Olen tällä hetkellä hoitovapaalla vuoden 2009 loppuun asti. Lapseni on nyt 1v 1kk. Olen myös raskaana ja vauva syntyy maaliskuussa, joten jäisin äitiyslomalle helmikuun puolessavälissä. Nyt mietityttää et miten kannattaisi menetellä, kun tuskin pystyn tammikuussa enää töihin, kun edelliseltäkin oli sairauslomalle 3 kk ennen syntymää.
Tietääkö kukaan saanko työnantajan maksamaa sairauspäivärahaa, vai joudunko kelan rahoille jos en tammikuussa kykenekään töihin. Minulla on vakituinen työpaikka. Entä saankohan työnantajan maksamaa 3 kk:n äitiyslomapalkkaa, jos en mene välillä töihin..vitsit kun on hankala tilanne. Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, miten kannattaa menetellä?
Hoitovapaalta sairauslomalle..
2
2110
Vastaukset
- se menee
Saat hoitovapaan jälkeen sairausloman palkan alan työehtosopimuksessa sovitun pituisen ajan, joka vaihtelee eri sopimuksissa ja usein riippuu siitä, kuinka kauan olet ollut ko. työnantajan palveluksessa. Äitiysvapaa on palkallinen, ellei työehtosopimuksessa ole sille jotain estettä. Eli: otapa selvää työehtosopimuksesta. Kysy esim. palkanlaskijalta, esimieheltäsi, luottamusmieheltä tai joltain työkaverilta, joka hallitsee näitä juttuja tai lue itse tessistä. Tes löytynee netistä www.finlex.fi
- uutikki
ajattelinkin ottaa piakkoin palkanlaskijaan yhteyttä, jotta hän voisi selvitellä asiaa. Olen viivytellyt vielä, kun en halua työpaikalla tiedettävän raskaudestani vielä, kun on niin alkutaipaleella. Kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723560
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851598Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261307- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?62874Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765