hermoratatutkimuksen neulat

mammamomma

Aika hermoratatutkimukseen on varattu.

Tehdäänkö tuo käyttämällä samoja neuloja eri lihaksiin?

Vai onko niin että kun neula on kerran ollut pistettynä lihakseen, niin sitä ei enää laiteta uudelleen toiseen paikkaan? Eli otetaan aina uusi puhdas neula.

8

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämässä vielä kiinni

Mä luulen että suomessa hygieniaolosuhteet vaatii eri nelojen käytön jokaiseen lihakseen.
      Neuloista ei kuitenkaan ole pulaa.

Miksi sä sitä pelkäät?

• mammamomma

en pelkää, vaan haluan tietää miten tuo tutkimus hoidetaan. Onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

• neuloihin huomiota
        mammamomma kirjoitti:

en pelkää, vaan haluan tietää miten tuo tutkimus hoidetaan. Onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

mutta minulle tehtiin ensin tavallinen ENMG-tutkimus ja sitten myöhemmin tarkempi EMNG-tutkimus, joka aiheutti kovemman sähkövirran vuoksi aikalailla kipua. Vasta jäljestäpäin huomasin, että eihän minun olisi ollut pakko suostua yhdellä kertaa koko kehon tutkimukseen, siinähän ohjeessa oli selvä suositusaika, jota ei olisi saanut ylittää. Naamalihasten kohdalla sanoin, että nyt loppui tähän! Onneksi sain sentäs suuni auki!

• neurologinenko?
        neuloihin huomiota kirjoitti:

mutta minulle tehtiin ensin tavallinen ENMG-tutkimus ja sitten myöhemmin tarkempi EMNG-tutkimus, joka aiheutti kovemman sähkövirran vuoksi aikalailla kipua. Vasta jäljestäpäin huomasin, että eihän minun olisi ollut pakko suostua yhdellä kertaa koko kehon tutkimukseen, siinähän ohjeessa oli selvä suositusaika, jota ei olisi saanut ylittää. Naamalihasten kohdalla sanoin, että nyt loppui tähän! Onneksi sain sentäs suuni auki!

Naamalihakset ynnä muut menivät siinä samassa. Lääkäri ei paljon puhunut eikä tyynnytellyt, kiireesti kaikki tehtiin, riisuuntuessakin piti vastailla kysymyksiin, ja jos riisuuntuminen hidastui puhumisen vuoksi niin lääkäri melkein hoputti. Neuloista en tiedä, mitä käytti mihinkin. kaikkein pahin oli pohjelihas, joka meni kramppiin neulan vuoksi, ja huusin kivusta. Muut menivät ok. Ei kuulemma ole myasteniaa, mutta muuta en saanut tietää.

• mimmomammo
        neurologinenko? kirjoitti:

Naamalihakset ynnä muut menivät siinä samassa. Lääkäri ei paljon puhunut eikä tyynnytellyt, kiireesti kaikki tehtiin, riisuuntuessakin piti vastailla kysymyksiin, ja jos riisuuntuminen hidastui puhumisen vuoksi niin lääkäri melkein hoputti. Neuloista en tiedä, mitä käytti mihinkin. kaikkein pahin oli pohjelihas, joka meni kramppiin neulan vuoksi, ja huusin kivusta. Muut menivät ok. Ei kuulemma ole myasteniaa, mutta muuta en saanut tietää.

Haluaisin tietää käyttikö aina uutta neulaa, vai samoja joilla oli jo pistellyt?

• mammamimmo
        mimmomammo kirjoitti:

Haluaisin tietää käyttikö aina uutta neulaa, vai samoja joilla oli jo pistellyt?

..ja olitteko Mehiläisessä näissä testeissä?

• tpi
        mammamimmo kirjoitti:

..ja olitteko Mehiläisessä näissä testeissä?

tehdään yhden ihmisen koko tutkimus. Miksi ihmeessä sitä neulaa pitäisi vaihtaa - ei mitään tartuntoja itseltään voi saada. Eivätkä ne neulat ole ihan halpoja...nykyään sentään ovat potilaskohtaisia, ja kertakäyttöisiä, että yksittäisen potilaan jälkeen heitetään pois. Vielä 80-luvulla ne steriloitiin ja käytettiin uudestaan ja uudestaan.

• Anonyymi

itselle tehtin käsivarsi samalla neulalla, kokolailla kivuton operaatio, mitä nyt jäkikäteen kämmenselkä ja peukalon tyvi tietää saaneensa piston. Oli hyvä lääkäri, koko ajan kertoi mitä tehdään ja diagnoosin sain heti siinä tutkijalta. Käsivarren ENMG tehtiin, 20min ja toimenpide ohi, teki kyllä mahdollisimman pian ja kivuttomasti, kiitos siitä Pihlajalinna Koskikeskus, Tampere👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe