llian pieni moottoripyöräilijäksi?

lattecat

Olen tässä miettinyt, että olenko minä liian pieni ajamaan moottoripyörää? Ajattelin hankkia kortin ja oman moottoripyörän. Olen nuori neiti 155 cm pitkä ja 52 kg.

Onko olemassakaan sellaisia moottoripyöriä joita pystyn käsittelemään?
Ei tarvitse ehdotella mopoa kiitos vain...

Haluan todella oman pyörän ja olen innostunut niistä muutenkin :)

13

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xj...

      vähän riippuu mittasuhteista, eli lähinnä jalkojen pituudesta, itse tiedät parhaiten mittasuhteesi. Pääasia on että jalat ylettyvät hyvin maahan, ja molemmat yhtä aikaa, muutoin ei ole mitään estettä. Joku pieni customi, esim Yamaha Virago 250 tai 535 voisi olla sopiva, paras on että lähdet liikkeisiin katselemaan sopivaa.;-)

      • räätälöi

        On liikkeitä jotka madaltavat pyöriä ajajan mukaan,toki kannattaa ennen hankintaa selvittää asiaa kun mieluinen pyörämalli löytyy.Ei pitäisi kustantaakaan
        mahdottomia.


      • xj...
        räätälöi kirjoitti:

        On liikkeitä jotka madaltavat pyöriä ajajan mukaan,toki kannattaa ennen hankintaa selvittää asiaa kun mieluinen pyörämalli löytyy.Ei pitäisi kustantaakaan
        mahdottomia.

        kyllä, tietysiisä rajoissa voi madaltaa, mutta aina ei sekään riitä, jotkut pyörät ovat sitten taas niin leveitä että lyhytkoipinen ei pysty niilläkään ajamaan, vaikka teoreettinen korkeus olisi sopiva. Mutta toivottavasti aloittajalle löytyy mieleinen peli ja tyttö pääsee ajelemaan.


    • mp.matkalle

      Hei!
      Minä olen 154 pitkä, kiloja ja ikää on varmaankin rutkasti enemmän kuin sinulla mutta olen ajanut kaksi kesää Yamahan 250 kuutioisella viragolla. On ollut hyvä opettelupyörä ja sillä voi ajaa vaikka olisi vähän jo oppinutkin, olen ajanut tähän mennessä noin 16 000km. Eli aluksi kannattaa hankkia pieni, kevyt pyörä. 250 kuutioisia on customeissa ja myös muissa pyörissä esim. olikohan se kawasaki, jolla on hyvä 250 kuutioinen. Sillä ajat ja opettelet ensin, sitten sen jälkeen jos haluat vaihdat isompaan.

    • Sun mitoilla pystyy " mopoilemaan " ! Satulaa ja fillarin jousitusta kevyesti
      tuunaamalla istuinkorkeuden passaaminen sopivaksi on täysin mahdollista.
      Ei muuta kuin kaupasta etsimaan sopivaa " customia " p..seen alle. Kawan
      EN 500 on myös ihan fiksu aihio kokeiltavaksi .

      • F650GS

        Olen 1 cm sinua pidempi ja 3 kiloa painavampi. Hieman hämmentää muiden vastaajien custom-suositukset, toki ne ovat matalia pyöriä ja ihan kivoja rutkutella pieniä lenkkejä mutta myös muista pyörämalleista löytyy sinulle sopiva peli. Itse käytän pyörääni erityisesti lomamatkoilla ulkomaille ja arvostan siksi erityisesti ajo-ominaisuuksia joihin kuuluu: Pitkat joustot tasoittavat tien kuin tien helposti ajettavaksi, riittävä teho tekee ohitukset helpoiksi, vesitiiviisiin laukkuihin mahtuu riittävästi varusteita ja hyvä ergonomia tekee pyörän helposti hallittavaksi. Nyt on menossa 4. pyörä. Pyörää vaihtaessani olen kokeillut eri merkkejä ja lähes jokaiselta isolta valmistajalta löytyisi itselleni sopiva malli. Kaksi viimeistä ovat nyt olleet näitä BMW:n pieniä GS:ä, koska ne miellyttävät minua eniten. Hyvä myyjä on sinulle ensiarvoisen tärkeä pyörän valintaa tehdessäsi. Toteuta se haaveesi.


    • alabalamalasajaka

      Itse olen 157 cm ja painan saman verran kuin sinä.
      Ajoin juuri ison A-kortin, sen väliluokan kortin jossa kortti muuttuu
      2 vuodessa isoksi A:ksi. Hankalasti selitetty, mutta ajoin 125 kuutioisella
      ajokokeen ym.
      Ehdottomasti aja vain kortti, on niitä vaikka minkä merkkisiä pyöriä meille lyhyillekin
      kuskeille!!!!!!!!!!!!!!
      Itse en ole kertaakaan katunut että ajoin kortin.
      Autokoulun pyörällä minulla osui vain varpaankärjet maahan.
      Suosittelen,
      että menet ja kokeilet autokouluissa pyörän päälle istumista, jolloin näet kuinka
      jalat yltävät maahan!!!
      Tsemppiä!!

    • Joopajoo..

      Et ole liian pieni, liikkeisiin koeistumaan pyöriä.
      Vaihtoehtoja löytyy vaikka millä mitalla. Pikkucustomit, pikkuninja (250cc), uusi tai vanhan mallin 600CC XJ, EN500, GSX-F 750. Tuossa alkuun kohtuumatalia pyöriä. On niitä Hayabusiakin tarvittaessa madallettu =)

    • påtkå,påtkä

      Meillä painittiin saman ongelman kanssa.
      Ratkaisu löytyi kun kokeilimme "moto guzzi breva 750" pyörää.
      Varusteena ostettiin madallettu satula.

    • PitkäSladi Espoosta

      Kyl se o nii et pärrät on miehille, säälittävää kun naisten pitää yritää jotain prätkää ajella.

      Ja kyl se o nii et mies ku mies tarttuu pärrää ku pärrää sarvista kii eikä vikise....KYLMILTÄÄN !!!!

      • huh huh

        Pikäks.


      • jättissi
        huh huh kirjoitti:

        Pikäks.

        RR-kisakuskeista löytyy pienempiäkin miehiä.Tosin 125-luokasta,jossa mp:t ovat noin honda mankin
        kokoisia.


    • Moneni

      Ilman muuta kannattaa toteuttaa haave. Itse painiskelin samojen ongelmien kanssapituutta huimat 156 cm :) Päädyin gixxerin 600 madallusta hieman luilla ja nyt yltää jalat jo mukavasti maahan, ettei tarvitse "pelätä" pysähtymisiä.
      Customia minulle myös tarjottiin joka pyöräkaupasta mutta kun juuri mun persiin alle nuo pyörät ei vaan passaa.
      Joten thumbs up täältä suunnalta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      487
      2947
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1365
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1201
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      33
      1176
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      165
      1156
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1099
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      98
      975
    8. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      892
    9. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      41
      886
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      794
    Aihe