Olisin halukas osallistumaan tämän vuoden AKL:n kutsuntakampanjaan Turussa: jakamaan tietoa siviilipalveluksesta sekä totaalikieltäytymisestä. En kuitenkaan haluaisi mennä kutsuntapaikalle yksin ja sen vuoksi etsin kutsuntakampanjaan osallistuvia henkilöitä tämän foorumin kautta. Jos siis olet menossa kutsuntoihin ja kaipaat seuraa, ota yhteyttä minuun: [email protected]
Kiitos! :D
/V
AKL:n kutsuntakampanja 2009
1
543
Vastaukset
- asian puolesta
Jokaiselle kutsuntaikäiselle pitäisi saada tietopaketti armeijasta, siviilipalveluksesta, totaalikieltäytymisestä, vapautuksesta ja miten asiat on hoidettu muissa maissa, miten miesten pakollinen asevelvollisuus rikkoo sukupuolten tasavertaisuutta. Parhaiten tämä tiedonjako toteutuisi vaikka postitse lähetettynä ennen kutsuntoja.
Asian puitteissa olisi hyvä olla nettisivut.
Kaikki tietysti maksaa, olisin itse valmis tukemaan rahallisesti ja moni muukin, jos kirjanpito olisi avointa, josta näkisi mihin rahat on käytetty.
Edellämainitun kaltainen toiminta olisi syvä piikki sairaan systeemin lihassa ja herättäisi keskustelua monella taholla.
Asialle pitäisi olla oma orgnisaatio, joka työllistäisi vaikka sivareita tiedoittamiseen.
Alle parikymppisillä kutsuntaikäisillä kuva armeijasta muodostuu yksipuolisesti puolustusvoimien propagandatiedottamisen kautta. Rehellinen kuva intistä auttaisi tekemään valintoja ja rohkaisisi tekemään omat päätokset itse. Jos toteaa, ettei nykyisenkaltainen armeija ole sitä minkä katsoo itselle sopivaksi, pitäisi jokaiseen paperiin, missä omaa mielipidettä kysytään, kertoa suoraan kantansa.
Vastentahtoisten todellinen määrä tulisi ilmi ja sopimattomuudella pitäisi periaatteessa saada vapautus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418