metsästyskoirien näyttelyt

jämpti

Millainen panta/hihna on paras koiranäyttelyyn? Millä pystyy parhaiten "ohjailemaan" koiraa?

2

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allisoni

Nimimerkistä päättelen sinun jämttiä esittelevän. :)
      Meillä käytössä nylon punosta oleva näyttelytalutin jossa "pantalenkki" samassa ja siinä pieni klipsi jolla säädetään sopivan tiukalle (ylös, aivan korvien taakse), ja toisena vaihtoehtona ohuin ketjupanta joka eläintarvikeliikkeestä löytyi ja siihen nylon punosta oleva ohkainen harmaa talutin.
      Näillä taluttimilla ei pahemmin koiraa voi ohjata, sitä yhteistyötä kannattaa harjoitella paljon niin lopulta koira osaa kulkea kuin itsekseen ja siitä tuomarit mainitsevat arvostelussa yleensä erikseen. :)
      Mukavia näyttelyhetkiä! :)

• Annikkiyy

Juu elikkä näyttelyremmin tulisi olla samanvärinen kuin koira itse, eli jämptille käy harmaa ja musta. Näyttelytaluttimia on erillaisia, on sellaisia jotka voivat säätää koiran kaulaan, sitten on puolikuristavia ja kokokuristavia, kannattaa katsoa mikä sopii koirallesi parhaiten. Tai voit hommata erikseen pannan ja ohuen nahkataluttiminen, olen nähnyt muutamalla jämptillä ketjupannan ja sitte ohuen nahkaisen hihnan näyttelyissä.
      Metsästyskoirien tulisi esiintyä remmissä ns. vapaasti, hihna löysällä. Vetäminen remmissä ei ole hyvä asia, koska silloin tuomari ei pysty arvostelemaan koiran liikkeitä. Esiintymistä kannattaa harjoitella ennen kehään menoa, onnea näyttelyyn! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4368
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      48
      2370
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2025
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1602
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe