Olen tällä hetkellä hoitovapaalla vuoden 2009 loppuun asti. Lapseni on nyt 1v 1kk. Olen myös raskaana ja vauva syntyy maaliskuussa, joten jäisin äitiyslomalle helmikuun puolessavälissä. Nyt mietityttää et miten kannattaisi menetellä, kun tuskin pystyn tammikuussa enää töihin, kun edelliseltäkin oli sairauslomalle 3 kk ennen syntymää.
Tietääkö kukaan saanko työnantajan maksamaa sairauspäivärahaa, vai joudunko kelan rahoille jos en tammikuussa kykenekään töihin. Minulla on vakituinen työpaikka. Entä saankohan työnantajan maksamaa 3 kk:n äitiyslomapalkkaa, jos en mene välillä töihin..vitsit kun on hankala tilanne. Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, miten kannattaa menetellä?
Hoitovapaalta sairauslomalle..
2
2204
Vastaukset
- se menee
Saat hoitovapaan jälkeen sairausloman palkan alan työehtosopimuksessa sovitun pituisen ajan, joka vaihtelee eri sopimuksissa ja usein riippuu siitä, kuinka kauan olet ollut ko. työnantajan palveluksessa. Äitiysvapaa on palkallinen, ellei työehtosopimuksessa ole sille jotain estettä. Eli: otapa selvää työehtosopimuksesta. Kysy esim. palkanlaskijalta, esimieheltäsi, luottamusmieheltä tai joltain työkaverilta, joka hallitsee näitä juttuja tai lue itse tessistä. Tes löytynee netistä www.finlex.fi
- uutikki
ajattelinkin ottaa piakkoin palkanlaskijaan yhteyttä, jotta hän voisi selvitellä asiaa. Olen viivytellyt vielä, kun en halua työpaikalla tiedettävän raskaudestani vielä, kun on niin alkutaipaleella. Kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1033505Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv1992248Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02100Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k371832Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91649- 951098
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5850- 49831
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu69827Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti129783