Rikkinäisiä

ihmisiä.

Tää on väärä palsta tälle, mutta en halua mennä kirjoittamaan tonne oikeille palstoille. On pakko saada purkaa vaan johonkin vähän. Mun avomiehen sisko kuoli onnettomuudessa vuosia sitten ja se on jättänyt jäljet häneen ja traumatisoinnut. Meillä on ollut pieniä parisuhdeongelmia, sellainen tietynlainen käyttäytyminen mistä hän ei pääse eroon ja mä en tunne niinä hetkinä itseäni kovin rakastetuksi. Olen vaativa ja jollekin toiselle se olisi ehkä pieni asia, mutta mulle on tosi tärkeää jotkut asiat. Ja kun hirveästi ihmisten käyttäytymiseen liittyy ne traumaattiset hetket ja niin tähänkin. Hän on nyt sanonut, että tahtoo purkaa ja käsitellä niitä asioita, jotta voi avata tunnelukkoja ja kohdella mua paremmin siinä yhdessä asiassa. Että minun vuokseni käsittelee ja avaa sen trauman johon liittyvät tunteet on sulkenut pois kestääkseen aikaisemmin. Hän sanoo, että mun kanssa voi puhua siitä asiasta ja yhdessä voidaan käsitellä. Mua pelottaa ihan kauheasti. Pelkään suunnattomasti sitä, että kun se avataan, sieltä tulee sellainen vyöry, että en pysty auttamaan. Jos se romahduttaa. Kun kerran avattiin niitä tunteita siten, että käytiin yhdessä haudalla, mitä hän ei ollut tehnyt, niin minusta se sai aikaan jonkinlaista romahdusta. Meillä oli silloin paljon ongelmia ja riideltiin koko ajan, että sekin varmaan vaikutti. Ja pelkään sitä, että en osaa mitenkään auttaa. Eikä edes voi auttaa mitenkään, mutta pelkään etten osaa tukea tarpeeksi. Kun hän kertoi minulle siitä päivästä kun se tapahtui, itkin vaan eikä se itku loppunut millään ja hän joutui lohduttamaan minua. Haluaisin niin pystyä auttamaan ja tuntuu pahalta, kun en pysty siihen eikä kukaan pysty. Ja pelkään etten osaa lohduttaa, että vaan itken. Ja en osaa kontrolloida tunteitani ja sanon kaiken mitä tunnen, pelkään sitäkin että kun toinen on avannut niitä tunteitaan, niin suutun jostain asiaan liittymättömästä ja olen inhottava. En heti, mutta ehkä vaikka seuraavana päivänä. Vaikka tästäkin asiasta ollaan puhuttu huutamallakin. Olen joskus suuttuneena ladellut, että eikö hän tajua ettei se tapahtunut ole hänen vikaansa ja millaset asiat tuollaisiin asioihin vaikuttaa aika kylmällä äänensävyllä. Ja sitten hän huusi takaisin, että nyt istu tässä pehmeämmässä tuolissa, ota lämmin viltti! Tiedän, että me pystytään juttelemaan asioista kyllä. Tuntuu vaan vähän riittämättömältä. Varmaan senkin takia on kauhea huoli toisesta kun se haluaa tehdä tuollaista vaikeaa ja satuttavaa meidän suhteen vuoksi. Vaikka minulle on tärkeää se, että jos se auttaa niiden asioiden sisällä olemista, ei se muuttaako se jotain hänen käyttäytymisessään.
Se vaan niin huolettaa, että en varmaan pysty olemaan jatkuvasti tukeva ja kiltti, kun en vaan näin läheisessä kanssakäymisessä pysty pitämään mitään tunteita sisällä. Jos ei pidä hyviä, ei voi pitää negatiivisiakaan. Ja tiedän, että töksäytän välillä asioita. Sanon sillä tavalla, että tuo ei riitä, olit liian huono mua kohtaan. Ja hän ottaa sellaisen aina ihan mielettömän raskaasti. Enkä aina ehkä ymmärrä tarpeeksi, että se tuntuu hänestä pahalta ja ihmiset tarvitsevat erilaisia lähestymistapoja koska ovat erilaisia. Kun itse ehkä koen sen taas vähemmän raskaana ja sellaisena töksäyttämisenä ettei ole mitään pelkoa hylkäämisestä tms. Kun olen vaikka huutanut että älä tee tuollaista mulle, en jaksa tuollaista käyttäytymistä ja jatkanut, että olisit voinut pyytää heti anteeksi, heti aloittaa keskustelun oma-aloitteisesti ja olla leikkimättä tietämätöntä. Seuraavan kerran tee niin. Mä en vaan osaa kunnolla kontrolloida tunteiden ilmaisua ja sitä kautta tuota asiaa. Ehkä mun pitäisi laittaa se selittämään että oikeasti ymmärrän miltä se tuntuu siitä kun sanon tuolla tavalla, kun ilmeisesti tuntuu pahalta. Luulen että silloin ymmärrän, jos pystyn tuntemaan jotain siitä oikeasti. Mua hävettää useasti se miten sitä kohtelen. Sen mielestä mussa ei ole vikaa vikaa. Tuntuu, että olen jotenkin manipuloinnut sen ajattelemaan niin, mutta kai se suurimman osan ajasta oikeasti ajattelee niin. Joskus pelkään todella paljon sitä, että olen vain niin pahaksi sille. Vaikka se sanoo itse muuta. Kun kaikki on vuoristoratamaista. Se itse kokee itsensä liian tasaiseksi, niin kai se jossain määrin pitää siitä, että tapahtuu. Minä taas haluaisin enemmän sitä tasaisuutta tunteissa ja sellaista. Sen kanssa sitä onkin, mutta ei tätä ehkä silti voi tasaiseksi kyydiksi kutsua. Pelkään, että se syö siltä energiaa. Joskus se sanoi ettei tapaile kavereitaan enää oikein, koska minä vien siltä kaiken energian. :D
Mutta en tiedä. Ei tämä ehkä ole niin hyväksi. Me ollaan välillä molemmat vuorotellen tappamassa itsejämme. Viime viikolla sain sellaisen hetken aikaan että molemmat oltiin siinä tilassa ja lopulta vaan itkin ja kaoin ja yritin lähteä. Se sanoi, että me lähdetään nyt ajelulle ja ajettiin toiselle puolelle kaupunkia ja mentiin kuutamouinnille. Silmistä valui koko matkan kyyneliä, monestakin syystä. Sitten ajeltiin etsimässä auki olevaa grillikiskaa ja haettiin

3

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olo parani

      kauheasti ja se oli hirveän kiltti. Jo sekin, että se joutuu lähtemään minun kanssa työpäivänä yöllä ulos, että rauhotun on varmaan raskasta. Joskus, tai aika usein mietin, että miten tällainen saattaa vaikuttaa, kun on muitakin raskaita asioita sisällä.
      Haluaisin olla positiivinen asia, en negatiivinen. Joskus vaan vähän pelkään, että kun olen tällainen voinko mitään muuta ollakaan kuin negatiivista. Eksyin taas aiheesta hitaasti mutta varmasti. Anteeksi väärä palsta.
      Mä yritän kauheasti, ihan oikeasti yritän.

    • kaikki suhteet

      vaatii. Kaikilla ei sitä oo.

      • no jaa.

        Jos mua tarkoitit, niin mulla saattaa olla sitä itsepäisyyttä vähän liikaakin. Ja se suuntautuu aina väärällä tavalla. Ei ikinä mihinkään hyödyllisiin asioihin. Ja nimenomaan tunteiden suuntaisesti. Ei minusta kyse ole itsepäisyydestä vaan tunteista, koska tunteiden mukaan ihmiset kai toimivat, ainakin minä. Tai en osaa selittää, mutta kuitenkin.
        Suurimmaksi osaksi se ei mitään auta. Mieluusti voisi vähän laimeta. Mäkin juuri vähän aikaa sitten kilahdin kun ilmeisesti aina joskus olen kiltti lapsi ja mua pitää melkein tuppautua auttamaan ja nyt olinkin inhottava lapsi ja melkein jo pelkällä kysymisellä pilasin äidin kesäloman kun pyysin pakettiautoa lainaksi ja muuttoapua. Olisi pitänyt ainakin madella, että olisi saanut. Pitäkööt pakettiautonsa, mä oon purannut kutakuinkin kaikki huonekalut ja itse levy kerrallaan kantanut ne autooni ja ajellut edestakas. Kukaan ei ikinä uskoisin kuinka paljon pieneen Corollaan mahtuu huonekaluja. Vaikkakin ehkä paloina, mutta silti. Vuodesohvankin oon hajottanut niin pieniin osiin kun sen saa. Pitäisi varmaan mennä availemaan noita metalliosien muttereita vielä, että saa sen pienemmäksi. Isältä sain kuviosahan ja oon sillä pilkkonut pienemmäksi niitä, mitä tarvii. Että tällaista. Ja se on aina tällaista, melkein vituttaa itseänikin että kun äiti ei suostunut auttamaan, niin päätin että en tarvitse kenenkään apua. Paitsi mun poikaystävän pitää tulla nostamaan pesukone ja se on ehkä vähän huolissaan siitä, että sen pitää nostaa se mun kanssa, kun se aina kyselee, että jaksanko varmasti jos kauppakassissa on yksikin maitotölkki eikä anna enää kantaa :D Mutta mä oon luvannut olla vahva. Mietin tässä, että lähtisinkö jo kotiin vai yrittäisinkö vielä raahata runkopatjan perässäni alas, tai lähinnä, että saisiko sitä viritettyä jotenkin epäkatastrofaalisesti autoon. Ja että tulisiko joku pitämään kauheaa meteliä tänne ja voisin sillä verukkeella heittää risan telkkarin ikkunasta, kun en jaksa kantaa sitä alas ja saisi vähän pienempiin paloihin. Mutten ehkä kehtaa olla niin korni, popkorni vai rockkorni.
        Ei mitään apua toisen paremmin kohtelemiseen siitä itsepäisyydestä. Sillä saa vaan lihakset kipeäksi ja mustelmia.
        Eikö jo se sana itsepää.. ole niin kuin omapää ja omanpäänmukaanmeneminen. Eli juuri sitä missä vähän ongelmaa onkin. Tai mistä tuossa mukana tuli kirjoitettua, en kai sen vuoksi kirjoittanut, mutta kuitenkin. Taidan nyt tehdä jotain hyödyllistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe