kertokaapa
onko no frost toiminto tarpeellinen, kannattaako siitä maksaa
13
3390
Vastaukset
- Mielelläni Minäkin
Olen tyytyväinen NO Frostiin(Miele) ei tarvi sulattaaa koskaan, minä sain tarpeekseni kaapin tyhjentämisestä ja veden kanssa lutraamisesta, vedet parketila, paksteet parvekkeelle, kesää ei voi tehdä, paksu jää kaapissa, No frost on huoletonta ja minua oi muutama vuosi sitten G:n No frost,sekin toimi hyvin mutta ääni oi kmova kun puhalsi, Miele tosi hiljainen ja hyvä.
- nykytalvina
Joo, täällä toinen joka sai tarpeekseen pakkasten odottelusta. Tässähän on ollut jo parikin talvea, jolloin on vain muutamana päivänä tammi/helmikuussa päästy edes -15°C tasolle, jolloin kehtaa heittää pakasteet parvekkeelle sulatuksen ajaksi.
No frost -vehkeen kanssa ei tarvitse kuukausitolkulla kytätä ulkolämpömittaria eikä pistää aikataulujaan uusiksi, kun SE päivä koittaa.
Miinuspuolelle menee koneiston tilantarve - koneisto vie pakastimesta parikymmentä litraa eikä jääkaappipakastimen pakastiosassa ole kuin 1 täysikokoinen laatikko. Ylin ja alin laatikko laatikko ovat "puolikkaita"; alimmasta vie puolet kompressorin sisältävä pahkura (kuten perinteisissäkin malleissa) ja ylimmän laatikon tilat syö lähes kokonaan höyristinsysteemit. Ylin laatikko onkin ihan kiva kusetus, etulevy on täysikorkuinen, mutta "katto" on viisto eikä laatikon takaosaan mahdu mitään kalapuikkopakettia korkeampaa.- tosi tyytyväinen
Minulla vuosi sitten ostettu Miele no frost, kyllä tässä on kolme pakastelaatikkoa koska vähän pienempi malli 182 cm korkeus, kyllä kaksi ylintä on ihan normaalikokoisia laatikoita ja se alin on vähän pienempi, kylästyin sulattamiseen ja veden kanssa leikkimiseen, toimii tosi hyvin ja on hiljainen, kokemusta löytyy LG:N no frostistakin ja sekin kyllä toimi mutta oli pajon äänekkäämpi, No frost puhalsi niin kovaa, Miele pelaa kuin kello ja hiljainen puhallus, sitä ei edes huomaa.
- toimii ei toimi
Meillä pakastin sulatettu max 2 x vuoteen, joten siitä ei ole käytännössä suurta vaivaa. Pakasteet pärjää parvekkeella -2 asteessa sen 10 - 15 min, minkä sulatus kestää.
Kyse on siitä, miten usein ja kuinka pitkään pidät pakastimen ovea auki. Jos se on auki ½ tuntia päivässä, niin silloin nofrost puolustaa paikkaansa. Jos taas selviät n. 5 min / viikko oven aukiololla, niin nofrost on aivan turha.
Käyttäjistä siis kiinni koko juttu.- älä unta näe
Aika fakiiri olet, jos saat 10 minuutissa sulatettua sentin paksuisen jää/huurrekerroksen, mitä päivittäin auottavaan pakastimeen kertyy jo puolessa vuodessa....
Etenkin, jos homma tehdään taiteen sääntöjen mukaan = EI käytetä hiustenkuivaajaa, kuumailmapuhallinta tms. niksejä.
Itse olen kellotellut sulatuksen vievän puolisen tuntia (lämmintä vettä astioissa tuuletin ilmaa kierrättämässä), sitten sisustan pesu, kuivaus, kone taas päälle ... ja se jäähtyminenkin -18 lämpötilaan ottaa aikansa, joten koko operaatio vie väh. 2 tuntia.
-2°C asteeseen lämmittäminen lyhentää taatusti pakasteiden kestoa/laatua. Onhan noissa paremmissa pakastimissa jopa näkynyt eri lämpötiloissa sulaviin liuoksiin perustuvaa mittaria, joka kielii, jos lämpötila on päässyt nousemaan yli -18°C, -12°C tai -7°C.... - EI ENÄÄN
älä unta näe kirjoitti:
Aika fakiiri olet, jos saat 10 minuutissa sulatettua sentin paksuisen jää/huurrekerroksen, mitä päivittäin auottavaan pakastimeen kertyy jo puolessa vuodessa....
Etenkin, jos homma tehdään taiteen sääntöjen mukaan = EI käytetä hiustenkuivaajaa, kuumailmapuhallinta tms. niksejä.
Itse olen kellotellut sulatuksen vievän puolisen tuntia (lämmintä vettä astioissa tuuletin ilmaa kierrättämässä), sitten sisustan pesu, kuivaus, kone taas päälle ... ja se jäähtyminenkin -18 lämpötilaan ottaa aikansa, joten koko operaatio vie väh. 2 tuntia.
-2°C asteeseen lämmittäminen lyhentää taatusti pakasteiden kestoa/laatua. Onhan noissa paremmissa pakastimissa jopa näkynyt eri lämpötiloissa sulaviin liuoksiin perustuvaa mittaria, joka kielii, jos lämpötila on päässyt nousemaan yli -18°C, -12°C tai -7°C....Enään en sulata, ennen meni vedet parketille, pakasteet suli ja kun kaappi yhdellä kompurala, myöskin jääkaapin tavarat osin pilalla, olen erittäin tyytyväinen MIELEN saksalaiseen NO FROSTIIN, maksoi yli 900 mutta SAIN 4. VUODEN TUPLATURVAN eli takuun, Boshin oliisn saanut hintaan 600 mutta se tehty jossain espanjassa, paljon hepposempi ja kovaäänisempi, miele on hiljainen ja laadukas.
- se Miele,
EI ENÄÄN kirjoitti:
Enään en sulata, ennen meni vedet parketille, pakasteet suli ja kun kaappi yhdellä kompurala, myöskin jääkaapin tavarat osin pilalla, olen erittäin tyytyväinen MIELEN saksalaiseen NO FROSTIIN, maksoi yli 900 mutta SAIN 4. VUODEN TUPLATURVAN eli takuun, Boshin oliisn saanut hintaan 600 mutta se tehty jossain espanjassa, paljon hepposempi ja kovaäänisempi, miele on hiljainen ja laadukas.
ainoo vaan että muualta olisit saanut halvemmalla.
pääasia että olet tyytyväinen. - No Cold
se Miele, kirjoitti:
ainoo vaan että muualta olisit saanut halvemmalla.
pääasia että olet tyytyväinen.Olen kuullut, että nofrosteissa on selvästi vikoja enemmän. Alunperin noin 10-15 v. sitten nofrostit olivat täysiä susia ja vedettiin markkinoilta kokonaan pois. Nyt uuden tuotekehittelyn takia uskalsivat 2 v. sitten tuoda uudestaan markkinoilla, mutta vieläkin on kuulemma heikkouksia ja lastentauteja. Tämä tieto eräältä kaverilta, joka työskentelee erään saksalaisen maahantuojan huollossa. Eli mitään pidempiä kokemuksia nykyisten kaappien kestävyydestä ei ole.
- .-.-.
No Cold kirjoitti:
Olen kuullut, että nofrosteissa on selvästi vikoja enemmän. Alunperin noin 10-15 v. sitten nofrostit olivat täysiä susia ja vedettiin markkinoilta kokonaan pois. Nyt uuden tuotekehittelyn takia uskalsivat 2 v. sitten tuoda uudestaan markkinoilla, mutta vieläkin on kuulemma heikkouksia ja lastentauteja. Tämä tieto eräältä kaverilta, joka työskentelee erään saksalaisen maahantuojan huollossa. Eli mitään pidempiä kokemuksia nykyisten kaappien kestävyydestä ei ole.
jep, paljon jäätysmisongelmaa ynnä muita vikoja, ihan susi vieläkin huolimatta tuotekehittelystä.
- sulattelija
.-.-. kirjoitti:
jep, paljon jäätysmisongelmaa ynnä muita vikoja, ihan susi vieläkin huolimatta tuotekehittelystä.
NoFrost toimii kuin junan vessa. Pakkanen ei huurru sisältä.
Jäähdytinkoneisto sen sijaan pitää sulattaa kaksi-kolme kertaa vuodessa. Eli se siitä. - 28
.-.-. kirjoitti:
1986 valmistunut no frost pakastin toimisi varmaan vieläkin kuin junan reikäklosetti, vaan kun alkoi olemaan hieman rähjäinen ulkonäöltään, niin piti vaihtaa kolmisen vuotta sitten. Tosin silloin ei juuri ollut saatavissa noita ja piti tyytyä tavalliseen, mitä harmittelen suuresti sulatusvaivojen vuoksi.
- pitää sulattaa?
sulattelija kirjoitti:
Jäähdytinkoneisto sen sijaan pitää sulattaa kaksi-kolme kertaa vuodessa. Eli se siitä.Minulla on ollu LG jääkaappipakastin yhdistelmä jääpalakoneella ja sekä pakastin että jääkaappi ovat itsekseen sulattava, ei siitä ole mitää "jäähdytinkoneistoa" tarvinnu ainakaan tämän 9 vuoden aikana vielä erikseen sulattaa. Laite on käyny katkeamattomasti koko tämän ajan. Pakastimesta pyyhkäistään tahroja pois pari kertaa vuodessa ja jääkaapista hieman useammin. Voin suositella LG yhdistelmää todella lämpimästi, on myös todella hiljainen kone.
- jäitä hattuun
sulattelija kirjoitti:
Jäähdytinkoneisto sen sijaan pitää sulattaa kaksi-kolme kertaa vuodessa. Eli se siitä.Siis sulla on joku normi karvalakkimalli. No frost ei tarkoita sitä, ettei pakasteiden pintaan kerry huurretta (kuinka se nyt onnistuisikaan ... se huurrehan kertyy kylmimpään paikkaan = jäähdytyselementteihin), vaikka jotkut valmistajat ovatkin kekanneet ottaa tämän "markkinointivaltikseen".
No frost = jäähdytyselementtien automaattinen sulatus. No frost -pakastimista puhuttaessa jäähdytysvermeet ovatkin aina piilossa (koteloituna) ja jäähdytystehon jako on hoidettu kierrättämällä jäähdytettyä ilmaa puhaltimella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5252564Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial522225Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2052174Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131568Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191469Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501376- 971339
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621141Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise931129Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035