Opel Insignia 2.0T - moottorin ominaisuudet?

Saabiin sama kone?

Onko kenelläkään käytännön kokemuksia ko. turbomoottorista; kuinka hyvin vetää pienillä kierroksilla, mahdollinen turboviive, millä kierrosluvulla alkaa todella tapahtua, käytännön kulutus, moottorin äänitaso, voiman riittävyys maantieajossa?

Vääntöarvo on huima mutta EU-kulutus ei ole alhaisimpia ilmoitettuja. Miten kone toimii käytännössä?

7

5356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V6Turbo

      vajaapyttyiset

      • 1.9 cdti

        Ei kaikki välttämättä halua ostaa V6 koneella varustettua autoa jonka käytännön huolto/ polttoainekustannukset on huomattavasti kovemmat kuin neloskoneella!


    • 537e7 juhtuu

      olen tuota moottoria ajanut. Siinä oli kyllä enemmän tehoa mutta muuten sama, vaiheisto oli kyllä 5-lovinen.
      Mukavasti kyllä liikahti ja joidenkin huhujen mukaan siitä kestää ottaa 400 heppaa irti ilman sisuskaluihin
      puuttumista...

    • spr

      Moi. Itsen sain ko. koneellaa olevan inkun kesän alústa, ´ja nyt olen ajanut sillä ilman mitään huomautettavaa 6600km. Joo kysyit moottorin ominaisuuksista ja totean, että moottori on HIENO.'
      Ehkä myös tuo tietty hioutuminen kilsojen myötä herkistää mottia.'
      '
      Mutta vaikka huippuvääntö on 350nm, niin kadunkulmien kääntelyä kävelyvauhdilla en suosittele, mutta sitte tuleekin plussaa täydellä tulella, kun kierrokset nousevat. Koneen alavääntö esim.kakkosella vaatii noin 1800 kiekkaa, mut painappa kaasua siinä vaiheessa, niin voi menemisen juhlaa. Tämä pätee kaikkien kuuden vaihteen käyttöön, eli 1800-2000 , niin sitten mentiin. Eli totean, että alle sen 1800 kone empii, mutta niinpä tekee monien muidenkin valmistajien moottorit. Kulutus on tuohon massaan ja voimaan nähden tosi ok. Eli huomioikaa auton massa ja tuo kone, niin vastaavaa hain pitkään ja valinnaksi tuli Opel Insignia Turbo Cosmo ja en ole katunut päivääkään ja monenmerkkisiä autoja olen ajanut paljonkin. Opel Rules kyllä nyt ja vahvasti

      • Saabiin sama kone?

        Kiitoksia vastauksesta. Eräs lisäkysymys tuli mieleen: miten kone käyttäytyy tuon 1800 rpm alapuolella? Itsellä kokemusta 150-hp turbosta (siis Saab 9-3 vm. 2007) ja siinä sanoisin olevan suoranaista voiman puutetta kun ollaan selvästi alle 2000 rpm alueella, eli auto jyristää isolla vaihteella eikä meinaa kiihtyä mitenkään. Tosin kun vertaa kaksilitraiseen vapariin (esim. Mazda 6) ei todella alhaisten kierrosten voimassa ole juuri eroja näiden välillä. 2000 rpm jälkeen sitten turbo onkin jo punaisena :) Tietysti sitä olisi järkevää vaihtaa pienemmälle, mutta ei jokaisessa pienessä kiihdytyksessä viitsisi.

        Eli jaksaako Insignia 2.0T kuitenkin mennä jyristelemättä tuon kierrosluvun alapuolellakin, vaikka kiihtyvyys olisikin nuhaista verrattuna yläkierrosten kiihtyvyyteen? Ja onko tuo 1800 rpm raja selkeä vai tapahtuuko piristyminen SUUNNILLEEN sen paikkeilla?

        Miten muuten maantiellä, pitääkö auto tasanopeuden hyvin vai pyrkiikö vauhti karkailemaan ahtopaineen ollessa koholla? Tätä kuulemma käy rajusti ahdetuilla autoilla. Inkussa on kuitenkin kaksoiskanava-turbo, jonka pitäisi nopeuttaa reagointia verrattuna perinteiseen yksikanavaiseen ahtimeen.


      • spr
        Saabiin sama kone? kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta. Eräs lisäkysymys tuli mieleen: miten kone käyttäytyy tuon 1800 rpm alapuolella? Itsellä kokemusta 150-hp turbosta (siis Saab 9-3 vm. 2007) ja siinä sanoisin olevan suoranaista voiman puutetta kun ollaan selvästi alle 2000 rpm alueella, eli auto jyristää isolla vaihteella eikä meinaa kiihtyä mitenkään. Tosin kun vertaa kaksilitraiseen vapariin (esim. Mazda 6) ei todella alhaisten kierrosten voimassa ole juuri eroja näiden välillä. 2000 rpm jälkeen sitten turbo onkin jo punaisena :) Tietysti sitä olisi järkevää vaihtaa pienemmälle, mutta ei jokaisessa pienessä kiihdytyksessä viitsisi.

        Eli jaksaako Insignia 2.0T kuitenkin mennä jyristelemättä tuon kierrosluvun alapuolellakin, vaikka kiihtyvyys olisikin nuhaista verrattuna yläkierrosten kiihtyvyyteen? Ja onko tuo 1800 rpm raja selkeä vai tapahtuuko piristyminen SUUNNILLEEN sen paikkeilla?

        Miten muuten maantiellä, pitääkö auto tasanopeuden hyvin vai pyrkiikö vauhti karkailemaan ahtopaineen ollessa koholla? Tätä kuulemma käy rajusti ahdetuilla autoilla. Inkussa on kuitenkin kaksoiskanava-turbo, jonka pitäisi nopeuttaa reagointia verrattuna perinteiseen yksikanavaiseen ahtimeen.

        Moi Saabin mies. Ei Insignia jyrise alle tuon 1800 kiekan, paitsi jos ykköseltä heität kakkoselle ja vauhti "kävelytasoa". Eli jurri tuossa ajoimme perheni kanssa vajaan 1000km, käyden täält Kuusankoskelta pohjanmaan Pyhäjärvellä ja talvirenkain, niin totean, että tuo auton 350nm:n vääntö toimii kyllä hienosti.
        Siis totean, että tuskin meistä kukaan vaihtaa isompaa vaihdetta päälle, tilanteesa, kun auto ns. matelee.

        Mutta kuten yllä kerroin jo aiemmin, niin tuo ko. moottori on nykyaikaisen hieno peli ja ei tarvitse tiellä olla peloissaan, että pääsenkö ns. sen rekan tai muun letkan ohi. Yleensä kuutosvaihde 80-100kmh ja pedaali lattian,niin sitten mennään. Toki jos haluaa "herkutella" laitan nelosen, jolloin huippiteho ja max vääntö kohtaavat toisensa. Ja sittenpä pitää olla tarkkana, sillä tällä viikollam koettuna vauhti pomppas tuolla metodilla yli 190kmh paria rekkaa ohittaessani. Siis summa summarun 350nm vääntö tuohon kuutiotilavuuteen sovitettuna on maukas paketti, niin ja tuon lenkin kokonaiskulutus koko perheen poka päällä oli 7,4ltr. Eli pitäisin sitä todella kohtuullisena.

        T.Edelleen todella tyytyväinen tuohon 2.0T Cosmo Insigniaan, kilsoja nyt kAIKKIAAN 7700KM JA EI MITÄÄN REKLAMOITAVAA!!


    • 5v-opel

      ellei nää nykyautot oo niin perseestä. Mutta opel-mies ihmettelee että miten jotkut noi voi puhua. "Melkein viis-vuotta vanhoja ooppeleita", eihän mikään nyt ikuisuuksiin voi kestää XD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      207
      3576
    2. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      13
      3306
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      65
      2519
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2165
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      2006
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1888
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      40
      1708
    8. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1581
    9. Mikä kaivatussasi

      kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1143
    10. Kenen luo menisit nyt

      jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74
      1130
    Aihe