Täytyykö ennakkoperinnöstä tehdä paperi, jotta perintö otetaan huomioon lopullisessa perinnönjaossa? Onko siinä tultava julki sana ennakkoperintö?
paperi ennakkoperinnöstä
3
738
Vastaukset
- muallikko
Eläessä annetaan lahjakirjassa yksilöity lahja, joka lahjoittajan kuoleman jälkeisessä perinnönjaossa käsitellään ennakkoperintönä.
Rintaperilliselle annettu lahja oletetaan aina ennakkoperinnöksi, ellei lahjakirjassa toisin määrätä.
Muulle perilliselle annettu lahja huomioidaan ennakkoperintönä vain kun lahjakirjassa niin määrätään.- miten sitten
Entäpä jos ei ole mitään paperia tehty lahjoitetusta rahasummasta? Katsotaanko tilisiirto riittäväksi todisteeksi lahjoituksesta?
- muallikko
miten sitten kirjoitti:
Entäpä jos ei ole mitään paperia tehty lahjoitetusta rahasummasta? Katsotaanko tilisiirto riittäväksi todisteeksi lahjoituksesta?
Lahjan antajan todellisen tarkoituksen tulisi toteutua jos se jotenkin voidaan selvittää, mutta sovintojako syntyy vain kaikkien osakkaiden hyväksymänä. Tilisiirrollakaan yms. ei sovintojaossa ole sinänsä pakottavaa vaikutusta.
Toimitusjakoa tekevän pesänjakajan uskon huomioivan tilisiirron riittäväksi lahjakirjan tapaan osoittamaan lahjan annetuksi. Lisäksi tulkintaan vaikuttaa lahjan suuruus suhteutettuna lahjanantajan varallisuuteen, eli yksiselitteistä lopputulosta ei voi ennakolta tietää. Viimekädessä ratkaisu tapahtuu oikeudessa todisteluiden (ei aina totuuden) perusteella.
Toistan vielä, että sovintojakoa tehtäessä ei ole kovin rakentavaa edes puhua tilisiirrosta todisteena ennakkoperinnön saamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255