Eli siis, ihan otsikon mukaisesti, voisitteko suositella jotakin hyvää piirrustusohjelmaa, jonka voisi ladata ilmaiseksi netistä? Ja nyt ei mielellään Gimp-ehdotuksia : D
Suositelkaa jotain hyvää piirrustusohjelmaa?
14
1659
Vastaukset
- ei?
Siis miks ei Gimp?
- ..siis...
Nykyään käytän Gimpiä, mutta haluaisin jonkinlaisen toisen piirrustusohjelman, jolla tulisi erialisempaa jälkeä, mitä Gimpillä saa.
- taokkun
ite oon rakastunut paint tool SAI:hin minkä löytää kyllä googlesta ettimällä.
- teckel
moni on kehunu sitä hyväksi mutta onko se ilmainen?
- kusipää oot
teckel kirjoitti:
moni on kehunu sitä hyväksi mutta onko se ilmainen?
tyhmä paskapää jos kysyt ILMAISIA niin totta VITUSSA ON ILMANEN tyhmä homo
- :haukotus.
No ensinnäkin, kyselet ilmeisesti vektorigrafiikka ohjelmaa. Vektorigrafiikkaohjelmat ovat piirto- ohjelmia. Gimb ei ole piirto-ohjelma, pikseligrafiikka ohjelma, Gimb vielä tarkennetusti nimenomaan kuvankäsittely ohjelma. Piirto- ohjelmalla piirretään, kuvankäsittelyohjelmalla käsitellään kuvia.
On olemassa muutamia pikseligrafiikka ohjelmia, joilla sutataan kuvia, ikäänkuin maalaten hiirellä, Ilmaisia en tiedä.
Paras tietämäni ILMAINEN vektorigrafiikka ohjelma on Inkscape, melkein ammattiohjelman veroinen:
http://www.ilmaisohjelmat.fi/inkscape- freepainter
Tässä on lista erilaisia piirrustusohjelmia, joita olen käyttänyt tai kokeillut
Photoshop - tätä käyttää kaikki ammattilaiset, mutta on aivan mielettömän kallis
Painter - matkii luonnollisia medioita (öljyvärit, pastellit ym). Erittäin hyvä ja laadukas piirrosohjelma, ja jälki on maalauksellista. Halvempi kuin photoshop, mutta silti hieman hintava.
PaintShopPro - Photoshopin vastike, ei niin hyvä kuin Photoshop, mutta halvempi ja silti ihan hyvä ja monipuolinen ohjelma.
ArtRage http://www.artrage.com/ - Käytän tätä todella paljon. Se simuloi öljyvärejä, pastelleja ym. ERITTÄIN helppokäyttöinen, mutta todella hauska käyttää. Itse käytän nykyään tätä ohjelmaa miltei kaikkeen. Ja todella halpa.
Artweaver http://www.artweaver.de - tämä on vasta kehitysasteella ja joitain virheitä ja kaatumisia sattuu. Jälki vastaa on jostain Photoshopin ja Painterin välimaastosta. Hauska ohjelma.
Käytän myös yllä mainittua Inkscapea, joka on oikein hyvä vektoripiirrosohjelma, jos sellaista jälkeä haluaa.
Selvennyksenä kuitenkin, kuvankäsittelyohjelmat sopivat hyvin piirtämiseen myös. Photoshop myydään kuvankäsittelyohjelmana, mutta suurin osa digitaiteilijoista käyttää sitä omien piirrostensa/maalaustensa luomiseen.
Tuo SAI näyttää hauskalta.. täytyypä kokeilla :-) - suosittelen
olen piirtänyt gimpillä tosi paljon,ja tulen piirtämään jatkossakin.gimp yhdistettynä piirtopöytään on hyvä yhdistelmä...olen tehnyt gimpillä tauluja myyntiin asti.
- :)
pälätät siinä pitkän puheen tietämästäsi ohjelmasta "gimbistä", mutta muistahan pilkunviilaja, että kyse on GIMPISTÄ. Pilkunviilaan sitten takaisin, jos se on niinkin hauskaa.
- stupa
:) kirjoitti:
pälätät siinä pitkän puheen tietämästäsi ohjelmasta "gimbistä", mutta muistahan pilkunviilaja, että kyse on GIMPISTÄ. Pilkunviilaan sitten takaisin, jos se on niinkin hauskaa.
ei kait tuo teksti nyt yhden ihmisen kirjoittamaksi niin kauhean pitkä liene...sun oma epäasiallinen vastaus näyttäisi olevan pitempi.taidat olla jonkinlainen hermoraunio?
- lol8
VITUN TYHMÄ mikä helvetti on GIMB?!!!!!!!!!!! se on GIMP ja sä luulet tietäväs siitä nii vitusti vaikket ees osaa kirjottaa sitä NIMEE OIKEIN PASKAPÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Maunokki
Suosittelen photoshop cs4jää, itellä on se ja ei maksanu mitään! Se on ihan mahtava piirrustus- ja kuvankäsittelyohjelma. Just nyt oon kännykäl ja lataus ohjeit en täl jaksa laittaa, mut laitan sit aamulla koneella.
- äölkjhgffd
waretat fotarin
- kököh kjh kjh
Ei itsellä kokemuksia, mutta aika hyviä kommentteja kuulunut käyttäjiltä.
http://www.sumopaint.com/home
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882