Arvostaisin jos joku jaksaisi lukea tämän tekstin ja vastata jotain. Tämä asia on vaivannut päätäni jo kauan.
Olen 16 vuotias poika. Noin puolitoista vuotta sitten aloin pelkäämään, että minulla on aivokasvain. Alkoi tulla outoja huimauksia sekä muita outoja "tuntemuksia" pienimuotoisten paniikkikohtausten kera. Periaatteessa olen pelännyt aivokasvainta siitä asti kun muistan... mummoni kuoli rintasyövän aiheuttamaan etäpesäkkeeseen, mikä sijaitsi aivoissa. Liekö tämä aiheuttanut pelkoa kasvainta kohtaan.
Jokatapauksessa, jos kasvain olisi ollut pahalaatuinen, en uskoisi että olisin vielä hengissä...koputan puuta.
Joten pelkään kasvaimen olevan hyvälaatuinen päässäni, koska olen lukenut että se voi pysyä oireettomana kaksikin vuotta.
Noin vuosi sitten alkoi tuntua paineen tunnetta aluksi oikealta ohimolta, sellaista puristavaa "ihon pinnalta" tulevaa tunnetta, nyttemmin tunne on viime kesäloman aikana levinnyt silmien taakse, sekä poskionteloihin. Esimerkiksi selällään maatessa, minusta tuntuu siltä että olisin pää alaspäin, eli päähän tuntuu tulevan hirveä paine ja tuntuu että silmät turpoo päästä.
Kuitenkaan ei mitään pyörtymisiä tai epätavallista oksentelua tai muuta ole ollut.
Lääkärissä olen käynyt asiasta, kuvasivat kaikki ontelot ja kaikki oli ok. Paitsi vasen nenäonteloni on ollut ahdas aina, joten sain tavalliseen tapaan kesäksi siihen sumutetta ja heinixiä.
Jotenkin tuntuu ettei nuokaan auttaneet asiaan...
Kuulemma pitkäaikainen valvominen voi aiheuttaa paineentunnetta päähän.
Kesällä 2008 minulla "karkasikin" mopo käsistä ja aloin nukkumaan huonommin mitä normaali unirytmini salli.
Voisiko joku kertoa mitä oireita hyvälaatuiseen aivokasvaimeen kuuluu? Tämä asia nyt kun tuntuu minua pelottavan.
Vai voisiko kaikki johtua lihasten jumittamisesta, paniikkihäiriöstä, väsymyksestä ja liiallisesta valvomisesta tietokoneen ääressä?
Tuo paineen tunne maatessa vaan on alkanut häiritsemään jo nukkumistakin.
Kiitos etukäteen vastauksestasi!
Hyvälaatuinen aivokasvain? Vai mitä tämä on?
4
1405
Vastaukset
- anniinaaaaa
Mul on ollu samanlaista. En usko että on niin vakavaa, itekki pelkäsin vaikka mitä ja kävin lääkärissä, otettiin ct kuvat aivoista, kaikki oli ok paitsi että jostaan syystä mul on joku ihme juttu oikealla puolella joku aukile ei oo menny kiinni vauvana? ja sen takii mul on joku ihme kuoppa kallossa.. Silti ei oo vakavaa. Mul on ollu tota paineen tunnetta myös, lääkäri sanoi että jos on allergioita ni poskiontelot voi olla tulehtuneet jatkuvasti ja siit just tulee sellanen paineen tuntu ohimoihin, otsaan ja poskiin. Jos se paineen tuntu pahenee ku kummarrut/makaat ni se vois olla syy siihen. Älä pelkää turhaan aivokasvaimia, jos kuitenki huolettaa liikaa ni käy lääkärissä ja sano et oot oikeesti huolissas ni kyl ne sit lähettää eteenpäin tutkimuksiin.
Tsemppiä, et oo ainoo joka huolehtii
;) - jotakin tässä
Aivokasvaimet oireena voi olla melkein mitä vain, kasvaimen paikasta riippuen.
Mainitset itse lihasten jumittumisen...oletko käynyt hierojalla, auttaako se? Ihon pinnalla oleva tunne voisi viitata siihen, että myös kasvojen lihaksisa voi olla kireyttä. Selällään maatessa puristus vielä heikentää verenkiertoa päähän ja pahentaa tuntemuksia.
Hyvälaatuinen kasvain voi tosiaan olla oireettomana kauan, itselläni synnynäinen kasvain alkoi oireilla teininä ja vasta kolmekymppisenä niin paljon, että vihdoin oli aihetta kunnon tutkimuksiin ja se löytyi. Nyt olen 45, leikattu ja hengissä. Joten, älä huolehdi, selvittele lääkärissä ensin nuo itse veikkaamasi vaihtoehdot ja mieti sitten vasta pahinta. - Ensihoitajako
Moi,
Valtaosa pääsärystä johtuu niskojen jumissa olemista. Kannattaa tehdä päänsärkytesti ( kirjoita googleen päänsärkytesti)
Aivokasvaimen aiheuttamat oireet pahenevat päivä päivältä ja viikko viikolta. Kivun pitäisi olla sietämätöntä ja siihen liittyy etenkin aamuyöstä rajuja oksennuskohtauksia ( johtuvat siitä, että selkäydinneste alkaa virrata aivoihin)
Aivoissa itsessä ei ole kipua aistivia hermopäätteitä. Kun kasvain alkaa painaa aivoja ja nostaa aivopainetta syntyy päänsärky. - Anonyymi
minulla oli noin 10 vuotta sitten yhtääkkiä huimausta? menin tk. päivystykseen sieltä ampulanssilla keskussairaallaan. tehtiin kaikki siihen oireisiin olevat tutkimukset. kun sillä ei selvinnyt vietiin pään alueen magneetikuvaukseen. siinä löydettiin synnynnäinen aivokasvain talamuksen luona. minulla on särkyä joka paikassa päästä varpaisiin. syön jatkuvasti banadol fortea ja triptyliä. olen 76 vuotias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768