Ostaakko Opel Astra?

virpa

Auto etsinnässä.

Opel Astra 1.6 bensamoottorilla ja viistoperällä. Kannattaako hankkia ja mitä vuosimallia kannattaa suosia? Budjetti on n. 9000e. Minkälaisilla kilometreillä uskaltaa vielä ostaa?

Mulla ei paljoo ajoa tule, ei välttämättä edes päivittäin.

18

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astraa___

      Jos meinaat yheksän toboo pistää autoon ni paa mieluummin 5 tonnia talteen ja osta neljällä joku halvempi rissa. jos ei edes ajoa paljoa tule... Tai sitten säästä 4 tonnia lisää ja osta uusi bensapihi pikku auto...

      näin minun mielestäni... Minulla on vanha vectra ja meni ainakin vielä leimasta läpi ja lähtee käyntiin... ;-)

      • astra..

        Astra 1.6 16V:n. nyt 140tkm mittarissa. Normihuollot tehty, ei mitään isompia vikoja ole tähän mennessä ollut. Auto on ruosteeton / pintaväri "virheetön". Tosi tyytyväinen olen ollut, myönnän.

        Pakoputken vaihdoin viime keväänä, jarrupalat vielä alkuperäiset. Auto on kuin "uusi".
        jokin sähkövika on hiljattain tullut; jäähdyttimen flektit ei toimi. ei haittaa normaalia ajoa. Ruuhkassa ajamista vältän. Pitänee korjauttaa syksymmällä, kun ehdin / voin jättää auton pajalle päiväksi-pariksi.


      • d

        niin ei kai 9000 astrassa ole mitään järkeä, varsinkin jos vähän ajaa.

        tuollahan saa lähes uuden, niissä putoaa hinnat rajusti, tänään 9000 ensivuonna sillä on arvoa 7000.

        OSTA joku 2001, 1,6 ja 8-venttiilinen, alle 100 000 ajetuttu, kai saat sen alle 5000 e,
        en viitsi hintoja katsoa.
        laitat loput säästöön, se 4000 € on pankissa paljon parempi kuin autossa ja saat kokemusta autoilusta.


    • Astra -99 1.6 16V

      Omassa kakkosautoksi siirtyneessä astrassa on nyt mittarissa hieman reilut 300 000 km. Matkan varrella on muutamia kuluvia alustan osia vaihdettu. Ei mitään varsinaisia ongelmia. Vielä on ihan ryhdissään ja mukava ajella.

      Vuosimalleista en tiedä muuta kuin että twinport-moottoreissa on plussana pidempi hihnan vaihtoväli.

    • Harkitse tarkkaan

      Luettuani Astra-palstaa tulin siihen tulokseen, että en ainakaan itse ostaisi Astraa. Luultavasti en ostaisi Opelia lainkaan. Huvittavin vika löytyi lampunvaihdosta: auto ei sammunut polttimon vaihdon jälkeen virta-avaimesta. Miten voi väärä polttimo estää moottorin sammuttamisen?!?! Tuo on räikeä suunnitteluvirhe ja sitä ei saksalaisessa autossa saisi olla. Mikä lie älyn puute iskenyt tehtaan insinööreihin.

      Oli meillä aikoinaan töissä tila-Opel Zafira. Uutena ostettiin ja muutama vuosi pidettiin. Kilometrejä tuli muutaman kymmenen tuhannen edestä. Harmittavia automaattilaatikkovikoja oli silloin tällöin, jotka estivät ajon. Jotain muutakin ilmeni, mutta ei yhtä vakavia kuin laatikkoviat. Ei haikailtu Opelin perään, kun tilalle tuli Toyota. Sekin on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin Astra.

      • kannata

        ottaa palstan juttuja ihan tosissaan, tuo moottorin sammutusongelma polttimon vaihdon jälkeen yksi hyvä esimerkki palstan tasosta.


      • e

        meillä on 8 autoa, lapsilla, meillä ja vanhemmilla,
        joukossa 2 opeliakin, kyllä se aivan hyvä auto on, nimenoman G ja 1,6 ja 8-v.

        kumpaakaan ei tosiaan aiota mitenkään vaihtaa, enne kuin jotenkin automaailma uuta keksii jotta jäävät vanhanaikaiseksi.

        ei kaikki mallit ole heikkoja ja huonoja, ei opelista, eikä mistään muustakaan,
        16-venttiilisten hihnanvaihtoajan lyhennys kai sai kansan vihaiseksi Opelista.

        meillä on 135 ja 120 000 km ja on tammikuussa 2001, "nettohinnalla" ja -2,3 % alennuksella ostettu,,
        yhtikäs mitään mutta ei ole laitettu kuin termari, ja sen vuoksi hihnakin, akku.

        (sekä pakoputkisto ja ajovalot takuuna)

        muuten olen vain öljyt ja suodattimet, tulpat kolmesti, itse vaihtanut, yhtään leimaa ei ole.


      • ENTINEN OPELI KUSKI
        e kirjoitti:

        meillä on 8 autoa, lapsilla, meillä ja vanhemmilla,
        joukossa 2 opeliakin, kyllä se aivan hyvä auto on, nimenoman G ja 1,6 ja 8-v.

        kumpaakaan ei tosiaan aiota mitenkään vaihtaa, enne kuin jotenkin automaailma uuta keksii jotta jäävät vanhanaikaiseksi.

        ei kaikki mallit ole heikkoja ja huonoja, ei opelista, eikä mistään muustakaan,
        16-venttiilisten hihnanvaihtoajan lyhennys kai sai kansan vihaiseksi Opelista.

        meillä on 135 ja 120 000 km ja on tammikuussa 2001, "nettohinnalla" ja -2,3 % alennuksella ostettu,,
        yhtikäs mitään mutta ei ole laitettu kuin termari, ja sen vuoksi hihnakin, akku.

        (sekä pakoputkisto ja ajovalot takuuna)

        muuten olen vain öljyt ja suodattimet, tulpat kolmesti, itse vaihtanut, yhtään leimaa ei ole.

        Jos sulla on noin 9000€ käytössä niin osta sitten kunnon auto esim VW niin sinua ei kaduta jälkeen päin . Itse ostin uuden opelin ja vikoja oli koko ajan.
        Nyt on VW ja vikoja ei ole ollut 5 vuoteen yhtään.
        Opeli on saksan LADA B luokan auto , samaa roskaa tehdään englannissa wauxhall nimellä. Ps suomeen ei tuoda enää Wauxhall auto merkkiä lainkaan , koska siinä oli niin paljon vikoja että maahantuojan pihaan oli kilometrien jonot korjaukseen. ( Vantaan joki on täynnä Wauxhall raatoja ). Ja kohta opelit tulee perään , pitää varmaan jokea ruopata että kaikki ÖPELIT sinne mahtuu !


      • 1.9 cdti
        ENTINEN OPELI KUSKI kirjoitti:

        Jos sulla on noin 9000€ käytössä niin osta sitten kunnon auto esim VW niin sinua ei kaduta jälkeen päin . Itse ostin uuden opelin ja vikoja oli koko ajan.
        Nyt on VW ja vikoja ei ole ollut 5 vuoteen yhtään.
        Opeli on saksan LADA B luokan auto , samaa roskaa tehdään englannissa wauxhall nimellä. Ps suomeen ei tuoda enää Wauxhall auto merkkiä lainkaan , koska siinä oli niin paljon vikoja että maahantuojan pihaan oli kilometrien jonot korjaukseen. ( Vantaan joki on täynnä Wauxhall raatoja ). Ja kohta opelit tulee perään , pitää varmaan jokea ruopata että kaikki ÖPELIT sinne mahtuu !

        On hienoa että sulla on komea volkkari. Mulla oli yksi vw passat ja ns. koiran luita meni kuin kilotavaraa ( vm 1998) joiden korjailuiden takia puurolautanen oli usein syötävä kun muuhun ei ollut enää varaa. Kyseisen volkkarin rakkineen jälkeen pihaan tuli G-mallin astra ja huolto/korjaus kustannukset putosivat alle puoleen volkkarin ajoista. Meidän perheessä on viides opeli menossa ( mulla kolmas ja emännällä toinen). Ja edelleen odottelen niitä paljon puhuttuja ooppelin vikoja. Jo ooppelilla on ajettu aina n.200 tkm niitä vaihtaessa, mutta volkkari meni vaihtoon jo 130 tkm:n kohdalla. Ai niin ja vaunun ostaessani joudun vaihtamaan volkkariin sekä jouset että iskarit kun sillä oli heti perse maassa, mutta yhteenkään ooppeliin en ole sen takia joutunut vaihtamaan iskareita tai jousia.


      • volkkari
        1.9 cdti kirjoitti:

        On hienoa että sulla on komea volkkari. Mulla oli yksi vw passat ja ns. koiran luita meni kuin kilotavaraa ( vm 1998) joiden korjailuiden takia puurolautanen oli usein syötävä kun muuhun ei ollut enää varaa. Kyseisen volkkarin rakkineen jälkeen pihaan tuli G-mallin astra ja huolto/korjaus kustannukset putosivat alle puoleen volkkarin ajoista. Meidän perheessä on viides opeli menossa ( mulla kolmas ja emännällä toinen). Ja edelleen odottelen niitä paljon puhuttuja ooppelin vikoja. Jo ooppelilla on ajettu aina n.200 tkm niitä vaihtaessa, mutta volkkari meni vaihtoon jo 130 tkm:n kohdalla. Ai niin ja vaunun ostaessani joudun vaihtamaan volkkariin sekä jouset että iskarit kun sillä oli heti perse maassa, mutta yhteenkään ooppeliin en ole sen takia joutunut vaihtamaan iskareita tai jousia.

        Eihän tuolla "öpelpartnerilla" mitään volkkaria ole. Eihän sillä ole edes ajokorttia. Jutuista ja kirjoitustaidoista päätellen enintään 12-vuotias. Kiinalaisesta moposta vaan haaveilee...


      • hephep_
        volkkari kirjoitti:

        Eihän tuolla "öpelpartnerilla" mitään volkkaria ole. Eihän sillä ole edes ajokorttia. Jutuista ja kirjoitustaidoista päätellen enintään 12-vuotias. Kiinalaisesta moposta vaan haaveilee...

        Totta. Lapsukaista näkyy koulun alkaminen harmittavan kun on taas tullut noita ääliömäisiä viestejä tuubin täydeltä.


      • Von Partnerdorf
        hephep_ kirjoitti:

        Totta. Lapsukaista näkyy koulun alkaminen harmittavan kun on taas tullut noita ääliömäisiä viestejä tuubin täydeltä.

        Opeli on niin paska että en koskaan koske edes tikulla kyseiseen läjään.
        Ajattele uusi opeli ja mikä nimi sille tuli INSIRGINJA.
        Venäläiset alkavat rakentamaan INSIRGINOJA Tattagalia tehtaalla Ladan vanhoista osista.. TM testasi ja totesi että INSIRGINA on laiska huonot penkit ja takakontti vaan 390 litraa kyseisellä lotjalla. Housut likantuu kun nostaa takakontiin varaosia matkaa varten. Mutta ei huolta käänny vain ÖPELPARTNERIN puoleen kun osia alkaa irroita. Kyllä venäjältä tulee INSIRGIA osia tuudin täydeltä.
        Hauskaa INSIRGIA kesää nille onnettomille jotka kyseisen LOTJAN on hankkinnut.
        Ps kyllä on ruma ÖPELI tämä INSIRGINA........................


      • kalanto
        ENTINEN OPELI KUSKI kirjoitti:

        Jos sulla on noin 9000€ käytössä niin osta sitten kunnon auto esim VW niin sinua ei kaduta jälkeen päin . Itse ostin uuden opelin ja vikoja oli koko ajan.
        Nyt on VW ja vikoja ei ole ollut 5 vuoteen yhtään.
        Opeli on saksan LADA B luokan auto , samaa roskaa tehdään englannissa wauxhall nimellä. Ps suomeen ei tuoda enää Wauxhall auto merkkiä lainkaan , koska siinä oli niin paljon vikoja että maahantuojan pihaan oli kilometrien jonot korjaukseen. ( Vantaan joki on täynnä Wauxhall raatoja ). Ja kohta opelit tulee perään , pitää varmaan jokea ruopata että kaikki ÖPELIT sinne mahtuu !

        Vantaan joki... Mitenkä ruostuuko astra. 90 luvulla astraa mainostettiin tv'ssä "ruostuu kuin kala" mainoksella.


      • Rust never sleeps
        kalanto kirjoitti:

        Vantaan joki... Mitenkä ruostuuko astra. 90 luvulla astraa mainostettiin tv'ssä "ruostuu kuin kala" mainoksella.

        90-luvun alkupuolen Astra on aika tunnettu juuri ruosteestaan. Väitettä puoltavat niin katsastus- kuin muutkin listat. On kyllä muitakin yhtä helposti ruostuvia tuon ajan autoja, joten ei Astra ruosteineen yksin ole.


      • homma parani
        Rust never sleeps kirjoitti:

        90-luvun alkupuolen Astra on aika tunnettu juuri ruosteestaan. Väitettä puoltavat niin katsastus- kuin muutkin listat. On kyllä muitakin yhtä helposti ruostuvia tuon ajan autoja, joten ei Astra ruosteineen yksin ole.

        Opel korjasi asian niinkuin moni muu merkki direktivien muuttuessa. Nyt taas r.suojataan uusia eri merkkisiä autoja ennen luovutusta asiakkaan laskuun ilman varsinaista tehtaan lupaa useimmiten. Mistä löytyisi tämän päivän säännöstö?


      • erkki
        kalanto kirjoitti:

        Vantaan joki... Mitenkä ruostuuko astra. 90 luvulla astraa mainostettiin tv'ssä "ruostuu kuin kala" mainoksella.

        Tuota "ruostuu kuin kala" -mainosta tuli telkkarista vuonna -98, kun G-malli tuli markkinoille. Uutuudessa oli galvanoitu kori, joka ilman muuta hidastaa roimasti ruostumista. Ruotsalaisten ruostekesiterissä G-Astra sai 4 pistettä viidestä ruostesuojauksensa tasosta - samoin kuin uudempi H-malli. Samssa rekisterissä esim. uusimmat Toyota-mallit ovat saaneet järjestään vain kahta pistettä. Ja uusimmissa volkkareissakin arvosanat ovat tipahtaneet aikaisempien mallien viitosista nelosiin.


      • Anne

        Auto ei sammunut polttimon vaihdon jälkeen virta-avaimesta. Miten voi väärä polttimo estää moottorin sammuttamisen?!?! Voiko tämä olla totta? Itsellä kävi ihan samoin ja omasta mielestä ostin ihan oikean lampun Tokmannilta, voiko se selittää?


    • Anne

      Niin se vaan oli, että polttimosta johtuva ongelma se oli, kun moottori ei sammunut😉 Lampun kanta eri kuin alkuperäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe