onko kellään vinkkejä 1,3 golffin viritykseen
kannattako laittaa nokka akselit kireemmät
auto vm 89 ja tavote 120hv
onko linkkejä mistä löytyis suorakytkentä loota
ja tupla weberit
golffin viritys
4
2803
Vastaukset
- mmmmmmmm
Eli ota venttiilikoppa auki, se irtoaa helposti muutamalla mutterilla, kiristä sitten nokka-akselin päällä olevia muttereita kunnes ne naksahtavat. Muttereita täytyy vääntää lujaa mutta lopulta ne naksahtavat. Näin saat nokan ajoitusta muutettua tehokkaammaksi.
Suorakytkentäloodan voit tehdä helposti myös itse irroittamalla vaihdelaatikon siirtäjiin menevät vivut pois, jumittamalla siirtäjät paikoilleen ja nyt vain kiinnität toisen siirtäjän takaisin paikalleen. Tallöin molemmat siirtäjät toimivat mutta keppiä ei tarvitse enää liikutella sivuttain.
Tuplaweberit on hyvä idea mutta kaasarit vanhetessa väljistyy joten on parempi idea porata ilmanputsariin reikiä joihin liimaat ruiskusuuttimia kiinni ja kytket ne sitten öljynpaineanturiin.
Nyt kaasua painaessa öljynpaine nousee ja suuttimet antavat lisää ruokaa.
Sanoisin noin 130-140hp irtoavan näillä vireillä.- HAHHAA
NAUROIN ITSENI TÄRVIÖLLE.
- Rällääjä
Esim. Laaksosen Eero tekee virinokka-akseleita. Joko hiomalla suoraan alk. aihioista tai sitten hitsaamalla lisää alk. aihioihin ja sen jälkeen hiomalla. Golffeissa on todettu toimivaksi suuri nostoiset ja hieman pienempi asteiset nokat, esim. nosto 14mm ja nokkienvälinen kulma luokkaa 280 astetta. Laaksonen kyllä tietää kun soittelet sille. Tällaisen nokan laittaminen vaatii sitten sen, että vaihdat esim. Pösöstä nostajakupit vakioiden tilalle. Vaatii pientä työstöä, sillä kys. kuppi tais olla 2mm suurempi halkaisijaltaa. Tämä mahdollistaa myös sen, että voit käyttää lähes mitä tahansa virijousia, sillä alkuperäiset ovat liian lyhyet ja heikot. Kun kuppi on suurempi, saatavilla on mm. edullisesti VW Kuplan virijouset. Tietysti sinun täytyy vaihtaa myös pidemmät venttiilit ja samalla laitat vaikka hieman suuremmatkin. 1-1,5mm voit suurentaa venttiiliä ilman, että tarvitsee vaihtaa istukoita. Istukoiden uudelleen koneistus riittää. Samalla voit ajaa seetipinnat kilpailuhenkisesti 3:een kulmaan kuten myös venttiilit. Pitempää venttiiliä löytyy esim. Volvosta tai Pösöstä. Nämä lyhennetään sitten oikeaan mittaan ja ajetaan varteen lukkokynnenurat oikealle korkeudelle, jotta jousipaineet ovat venttili suljettuna oikeat ja muutenkin, huomoida, että urat tulevat järkevälle korkeudelle venttililautanen huomioituna ja jousen maks. painauma ennen putkelle menoa. Pösöstä löytyy mm. 40mm imuventtiili, joka käytännössä menee vielä 38mm golfin imuvenan paikalle, ilman istukan vaihtoa. HUOM. tärkeää myös porttailla hieman kanavia, erityisesti imukanavaa. Kannattaa nostaa kanavaa hieman ja ajaa se älytön venttiilinohjurin möllykkä pois sieltä kanavasta, estämästä virtausta. KAikista parhaan saat kun ajat sen lähes kokonaan pois ja laitat samalla uudet ohjurit. Pako ei ole niin kriittinen, mutta kannattaa sitäkin sivaltaa hieman. Kannattaa myös kairata hieman sieltä ohjurin ja seetin väliltä ulkokurvista, niin että sinne rupeaa syntymään ns. pussi. Varoivainen sitten sen kanssa, ettei mene puhki. Lähistöllä on mahdollisuus puhkaista mm. vesikanava tai jos on käytössä hydr. nostimilla oleva kansi, niin venttiilijousien pohja-aluset kannessa ovat melko matalalla, ja näihin voi kansi myös puhjeta. Se ei haittaa mitään, jos kansi puhkeaa kannenpultinreikään, sillä sieltä ei imuvuotoa pääse syntymään.
Heps, nämä asiat kun olet tehnyt niin olet jo saanut melko huippu kannen, joka vaikuttaa paljon koneen tehoihin. Lisäksi kun pukkaat tuplat kiinni ja penkität kunnolla, niin eiköhän rupee potkua löytyyn.
Lisäksi myös tämä:
Nosta puristussuhdetta. Laskemalla kannesta esim. 1mm, sorvaamlla mäntien laet tasaiseksi ja laskemalla lohko mäntien lakien tasalle saat melko optimaalisen puristussuhteen lähempänä 13:1. Alakerta ei vaadi mitään muutoksia, lukuun ottamatta em. lohkon ja mäntien työstöä. Tärkeää olisi myös vaihtaa orkkispakosarjan tilalle jokin parempi, mikä ei ahdista pakokaasujen virtausta/sekoita sykettä huonolla virtauksella.
Suorakytkentälaatikkoja valmistetaan mm. Virossa ("Vironsuorakytky") tai esim. Lampola ja SSF pyörä taitavat valmistaa vaihteistoja kuten myös periä/lukkoja. Sitten löytyy myös edullisia vaihtoehtoja, mutta ne eivät ole kovin pitkäikäisiä.
Mutta pelkkää nokka-akselia tai tuplia vaihtamalla ei moottorisi parane juuri ollenkaan, päinvastoin väärät komponentit ja säädöt valittuna, se vain menee huonommaksi. Aina joutuu tekemään suurempiakin muutoksia, jotta muista osista saa sen antaman hyödyn.
Jaah, huomasimpa, että on jo aika vanha ketju. No tässä asiaa muillekin kiinnostuneille :D - JMGOLF
On se hyvä että täältäkin löytyy vielä asiallisia kommentteja (Rällääjä).
t. JM Golffilaisia monta vuotta rakennellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448079Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432131Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262042- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 25996
- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850