei tarvitse tiellä olla peloissaan, että pääsenkö ns. sen rekan tai muun letkan ohi. Yleensä kuutosvaihde 80-100kmh ja pedaali lattian,niin sitten mennään. Toki jos haluaa "herkutella" laitan nelosen, jolloin huippiteho ja max vääntö kohtaavat toisensa. Ja sittenpä pitää olla tarkkana, sillä tällä viikollam koettuna vauhti pomppas tuolla metodilla yli 190kmh paria rekkaa ohittaessani. Siis summa summarun 350nm vääntö tuohon kuutiotilavuuteen sovitettuna on maukas paketti, niin ja tuon lenkin kokonaiskulutus koko perheen poka päällä oli 7,4ltr. Eli pitäisin sitä todella kohtuullisena.

        T.Edelleen todella tyytyväinen tuohon 2.0T Cosmo Insigniaan, kilsoja nyt kAIKKIAAN 7700KM JA EI MITÄÄN REKLAMOITAVAA!!


    • 5v-opel

      ellei nää nykyautot oo niin perseestä. Mutta opel-mies ihmettelee että miten jotkut noi voi puhua. "Melkein viis-vuotta vanhoja ooppeleita", eihän mikään nyt ikuisuuksiin voi kestää XD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2755
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2591
    3. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2094
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1961
    6. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      313
      1742
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1123
    Aihe