Mokasin...kait

mokailija

Olen pettänyt siskoni ja perheeni luottamuksen...kait. Olimme muutama viikko sitten kaverini juhlissa ja otin tietenkin todella mahtavat kännit ja nyt en muista mitä kaikkea olen kavereilleni jutellut... muutamia fläshbäkkejä tulee, mutta en voi varmaksi tietää olenko ne ääneen sanonut. Pelkään, että olen lörpötellyt siskoni asioita jotka kuulin iskältäni. Ne asiat ovat muutenkin pyörineet päässäni ja olen niistä jutellut paljon äiskäni kanssa, joten nyt en ole varma koska join muistini, että ovat fläsbäkit todellakin juhlista vaiko aikaisemmista keskusteluista äiskäni kanssa....

Ja olen itse järjestämässä juhlat joihin kaverini sekä perheeni tulee ja pelkään että jos olen lörpötellyt asioista, niin et joku menee sanomaan siskolle....

Olen kärsinyt morkkiksesta asian takia jo 2 viikkoa! Mitä teen?

3

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gghhddjj

      Tuollainen juominen on typerää ja vaarallista ja aiheuttaa sulle ongelmia myös tulevaisuudessa. Kannattaa päivittää ajatuksesi siitä, millainen ihminen haluat olla. Tuollainen känniörvellys on tyylitöntä ja ainakin minun mielestäni kertoo heikosta itsetunnosta. Se on ehkä joskus ollut maan tapa, mutta nykyään lähinnä inhon kohde ihmiset, joilla viinan ottaminen ei pysy hanskassa. Jokainen itsehän säätelee juomisensa, ei sitä kukaan ulkopuolinen tee.

      Tiesitkö, että alkoholistin määritelmä ei ole vain se kuinka usein juot vaan myös se, että ei pysty hallitsemaan juomistaan silloin kun ottaa? Eli jos toistuvasti juo niin paljon, että häpeät tekemisiäsi jälkeenpäin sinulla on ongelma. Et hallitse juomistasi vaan viina hallitsee sinua. Mieti tätä asiaa ja ota opiksesi. Lopeta juominen ellet osaa laittaa rajoja itsellesi, se viina ei juomisella lopu, kuulut vain kaikkien säälimään känniääliöryhmään tuolla tavalla. Hyvää vauhtia olet tuhoamassa ihmissuhteitasi tuolla juomistavalla kuten huomaat.

      • mokailija

        Lisätiedoksi viestiini, että en useinkaan juo ja en todellakaan niin että muisti menisi (nyt oli ensimmäinen kerta elämässäni).

        Enkä todellakaan ole örveltänyt kännissä, vaan pelkään että olen kertonut asioita joita minun ei olisi pitänyt kenellekkään kertoa (ja osaksi pelkään kertoneeni siksi, että kyseiset asiat ovat olleet paljon mielessäni ja "kortilla" juuri enne juhlia). Mutta en ole varma kerroinko kenellekkään, ehkä minusta vain tuntuu siltä koska olen miettinyt asiaa paljon.

        Ja mukavaa, että sain ainoastaan negatiivista kritiikkiä. Itse varmastikin olet oikea pyhimys! -Kiitos paransi todellakin mieltäni :(


      • gghhddjj
        mokailija kirjoitti:

        Lisätiedoksi viestiini, että en useinkaan juo ja en todellakaan niin että muisti menisi (nyt oli ensimmäinen kerta elämässäni).

        Enkä todellakaan ole örveltänyt kännissä, vaan pelkään että olen kertonut asioita joita minun ei olisi pitänyt kenellekkään kertoa (ja osaksi pelkään kertoneeni siksi, että kyseiset asiat ovat olleet paljon mielessäni ja "kortilla" juuri enne juhlia). Mutta en ole varma kerroinko kenellekkään, ehkä minusta vain tuntuu siltä koska olen miettinyt asiaa paljon.

        Ja mukavaa, että sain ainoastaan negatiivista kritiikkiä. Itse varmastikin olet oikea pyhimys! -Kiitos paransi todellakin mieltäni :(

        olen pyhimys :D Mitä sä sitten odotit? Päähän taputtelua? Olet mokannut ja se siitä. Jos haluat selvittää asian puhut siitä ystävillesi ja jos asiat on niin kuin pelkäät puhut perheellesi ja pyydät anteeksi heiltä. Et sä mitään taikasauvaa löydä, jolla tehdyn saa tekemättömäksi. Ainoa mitä voit on kasvaa mokasi mukana aikuiseksi ja ottaa asiasta sen vastuun, mikä kuuluukin ottaa. Parempi olis itse ehtiä pyytämään anteeksi ennen kuin "helvetti repeää" . Jos itse aikuisesti hoidat asian saat kyllä vihaa silmillesi, mutta saat myös anteeksi. Jos jätät asian roikkumaan ja nolaat perheesi ja etenkin itsesi välien paikkaus vie kauemmin. Elämä on tällaista, jokainen meistä varmasti mokailee eri tavoin, se miten ne hoitaa kertookin sitten siitä kuinka aikuinen ja vastuunsa tunteva ihminen on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe