Olen tällä hetkellä hoitovapaalla vuoden 2009 loppuun asti. Lapseni on nyt 1v 1kk. Olen myös raskaana ja vauva syntyy maaliskuussa, joten jäisin äitiyslomalle helmikuun puolessavälissä. Nyt mietityttää et miten kannattaisi menetellä, kun tuskin pystyn tammikuussa enää töihin, kun edelliseltäkin oli sairauslomalle 3 kk ennen syntymää.
Tietääkö kukaan saanko työnantajan maksamaa sairauspäivärahaa, vai joudunko kelan rahoille jos en tammikuussa kykenekään töihin. Minulla on vakituinen työpaikka. Entä saankohan työnantajan maksamaa 3 kk:n äitiyslomapalkkaa, jos en mene välillä töihin..vitsit kun on hankala tilanne. Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, miten kannattaa menetellä?
Hoitovapaalta sairauslomalle..
2
2248
Vastaukset
- se menee
Saat hoitovapaan jälkeen sairausloman palkan alan työehtosopimuksessa sovitun pituisen ajan, joka vaihtelee eri sopimuksissa ja usein riippuu siitä, kuinka kauan olet ollut ko. työnantajan palveluksessa. Äitiysvapaa on palkallinen, ellei työehtosopimuksessa ole sille jotain estettä. Eli: otapa selvää työehtosopimuksesta. Kysy esim. palkanlaskijalta, esimieheltäsi, luottamusmieheltä tai joltain työkaverilta, joka hallitsee näitä juttuja tai lue itse tessistä. Tes löytynee netistä www.finlex.fi
- uutikki
ajattelinkin ottaa piakkoin palkanlaskijaan yhteyttä, jotta hän voisi selvitellä asiaa. Olen viivytellyt vielä, kun en halua työpaikalla tiedettävän raskaudestani vielä, kun on niin alkutaipaleella. Kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986458KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3605994Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602923Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521092374Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1072048- 1251774
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331178