Viikkoja on kertynyt melkein 11, joten tietenkin huolestuttaa..
Ainoastaan keksin "syyn" kun illalla tuli miehen kanssa harrastettua seksiä.
Voiko se aiheuttaa näitä kipuja?
alaselkää ja alavatsaa vihloo
10
678
Vastaukset
- rv35
Syitä voi olla monia, mutta luulempa ettei se mitää vakavaa ole.
Se on luultavasti iskiaskipua (alaselkä kipu sopisi).Se tuntuu säteilynä joskus vatsassakin..ja muutenkin vatsan vihlonta on normaalia minun tietääkseni.
Se iskiaskipu voi tuntua myös kipuna jaloissa (ja ylempänä selässä).
JOS se on iskiasta, niin yleensä auttaa lenkkeily ja kunnon venyttely.
Voihan sinunkin epäilemäsi syy aiheuttaa nuo kivut.. - just...
neuvolassa ja puhuin siellä omasta fyysisesti raskaasta työstäni. Terkka sanoi, että jos tulee selkäkipuja niin pitää soittaa että pääsee saikulle lepäämään, se ei kai ole hyvä juttu, mutta tuskin mitään älyttömän vaarallistakaan. Jos olet vain reväyttänyt jonkin lihaksen?
- v.36
itselläni oli välillä rajujakin kipuja juuri alavatsassa ja alaselässä nuihin aikoihin ja myöhemminkin. usein syynä on se että pikkuinen siellä kasvaa ja myllää sekä kohtu kasvaa myös.
olen myös sen huomannut raskauteni aikana että saan ns. menkkamaisia oireita siihen aikoihin kun kuukautiseni oisi pitänyt normaalisti tulla.
myös työ voi aiheuttaa kipua. kokemusta on myös siitä. ota niin iisisti kun vain voit.
onnea jatkossa! :) - .............
Voi olla aiva normaaleja raskauden aikaisia venymiskipuja. Jos vuotoja ei ilmene niin ole huoleti.
- kaikki ok,
joku kirjoitti että ole huoleti jos ei ilmene vuotoja. Se vuodottomuus ei aina pidä paikkaansa, esim. km. voi tulla ilman että se vuoto alkaa, ainakaan heti
- sassuli85
kaikki ok, kirjoitti:
joku kirjoitti että ole huoleti jos ei ilmene vuotoja. Se vuodottomuus ei aina pidä paikkaansa, esim. km. voi tulla ilman että se vuoto alkaa, ainakaan heti
esim. virtsateissä voi aiheuttaa vihlontaa selässä ja vatsassa. Olen myös kuullut että yhdyntä saattaa laukaista tulehduksen... En ole varma virtsatulehduksesta, mutta hiivan ainakin ja sekin voi pahana kipuilla. Minulla taas ollut noita tunteita muutenkin, neuvolan selityksen mukaan tunsin vaan kohdun kasvun keskimääräistä selkeämmin.
- ..kun selityksiä..
sassuli85 kirjoitti:
esim. virtsateissä voi aiheuttaa vihlontaa selässä ja vatsassa. Olen myös kuullut että yhdyntä saattaa laukaista tulehduksen... En ole varma virtsatulehduksesta, mutta hiivan ainakin ja sekin voi pahana kipuilla. Minulla taas ollut noita tunteita muutenkin, neuvolan selityksen mukaan tunsin vaan kohdun kasvun keskimääräistä selkeämmin.
..on monia.Se voi olla iskias, se voi olla normaalia lapsen liikettä, venymis kipua, virtsatulehdus, yhdynnästä johtuva....yms. jne. .......
Minun kohdalla oli iskias.
Iskiakseen liittyy virtsatie oireita (esim.sattuu kun käy vessassa), virtsankarkailu, tai muuten virtsaamis vaikeuksia, ummetusta, puutumista tai tunnottomuutta (niin selässä kuin jaloissakin), kivun säteilyä lonkkiin-pakaroihin ja muutenkin jalkoihin, kuume...
Oireista voi tulla vain muutama tai sitten pelkkä selkä kipu.Kaikki oireet yhtä aikaa ovat vissiin aika harvinaisia..
Ja minulle sanottiin neuvolasta, että jos kipu jatkuu parisen viikkoa, kannattaa mennä varmuuden vuoksi lääkärille.
Mutta kuten sanoin, syitä voi olla monia.
- ....
Tiedän kokemuksesta, että kyllä sitten kaikki pienetkin kivut osaavat säikäyttää, varsinkin siellä alkumetreillä!!! Mulla itselläni ilmeni alkuun jonnekin rv 16-17 asti kipuilua juuri seksin jälkeen!? Kaikki oli kuitenkin ihan ok, kun kerran jouduin menemään lääkäriinkin, pari päivää olin kipuillut ja pelottihan se! Kaikki oli kuitenkin täysin ok :)! Muutenkin mulla oli joskus olisiko ollut 8. viikolla koviakin menkkakipuja, mutta onneksi mitään ei tapahtunut ;). Mutta juuri nuo viimeisetkin kivut rv 16-17 olivat juuri tuollaisia, koski vatsaan, alaselkään, reiisiin.. pelotti!!! Mutta luulenpa, että kyse oli sitten kai ihan normikivuista :) !
Yritä siis olla turhia stressaamatta ja lepäile kunnolla väliin :) ! Sitten kai alkaisin huolestua, jos kivut jatkuisivat pidempään ja säännölisinä, ja jos vuotoa ilmenisi. Näin mullekin sanottiin! Nyt muuten menossa 30. viikko ja on tämä odotus sitten ihanaa aikaa :) !- ..aina tule..
..minulle on jokaisen lapsen kohdalla sanottu että "jos kipu jatkuu n.puolitoista-pari viikkoa, on syytä mennä lääkäriin, vaikka ei vuotoja olisikkaan" .Ja kivut eivät välttämättä tarvitse olla täysin jatkuvia (siis että koko ajan särkee tms.), vaan minua kehotettiin menemään lääkäriin varmuuden vuoksi jos kivut vain jatkuvat.
Ja sitten piti mennä ennemmin jos tuli muita oireita..esim juuri niinkuin tuossa yhdesää kirjoituksessa oli iskias oireita kuvattu, ne oireet voivat olla merkki muustakin,ja joillekkin ei tule muita oireita ollenkaan kuin kipu jos kyseessä on iskias.
Minulla siis oli iskias kipuja..muitakin oireita tuli.Menin lääkäriin ja siellä sanottiin vain että "hyvä kun tulit ajoissa".
Ei siitä haittaa ole lääkäriin mennä!
Mutta en nyt todellakaan tahdo säikytellä! Siis voihan olla ihan jotain normaaliakin. - rv36
..aina tule.. kirjoitti:
..minulle on jokaisen lapsen kohdalla sanottu että "jos kipu jatkuu n.puolitoista-pari viikkoa, on syytä mennä lääkäriin, vaikka ei vuotoja olisikkaan" .Ja kivut eivät välttämättä tarvitse olla täysin jatkuvia (siis että koko ajan särkee tms.), vaan minua kehotettiin menemään lääkäriin varmuuden vuoksi jos kivut vain jatkuvat.
Ja sitten piti mennä ennemmin jos tuli muita oireita..esim juuri niinkuin tuossa yhdesää kirjoituksessa oli iskias oireita kuvattu, ne oireet voivat olla merkki muustakin,ja joillekkin ei tule muita oireita ollenkaan kuin kipu jos kyseessä on iskias.
Minulla siis oli iskias kipuja..muitakin oireita tuli.Menin lääkäriin ja siellä sanottiin vain että "hyvä kun tulit ajoissa".
Ei siitä haittaa ole lääkäriin mennä!
Mutta en nyt todellakaan tahdo säikytellä! Siis voihan olla ihan jotain normaaliakin...on sanottu melkein samoin sanoin kuin edelliselle.
Eli :"jos kipu jatkuu n.puolitoista-pari viikkoa, on syytä mennä lääkäriin, vaikka ei vuotoja olisikkaan"
Ja muutenkin samaan tapaan on sanottu.Joten tohtorille vain jos jatkuu,ei ole mitään haittaa.Ei ne sua sielä syö =) ,tai ainakaan purematta niele =) .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752