Olen hommannut kaksi nektariinin simentä ja ajattelin kasvattaa niistä taimen ja pidemmän päälle niistä vielä bonsain. Koska olen nähnyt monen laisia kasvatus tapoja joista en tiedä mikä oikeasti toimii ja mikä ei.
Tämän verran olen saanut selville informaatioo...
Siemenet ovat olleet kuivumassa hyllyllä jo muutamia päiviä, enkä tiedä tarvitsisiko niitä edes kuivata.
Sisko sanoi, että sen kuorta kuullemma pitäisi hioo jonkin verran ennen kylvöä, että se siemne jaksaa kasvaa sieltä ulos. (Netissä joku oli rikkonut koko kuoren.)
Sen jälkeen se kuulemma täytyy laittaa kosteaan multaa ja jääkaappiin (mahdolisesti muovipussissa?)
Nektriini otetaan jääkaapista noin 2kk päästä pois (siis kunnes se on kasvattanut juuria ja hieman vartta) ja kasvatus jatkuu sisätiloissa vaikka ikkunalaudalla. Kasvu on luultavasti nopeaa.
Olisin kiitollinen jos kertoisitte oliko tuossa mitään faktaa, ettei tulisi sössittyä koko hommaa...
Nektariinin kasvatukseen liittyviä kysymyksiä
bonsai harrastelija
0
813
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3031250Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3111221Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50968- 89951
- 106909
- 101899
- 111752
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh14638- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3587