hermoratatutkimuksen neulat

mammamomma

Aika hermoratatutkimukseen on varattu.

Tehdäänkö tuo käyttämällä samoja neuloja eri lihaksiin?

Vai onko niin että kun neula on kerran ollut pistettynä lihakseen, niin sitä ei enää laiteta uudelleen toiseen paikkaan? Eli otetaan aina uusi puhdas neula.

8

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämässä vielä kiinni

Mä luulen että suomessa hygieniaolosuhteet vaatii eri nelojen käytön jokaiseen lihakseen.
      Neuloista ei kuitenkaan ole pulaa.

Miksi sä sitä pelkäät?

• mammamomma

en pelkää, vaan haluan tietää miten tuo tutkimus hoidetaan. Onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

• neuloihin huomiota
        mammamomma kirjoitti:

en pelkää, vaan haluan tietää miten tuo tutkimus hoidetaan. Onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

mutta minulle tehtiin ensin tavallinen ENMG-tutkimus ja sitten myöhemmin tarkempi EMNG-tutkimus, joka aiheutti kovemman sähkövirran vuoksi aikalailla kipua. Vasta jäljestäpäin huomasin, että eihän minun olisi ollut pakko suostua yhdellä kertaa koko kehon tutkimukseen, siinähän ohjeessa oli selvä suositusaika, jota ei olisi saanut ylittää. Naamalihasten kohdalla sanoin, että nyt loppui tähän! Onneksi sain sentäs suuni auki!

• neurologinenko?
        neuloihin huomiota kirjoitti:

mutta minulle tehtiin ensin tavallinen ENMG-tutkimus ja sitten myöhemmin tarkempi EMNG-tutkimus, joka aiheutti kovemman sähkövirran vuoksi aikalailla kipua. Vasta jäljestäpäin huomasin, että eihän minun olisi ollut pakko suostua yhdellä kertaa koko kehon tutkimukseen, siinähän ohjeessa oli selvä suositusaika, jota ei olisi saanut ylittää. Naamalihasten kohdalla sanoin, että nyt loppui tähän! Onneksi sain sentäs suuni auki!

Naamalihakset ynnä muut menivät siinä samassa. Lääkäri ei paljon puhunut eikä tyynnytellyt, kiireesti kaikki tehtiin, riisuuntuessakin piti vastailla kysymyksiin, ja jos riisuuntuminen hidastui puhumisen vuoksi niin lääkäri melkein hoputti. Neuloista en tiedä, mitä käytti mihinkin. kaikkein pahin oli pohjelihas, joka meni kramppiin neulan vuoksi, ja huusin kivusta. Muut menivät ok. Ei kuulemma ole myasteniaa, mutta muuta en saanut tietää.

• mimmomammo
        neurologinenko? kirjoitti:

Naamalihakset ynnä muut menivät siinä samassa. Lääkäri ei paljon puhunut eikä tyynnytellyt, kiireesti kaikki tehtiin, riisuuntuessakin piti vastailla kysymyksiin, ja jos riisuuntuminen hidastui puhumisen vuoksi niin lääkäri melkein hoputti. Neuloista en tiedä, mitä käytti mihinkin. kaikkein pahin oli pohjelihas, joka meni kramppiin neulan vuoksi, ja huusin kivusta. Muut menivät ok. Ei kuulemma ole myasteniaa, mutta muuta en saanut tietää.

Haluaisin tietää käyttikö aina uutta neulaa, vai samoja joilla oli jo pistellyt?

• mammamimmo
        mimmomammo kirjoitti:

Haluaisin tietää käyttikö aina uutta neulaa, vai samoja joilla oli jo pistellyt?

..ja olitteko Mehiläisessä näissä testeissä?

• tpi
        mammamimmo kirjoitti:

..ja olitteko Mehiläisessä näissä testeissä?

tehdään yhden ihmisen koko tutkimus. Miksi ihmeessä sitä neulaa pitäisi vaihtaa - ei mitään tartuntoja itseltään voi saada. Eivätkä ne neulat ole ihan halpoja...nykyään sentään ovat potilaskohtaisia, ja kertakäyttöisiä, että yksittäisen potilaan jälkeen heitetään pois. Vielä 80-luvulla ne steriloitiin ja käytettiin uudestaan ja uudestaan.

• Anonyymi

itselle tehtin käsivarsi samalla neulalla, kokolailla kivuton operaatio, mitä nyt jäkikäteen kämmenselkä ja peukalon tyvi tietää saaneensa piston. Oli hyvä lääkäri, koko ajan kertoi mitä tehdään ja diagnoosin sain heti siinä tutkijalta. Käsivarren ENMG tehtiin, 20min ja toimenpide ohi, teki kyllä mahdollisimman pian ja kivuttomasti, kiitos siitä Pihlajalinna Koskikeskus, Tampere👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1589
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      125
      1414
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1240
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1133
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1018
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      979
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      210
      784
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      753
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      119
      703
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      698
    Aihe