PAINON HALLINTAA 10. 8=2009

monica

Hei kaikille, kirjoitan näin yöllä kun allergia yltyi kiusaamaan ja nukkumisesta ei tule kerrassaan mitään, mutta hälläkö väliä.

katsoin parhaaksi nostaa taas tämän ketjun ylös, kun ketjulla näyttää olevan pituutta.

Nyt asiaan, olen huomioinut että meillä useammalla on tämä toinen viikko jo ollut huonompi ensimmäiseen viikkoon verrattuna,

niin pitäisiköhän meidän hetkeksi taas palata luetteloimaan syömisemme, että päästäis taas kunnon alkuun pudotuksessa.

Yks ja toinen on lipsunut, kuten ollaan huomattu, ja toivottua painon pudotusta ei ole tullut.

SUNNUNTAI

Aamukaffee

puuro mustikalla

hedelmämehu lasillinen

päivällinen pala juureksistä tehtyä piirakkaa

iltapäivä kaffee mustikka piirakkaa (pieni pala)

iltapala voileipä sipaisu beceliä kurkulla jugurtti (rasvaton)

Iltatee 2 korpulla

välipalat omena

liikunta jäi vähiin (kotihommia) raput ylös alas

Tässä taas minun syömiset ja liikkumiset, mutta jotain minun pitää jättää pois tai vähentää, pitää miettiä. kertokaa tekin miten eilinen päivä meni?

164

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole lipsunut...Eilen söin aika vähän...
      Aamupala: 2 paahtoleipää,hipaisu Minilettaa
      kevyt leikettä 2 siivua..(on 14 kcl ja ,o.5 g rasvaa.)
      2kpl mustaa kahvia
      Päivällä: kaksi perunaa,tomaatti,
      kanakastiketta,vähän..
      Vettä..
      Päiväkahvit mustana,
      pieni kotipulla..
      Illalla:
      1-viili,ruisleivän siivu,Minilettaa vähän ja juustonsiivu (aamupalaa 12%)
      Jatkamme... Mukavaa päivää..t.Irkku

      • sinä oletkin pysynyt ohjelmassa ja painosi tasaisesti pudonnut. Pyritäänkin 1kg viikko pudotukseen, mielestäni se on kohtuullista.

        Kyllä itsekkin olen pysynyt, mutta on vain vähennettävä syömisiäni, ja sen aloitan tänään.

        Entäs te muut, odotetaan (tilinteolle)

        Jatketaan


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        sinä oletkin pysynyt ohjelmassa ja painosi tasaisesti pudonnut. Pyritäänkin 1kg viikko pudotukseen, mielestäni se on kohtuullista.

        Kyllä itsekkin olen pysynyt, mutta on vain vähennettävä syömisiäni, ja sen aloitan tänään.

        Entäs te muut, odotetaan (tilinteolle)

        Jatketaan

        mukana olen minäkin epäileväjoonas.
        Nytkin ollaan menossa RAX roskaruoka paikkaan, on jännä nähdä mitä minä siellä syön etten repsahda ihan täysin.

        Minun kun on oltava vähän toisen mukana liikenteessä, jokahan ei varmasti mihinkään toisen ohjeisiin alistu, on sen sortin pohojalainen.
        Mukana kuitenkin olen, tiukasti puottamassa.


      • jjoutava kirjoitti:

        mukana olen minäkin epäileväjoonas.
        Nytkin ollaan menossa RAX roskaruoka paikkaan, on jännä nähdä mitä minä siellä syön etten repsahda ihan täysin.

        Minun kun on oltava vähän toisen mukana liikenteessä, jokahan ei varmasti mihinkään toisen ohjeisiin alistu, on sen sortin pohojalainen.
        Mukana kuitenkin olen, tiukasti puottamassa.

        niin sitä vaakaa epäilen, tänä aamuna näytti 97,6 melkein kilon vähemmän kuin sunnuntaina.
        Mutta seuraavana sunnuntaina on taasen vaakapäivä, vain ne otetaan lukuun.

        En syönyt sitä roskaruokaa muuta kuin valittuja osasia tarjonnasta, siitähän pöydästä voi ottaa sitä mitä haluaa.


      • vaikuttaa
        monica kirjoitti:

        sinä oletkin pysynyt ohjelmassa ja painosi tasaisesti pudonnut. Pyritäänkin 1kg viikko pudotukseen, mielestäni se on kohtuullista.

        Kyllä itsekkin olen pysynyt, mutta on vain vähennettävä syömisiäni, ja sen aloitan tänään.

        Entäs te muut, odotetaan (tilinteolle)

        Jatketaan

        liian rankalta ikäihmisille!


      • laihduttajakin
        vaikuttaa kirjoitti:

        liian rankalta ikäihmisille!

        tarvitsee hyviä rasvoja ja proteiinia, ainakin Irkun ruokavalio ihan riittämätön.


      • että ollaan
        laihduttajakin kirjoitti:

        tarvitsee hyviä rasvoja ja proteiinia, ainakin Irkun ruokavalio ihan riittämätön.

        täällä näin hyvässä valvonnassa, laitoksissa kuulemma tarvittaisiin valvojia että saavatko vanhukset siellä tarpeeksi ruokaa.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        niin sitä vaakaa epäilen, tänä aamuna näytti 97,6 melkein kilon vähemmän kuin sunnuntaina.
        Mutta seuraavana sunnuntaina on taasen vaakapäivä, vain ne otetaan lukuun.

        En syönyt sitä roskaruokaa muuta kuin valittuja osasia tarjonnasta, siitähän pöydästä voi ottaa sitä mitä haluaa.

        sunnuntai aamuisin punnitaan, heti ylösnoustessa, ennen aamiaista ja se pitää paikkansa.

        Kiva että et napostellut sieltä pöydästä väärän laisia ruokia, vaikka kiusaus oli varmaan suuri.

        Jatketaan kohti kevytä olotilaa, sinnikäästi vaan.


      • laihduttajakin kirjoitti:

        tarvitsee hyviä rasvoja ja proteiinia, ainakin Irkun ruokavalio ihan riittämätön.

        että kun ei olla kysytty teiltä mitään niin ei pitäisi puuttua suutaan soittamaan muiden asioihin.

        Me ei tarvita neuvoja keltään ulkopuoliselta, huolehtikaa omista painoistanne, kestääkö ne päivän valon.

        Vilkaisu peiliin, paljastaa totuuden.


      • monica kirjoitti:

        että kun ei olla kysytty teiltä mitään niin ei pitäisi puuttua suutaan soittamaan muiden asioihin.

        Me ei tarvita neuvoja keltään ulkopuoliselta, huolehtikaa omista painoistanne, kestääkö ne päivän valon.

        Vilkaisu peiliin, paljastaa totuuden.

        Minä en ehdi nykyään enää säädylliseen aikaan vastaamaan. Kun tämä syyskesä on tyhjän kiireistä aikaa. Mutta onneksi sitä pelkoa ei ole, että olis liikunnanpuutetta. Aamulla läksin puoli seitsemältä, ja juuri tulin sisälle. Koko ajan puurtamista, kantamista, ja kuokkimista. Kiireellä kävin välillä jotain haukkaamassa, kasvihuoneesta olen syönyt tomaatteja kulkiessani. Keitin kattilallisen mustikkasoppaa, makeutin talousmakosella. Sitä söin näkkärin kanssa. Laitoin sienisalaattia leivälle.Kymppiuutisille on iso kipollinen marjoja, hyviä mansikoitakin poimin vielä. Että empä usko, että se paino noussut on, laskeminen on tietenkin hakusessa. Mutta minäkään en saa hirveän rankasti ottaa, kun olen pistoksilla oleva diabeetikko, ja vielä nivelreumainen, niin siinä voi mennä verensokerit päin mäntyä. Mutta mukana olen ja yritän! Tsemppiä kaikille!


      • laihahko/
        monica kirjoitti:

        että kun ei olla kysytty teiltä mitään niin ei pitäisi puuttua suutaan soittamaan muiden asioihin.

        Me ei tarvita neuvoja keltään ulkopuoliselta, huolehtikaa omista painoistanne, kestääkö ne päivän valon.

        Vilkaisu peiliin, paljastaa totuuden.

        ei noin pitäisi ottaa! On pätemisen tarvetta näköjään.


      • laihahko/ kirjoitti:

        ei noin pitäisi ottaa! On pätemisen tarvetta näköjään.

        omahyväisyyttä tai pätemisen tarvetta,mikset kirjoita nikilläsi, niinkuin minäkin.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Minä en ehdi nykyään enää säädylliseen aikaan vastaamaan. Kun tämä syyskesä on tyhjän kiireistä aikaa. Mutta onneksi sitä pelkoa ei ole, että olis liikunnanpuutetta. Aamulla läksin puoli seitsemältä, ja juuri tulin sisälle. Koko ajan puurtamista, kantamista, ja kuokkimista. Kiireellä kävin välillä jotain haukkaamassa, kasvihuoneesta olen syönyt tomaatteja kulkiessani. Keitin kattilallisen mustikkasoppaa, makeutin talousmakosella. Sitä söin näkkärin kanssa. Laitoin sienisalaattia leivälle.Kymppiuutisille on iso kipollinen marjoja, hyviä mansikoitakin poimin vielä. Että empä usko, että se paino noussut on, laskeminen on tietenkin hakusessa. Mutta minäkään en saa hirveän rankasti ottaa, kun olen pistoksilla oleva diabeetikko, ja vielä nivelreumainen, niin siinä voi mennä verensokerit päin mäntyä. Mutta mukana olen ja yritän! Tsemppiä kaikille!

        sinä kyllä hallitset ja otat huomioon sairautesi, sehän kuuluu asiaankin, toimit just niin kuin parasta on, ruuan ja liikunnonkin suhteen, niinkuin jokainen tekee, omilla ruokavalinnoillaan.

        Minä vaan yritän houkutella kaikkia pois rasvaisista ja makeisista ruuista,,,,,, kyllä oletkin saanut liikuntoa, ja hyötyliikuntoa, mikä onkin mielekästä.

        Jatketaan,,,, sanonkin samalla hyvät yöt kaikille.


      • sehän*
        monica kirjoitti:

        omahyväisyyttä tai pätemisen tarvetta,mikset kirjoita nikilläsi, niinkuin minäkin.

        oli pelkkä huoli ,ei siull viitsi kun oot niin ärhäkkä!


      • näin kannustetaan...
        monica kirjoitti:

        että kun ei olla kysytty teiltä mitään niin ei pitäisi puuttua suutaan soittamaan muiden asioihin.

        Me ei tarvita neuvoja keltään ulkopuoliselta, huolehtikaa omista painoistanne, kestääkö ne päivän valon.

        Vilkaisu peiliin, paljastaa totuuden.

        Vilkaisin peiliin, ei kun arkistoon. Löytyihän ne valmiit reseptit.


    • Huomenta vaan, vihdoin pääsi palstalle, ja kiireesti kertomaan eilisestä päivästä. Päivä meni ihan mukavasti lenkkeilin tosi paljon useamman tunnin, eli tuli vanhatkin rästit suoritettua.

      Kuitenkin ruokapuolelta sanon senverran että vähensin ruuan saantia vauhdittaakseni omalla kohdaltani painon pudotusta.
      Mutta jotain tietoa kuitenkin.

      aamu kaffee

      kaurapuuro mustikoilla

      päivällinen 2 kananmuna sillivoileipää

      Iltapäivä kaffee

      välipalana omena tomatti


      iltapala karjalan piirakka sipaisu Beceliä

      ilta tee kilorinkeli

      kuittasin tämän päivän tällälailla eikä nälän tunnetta suuremmin ole ollut, kun olen ollut aina liikkeellä.

      Miten teillä muilla meni ?

      • Joku sanoi,että syön huonosti.. Minusta paremmin..Oikein istun pöydän ääreen ja
        laitan kaikki lautaselle, värikkäästi,että maistuisi ja syön,enkä lue kirjaa,enkä tee ristikoita,ei ehdi ruoka jäähtyä,että pitää moneen kertaa lämmittää..siis edistystä.. hih..Välillä on mennyt sillai,että illalla vasta muistin,että olenkohan edes syönyt..
        Lapsenlapsi sanoi,että siitä johtuu,että en laihdu..elimistö ei kuluta,jos ei syö..
        Eilinen meni samaan malliin,ei tullut syötyä mitään turhaa.. terveellisesti vaan.
        Kala olisi terveellistä,mutta olen kalalle allerginen.Omega3:nenkin,ihan kamalaa..
        maku nousee jatkuvasti,vaikka viilin kanssa otan ne kapselit..yäk...
        Jatketaan yritystä..Mukavaa päivää..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Joku sanoi,että syön huonosti.. Minusta paremmin..Oikein istun pöydän ääreen ja
        laitan kaikki lautaselle, värikkäästi,että maistuisi ja syön,enkä lue kirjaa,enkä tee ristikoita,ei ehdi ruoka jäähtyä,että pitää moneen kertaa lämmittää..siis edistystä.. hih..Välillä on mennyt sillai,että illalla vasta muistin,että olenkohan edes syönyt..
        Lapsenlapsi sanoi,että siitä johtuu,että en laihdu..elimistö ei kuluta,jos ei syö..
        Eilinen meni samaan malliin,ei tullut syötyä mitään turhaa.. terveellisesti vaan.
        Kala olisi terveellistä,mutta olen kalalle allerginen.Omega3:nenkin,ihan kamalaa..
        maku nousee jatkuvasti,vaikka viilin kanssa otan ne kapselit..yäk...
        Jatketaan yritystä..Mukavaa päivää..t.Irkku

        olisiko täällä taideasiantuntijoita, Irkku kuitenkin näyttää ymmärtävän mitä hyvään syömiseen kuuluu.
        Oma taitde käsitys on nyt sellainen että tummaa suklaata olen vähän mietiskellyt, voisiko sitä ostaa.
        Pystynkö panemaan levyn syrjään ennenkuin se loppuu jo samana päivänä?
        Yksi palanen pvässä tuskin mitään haittaa.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        olisiko täällä taideasiantuntijoita, Irkku kuitenkin näyttää ymmärtävän mitä hyvään syömiseen kuuluu.
        Oma taitde käsitys on nyt sellainen että tummaa suklaata olen vähän mietiskellyt, voisiko sitä ostaa.
        Pystynkö panemaan levyn syrjään ennenkuin se loppuu jo samana päivänä?
        Yksi palanen pvässä tuskin mitään haittaa.

        Kuulehan..Se on terveellistä,eikä ole niin hyvää,että tekisi mieli useamman palan syödä..Minä en pidä ollenkaan suklaasta.. tulee kamala jano.. Salmiakki on minun heikkouteni,pitää oikein kiertää kaukaa,karkkihyllyt,kun tekee mieli sitä..
        Jo lapsena,kun oli vähänkin rahaa,piti Apteekista käydä ostamassa salmiakkia..nam..
        Osta vaan ,tummaa suklaata..Sitä suositellaan,jopa muistiin auttaa,kuten punaviini..
        Toinen hankala,närästää kovasti..Eipä tee mieli edes..Moikka..


      • jjoutava5 kirjoitti:

        olisiko täällä taideasiantuntijoita, Irkku kuitenkin näyttää ymmärtävän mitä hyvään syömiseen kuuluu.
        Oma taitde käsitys on nyt sellainen että tummaa suklaata olen vähän mietiskellyt, voisiko sitä ostaa.
        Pystynkö panemaan levyn syrjään ennenkuin se loppuu jo samana päivänä?
        Yksi palanen pvässä tuskin mitään haittaa.

        herraisä sentää, ko saat tummaa suklaata nii älä mittää oota ko syö vaa koko levy yhtä mittaa, Irkkuha ties sannoo, et se parantaa muistiikkii, ei sil ois nii vällii, ko ei muisti pellaa nii, sit voip jätää ateriat ja kaik muuutkki syömättä, katoha ku ei muistas onkos nälkäkää, nii mitä sitä turhaa syömää sit ruppee.

        sehä onkkii mainio tapa puottaa painoo, tuolt Irkut tulloo nii hyvvii neuvoi et pittää miunkkii ottaa opiksein, niiko sekkii et ko kattaa kauniist nii ei muista koko päivän et onks nälkä oltkaa ja onks tult syötyykää, sen miekkii halluun kokkee

        Miul ko on sellane tapa et mie syyvä hotkasen mitä noppeemmi et en nää mite lautasel käyp kato, Pittääki oikei ruveta asettelemaa hyvi kauniist, nii laihtuu niiku salavihkaa, mittää suuremmi yrittämistäkkii.

        Mie voisin laihtuu senkkii tähe ko se lautane ois kauniist katettu nii jäisin ihailemmaa, enkä malttais syyväkkää, mut sekkii laihuttais, onha niitä tapoja laihtuu.

        Illal sit kertaa vähäse,,,, onks vai ei,,,, jottai popsinu.


      • monica kirjoitti:

        herraisä sentää, ko saat tummaa suklaata nii älä mittää oota ko syö vaa koko levy yhtä mittaa, Irkkuha ties sannoo, et se parantaa muistiikkii, ei sil ois nii vällii, ko ei muisti pellaa nii, sit voip jätää ateriat ja kaik muuutkki syömättä, katoha ku ei muistas onkos nälkäkää, nii mitä sitä turhaa syömää sit ruppee.

        sehä onkkii mainio tapa puottaa painoo, tuolt Irkut tulloo nii hyvvii neuvoi et pittää miunkkii ottaa opiksein, niiko sekkii et ko kattaa kauniist nii ei muista koko päivän et onks nälkä oltkaa ja onks tult syötyykää, sen miekkii halluun kokkee

        Miul ko on sellane tapa et mie syyvä hotkasen mitä noppeemmi et en nää mite lautasel käyp kato, Pittääki oikei ruveta asettelemaa hyvi kauniist, nii laihtuu niiku salavihkaa, mittää suuremmi yrittämistäkkii.

        Mie voisin laihtuu senkkii tähe ko se lautane ois kauniist katettu nii jäisin ihailemmaa, enkä malttais syyväkkää, mut sekkii laihuttais, onha niitä tapoja laihtuu.

        Illal sit kertaa vähäse,,,, onks vai ei,,,, jottai popsinu.

        tässä vaiheessa sitä tummaa suklaata.
        Siellä garibian risteilyllä oli niin hienoja syötäviä taideteoksia ruokapöydässä että en minä ainakaan taiteen ystävänä menny niitä ronkkimaan.

        Ruokapöydässä pitäis oikeastaan olla jotakin kiinnostavampaa kuin syöminen, miten ne ranskalaiset saa koko illan kulumaan ruokaillessaan, laihoja ovat silti.


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        tässä vaiheessa sitä tummaa suklaata.
        Siellä garibian risteilyllä oli niin hienoja syötäviä taideteoksia ruokapöydässä että en minä ainakaan taiteen ystävänä menny niitä ronkkimaan.

        Ruokapöydässä pitäis oikeastaan olla jotakin kiinnostavampaa kuin syöminen, miten ne ranskalaiset saa koko illan kulumaan ruokaillessaan, laihoja ovat silti.

        Nyt sitten elellään vielä seitsemisen viikkoa kipsi oikeassa koivessa.

        5.8 siis lensin niin lennokkaasti, että oikea nilkkani murtui.

        Pötypuhetta, että ylipainoiset olisivat turvassa osteoporoosilta.
        Ilman luutiheysmittaustakin on täysin selvä: meikäläisellä on hauraat, osteoporoottiset luut.

        Tänään tulin sairaalasta kotiin ja syön edelleen terveellistä ja vähäkalorista ruokaa. Pysyn tässä"kerhossa".

        En ole vielä ehtinyt lukea mitä muille ryhmäläisille kuuluu.
        Pistin vain tässä viimeisimmän viestin perään terkkuja kaikille!


      • Seku kirjoitti:

        Nyt sitten elellään vielä seitsemisen viikkoa kipsi oikeassa koivessa.

        5.8 siis lensin niin lennokkaasti, että oikea nilkkani murtui.

        Pötypuhetta, että ylipainoiset olisivat turvassa osteoporoosilta.
        Ilman luutiheysmittaustakin on täysin selvä: meikäläisellä on hauraat, osteoporoottiset luut.

        Tänään tulin sairaalasta kotiin ja syön edelleen terveellistä ja vähäkalorista ruokaa. Pysyn tässä"kerhossa".

        En ole vielä ehtinyt lukea mitä muille ryhmäläisille kuuluu.
        Pistin vain tässä viimeisimmän viestin perään terkkuja kaikille!

        Sekulle terveisiä ja pikaista paranemista!!!

        Eiliset syömiset:
        Sama aamupala,kahvia paahtoleipää pari kevytleikettä..
        Päivällä laiskana,keitin vettä ja yksi "Lämminkuppi" jauhepussi mukiin
        2 Reissumiehen siivua ,hipaisu Minilettaa ja juustonsiivut..
        Iltapäivällä,tuntui ontolta
        2 kahvia mustana ,2 paahtoleivänsiivua,metwurstia parit siivut ja viili..
        Viinirypäleitä söin silloin tällöin..ja join vettä...

        Jatkamme yritystä,vaikeaa on,jotain pitäisi jättää pois?


      • jjoutava
        irkku-37 kirjoitti:

        Sekulle terveisiä ja pikaista paranemista!!!

        Eiliset syömiset:
        Sama aamupala,kahvia paahtoleipää pari kevytleikettä..
        Päivällä laiskana,keitin vettä ja yksi "Lämminkuppi" jauhepussi mukiin
        2 Reissumiehen siivua ,hipaisu Minilettaa ja juustonsiivut..
        Iltapäivällä,tuntui ontolta
        2 kahvia mustana ,2 paahtoleivänsiivua,metwurstia parit siivut ja viili..
        Viinirypäleitä söin silloin tällöin..ja join vettä...

        Jatkamme yritystä,vaikeaa on,jotain pitäisi jättää pois?

        syötiin eilen aamuruisleivät juustoa kahvit.
        päivällä perunaa, kananrintaa, salaattia, mustikoita jälkiruuaksi, viipale ruisleipää.

        Päiväkahvilla hiivaleipää margariinilla voideltuna.

        Klo 17. kanaa, joku marjahyytelö,

        kello 19 tee hiivaleipä ja ruisleipäviipale.

        Elämä tuntuu oikein hyvältä.

        Kotiseuvulla sanottiin että on 'paha elämä' jos oli huonovointinen.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Sekulle terveisiä ja pikaista paranemista!!!

        Eiliset syömiset:
        Sama aamupala,kahvia paahtoleipää pari kevytleikettä..
        Päivällä laiskana,keitin vettä ja yksi "Lämminkuppi" jauhepussi mukiin
        2 Reissumiehen siivua ,hipaisu Minilettaa ja juustonsiivut..
        Iltapäivällä,tuntui ontolta
        2 kahvia mustana ,2 paahtoleivänsiivua,metwurstia parit siivut ja viili..
        Viinirypäleitä söin silloin tällöin..ja join vettä...

        Jatkamme yritystä,vaikeaa on,jotain pitäisi jättää pois?

        Tiistai terveiset kaikille , minäpä vähensin ruoka annostani eilen, niinkuin olin ajatellutkin , jotain kuitenkin popsin.

        Aamu meni kaffeella ja puurolla mustikoiden kera

        päivällä kuittasin kaalilaatikolla noin 1dl vaan becel voileivällä

        iltapäivä kaffeeta mukillinen

        illalla jugurtti (rasvaton)

        tee 2 korpulla

        vettä join runsaasti

        välipaloina omenaa ja banaani

        liikunto vähäistä (vieraita)

        näin meni eilinen päivä, ja tämäkin päivä menee liikunnan puolesta huonosti kun vettä sataa,

        Mutta sitkeesti jatketaan vaa

        Sekulle terveiset, että mitenkä noin pääsi tapahtumaan,pikaista paranemista, mietinkin, mihin olit joutunut? Kiva kun olet taas joukossamme.


      • Laiska-Lassi
        monica kirjoitti:

        Tiistai terveiset kaikille , minäpä vähensin ruoka annostani eilen, niinkuin olin ajatellutkin , jotain kuitenkin popsin.

        Aamu meni kaffeella ja puurolla mustikoiden kera

        päivällä kuittasin kaalilaatikolla noin 1dl vaan becel voileivällä

        iltapäivä kaffeeta mukillinen

        illalla jugurtti (rasvaton)

        tee 2 korpulla

        vettä join runsaasti

        välipaloina omenaa ja banaani

        liikunto vähäistä (vieraita)

        näin meni eilinen päivä, ja tämäkin päivä menee liikunnan puolesta huonosti kun vettä sataa,

        Mutta sitkeesti jatketaan vaa

        Sekulle terveiset, että mitenkä noin pääsi tapahtumaan,pikaista paranemista, mietinkin, mihin olit joutunut? Kiva kun olet taas joukossamme.

        Aivan salaa täällä piilossa LaiskaLassikin on mukana
        onpa pari kiloa kyydistä pudonnut
        kun en ole kahvileipiin juuri kajonnut
        hengessä oon mukana siis ollut.


      • Laiska-Lassi kirjoitti:

        Aivan salaa täällä piilossa LaiskaLassikin on mukana
        onpa pari kiloa kyydistä pudonnut
        kun en ole kahvileipiin juuri kajonnut
        hengessä oon mukana siis ollut.

        että Laiska Lassikin on vähän niinkuin salassa mukana ja jo pari kiloa poissa painosta. Hienoa, siitä onkin hyvä jatkaa, kohti kevyttä olotilaa ja mukana saa terveytäkin.

        Kyllä pienilläkin muutoksilla saa pudotusta aikaan, katsomalla juuri mitä suuhunsa laitaa ja kuinka paljon, ja jos liikunta on vielä mukana.

        Hyvä, anappa kuulua itsestäsi edelleenkin, on mielenkiintoista tietää jatkossakin.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        että Laiska Lassikin on vähän niinkuin salassa mukana ja jo pari kiloa poissa painosta. Hienoa, siitä onkin hyvä jatkaa, kohti kevyttä olotilaa ja mukana saa terveytäkin.

        Kyllä pienilläkin muutoksilla saa pudotusta aikaan, katsomalla juuri mitä suuhunsa laitaa ja kuinka paljon, ja jos liikunta on vielä mukana.

        Hyvä, anappa kuulua itsestäsi edelleenkin, on mielenkiintoista tietää jatkossakin.

        En pysty liikkumaan muutoin kuin kyynärsauvoilla ja pyörätuolilla, mutta siinäpä
        kyynärsauvakävelyssä vasta kuntoa kysytäänkin.
        Oikealla jalalla ei saa varata yhtään, joten ainakin vasemman jalan ja käsivarsien kunto nousee.

        Tämä ei kyllä ole mikään sairauspalsta(varsinaisesti) mutta "kuka härjillä kyntää se härjistä" puhuu, niinkuin sanotaan.

        Syön nyt oikiein terveellisesti ja vähän. Jokaisen suupalan harkitsen, ja jätän pois makeat ja rasvaiset.

        Tässä painonhallintapoppoossa pysyttelen mukana, ja vaakaan menen kun kykenen. Näyttääköhän vaaka oikeat numerot, jos mies pitelee minua siinä pystyssä. Seisoisin kuin kukkopoika yhdellä jalalla.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Sekulle terveisiä ja pikaista paranemista!!!

        Eiliset syömiset:
        Sama aamupala,kahvia paahtoleipää pari kevytleikettä..
        Päivällä laiskana,keitin vettä ja yksi "Lämminkuppi" jauhepussi mukiin
        2 Reissumiehen siivua ,hipaisu Minilettaa ja juustonsiivut..
        Iltapäivällä,tuntui ontolta
        2 kahvia mustana ,2 paahtoleivänsiivua,metwurstia parit siivut ja viili..
        Viinirypäleitä söin silloin tällöin..ja join vettä...

        Jatkamme yritystä,vaikeaa on,jotain pitäisi jättää pois?

        mitä vähemmän on ylipainoa sen vaikeampi on ottaa muutamaa kiloa pois, mutta kyllä ne lähtee kunhan oikein yritämme, vaikka vaan pikkuhiljaa kerrallaan.
        Sinnikkäästi vaan eteenpäin


      • jjoutava5 kirjoitti:

        tässä vaiheessa sitä tummaa suklaata.
        Siellä garibian risteilyllä oli niin hienoja syötäviä taideteoksia ruokapöydässä että en minä ainakaan taiteen ystävänä menny niitä ronkkimaan.

        Ruokapöydässä pitäis oikeastaan olla jotakin kiinnostavampaa kuin syöminen, miten ne ranskalaiset saa koko illan kulumaan ruokaillessaan, laihoja ovat silti.

        garibian risteilylläkkii, no sit mie en ihmettele vaik siel oiskkii olt mimmosi vaa ruokapöyvät, nehä tehhää oikeikkii houkutelevaiseksi.

        sie huomioit et Ranskalaiset syövät ylen aikaa ja silti ovat laihoi, mahtaako se olla yks syy ku hyö syövät hittaasti, niinku pitäis kaikkien syyvä.

        Sit toiseks hyö ei varmast syö ihteesä ähky täytee vaa sen verra et saap sannoo et on syönt.

        Suomalainen ko männöö pöytää niin se syöp varmast koko rahan eestä, nii et napakkii vennuu, ja tietyst ku ei kulutusta oo riittämii nii, se loppu jääp kii ihmisee, ja sit lihotaa.

        Kyl pittää sinnuu oikei ihmetellä siint ko jaksoit kieltäytyy niist taijeteoksista,
        se vaatii luonnetta, ja sehä on hyvä, ku sitä löytyy.


      • Seku kirjoitti:

        En pysty liikkumaan muutoin kuin kyynärsauvoilla ja pyörätuolilla, mutta siinäpä
        kyynärsauvakävelyssä vasta kuntoa kysytäänkin.
        Oikealla jalalla ei saa varata yhtään, joten ainakin vasemman jalan ja käsivarsien kunto nousee.

        Tämä ei kyllä ole mikään sairauspalsta(varsinaisesti) mutta "kuka härjillä kyntää se härjistä" puhuu, niinkuin sanotaan.

        Syön nyt oikiein terveellisesti ja vähän. Jokaisen suupalan harkitsen, ja jätän pois makeat ja rasvaiset.

        Tässä painonhallintapoppoossa pysyttelen mukana, ja vaakaan menen kun kykenen. Näyttääköhän vaaka oikeat numerot, jos mies pitelee minua siinä pystyssä. Seisoisin kuin kukkopoika yhdellä jalalla.

        se on ainanki kuus viikko ku pitää olla sitees tai kipsis,,, on visii kipsis,,, siu nilkka, on siin monta ongelmaa yksistää peseminen tuottaa vaikeutta ja kotitöistä ei voi puhhuu mittää, pittää vaa nyt ottaa rauhallisesti ja tehköö muut nyt työt.

        Hyvä että olet jaksanut paneutua ruokailuusikin kaiken keskellä, oikea on suunta rasvaset ja makeat pois, nehän ne lihottaakin.

        Älä nyt enempää telo itseäsi millääm vaa-alla, niin on toivoa paranemisestakin. Kiva kun olet taas mukana, ter Monica


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        garibian risteilylläkkii, no sit mie en ihmettele vaik siel oiskkii olt mimmosi vaa ruokapöyvät, nehä tehhää oikeikkii houkutelevaiseksi.

        sie huomioit et Ranskalaiset syövät ylen aikaa ja silti ovat laihoi, mahtaako se olla yks syy ku hyö syövät hittaasti, niinku pitäis kaikkien syyvä.

        Sit toiseks hyö ei varmast syö ihteesä ähky täytee vaa sen verra et saap sannoo et on syönt.

        Suomalainen ko männöö pöytää niin se syöp varmast koko rahan eestä, nii et napakkii vennuu, ja tietyst ku ei kulutusta oo riittämii nii, se loppu jääp kii ihmisee, ja sit lihotaa.

        Kyl pittää sinnuu oikei ihmetellä siint ko jaksoit kieltäytyy niist taijeteoksista,
        se vaatii luonnetta, ja sehä on hyvä, ku sitä löytyy.

        oli vaan viikon kestävä se laivaristeily, maissa käytiin Meksikossa, Jamaikalla ja muutamalla pienemmällä saarella.

        Sehän ruoka siellä oli kuitattu matkalipun hinnassa, siellä vaan aamuyöstä käytiin ihmettelemässä niitä taiteellisia ruokapöytiä kun ne oli kommeimmillaan sillon yöllä.
        Syödä ei olis jaksanukkaan yöllä enään.
        Hitaasti syöminen on aika tehokas laihutuskeino, jos vielä malttaa olla välillä poiski ruokakaapilta ja pöydästä.


      • jjoutava kirjoitti:

        oli vaan viikon kestävä se laivaristeily, maissa käytiin Meksikossa, Jamaikalla ja muutamalla pienemmällä saarella.

        Sehän ruoka siellä oli kuitattu matkalipun hinnassa, siellä vaan aamuyöstä käytiin ihmettelemässä niitä taiteellisia ruokapöytiä kun ne oli kommeimmillaan sillon yöllä.
        Syödä ei olis jaksanukkaan yöllä enään.
        Hitaasti syöminen on aika tehokas laihutuskeino, jos vielä malttaa olla välillä poiski ruokakaapilta ja pöydästä.

        Tänään on satanut koko päivän, ja minäkin olen ollut sisätöissä. Leivoin ison satsin korvapuusteja, ja marjapiirakoita pakasteeseen. Ja tässä synnintunnustus, söin minäkin yhden puustin päiväkahvin kanssa. No onneksi minä en ole mitenkään perso millekkään kahvileiville, vaikka paljon leivonkin. Ei ollut niistä vaikeaa luopua silloin kun sokeritauti iski. Mieluummin olen aina ottanut näkkärin tai korpun. Terkut kaikille!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Tänään on satanut koko päivän, ja minäkin olen ollut sisätöissä. Leivoin ison satsin korvapuusteja, ja marjapiirakoita pakasteeseen. Ja tässä synnintunnustus, söin minäkin yhden puustin päiväkahvin kanssa. No onneksi minä en ole mitenkään perso millekkään kahvileiville, vaikka paljon leivonkin. Ei ollut niistä vaikeaa luopua silloin kun sokeritauti iski. Mieluummin olen aina ottanut näkkärin tai korpun. Terkut kaikille!

        Vaikka ilma on ollut sateinen ja jalka kipsissä, niin syömisteni kanssa meni hyvin.

        Sairaalassahan on säännölliset ruoka-ajat, joten jatkoin samaa linjaa täällä kotonakin.

        Aamulla maitokahvia ja leipäpala.
        Lounaalla iso salaatti, jossa miehen tekemiä lihapullia särpimenä.

        Päiväkahvin kanssa mustaviinimarjoja ja kaksi porkkanaa.

        Päivälliseksi sitä samaa salaatti/lihapullasössöä.

        Nyt juon vielä iltakahvit ja otanpahan ohuen siivun jäätelöä.

        Kaikille ryhmäläisille lämpimät terveiset ja hyvänyön toivotukset.

        PS. Minun täytyy pistää joka llta kuukauden ajan ihon alle Klexane nimistä liuosta
        laskimotukoksen estoon, sitten kalkki/d-vitamiini tabletteja ja kerran viikossa
        otettava osteoporoosin hoitoon Riseratio nimistä lääkettä.

        Taas alkaa mennä säälipisteitten keräilyksi, joten panenkin koneen kiinni tältä illalta.

        Huomiseen siis, kaikki palstaystävät!


      • Seku kirjoitti:

        Vaikka ilma on ollut sateinen ja jalka kipsissä, niin syömisteni kanssa meni hyvin.

        Sairaalassahan on säännölliset ruoka-ajat, joten jatkoin samaa linjaa täällä kotonakin.

        Aamulla maitokahvia ja leipäpala.
        Lounaalla iso salaatti, jossa miehen tekemiä lihapullia särpimenä.

        Päiväkahvin kanssa mustaviinimarjoja ja kaksi porkkanaa.

        Päivälliseksi sitä samaa salaatti/lihapullasössöä.

        Nyt juon vielä iltakahvit ja otanpahan ohuen siivun jäätelöä.

        Kaikille ryhmäläisille lämpimät terveiset ja hyvänyön toivotukset.

        PS. Minun täytyy pistää joka llta kuukauden ajan ihon alle Klexane nimistä liuosta
        laskimotukoksen estoon, sitten kalkki/d-vitamiini tabletteja ja kerran viikossa
        otettava osteoporoosin hoitoon Riseratio nimistä lääkettä.

        Taas alkaa mennä säälipisteitten keräilyksi, joten panenkin koneen kiinni tältä illalta.

        Huomiseen siis, kaikki palstaystävät!

        Eilisestä...
        Aamulla 2 kahvia mustana
        2 graham-paahtoa,Minilettaa,pari kevytleikettä
        Piti mennä siskolleni kauppaan
        joimme kahvit ja söin yhden pullansiivun..
        Kun tulin kotiin,en jaksanut mitään ruokaa alkaa tekemään
        Ykkösviili,ruisleivän siivu,minilettaa ja pari kylmää nakkia..
        2 kpp kahvia mustana..
        Illalla oli hieman ontto olo--pakko syödä yksi leivänsiivu..minilettaa ja pari metwurstin siivua..
        Tänään taas pitää vähän ajatella itseään ja tehdä kunnon ruokaa.
        Ei ole tullut lisää mitään..en tiedä onko pudonnutkaan..
        Jatketaan yritystä..


      • irkku-37 kirjoitti:

        Eilisestä...
        Aamulla 2 kahvia mustana
        2 graham-paahtoa,Minilettaa,pari kevytleikettä
        Piti mennä siskolleni kauppaan
        joimme kahvit ja söin yhden pullansiivun..
        Kun tulin kotiin,en jaksanut mitään ruokaa alkaa tekemään
        Ykkösviili,ruisleivän siivu,minilettaa ja pari kylmää nakkia..
        2 kpp kahvia mustana..
        Illalla oli hieman ontto olo--pakko syödä yksi leivänsiivu..minilettaa ja pari metwurstin siivua..
        Tänään taas pitää vähän ajatella itseään ja tehdä kunnon ruokaa.
        Ei ole tullut lisää mitään..en tiedä onko pudonnutkaan..
        Jatketaan yritystä..

        Joskus minäkin kuittaan päivän ilman pääateriaa voileivillä tai jotenkin muuten kevyesti. Lämminkuppi on ihan hyvä joskus syödä voileivän kanssa. Jauhot kuumaan veteen vaan ja hyvää on.
        Jatketaan vaan sinnikkäästi.


      • pilvi*
        jjoutava5 kirjoitti:

        olisiko täällä taideasiantuntijoita, Irkku kuitenkin näyttää ymmärtävän mitä hyvään syömiseen kuuluu.
        Oma taitde käsitys on nyt sellainen että tummaa suklaata olen vähän mietiskellyt, voisiko sitä ostaa.
        Pystynkö panemaan levyn syrjään ennenkuin se loppuu jo samana päivänä?
        Yksi palanen pvässä tuskin mitään haittaa.

        etteikö sitä voisi nauttia yhden palan vaikka iltapäiväkahvin kanssa!

        Tai jos on nälkä, kuitata sillä välipalan. Muuten glukoositon kakku suklainen pakastinaltaassa on tosi hyvä, jouduin ostamaan vieraani takia, kun on keliaakia, ja se on todella mehevä tummaa kaakaota sisältävä herkku! Säilyykin kauan :D


      • jjoutava
        pilvi* kirjoitti:

        etteikö sitä voisi nauttia yhden palan vaikka iltapäiväkahvin kanssa!

        Tai jos on nälkä, kuitata sillä välipalan. Muuten glukoositon kakku suklainen pakastinaltaassa on tosi hyvä, jouduin ostamaan vieraani takia, kun on keliaakia, ja se on todella mehevä tummaa kaakaota sisältävä herkku! Säilyykin kauan :D

        Kitkeräähän se suklaa jos on paljon kaakaota, ihan% kaupalla.
        Makeampi suklaa ei kauan minulla säily- jos nyt en ole tapojani ihan tykkänään muuttanut.
        Tulin just hammaslääkäristä, hammaspeikkokin on vaanimassa hyvä on sen sokerin rajoittaminen senkin takia.


      • et sie mieluusti syöt petis, et sie malttais tulla pöyvävieree syömää, mikä siin vuotees nii vettää puoleesa et pittää kaik leivämurutkkii sietää vuotees, kuha vaa saap siel syyvä.

        Eihä meil oo varsinaisest tiukkaa päivä määrii mite paljo puotetaa koha leikinkii voimalla koitetaa yhös painii noihe liikaatulleijen kilojen kanssa. Sie nyt kerroit et siul on monet keinot mite puotta painoo, nii voitha sie ottaa yhön käyttöö ja näytät mite ne kilot lähtee ja kui vällei.

        Se oli varmast virhe syyvvä lasten loput lautaselta mie oon kuult toistenkkii tehnee samalviiisii ja sit on niitä liika kiloja, katoha ko ne on sitä ylimäärästä ruokaa joka istuu sit kii.

        Sie esität ihtelleis haasteen ja se kuulluu näi et, nyt siun painois on 88 kg ja sie luppaat puottaa 79 kg hyvi vällei , koska sie oot kilpailuhenkine nii sie luppaat voittaa meijät kaikki puotus pelissä. Ai herraisä kui siult on pitkä ja mukava kirje et pittää oikei rullata ees, taa et tietää vähäse mitä sie oot kirjotelt.

        No alaha nyt sit jo tännää jättämää hyvästit kilo kerrallaa vissii, vai luuletsie toisin, et ku alkaa puttoomaa nii, niitähä vois männä kahet kerallaa.

        sie heitit nyt tällasen haasteen ilmaa, ja mie ainankkii otan sen tosissaa ethä sie lämpimikseis haastele tuommosii, myö jäähää oottelemmaa mite siun käyp? Pietää jopa peukkui pystys, mie haastan nyt koko porukan nimis, mut porukal myö laihutetaakkii.

        PS. Jos ei yksin onnistu siu painopuotus nii tuuppa meijä tiimii, nii kilot alkaa karisemmaa pikkuhiljaa.


      • jos sittenkin lipsut toistamiseen yrityksessäis, älä sillä mielellä lähde alkuun, vaan hyvin päättäväisesti.

        Jouluna olet sitten huomattavasti kevyempi, ilmoitathan vaikka säännöllisesti mitenkä menee, me odotamme uskollisesti.

        eihän se maailmaa kaada jos välillä (vedät henkeä) laihduttamisessa, kunhan olet jouluna sutjakka mitoiltasi.

        Sano edes onko sinulla paljonkin tuota elopainoa? Että voimme jännätä kilojesi määrää, mitä voit pudottaa, oliko se liikaa pyydetty

        Lykkyä tykö pudotuspelissä.


      • katat
        monica kirjoitti:

        herraisä sentää, ko saat tummaa suklaata nii älä mittää oota ko syö vaa koko levy yhtä mittaa, Irkkuha ties sannoo, et se parantaa muistiikkii, ei sil ois nii vällii, ko ei muisti pellaa nii, sit voip jätää ateriat ja kaik muuutkki syömättä, katoha ku ei muistas onkos nälkäkää, nii mitä sitä turhaa syömää sit ruppee.

        sehä onkkii mainio tapa puottaa painoo, tuolt Irkut tulloo nii hyvvii neuvoi et pittää miunkkii ottaa opiksein, niiko sekkii et ko kattaa kauniist nii ei muista koko päivän et onks nälkä oltkaa ja onks tult syötyykää, sen miekkii halluun kokkee

        Miul ko on sellane tapa et mie syyvä hotkasen mitä noppeemmi et en nää mite lautasel käyp kato, Pittääki oikei ruveta asettelemaa hyvi kauniist, nii laihtuu niiku salavihkaa, mittää suuremmi yrittämistäkkii.

        Mie voisin laihtuu senkkii tähe ko se lautane ois kauniist katettu nii jäisin ihailemmaa, enkä malttais syyväkkää, mut sekkii laihuttais, onha niitä tapoja laihtuu.

        Illal sit kertaa vähäse,,,, onks vai ei,,,, jottai popsinu.

        kukkalautaselle ja kaadat vettä
        lautaselle jo tuli laihdutus soppa.
        ei oo turhia kalorijoeta.
        ite oon sellanen herkkupyrstö ,että kun ostat karkkia niin
        pussi männöö siltä
        istumalta.eilen osti lakupussin lauantaiks
        nii se on jo mahassa.
        suklaa ystävä en ou oolu millonkaan.
        laihtua kyllä ittennii pitäs.
        pitänöö kai rueta ihtesäkkii kahtomaa mitä nenäsä alla
        olevasta raosta työntää sissää.eiku hyvät illa jatkot
        minulla on vielä mänöjä on
        lähettävä.
        t.hiltamari


      • katat kirjoitti:

        kukkalautaselle ja kaadat vettä
        lautaselle jo tuli laihdutus soppa.
        ei oo turhia kalorijoeta.
        ite oon sellanen herkkupyrstö ,että kun ostat karkkia niin
        pussi männöö siltä
        istumalta.eilen osti lakupussin lauantaiks
        nii se on jo mahassa.
        suklaa ystävä en ou oolu millonkaan.
        laihtua kyllä ittennii pitäs.
        pitänöö kai rueta ihtesäkkii kahtomaa mitä nenäsä alla
        olevasta raosta työntää sissää.eiku hyvät illa jatkot
        minulla on vielä mänöjä on
        lähettävä.
        t.hiltamari

        aterias nautti ruusujen kesken, mut en tiijä mite sais vähä kaloreita siihe, voisha sin lorauttaa vaik kasvis liemikuution mukkaa, ei se viel pullukaks tekis, , mut en oo varma mite sit käyp jos nouvattaa siu ohjeita voip käyvä niiku entisel hevosel,,,,, just ko oppi olemaa syömättä niin hää otti ja kuoli.

        Voi onnetonta siu kanssais ko oot lankeevaine syömisissäis, eiks sinnuu suututa ko oot päättänt olla paastolla ja sit kuitekkii syöt hotkaset, mitä vaa iha vaa mielijohteest.?


      • morkkis on
        monica kirjoitti:

        aterias nautti ruusujen kesken, mut en tiijä mite sais vähä kaloreita siihe, voisha sin lorauttaa vaik kasvis liemikuution mukkaa, ei se viel pullukaks tekis, , mut en oo varma mite sit käyp jos nouvattaa siu ohjeita voip käyvä niiku entisel hevosel,,,,, just ko oppi olemaa syömättä niin hää otti ja kuoli.

        Voi onnetonta siu kanssais ko oot lankeevaine syömisissäis, eiks sinnuu suututa ko oot päättänt olla paastolla ja sit kuitekkii syöt hotkaset, mitä vaa iha vaa mielijohteest.?

        kova sen jäläkeen kun herkut on pistelty
        ja maha turvoksissa...no onhan tästä jonkunverran aikaa,kun viimeks sorruin.
        pitää huomenna järsiä vaan nauriita kun sain ystävältäni.
        ja ostaa torilta erilaisia juureksia pistellä niitä.
        hyvää yötä.
        t.hiltamari


      • morkkis on kirjoitti:

        kova sen jäläkeen kun herkut on pistelty
        ja maha turvoksissa...no onhan tästä jonkunverran aikaa,kun viimeks sorruin.
        pitää huomenna järsiä vaan nauriita kun sain ystävältäni.
        ja ostaa torilta erilaisia juureksia pistellä niitä.
        hyvää yötä.
        t.hiltamari

        laihdutus tiellä, ja maistuuko nauriit makealta ja torilta saa juureksia että on hyviä tarpeita mistä tekee terveelistä sapuskaa, ja ennnenkaikkea pystyy hyvin laihdutamaan. Onko siis painon pudotus alkanut?


    • Huomenta koko porukalle ja eiliseen päivään

      kaffee

      puuro beceli silmällä

      hedelmämehua lasillinen

      päivällä porkkanalettuja

      iltapäivä kaffee mukillinen

      iltapala rasvaton jugurtti karjalan piirakka sipaisu beceliä

      iltatee korppu

      välipaloina hedelmiä

      vettä runsaasti

      rappuja ylös alas

      Näin meni eilinen päivä ja hiukan nälkä kurni vatsaa, lenkillä en ollut kun satoi koko päivän, mutta tänään jos ei sada niin lähden pitkälle lenkille, eilisenkin edestä.
      Mukavan kevyt olo kuitenkin, pudotusta jatkan edelleen, on mukavaa kun näin porukalla taistelemme , niin tuntuu kuin oisi helpompaa kuin yksin,,,, mennään taas vaan eteenpäin koko porukalla.....Kerrothan miten eilen pärjäsit

      • Minulla eilinen päivä meni vähän huonosti. Aamulla en laittanut itselleni mitään kunnon syömistä. Keitin punajuuria purkkiin, niin järsin niitä siitä pelkiltään muutaman. Päivällä söin sen korvapuustin kahvin kanssa. Illalla söin pari perunaa, ja lihapullakastiketta. Mutta silti koko illan oli nälkä. Kävin kaksikin kertaa hakemassa näkkileipää, ja söin yhden jogurtinkin, ja montakin tomaattia, mutta silti oli tyhjä olo kun menin nukkumaan. Ja tänä aamuna verensokerit ihan minimissä. Kyllä minulla tuntuu olevan niin, että jos aamupäivällä ei mitään kunnollista syö, niin koko illan on sitten nälkä. Täytyy tehdä uusi suunnitelma, kyllä se tästä!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Minulla eilinen päivä meni vähän huonosti. Aamulla en laittanut itselleni mitään kunnon syömistä. Keitin punajuuria purkkiin, niin järsin niitä siitä pelkiltään muutaman. Päivällä söin sen korvapuustin kahvin kanssa. Illalla söin pari perunaa, ja lihapullakastiketta. Mutta silti koko illan oli nälkä. Kävin kaksikin kertaa hakemassa näkkileipää, ja söin yhden jogurtinkin, ja montakin tomaattia, mutta silti oli tyhjä olo kun menin nukkumaan. Ja tänä aamuna verensokerit ihan minimissä. Kyllä minulla tuntuu olevan niin, että jos aamupäivällä ei mitään kunnollista syö, niin koko illan on sitten nälkä. Täytyy tehdä uusi suunnitelma, kyllä se tästä!

        Verensokerit ne on välillä alhaalla minullakin nyt sitä vasta huomaan ajatella.

        söin eilen ne juustoleivät aamulla, tomaattia, omenaa, ja mustikoita välipalana.
        ruualla oli lihamakaryynilaatikkoa ja ruisleipä viipale.

        kahvilla ohraleipää.

        Iltaruoka oli sitä makaroonilaatikkoa ja ruisleipää, leivansyönnillä pitkinpäivää yritän nähtävästi sitä verensokeria pitää tasaisena.

        Sateen välillä kävin kävelemässäkin.


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        Verensokerit ne on välillä alhaalla minullakin nyt sitä vasta huomaan ajatella.

        söin eilen ne juustoleivät aamulla, tomaattia, omenaa, ja mustikoita välipalana.
        ruualla oli lihamakaryynilaatikkoa ja ruisleipä viipale.

        kahvilla ohraleipää.

        Iltaruoka oli sitä makaroonilaatikkoa ja ruisleipää, leivansyönnillä pitkinpäivää yritän nähtävästi sitä verensokeria pitää tasaisena.

        Sateen välillä kävin kävelemässäkin.

        Kaloriamääräni pysyi pienenä, vaikka iltakahvilla soin itselleni
        pienen jätskinautinnon.

        Tänään menee yhtä hyvin.
        Naapurin sukulaismies toi tuoreita aikaisin aamulla pyydettyjä muikkuja, jotka paistan uunipellillä uunissa, tai siis....paistamme.
        Olen pyörätuoleineni säheltämässä talousaskareissa.
        En voi oikein luottaa, että kaikki menisi toivomusteni mukaisesti.

        Ukkokulta tekee parhaansa, mutta naisen käden jälkeä ei eilenkään näkynyt tässä huushollissa, sillä kaikkia pintoja peitti paksu pölykerros.
        Hänelle en raaskinut sanoa.
        On meillä edessämme rankka 7-8 seuraavaa viikkoa.

        JJoutavas pitää leivästä. Niin minäkin.
        Ilman leipää ei oikeastaan nälkäkään lähde.....minulta siis.

        Välimerenmaiden asukkaat eivät kunnon suomalaisesta ruisleivästä tiedä mitään,
        eivätkä suomalaisesta kahvista.
        Berluscon meni jopa kerran möläyttämään, ettemme tiedä mitä kinkku on.
        Suomalainen kinkku on hyvää, tiivistä, eikä mitään vetistä löllöä.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Minulla eilinen päivä meni vähän huonosti. Aamulla en laittanut itselleni mitään kunnon syömistä. Keitin punajuuria purkkiin, niin järsin niitä siitä pelkiltään muutaman. Päivällä söin sen korvapuustin kahvin kanssa. Illalla söin pari perunaa, ja lihapullakastiketta. Mutta silti koko illan oli nälkä. Kävin kaksikin kertaa hakemassa näkkileipää, ja söin yhden jogurtinkin, ja montakin tomaattia, mutta silti oli tyhjä olo kun menin nukkumaan. Ja tänä aamuna verensokerit ihan minimissä. Kyllä minulla tuntuu olevan niin, että jos aamupäivällä ei mitään kunnollista syö, niin koko illan on sitten nälkä. Täytyy tehdä uusi suunnitelma, kyllä se tästä!

        on mielestäni hyvin tärkeä, minä vaan en ymmärrä miksi monet ei hyväksy aamupuuroa sehän on täyttävä ja vatsa ystävällinen.

        Mustikka soppa ja kaurapuuro valan mainio yhdistelmä, minäkin tein sopan ja aamulla kaurapuuron kanssa sitä syön.

        kunnon aamiaisellla pärjää pitkälle iltapäivään kunhan syö välipaloina vaikka hedelmiä, tomattia, kurkkua ym

        suunniteleppa aamuateriasi uusiksi.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Verensokerit ne on välillä alhaalla minullakin nyt sitä vasta huomaan ajatella.

        söin eilen ne juustoleivät aamulla, tomaattia, omenaa, ja mustikoita välipalana.
        ruualla oli lihamakaryynilaatikkoa ja ruisleipä viipale.

        kahvilla ohraleipää.

        Iltaruoka oli sitä makaroonilaatikkoa ja ruisleipää, leivansyönnillä pitkinpäivää yritän nähtävästi sitä verensokeria pitää tasaisena.

        Sateen välillä kävin kävelemässäkin.

        Jos ateriasi ei ole kovin runsas, niin kyllä näillä eväillä pitäisi paino lähteä laskuun,

        voisitko kokeilla vaihtaa osan tuoreesta leivästä näkileipään, vaikka illan viimeisen leipäpalan

        Olen joskus lukenut tai kuullut että näkkileipä turpoaa vatsassa ja tulee täyttävämpi olo.

        Hyvä kun lenkkeilet.


      • Seku kirjoitti:

        Kaloriamääräni pysyi pienenä, vaikka iltakahvilla soin itselleni
        pienen jätskinautinnon.

        Tänään menee yhtä hyvin.
        Naapurin sukulaismies toi tuoreita aikaisin aamulla pyydettyjä muikkuja, jotka paistan uunipellillä uunissa, tai siis....paistamme.
        Olen pyörätuoleineni säheltämässä talousaskareissa.
        En voi oikein luottaa, että kaikki menisi toivomusteni mukaisesti.

        Ukkokulta tekee parhaansa, mutta naisen käden jälkeä ei eilenkään näkynyt tässä huushollissa, sillä kaikkia pintoja peitti paksu pölykerros.
        Hänelle en raaskinut sanoa.
        On meillä edessämme rankka 7-8 seuraavaa viikkoa.

        JJoutavas pitää leivästä. Niin minäkin.
        Ilman leipää ei oikeastaan nälkäkään lähde.....minulta siis.

        Välimerenmaiden asukkaat eivät kunnon suomalaisesta ruisleivästä tiedä mitään,
        eivätkä suomalaisesta kahvista.
        Berluscon meni jopa kerran möläyttämään, ettemme tiedä mitä kinkku on.
        Suomalainen kinkku on hyvää, tiivistä, eikä mitään vetistä löllöä.

        ei luota täysin ukkokullan touhuihin ja pitää rullata avuksi, katsastamaan miten hommat hoituu. Keittiö kun on naisen valtakunta, mutta ei taida enään nykyään olla.

        Hyvä että jaksat sairaanakin ajatella ruokailuasi, niin voidaan sanoa että koko porukka on mukana täysillä.

        Jatketaan eteenpäin vaan sisulla ja varmasti.

        Hyvää yötä kaikille!


    • Huomenta taas kaikille, heräsin taas aivastelemaan, niin katsoimpa tännekin ja päätin kirjoittaa,

      Aamu kaffee

      lasillinen hedelmä mehua

      puuro mustikkasopalla

      päivällinen: 2 pientä perunaa paist. lohipala raast. porkkana ananasm.

      iltapäivä kaffee mukillinen

      ilalla teetä 2 kilorinkeliä

      välipaloina hedelmiä

      likunto n. 3 tuntia pyöräilyä kävellen kaupassa ½ t

      Näillä eväin meni eilinen päivä, ei tuntunut kovin tyhjältä, ehkä vatsani on jo tottunut pienempiin syömisiin.

      Eilen tuli tuulta myötä ja vastaista tuolla toisella ketjulla, piti taas puolustautua,

      Mutta ei heitetä pyhkeitä kehään, vaan entistä tarmokkaammin mennään eteenpäin, näin toivon.

      Nyt uudelleen nukkumaan.

      • Aamu tavanomainen...2 paahtoleipää,Minilettaa.pari kevytleikettä..kahvia 2 kpp mustana
        Päivällä tuli lapsenlapsi ja halusi ruokaa,joten minäkin söin..
        Piti tehdä,mitä löysin pakastimesta:
        Ranskalaisia( söin vähän niitä) ,nakkeja 3 ,tomaattia
        yrttipatonkia..se on hyvää,mutta ai ai..
        Illemmalla 2 kpp kahvia mustana
        yksi kotipulla..

        No,me herätämme yleistä paheksuntaa,mutta mitäpä siitä..
        Kuten kerroin,syön säännöllisemmin nyt,kuin ennen..
        joten sehän on hyvä asia..aamullakin,muutakin,kuin pelkkää kahvia..
        Kysymyshän on "Painon hallinnasta"..
        Me jatkamma taas.. Onnea vaan kaikille..t.Irkku


      • jjoutava
        irkku-37 kirjoitti:

        Aamu tavanomainen...2 paahtoleipää,Minilettaa.pari kevytleikettä..kahvia 2 kpp mustana
        Päivällä tuli lapsenlapsi ja halusi ruokaa,joten minäkin söin..
        Piti tehdä,mitä löysin pakastimesta:
        Ranskalaisia( söin vähän niitä) ,nakkeja 3 ,tomaattia
        yrttipatonkia..se on hyvää,mutta ai ai..
        Illemmalla 2 kpp kahvia mustana
        yksi kotipulla..

        No,me herätämme yleistä paheksuntaa,mutta mitäpä siitä..
        Kuten kerroin,syön säännöllisemmin nyt,kuin ennen..
        joten sehän on hyvä asia..aamullakin,muutakin,kuin pelkkää kahvia..
        Kysymyshän on "Painon hallinnasta"..
        Me jatkamma taas.. Onnea vaan kaikille..t.Irkku

        oli vähän vahvempaa kun oli ihan paistettua lohtakin aamiaisella 2 perunaa, salaattia, ruisleipää.
        Aamukahvi juustoleivät, omena. Päiväkahvi ja groisant kahvilassa. Päivällinen kaurapuuro, mustikoita. Iltatee makkaraleipä. Sekasinhan tuo meni kun yritin muistella mitä söin. Eipä paljon monipuolisempaa näköjään vanahat viitti kokkailla. Tehostettu kävely on parantanut kuntoa että olo tuntuu melekoselta.


      • jjoutava kirjoitti:

        oli vähän vahvempaa kun oli ihan paistettua lohtakin aamiaisella 2 perunaa, salaattia, ruisleipää.
        Aamukahvi juustoleivät, omena. Päiväkahvi ja groisant kahvilassa. Päivällinen kaurapuuro, mustikoita. Iltatee makkaraleipä. Sekasinhan tuo meni kun yritin muistella mitä söin. Eipä paljon monipuolisempaa näköjään vanahat viitti kokkailla. Tehostettu kävely on parantanut kuntoa että olo tuntuu melekoselta.

        Eilinen päivä meni ihan jees. Ei ollut sitä nälkääkään illalla. Liikuntaa on tullut, vaikka pari tuntia seisoin tuolla marjapuskassakin.Painokin on pudonnut puolikiloa jo tällä viikolla, jos nyt ei sunnuntaiksi tule takaisin. Ihan riittävä tahti olisi minulle, jos puolikin kiloa viikossa putoaisi. Ajatelkaa nyt, eihön munua vuoden päästä tuskin olisi olemassa. HAH, HAH, HAA!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilinen päivä meni ihan jees. Ei ollut sitä nälkääkään illalla. Liikuntaa on tullut, vaikka pari tuntia seisoin tuolla marjapuskassakin.Painokin on pudonnut puolikiloa jo tällä viikolla, jos nyt ei sunnuntaiksi tule takaisin. Ihan riittävä tahti olisi minulle, jos puolikin kiloa viikossa putoaisi. Ajatelkaa nyt, eihön munua vuoden päästä tuskin olisi olemassa. HAH, HAH, HAA!

        pitäisi aina lukea mitä kirjoittaa. No se johtuu tästä ylipainosta, kun on niin paksut sormet, että ei sovi näppäimille------mutta katsotaan sitten vuoden päästä uudelleen!


      • salaa sivusta
        marja-liisa41 kirjoitti:

        pitäisi aina lukea mitä kirjoittaa. No se johtuu tästä ylipainosta, kun on niin paksut sormet, että ei sovi näppäimille------mutta katsotaan sitten vuoden päästä uudelleen!

        naurattaa nuo Marja-Liisan toteamukset. Osaat ottaa asian lokoisasti. Et varmaan ole muutenkaan tiukkapipo. Osaat nauraa itsellesikin. Piristät ketjua!


      • salaa sivusta kirjoitti:

        naurattaa nuo Marja-Liisan toteamukset. Osaat ottaa asian lokoisasti. Et varmaan ole muutenkaan tiukkapipo. Osaat nauraa itsellesikin. Piristät ketjua!

        ja kuitenkin kirjoitat ketjulle, on sanottava etten oikein ymmärrä ajatuksesi kulkua.,,,, vahtiiko joku mitä luet....?
        Marja-Liisan lisäksi täällä on kolme muutakin kirjoittajaa jotka piristää ketjua, ja minä en ole niiden joukossa.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        ja kuitenkin kirjoitat ketjulle, on sanottava etten oikein ymmärrä ajatuksesi kulkua.,,,, vahtiiko joku mitä luet....?
        Marja-Liisan lisäksi täällä on kolme muutakin kirjoittajaa jotka piristää ketjua, ja minä en ole niiden joukossa.

        Näköjään viihdykettä tarjoamme heillekin, jotka vain lukevat, ja joilla ei ole aihetta painonhallintaan.

        Otetaan vastaan kaikenlaista "kuittia" ja hoidetaan itseämme.

        Nyt liikuntakyvyttömänä tarvitsen vähemmän energiaa kuin liikkuessani muutenkin kuin pyörätuolilla ja kyynärsauvoilla könkäten.

        Eilinen päivä meni todella hyvin, ei pienen pientä repsahdusta.
        Tämäkin päivä on mennyt tähän asti " kunnialla".


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilinen päivä meni ihan jees. Ei ollut sitä nälkääkään illalla. Liikuntaa on tullut, vaikka pari tuntia seisoin tuolla marjapuskassakin.Painokin on pudonnut puolikiloa jo tällä viikolla, jos nyt ei sunnuntaiksi tule takaisin. Ihan riittävä tahti olisi minulle, jos puolikin kiloa viikossa putoaisi. Ajatelkaa nyt, eihön munua vuoden päästä tuskin olisi olemassa. HAH, HAH, HAA!

        Onhan ½ kg voi paketin verran jo taas pois, näin sitä tulosta syntyy, Kyllä puoli kiloakin on hyvä pudotus viikossa.

        Vai meinaat sinä haihtua kuin tuhka tuuleen, luulempa että hyvinkin vuoden kuluttua katsastamme, kenelle on kiloja tullut takas.

        Pudotusintoa edelleen.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamu tavanomainen...2 paahtoleipää,Minilettaa.pari kevytleikettä..kahvia 2 kpp mustana
        Päivällä tuli lapsenlapsi ja halusi ruokaa,joten minäkin söin..
        Piti tehdä,mitä löysin pakastimesta:
        Ranskalaisia( söin vähän niitä) ,nakkeja 3 ,tomaattia
        yrttipatonkia..se on hyvää,mutta ai ai..
        Illemmalla 2 kpp kahvia mustana
        yksi kotipulla..

        No,me herätämme yleistä paheksuntaa,mutta mitäpä siitä..
        Kuten kerroin,syön säännöllisemmin nyt,kuin ennen..
        joten sehän on hyvä asia..aamullakin,muutakin,kuin pelkkää kahvia..
        Kysymyshän on "Painon hallinnasta"..
        Me jatkamma taas.. Onnea vaan kaikille..t.Irkku

        sinullakin on mennyt, kun aamuisin olet omaksunut uuden ja terveellisen tavan, laittaa suuhusi muutakin kuin kaffeeta, itseasiassa aamu syöminen on hyvin tärkeä, ennenvanhaan sanottiin että se on päivän tärkein ateria,
        jatkoja vain.


      • jjoutava kirjoitti:

        oli vähän vahvempaa kun oli ihan paistettua lohtakin aamiaisella 2 perunaa, salaattia, ruisleipää.
        Aamukahvi juustoleivät, omena. Päiväkahvi ja groisant kahvilassa. Päivällinen kaurapuuro, mustikoita. Iltatee makkaraleipä. Sekasinhan tuo meni kun yritin muistella mitä söin. Eipä paljon monipuolisempaa näköjään vanahat viitti kokkailla. Tehostettu kävely on parantanut kuntoa että olo tuntuu melekoselta.

        on sinullekin tapahtunut, ruokailuusi on tulut vaihtelua, ja kuntosi on kohentunut roppakaupalla. Otit kaurapuuron taas mukaan se onkin hyvä asia, sillä tulee vatsa mukavan täyteen ja tykkää kaurapuurosta, ja olen kuullut tai lukenut että,,,,, omena päivässä pitää pois lääkäristä,,,,, ja sinäkin olet omaksunut sen välipalaksi hienoa.

        toivottavasti Laiska-Lasse antaa kuulua itsestään, oikein mielenkiinnolla odotellaan!


      • Seku kirjoitti:

        Näköjään viihdykettä tarjoamme heillekin, jotka vain lukevat, ja joilla ei ole aihetta painonhallintaan.

        Otetaan vastaan kaikenlaista "kuittia" ja hoidetaan itseämme.

        Nyt liikuntakyvyttömänä tarvitsen vähemmän energiaa kuin liikkuessani muutenkin kuin pyörätuolilla ja kyynärsauvoilla könkäten.

        Eilinen päivä meni todella hyvin, ei pienen pientä repsahdusta.
        Tämäkin päivä on mennyt tähän asti " kunnialla".

        ei anneta minkään vaikuttaa meidän asioihimme, niinkuin sanoit hoidetaan itseämme ja,,,, toteutetaan se hyvän olon tuune,,, joka tulee kun huomaa että on onnistunut painon pudotuksessaan, tsemppiä sinulle potilas, päivä päivältä se koipi paranee, ja ole jämäkkä päätöksesäis edelleen.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        sinullakin on mennyt, kun aamuisin olet omaksunut uuden ja terveellisen tavan, laittaa suuhusi muutakin kuin kaffeeta, itseasiassa aamu syöminen on hyvin tärkeä, ennenvanhaan sanottiin että se on päivän tärkein ateria,
        jatkoja vain.

        Laiska Lassia tarkoitan. Ajattelin jo mielessäni, että onkohan kyseisen nikin takansa jokin oikein veltto, tai itsensä veltoksi tunteva henkilö.

        Antavatkohan nämä nimimerkkimme meidän oikeasta nimestämme jonkin vihjeen?
        Minun antaa ainakin.
        Lapsena minua todellakin kutsuttiin Sekuksi.

        Olemmepä nyt sitten todellisuudessa ahkeria tai laiskoja tyhmiä tai fiksuja rikkaita tai köyhiä, niin meillä on sama tavoite ja halu, pitää kunnostamme huolta.
        Vaikka koen itseni tällä hetkellä aika kurjaksi ja avuttomaksi, niin syömään en ole ratkennut.
        Tämä ketju on ollut hyvä "ryhtiliike" heikkotahtoiselle luonteelleni.


      • Seku kirjoitti:

        Laiska Lassia tarkoitan. Ajattelin jo mielessäni, että onkohan kyseisen nikin takansa jokin oikein veltto, tai itsensä veltoksi tunteva henkilö.

        Antavatkohan nämä nimimerkkimme meidän oikeasta nimestämme jonkin vihjeen?
        Minun antaa ainakin.
        Lapsena minua todellakin kutsuttiin Sekuksi.

        Olemmepä nyt sitten todellisuudessa ahkeria tai laiskoja tyhmiä tai fiksuja rikkaita tai köyhiä, niin meillä on sama tavoite ja halu, pitää kunnostamme huolta.
        Vaikka koen itseni tällä hetkellä aika kurjaksi ja avuttomaksi, niin syömään en ole ratkennut.
        Tämä ketju on ollut hyvä "ryhtiliike" heikkotahtoiselle luonteelleni.

        Eipä ole tullut koskaan puheeksi ketjullakaan, ainankaan minä en muista. Minä valitsin sen perusteella miten tykkään nimestä, kyllä harkitsin lapsuuden lempinimestä nimimerkkiä, mutta jätin sen pois.

        Näin tehdään niinkuin sanoit huollamme itseämme, ja takuu varmasti. Kömmitkö potilas huomenna vaa-alle!


      • Seku
        monica kirjoitti:

        Eipä ole tullut koskaan puheeksi ketjullakaan, ainankaan minä en muista. Minä valitsin sen perusteella miten tykkään nimestä, kyllä harkitsin lapsuuden lempinimestä nimimerkkiä, mutta jätin sen pois.

        Näin tehdään niinkuin sanoit huollamme itseämme, ja takuu varmasti. Kömmitkö potilas huomenna vaa-alle!

        Muistuu mieleeni tuo 50- luvun tango, jota lavatansseissa soitettiin ja laulettiin.
        Nostalgiset ajatukset valtaavat mielen: "Silloin noin 50 vuotta ja 30 kiloa sitten:-/"

        Aion mennä huomisaamuna vaakaan. Jopa harkitsin julistaaa painonikin kaikille.
        Saa nähdä pettääkö rohkeus?


    • Aikaista huomenta, olen jälleen kukkuilemassa täällä, "aamuyöllä" vanha vika!
      Kerronpa miten eilinen päivä taas meni.

      Aamujutut kaffee

      Puuro mustikkasopalla

      Päivällä 2 pientä perunaa pala pais. lohta porkkanar.ananaksella

      iltap. Kaffee

      illalla kevyt vili karjalanp. becelillä

      iltakaakao

      välipalat omena, banaani, tomaatti

      liikunta, kävellen kaupassa ½ t pyöräilyä n. 2 t

      Taas ollaan loppuviikossa ja viikko on mennyt tosi nopeasti, mutta hyvän asian puolesta kannatti tämäkin viikko kestää, ja hyvinhän se tuntui kaikinpuolin menevänkin.vatsa on tottunut jo olemaan kuurilla, eli ei pahemmin nälkä vaivaa. Kaikenkaikkiaan vielä vatsanseutu vaatii,,,,, nimen omaan pallean kohdalta,,,, pudotusta vieläkin. Noniin, hyvää jatkoa meille kaikille.

      • 2kpp mustaa kahvia
        1 paahtoleipä,Minilettaa,kevytleikettä siivu
        banaani
        päivällä:
        2 perunaa,tomaattia, salaattia,2 lihapullaa
        iltapäivällä
        1 kpp mustaa kahvia, jäätelöä pieni pala..
        Illalla ,teetä ja
        ruisleivän siivu,minilettaa ja juustonsiivu..
        Voi olla,ettei paino ole pudonnut,mutta ei ainakaan ole lisää tullut..
        On ollut jalka kipeä,en ole viitsinyt rasittaa,kuin ne pakolliset kävelyt..
        Onhan niissäkin tarpeeksi..
        Huomenna sitten katsotaan tulosta..
        Mukavaa päivää..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        2kpp mustaa kahvia
        1 paahtoleipä,Minilettaa,kevytleikettä siivu
        banaani
        päivällä:
        2 perunaa,tomaattia, salaattia,2 lihapullaa
        iltapäivällä
        1 kpp mustaa kahvia, jäätelöä pieni pala..
        Illalla ,teetä ja
        ruisleivän siivu,minilettaa ja juustonsiivu..
        Voi olla,ettei paino ole pudonnut,mutta ei ainakaan ole lisää tullut..
        On ollut jalka kipeä,en ole viitsinyt rasittaa,kuin ne pakolliset kävelyt..
        Onhan niissäkin tarpeeksi..
        Huomenna sitten katsotaan tulosta..
        Mukavaa päivää..t.Irkku

        aamusyömiset oli kaurapuuro, mustikoita, päivällä vähän lohta lasi piimää ja ruisleipää, iltap. kahvi pikkupulla.
        päivällinen, silakkapihvi, kananmuna, ruisleipää.

        Lenkki kävellen, matkaa olen alkanut jatkamaan, päinvastoin kun se aikaisemmin tuppasi lyhenemään, sen hyväksyin ikään vedoten.
        Olenkohan alkanut nuorenemaan, olis varaa kyllä.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        aamusyömiset oli kaurapuuro, mustikoita, päivällä vähän lohta lasi piimää ja ruisleipää, iltap. kahvi pikkupulla.
        päivällinen, silakkapihvi, kananmuna, ruisleipää.

        Lenkki kävellen, matkaa olen alkanut jatkamaan, päinvastoin kun se aikaisemmin tuppasi lyhenemään, sen hyväksyin ikään vedoten.
        Olenkohan alkanut nuorenemaan, olis varaa kyllä.

        Kun vähänkin paino kevenee,niin on helpompaa kävellä.. Mehän nuorenemme,ilmanmuuta..Kuka nyt viitsii vanhaksi ruveta..
        Mukavaa viikonloppua..t.Irkku


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        aamusyömiset oli kaurapuuro, mustikoita, päivällä vähän lohta lasi piimää ja ruisleipää, iltap. kahvi pikkupulla.
        päivällinen, silakkapihvi, kananmuna, ruisleipää.

        Lenkki kävellen, matkaa olen alkanut jatkamaan, päinvastoin kun se aikaisemmin tuppasi lyhenemään, sen hyväksyin ikään vedoten.
        Olenkohan alkanut nuorenemaan, olis varaa kyllä.

        Kiloja menetettyään ainakin tuntee olonsa nuorekkaammaksi.
        Jos ryppyjä tulee, niin ne kuuluvat tähän ikään, läski ei kuulu.

        Sovitaankin, että iän mukanaan tuomatt ilmerypyt ovat jopa kauniita. Joskus melkein järkytyn kun näen amerikkalaisnaisten kireät kohotusleikatut kasvot.
        Moneen kertaan fixatut.

        Eilinen päivä meni hyvin, ja tämäkin on alkanut monessa mielessä onnellisesti.
        Ajelin pyörätulilla aamiaispöytään, missä tyydyin maitokahviin ja paahtoleipäpalaan(Oivamariinia päällä sekä kurkkua.)

        Nyt otan lantturaastetta ja herneitä välipalaksi. Toivottavasti vatsaan ei ala koskea....lanttu on vähän sellaista.

        Siinäkin mielessä päivä on alkanut hyvin, että täällä meilläkin paistaa aurinko. Eilen ja toissapäivänä satoi koko päivän.


      • Seku kirjoitti:

        Kiloja menetettyään ainakin tuntee olonsa nuorekkaammaksi.
        Jos ryppyjä tulee, niin ne kuuluvat tähän ikään, läski ei kuulu.

        Sovitaankin, että iän mukanaan tuomatt ilmerypyt ovat jopa kauniita. Joskus melkein järkytyn kun näen amerikkalaisnaisten kireät kohotusleikatut kasvot.
        Moneen kertaan fixatut.

        Eilinen päivä meni hyvin, ja tämäkin on alkanut monessa mielessä onnellisesti.
        Ajelin pyörätulilla aamiaispöytään, missä tyydyin maitokahviin ja paahtoleipäpalaan(Oivamariinia päällä sekä kurkkua.)

        Nyt otan lantturaastetta ja herneitä välipalaksi. Toivottavasti vatsaan ei ala koskea....lanttu on vähän sellaista.

        Siinäkin mielessä päivä on alkanut hyvin, että täällä meilläkin paistaa aurinko. Eilen ja toissapäivänä satoi koko päivän.

        Meillä on taas siivottu, kolme pientä paikkaa seinät, lattia ja katto. Kelpaa täällä nyt taas olla vaikka laihdutuskuurilla. Sehän on puhtaus kuulemma puoli ruokaa, niin eipä tartte sitten paljon laitella. No ne eiliset syömiset.

        klo 7.00 musta kahvi

        klo 10.00 ohrajauhopuuro voimariinisilmällä, lasi maitoa, pala ruisleipää, päällä 2 siivua kevyt leikettä

        klo 13.00 päiväkahvi, vesirinkeli, 2 voileipäkeksiä

        klo 17.00 kaalikeittoa, ruisleipäviipale, sipaisu voimariinia .2 tomaattia, kotikaljalasi

        klo 19.30 iltakahvi, sokerikorppu

        vielä illalla kupillinen mustia viinimarjoja. Hyvin on pysytty ruodussa, ja se puoli kiloa on edelleen pois, ja tänään se ei kyllä edes kirveellä tule takaisin. Tai sitten minä en ala, suutun, ja otan leluni pois koko leikistä!


      • jjoutava5 kirjoitti:

        aamusyömiset oli kaurapuuro, mustikoita, päivällä vähän lohta lasi piimää ja ruisleipää, iltap. kahvi pikkupulla.
        päivällinen, silakkapihvi, kananmuna, ruisleipää.

        Lenkki kävellen, matkaa olen alkanut jatkamaan, päinvastoin kun se aikaisemmin tuppasi lyhenemään, sen hyväksyin ikään vedoten.
        Olenkohan alkanut nuorenemaan, olis varaa kyllä.

        kun paino putoaa, ja jalka nousee kevyesti, ja sekin sen todistaa kun lenkkimatkasi pitenee. Uskon että painosi on pudonnut, huomenna sen tiedämme, jatkamme eteenpäin reippain mielin.


      • monica kirjoitti:

        kun paino putoaa, ja jalka nousee kevyesti, ja sekin sen todistaa kun lenkkimatkasi pitenee. Uskon että painosi on pudonnut, huomenna sen tiedämme, jatkamme eteenpäin reippain mielin.

        No miksi pitäis? Minä ajattelin vain laihtua. Vanhapiikakin sanoi, että kahvi kuumana, ja tyttö tämän ikäisenä!


      • irkku-37 kirjoitti:

        2kpp mustaa kahvia
        1 paahtoleipä,Minilettaa,kevytleikettä siivu
        banaani
        päivällä:
        2 perunaa,tomaattia, salaattia,2 lihapullaa
        iltapäivällä
        1 kpp mustaa kahvia, jäätelöä pieni pala..
        Illalla ,teetä ja
        ruisleivän siivu,minilettaa ja juustonsiivu..
        Voi olla,ettei paino ole pudonnut,mutta ei ainakaan ole lisää tullut..
        On ollut jalka kipeä,en ole viitsinyt rasittaa,kuin ne pakolliset kävelyt..
        Onhan niissäkin tarpeeksi..
        Huomenna sitten katsotaan tulosta..
        Mukavaa päivää..t.Irkku

        kuitenkin ruokailusi samanlaisena, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta, katsotaan sitten huomenna mitenkä on pudotuksen kanssa. Onhan tästä hyvä jatkaa, kunhan ei ole lisää painoa tullut. Ei anneta uskon putetta tulla, vaan sitkeesti eteenpäin. Eikös niin.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        No miksi pitäis? Minä ajattelin vain laihtua. Vanhapiikakin sanoi, että kahvi kuumana, ja tyttö tämän ikäisenä!

        sitä kun laihtuu ja huomaa että laihtumisen myötä olo on kevyt, kuin silloin ennen.
        Jos totta puhutaan, niin voisko sanoa että, solakka ihminen on nuorekkaamman näkönen kuin lihava ihminen, mutta sekin on maku asia. Mutta sehän meillä ei ole pääasia se nuorekkuus, se tulee sivutuotteena.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        kuitenkin ruokailusi samanlaisena, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta, katsotaan sitten huomenna mitenkä on pudotuksen kanssa. Onhan tästä hyvä jatkaa, kunhan ei ole lisää painoa tullut. Ei anneta uskon putetta tulla, vaan sitkeesti eteenpäin. Eikös niin.

        Uskon, että vaikka en pysty liikkumaankaan, niin painoni putoaa tällä terveellisellä, vähäkalorisella ruokavaliolla.

        Tänään olen syönyt lähinnä oman kasvimaan tuotteita noin 70g lihaa.
        Juuri äsken istuimme kuistilla ja "pyysin" miestä hakemaan minulle marjapensaista Hinnomäen keltaisia viinimarjoja sekä omenapuusta omenan.

        Omenasato jäi meillä tänä vuonna jostain syystä vähäiseksi.

        Emme todellakaan anna uskon puutteelle tilaa, vaan eteenpäin, vaikka koipi kipsissä ja mielialakin välillä maassa.


      • Seku kirjoitti:

        Kiloja menetettyään ainakin tuntee olonsa nuorekkaammaksi.
        Jos ryppyjä tulee, niin ne kuuluvat tähän ikään, läski ei kuulu.

        Sovitaankin, että iän mukanaan tuomatt ilmerypyt ovat jopa kauniita. Joskus melkein järkytyn kun näen amerikkalaisnaisten kireät kohotusleikatut kasvot.
        Moneen kertaan fixatut.

        Eilinen päivä meni hyvin, ja tämäkin on alkanut monessa mielessä onnellisesti.
        Ajelin pyörätulilla aamiaispöytään, missä tyydyin maitokahviin ja paahtoleipäpalaan(Oivamariinia päällä sekä kurkkua.)

        Nyt otan lantturaastetta ja herneitä välipalaksi. Toivottavasti vatsaan ei ala koskea....lanttu on vähän sellaista.

        Siinäkin mielessä päivä on alkanut hyvin, että täällä meilläkin paistaa aurinko. Eilen ja toissapäivänä satoi koko päivän.

        kun olotila kevenee nii mielikiii nuortuu. Rypyist ei välitetä yhtää ku kerran ollaa ikäihmisii, niitä kuuluukin olla ryppyjä, minulla on kyllä sellanen ystävä tai oikeesti koulukaveri, jolla on pyöreet kasvot ja ryppyjä ei ollenkaa,

        No sinäkin olet pysynyt hyvin dietti ruuissa, se on hyvä, huomenna nähdään mitä kukin on saanut aikaan? Älä odota kovin paljoa putoamista kun on otettava huomioon, että et pääse kävelemään, niin liikuntaa ei ole. Huomenna punnitaan koko porukka.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Meillä on taas siivottu, kolme pientä paikkaa seinät, lattia ja katto. Kelpaa täällä nyt taas olla vaikka laihdutuskuurilla. Sehän on puhtaus kuulemma puoli ruokaa, niin eipä tartte sitten paljon laitella. No ne eiliset syömiset.

        klo 7.00 musta kahvi

        klo 10.00 ohrajauhopuuro voimariinisilmällä, lasi maitoa, pala ruisleipää, päällä 2 siivua kevyt leikettä

        klo 13.00 päiväkahvi, vesirinkeli, 2 voileipäkeksiä

        klo 17.00 kaalikeittoa, ruisleipäviipale, sipaisu voimariinia .2 tomaattia, kotikaljalasi

        klo 19.30 iltakahvi, sokerikorppu

        vielä illalla kupillinen mustia viinimarjoja. Hyvin on pysytty ruodussa, ja se puoli kiloa on edelleen pois, ja tänään se ei kyllä edes kirveellä tule takaisin. Tai sitten minä en ala, suutun, ja otan leluni pois koko leikistä!

        tulla takasin se ½ kg, ja hyvä niin, sinä täydensit aamuaterioitasi, nyt tuntuu että se on OK puuroineen, ei oikeasti muuta, kuin että huomenna ollaan totuuden edessä.

        Kyllä teillä kelpaakin olla, kun paikat on puunattu viimeisen päälle, siinä sai hyötyliikuntoa ja vähän voimisteluakin kun kurkottelee sinne ja tänne. Jatketaan taas vaan, hitaasti mutta varmasti.


      • vielä...
        monica kirjoitti:

        tulla takasin se ½ kg, ja hyvä niin, sinä täydensit aamuaterioitasi, nyt tuntuu että se on OK puuroineen, ei oikeasti muuta, kuin että huomenna ollaan totuuden edessä.

        Kyllä teillä kelpaakin olla, kun paikat on puunattu viimeisen päälle, siinä sai hyötyliikuntoa ja vähän voimisteluakin kun kurkottelee sinne ja tänne. Jatketaan taas vaan, hitaasti mutta varmasti.

        sanot enään, lyön sua nenään:)). Meilläpäin tämmöinen sanonta. Leikkiä, ei kannata ottaa tosissaan.


      • vielä... kirjoitti:

        sanot enään, lyön sua nenään:)). Meilläpäin tämmöinen sanonta. Leikkiä, ei kannata ottaa tosissaan.

        katoha ku meil päi taas sanotaa,,,,, ei sitä leikkii, ettei totta toine puol...... Mitäs siihe sanot! :)


      • oli..
        monica kirjoitti:

        katoha ku meil päi taas sanotaa,,,,, ei sitä leikkii, ettei totta toine puol...... Mitäs siihe sanot! :)

        minulta vain ja ainoastaan leikkiä. Ei totta ollenkaan, ei ensimmäistä eikä toista puolta. Lapsena jo kuulin tämän sanonnan.


    • Hyvää huomenta no sanonkin heti alkuun että olen onnistunut pudottamaan taas vähäsen, eli nyt on pudonnut ½ kiloa ja enestään oli pudotusta melkein kilo niin noin !½ kg on jo melko kiva saavutus, kun ollaan aloitetu pudotus peli 22 pvä elok. eli 3 viikkoa sitten.
      Nyt eilinen päivä:

      Aamu kaffee

      hedelmä mehua lasil.

      puuro beceli silm.

      päivällä: pari perunaa kraavii siikaa tomat.

      iltapäivä kaffee rinkeli

      iltapala: rasv. jugurtti voileipä becelillä kurkulla

      iltatee: korpulla

      välipaloina: omena, tomattia

      liikunta. n. 1t

      Mielellään jo jatkaakin tästä, kun mieli on hyvä tuloksesta,,,,, nyt odotan teidän muidenkin kertovan, mitä ollaan aikaan saatu yhdessä! Tästä jatketaan koko tiimi kohti kevyempää olotilaa,,,,, sitkeästi ja varmasti, eikös niin?

      • sunnuntaina aina?
        söin lauantaina
        aamulla kahvi, juustoleivät kaks, omena, kananmuna.
        klo 11 kaslerpihvi½ 1 peruna, ruisleipä, piimälasi, hilloja jälkkärinä.
        päiväkahvi, pullapala.
        klo 17 silakkapihvi, 1peruna, ruisleipä viipale, mustikoita.
        iltatee, hiivaleipää.

        Painavuus 97,5 kg
        Liikuntaa tuli tunti' kaks, taas tulin laihemmaks..
        Kai sade taukoaa että johonkin tänäänkin pääsee kunhan mietitään mihin.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        sunnuntaina aina?
        söin lauantaina
        aamulla kahvi, juustoleivät kaks, omena, kananmuna.
        klo 11 kaslerpihvi½ 1 peruna, ruisleipä, piimälasi, hilloja jälkkärinä.
        päiväkahvi, pullapala.
        klo 17 silakkapihvi, 1peruna, ruisleipä viipale, mustikoita.
        iltatee, hiivaleipää.

        Painavuus 97,5 kg
        Liikuntaa tuli tunti' kaks, taas tulin laihemmaks..
        Kai sade taukoaa että johonkin tänäänkin pääsee kunhan mietitään mihin.

        tässä eililiset syömingit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 salaattilautanen omista vihanneksista, vettä

        klo13.00 päiväkahvi, iso viipale pannaria ( ei hilloa, eikä sokeria)

        klo 16.00 kaalikeittoa, 3 palaa ruisleipää, 3 siivua kevyt kinkkkua, kotikaljaa lasi

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvi, kaksi korppua

        vielä myöhemmin kipollinen mustia viinimarjoja. ja päivän mittaan tuolla kulkiessani 3-4 tomaattia suoraan puskasta.

        Ja sitten se pudotus, puoli kiloa on pois, ei se ole tullut takaisin, toivoin kyllä että olisi pudonnut lisää, mutta eihän se luoja kiellä suuria ajattelemasta. Mutta ihan hyvä näin , johan se on nyt kaksi kiloa pudonnut, vaikka hidasta onkin.

        Kuules Monica, mietin tuossa, että mihin sitä minäkin kohta laitan laatikollisen nättejä d kuppisia rintaliivejä, joko pitäis ensi viikolla lähteä kirpparille viemään, kun nehän on kohta tissitkin kuin kärpäsläpät?


      • jjoutava5 kirjoitti:

        sunnuntaina aina?
        söin lauantaina
        aamulla kahvi, juustoleivät kaks, omena, kananmuna.
        klo 11 kaslerpihvi½ 1 peruna, ruisleipä, piimälasi, hilloja jälkkärinä.
        päiväkahvi, pullapala.
        klo 17 silakkapihvi, 1peruna, ruisleipä viipale, mustikoita.
        iltatee, hiivaleipää.

        Painavuus 97,5 kg
        Liikuntaa tuli tunti' kaks, taas tulin laihemmaks..
        Kai sade taukoaa että johonkin tänäänkin pääsee kunhan mietitään mihin.

        onko sinulta nyt pudonnut 2,½ kg painostasi? Täällä roimii oikein hyvin vettä, että lenkkeily taitaa jäädä minun osaltani rappujen juoksemiseksi.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        tässä eililiset syömingit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 salaattilautanen omista vihanneksista, vettä

        klo13.00 päiväkahvi, iso viipale pannaria ( ei hilloa, eikä sokeria)

        klo 16.00 kaalikeittoa, 3 palaa ruisleipää, 3 siivua kevyt kinkkkua, kotikaljaa lasi

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvi, kaksi korppua

        vielä myöhemmin kipollinen mustia viinimarjoja. ja päivän mittaan tuolla kulkiessani 3-4 tomaattia suoraan puskasta.

        Ja sitten se pudotus, puoli kiloa on pois, ei se ole tullut takaisin, toivoin kyllä että olisi pudonnut lisää, mutta eihän se luoja kiellä suuria ajattelemasta. Mutta ihan hyvä näin , johan se on nyt kaksi kiloa pudonnut, vaikka hidasta onkin.

        Kuules Monica, mietin tuossa, että mihin sitä minäkin kohta laitan laatikollisen nättejä d kuppisia rintaliivejä, joko pitäis ensi viikolla lähteä kirpparille viemään, kun nehän on kohta tissitkin kuin kärpäsläpät?

        No,nyt on saunnuntai ja pitää punnita.. Juuri nipinnapin, puoli kiloa pudonnut..
        Pitää miettiä,mitä vähentäisi ja mitä lisäisi.. jotain pitää syödä kuitenkin..
        Eilisistä:
        2 kpp mustaa kahvia
        1 paahtoleipä,Minilettaa,juustonsiivu..
        Päivällä:
        Riisiä 1½ dl ,kanakastiketta ja tomaattia
        myöhmmin
        2kpp mustaa kahvia,2 paahtoleivän siivua,hipaisu Minilettaa
        Illalla kurkkua ja tomaattia
        Pitäisi liikkua enemmän,mutta en voi poikaa jättää yksin ja hän on haluton lähtemään..ymmärrettävää sekin..Tahtoo olla rauhassa kotona..
        No, mietin mitä jätän syömättä ja mitä lisään..(pakaste-vihanneksia varmaankin)
        Toivon kaikille ,mukavaa päivää...t.Irkku


      • monica kirjoitti:

        onko sinulta nyt pudonnut 2,½ kg painostasi? Täällä roimii oikein hyvin vettä, että lenkkeily taitaa jäädä minun osaltani rappujen juoksemiseksi.

        On nyt mennyt 2½ kiloa..hitaasti varmaan seuraava puolikiloa..mutta yritämme sinnikkäästi.. Minulta aina naama laihtuu,eikä sen tarvitsisi.. hih...
        Täällä sataa myös ja on 11 astetta.. Omena on kummallinen hedelmä,kun sitä syö,tulee kamala nälän tunne..Onko muillakin samanlaista tuntemusta,,Siksi en paljoa viitsi syödä omenoita.Tomaatit ovat hyviä,vähän herpamarenia päälle..nam..
        Jatkamme yritystä.. Moikka..t.Irkku


      • Seku
        monica kirjoitti:

        onko sinulta nyt pudonnut 2,½ kg painostasi? Täällä roimii oikein hyvin vettä, että lenkkeily taitaa jäädä minun osaltani rappujen juoksemiseksi.

        Pilvi kehoitti aloittamassaan ketjussa, että "Sauvat suihkimaan!"

        Oikein asiallinen kehoitus. Minäkin aloitan oikean normaalin sauvakävelyn kun tästä siihen kykenen.

        Minulla olisi aviomieskin lenkkikaverina, mutta olen mennyt aina mieluummin kahden ystävättäreni kanssa kävelylle.

        Siinä nimittäin toteutuu samalla information välittäminen ja vastaanottaminen.
        Ei, ei , emme me juoruile, mutta pitäähän sitä tietää mitä kylällä tapahtuu :D

        En pystynyt oikein menemään vaakaan tänä aamuna, mutta varmasti en ole ainakaan lihonut, sillä niin terveellisesti ja pieniä määriä olen syönyt.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        onko sinulta nyt pudonnut 2,½ kg painostasi? Täällä roimii oikein hyvin vettä, että lenkkeily taitaa jäädä minun osaltani rappujen juoksemiseksi.

        joukkovoima on suurempi kuin yksn.
        Köyhää se on meikäläisen ruokavalio kun vielä laihuttaa.
        Mitenkähän miljonääri saa statuksensa säilymään niin ettei liho mahottomiin.

        Kuitenki aion jos taasen mökillekin menen pitää yllä samaa mallia, liikuntaa ja vähemmän tavaraa lautaselle. Kaljaa ja konjakkia en käytä ruoan maustamiseen tai janojuomana, eihän ne sovellu tähän meininkiin.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        tässä eililiset syömingit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 salaattilautanen omista vihanneksista, vettä

        klo13.00 päiväkahvi, iso viipale pannaria ( ei hilloa, eikä sokeria)

        klo 16.00 kaalikeittoa, 3 palaa ruisleipää, 3 siivua kevyt kinkkkua, kotikaljaa lasi

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvi, kaksi korppua

        vielä myöhemmin kipollinen mustia viinimarjoja. ja päivän mittaan tuolla kulkiessani 3-4 tomaattia suoraan puskasta.

        Ja sitten se pudotus, puoli kiloa on pois, ei se ole tullut takaisin, toivoin kyllä että olisi pudonnut lisää, mutta eihän se luoja kiellä suuria ajattelemasta. Mutta ihan hyvä näin , johan se on nyt kaksi kiloa pudonnut, vaikka hidasta onkin.

        Kuules Monica, mietin tuossa, että mihin sitä minäkin kohta laitan laatikollisen nättejä d kuppisia rintaliivejä, joko pitäis ensi viikolla lähteä kirpparille viemään, kun nehän on kohta tissitkin kuin kärpäsläpät?

        silloin pudottaa painoa, kun etenee hitaasti mutta varmasti, nyt onkin hyvä vuodenaika laihduttaa, kun saa omista kasvimaista hyviä tarpeita..,,2 kg on kyllä hyvä saavutus, ole vaan tyytyväinen.......Voi vekkuli, sieltäkö sinun paino alkoi putoamaan :) Ole huoleti,,,, laita vaikka naftaliiniin, saatat tarvita niitä vielä.
        On se muuten kumma että kyllä sieltäkin lähtee painoa pois,,,,,,,, että kyllä ne persikan puolikkaat mieluusti pitäiskin DD


      • irkku-37 kirjoitti:

        On nyt mennyt 2½ kiloa..hitaasti varmaan seuraava puolikiloa..mutta yritämme sinnikkäästi.. Minulta aina naama laihtuu,eikä sen tarvitsisi.. hih...
        Täällä sataa myös ja on 11 astetta.. Omena on kummallinen hedelmä,kun sitä syö,tulee kamala nälän tunne..Onko muillakin samanlaista tuntemusta,,Siksi en paljoa viitsi syödä omenoita.Tomaatit ovat hyviä,vähän herpamarenia päälle..nam..
        Jatkamme yritystä.. Moikka..t.Irkku

        myöskin, paremmin sinä olet onnistunut kuin minä, se etu on hitaalla pudotuksella että ei ne kilot tulekkaan yhtä helposti takaisin kuin ovat tulleet. Että lopputulos on hyvä.

        Ei sinun ruokavaliossasi olisi mitään pois otettavaa, ainoa on jos pienennät kerta syömisestäsi, ja söisit välipaloina enemmän kurkkua, tomattia ja hedelmiä, kun aloitat aterian syönnin niin juo alle lasillinen vettä. Niin minä teen.

        En ole huomannut omenasta tulevan nälän tunnetta mutta kun syön omenan kylkiäsinä muutakin, esim. tomattia ja( kurkkua, melkein vettä) tai jotain muuta.

        Vähästä on paha nyhjästä,,,,, mutta yritetään aina vaan uuden kilon tuhoamista.


      • Seku kirjoitti:

        Pilvi kehoitti aloittamassaan ketjussa, että "Sauvat suihkimaan!"

        Oikein asiallinen kehoitus. Minäkin aloitan oikean normaalin sauvakävelyn kun tästä siihen kykenen.

        Minulla olisi aviomieskin lenkkikaverina, mutta olen mennyt aina mieluummin kahden ystävättäreni kanssa kävelylle.

        Siinä nimittäin toteutuu samalla information välittäminen ja vastaanottaminen.
        Ei, ei , emme me juoruile, mutta pitäähän sitä tietää mitä kylällä tapahtuu :D

        En pystynyt oikein menemään vaakaan tänä aamuna, mutta varmasti en ole ainakaan lihonut, sillä niin terveellisesti ja pieniä määriä olen syönyt.

        painon pudotuksen eteen, etkä sorru syömään aikasi kuluksi, kun olet tuolissasi. Kyllä voit yllätää meidät kun ilmoitat pudotus painosi, jaksamme kyllä odottaa.
        jatketaan tästä eteenpäin vaan, koko tiimi.


      • Seku
        jjoutava kirjoitti:

        joukkovoima on suurempi kuin yksn.
        Köyhää se on meikäläisen ruokavalio kun vielä laihuttaa.
        Mitenkähän miljonääri saa statuksensa säilymään niin ettei liho mahottomiin.

        Kuitenki aion jos taasen mökillekin menen pitää yllä samaa mallia, liikuntaa ja vähemmän tavaraa lautaselle. Kaljaa ja konjakkia en käytä ruoan maustamiseen tai janojuomana, eihän ne sovellu tähän meininkiin.

        Hyvin rikkaat ihmiset ovat joskus sairaan laihoja.
        Edesmennyt Jacueline Kennedy ja presidentin rouva Regan esimerkiksi.

        Viimeksi mainitun tunnettu toteamushan oli : "Ihminen ei voi koskaan olla liian rikas tai liian laiha."

        Alkoholi on meiltä laihduttajilta kielletty nautintoaine(ainakin melkein)
        Katsoin erästä toista ketjua, missä mainittiin, että kalja on jopa terveellistä verisuonten kannalta.

        Voipa ollakin. Seköhän selittää, että suurkuluttajat(en tahtoisi sanoa puliukot) eivät sairastu ja kuole sydäntauteihin, vaan heillä tilttaa maksa ja haima mieluummin.


      • Seku kirjoitti:

        Hyvin rikkaat ihmiset ovat joskus sairaan laihoja.
        Edesmennyt Jacueline Kennedy ja presidentin rouva Regan esimerkiksi.

        Viimeksi mainitun tunnettu toteamushan oli : "Ihminen ei voi koskaan olla liian rikas tai liian laiha."

        Alkoholi on meiltä laihduttajilta kielletty nautintoaine(ainakin melkein)
        Katsoin erästä toista ketjua, missä mainittiin, että kalja on jopa terveellistä verisuonten kannalta.

        Voipa ollakin. Seköhän selittää, että suurkuluttajat(en tahtoisi sanoa puliukot) eivät sairastu ja kuole sydäntauteihin, vaan heillä tilttaa maksa ja haima mieluummin.

        kyseiset rvat, ja mielestäni Regan oli liian laiha pitikö itse itsensä laihana vai oliko suvun perintönä, en tiedä...... Mutta Kennedyn muistan itse itsensä pitävän laihana, hän piti myöskin läheisten ja lähipiirien huolta lihomisista, sanomalla suoraan, että ei saa lihota enään tai pitää laihduttaa.Hä ilmeisesti piti solakoista ihmisistä.
        Me ja alkoholi, ei taida oikein sopia yhteen, kalori määränsä takia.

        Suurkuluttajista en oikein tiedä muuta kuin, että kovin laihoja he näyttää olevan, jääköhän ruokailut väliin. Maksa ja haima taitaa ensin poksahtaa, se on heidän kohtalonsa.


      • Windsorin herttuatar,
        Seku kirjoitti:

        Hyvin rikkaat ihmiset ovat joskus sairaan laihoja.
        Edesmennyt Jacueline Kennedy ja presidentin rouva Regan esimerkiksi.

        Viimeksi mainitun tunnettu toteamushan oli : "Ihminen ei voi koskaan olla liian rikas tai liian laiha."

        Alkoholi on meiltä laihduttajilta kielletty nautintoaine(ainakin melkein)
        Katsoin erästä toista ketjua, missä mainittiin, että kalja on jopa terveellistä verisuonten kannalta.

        Voipa ollakin. Seköhän selittää, että suurkuluttajat(en tahtoisi sanoa puliukot) eivät sairastu ja kuole sydäntauteihin, vaan heillä tilttaa maksa ja haima mieluummin.

        joka noin sanoi, ei Nancy Reagan.
        Pikkuisen korjaan kyseistä väittämää, jos sillä nyt mitään merkitystä on, siis sillä, kuka sen sanoi.


      • Seku

        Menin heti katsomaan Galleriasivuasi, jospa vaikka siellä olistkin "kuvallisena".
        Arvelin, että saatamme tuntea toisemme, ainakin ulkonäöltä.

        Mainitsemasi Karjala seura sai tuntosarveni pystyyn.

        Nyt kukaan ei saa vetää herneitä nenäänsä ja komentaa, että menkää privaatipuolelle juoruilemaan, karjalaiset juoruakat!

        Vastasin vain apunailonalle, sillä jotenkin natsasi huumorintajun ja tunon lunkin asenteen takia : "Minkä voit siirtää huomiseksi älä tee sitä tänään".


    • Hyvää huomenta taas kaikille, univelka tuli nukuttua, heräsin juuri ja sitten kiireesti keromaan miten eilen meni.

      aamuserominiat, kaffee

      aamupuuro

      päivällä, porkkanoita, kukkak. ja parsak. keitin kraavin siian kanssa

      iltap. kaffeeta mukillinen ja karjalan piirakka becelillä

      iltatee, rinkeli ja korppu

      välipaaloina hedelmiä, tomat

      liikunto, raput ylös alas (satoi koko päivän) ja kisat otti omansa.


      No nyt aloitetaan taas uusi viikko, ja toivotan jokaiselle iloisen haluisia hetkiä painon pudotuksen kanssa vaikka se välillä koetteleekin. Vietetään tämäkin viikko punnertaen kilojen kanssa , ja otetaan voitto.

      • jjoutava

        eilen, aamulahvi, aamupuuro, aamujuustopala.
        omena. tomaatti.
        Ruokana lihapullia perunaa, ruisleipää, piimälasi, hilloja.

        Kahvilla kun en viimeistä pullapalaa ottanut, sanoin jos otan, sen joudun merkitsemään raporttiin, noo, juttu meni minun hölmöyksien piikkiin.
        sokeriakaan en enää laita kahviin, niin olen tosissaan.

        Päivällinen. lihapullia, ruisleipää, mustikoita.

        Makeiden syötävien poisjääminen on tehnyt hyvää, helpottanut operaatiota.


      • jjoutava kirjoitti:

        eilen, aamulahvi, aamupuuro, aamujuustopala.
        omena. tomaatti.
        Ruokana lihapullia perunaa, ruisleipää, piimälasi, hilloja.

        Kahvilla kun en viimeistä pullapalaa ottanut, sanoin jos otan, sen joudun merkitsemään raporttiin, noo, juttu meni minun hölmöyksien piikkiin.
        sokeriakaan en enää laita kahviin, niin olen tosissaan.

        Päivällinen. lihapullia, ruisleipää, mustikoita.

        Makeiden syötävien poisjääminen on tehnyt hyvää, helpottanut operaatiota.

        Eilinen päivä meni ihan jees. Vaikka vierastarjoiluja laittelin pitkin päivää. Kun kaikki ajatteli samalla tavalla, että nyt kylään, kun sataa, niin joudan olemaan sisällä. Niin siinä sitten laittelin vain mansikkakakkuja pöytään, ja passailin vieraita.Itse en langennut mihinkään joutavaan.
        tässä syömiset:

        aamu: mustakahvi, ja vettä lasillinen

        klo 10.00: kauralesepuuro, voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 palaa ruisleipää, 2 siivua kevytleikettä.

        klo 13.00: päiväkahvi, pala marjapiirakkaa

        klo 16.00: kanaa, kasviksia, 2 palaa ruisleipää, 2 tomaattia, kotikaljaa lasi.

        klo 18.00: 2 porkkanaa, tomaatti

        klo 20.00 iltakahvi, 2 korppua

        klo 21.00 nälkä yllätti, se on kuulema hyvän merkki. Mutta minä ajattelin, että on se hirveää kiusata niin läheistä ihmistä kuin itseään, niin kävin kaksi näkkileipä palaa, päällä sipaisu rasvaa, ja kevytleikettä. Illan mittaan söin vielä pienen kipon mansikoita.No kävin tänä aamuna varoilta vaakassa, mitään ei ollut tapahtunut, laihtumiset on pysyneet, tästä jatketaan, tavoitteena se puolikiloa tällä viikolla.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilinen päivä meni ihan jees. Vaikka vierastarjoiluja laittelin pitkin päivää. Kun kaikki ajatteli samalla tavalla, että nyt kylään, kun sataa, niin joudan olemaan sisällä. Niin siinä sitten laittelin vain mansikkakakkuja pöytään, ja passailin vieraita.Itse en langennut mihinkään joutavaan.
        tässä syömiset:

        aamu: mustakahvi, ja vettä lasillinen

        klo 10.00: kauralesepuuro, voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 palaa ruisleipää, 2 siivua kevytleikettä.

        klo 13.00: päiväkahvi, pala marjapiirakkaa

        klo 16.00: kanaa, kasviksia, 2 palaa ruisleipää, 2 tomaattia, kotikaljaa lasi.

        klo 18.00: 2 porkkanaa, tomaatti

        klo 20.00 iltakahvi, 2 korppua

        klo 21.00 nälkä yllätti, se on kuulema hyvän merkki. Mutta minä ajattelin, että on se hirveää kiusata niin läheistä ihmistä kuin itseään, niin kävin kaksi näkkileipä palaa, päällä sipaisu rasvaa, ja kevytleikettä. Illan mittaan söin vielä pienen kipon mansikoita.No kävin tänä aamuna varoilta vaakassa, mitään ei ollut tapahtunut, laihtumiset on pysyneet, tästä jatketaan, tavoitteena se puolikiloa tällä viikolla.

        Aamulla samaa aina;
        Mustaa kahvia,pari leivänsiivua,minilettaa, juustonsiivut..
        Tulee välillä juustonhimo,kun en maitoa juo..
        Päivällä : Riisiä,kanakastiketta (vähän).tomaattia.
        Iltapäivällä,pari kpp mustaa kahvia..
        Illalla vähän nälkä:ruisleipää,minilettaa, kaksi lihapullaa,tomaatti
        Ei siinä ollut liikaa kaloreita..

        Jotkut laihat ihmiset ovat kovia syömään..On semmoisia tuttujakin..
        Niin erilaista on aineenvaihdunta..
        Mutta me jatkamme tästä taas..
        Mukavaa päivää..t.Irkku


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilinen päivä meni ihan jees. Vaikka vierastarjoiluja laittelin pitkin päivää. Kun kaikki ajatteli samalla tavalla, että nyt kylään, kun sataa, niin joudan olemaan sisällä. Niin siinä sitten laittelin vain mansikkakakkuja pöytään, ja passailin vieraita.Itse en langennut mihinkään joutavaan.
        tässä syömiset:

        aamu: mustakahvi, ja vettä lasillinen

        klo 10.00: kauralesepuuro, voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 palaa ruisleipää, 2 siivua kevytleikettä.

        klo 13.00: päiväkahvi, pala marjapiirakkaa

        klo 16.00: kanaa, kasviksia, 2 palaa ruisleipää, 2 tomaattia, kotikaljaa lasi.

        klo 18.00: 2 porkkanaa, tomaatti

        klo 20.00 iltakahvi, 2 korppua

        klo 21.00 nälkä yllätti, se on kuulema hyvän merkki. Mutta minä ajattelin, että on se hirveää kiusata niin läheistä ihmistä kuin itseään, niin kävin kaksi näkkileipä palaa, päällä sipaisu rasvaa, ja kevytleikettä. Illan mittaan söin vielä pienen kipon mansikoita.No kävin tänä aamuna varoilta vaakassa, mitään ei ollut tapahtunut, laihtumiset on pysyneet, tästä jatketaan, tavoitteena se puolikiloa tällä viikolla.

        Paksteessa oli sitä kaloripommia Mamman marjapiirakkaa.
        Sen otin esiin, ja puolustelin vähiä tarjoamisiani tällä puolikuntoisuudellani.

        Kuitenkin piirakasta otin vain pienen siivun, vähän niinkuin kahviseuran vuoksi.

        Muut syömiseni olivat terveellistä, vihannes/kasvispitoista ruokaa.

        Iltapalaksi sitten miehen valmistamaa lihakeittoa.

        Jos olisin ylpeää sorttia, niin voisin sanoa olevani ylpeä itsestäni:)

        Olen kuullut monienkin syövän suruunsa tai alavireisyyteensä, mutta itse haen lohtua täältä netistä, ja ennen kaikkea lukemisesta.

        Tsemppiä kaikille ja pidetäänhän yhteyttä!


      • jjoutava kirjoitti:

        eilen, aamulahvi, aamupuuro, aamujuustopala.
        omena. tomaatti.
        Ruokana lihapullia perunaa, ruisleipää, piimälasi, hilloja.

        Kahvilla kun en viimeistä pullapalaa ottanut, sanoin jos otan, sen joudun merkitsemään raporttiin, noo, juttu meni minun hölmöyksien piikkiin.
        sokeriakaan en enää laita kahviin, niin olen tosissaan.

        Päivällinen. lihapullia, ruisleipää, mustikoita.

        Makeiden syötävien poisjääminen on tehnyt hyvää, helpottanut operaatiota.

        ku joutuu ilmotamma mitä on syönt nii sitä vähäse miettii mitä suuhusa pannoo. Vai maltat luopuu makkeista, sepä on erikoisen hyvä juttu. Jatketaan samalla lailla.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilinen päivä meni ihan jees. Vaikka vierastarjoiluja laittelin pitkin päivää. Kun kaikki ajatteli samalla tavalla, että nyt kylään, kun sataa, niin joudan olemaan sisällä. Niin siinä sitten laittelin vain mansikkakakkuja pöytään, ja passailin vieraita.Itse en langennut mihinkään joutavaan.
        tässä syömiset:

        aamu: mustakahvi, ja vettä lasillinen

        klo 10.00: kauralesepuuro, voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 palaa ruisleipää, 2 siivua kevytleikettä.

        klo 13.00: päiväkahvi, pala marjapiirakkaa

        klo 16.00: kanaa, kasviksia, 2 palaa ruisleipää, 2 tomaattia, kotikaljaa lasi.

        klo 18.00: 2 porkkanaa, tomaatti

        klo 20.00 iltakahvi, 2 korppua

        klo 21.00 nälkä yllätti, se on kuulema hyvän merkki. Mutta minä ajattelin, että on se hirveää kiusata niin läheistä ihmistä kuin itseään, niin kävin kaksi näkkileipä palaa, päällä sipaisu rasvaa, ja kevytleikettä. Illan mittaan söin vielä pienen kipon mansikoita.No kävin tänä aamuna varoilta vaakassa, mitään ei ollut tapahtunut, laihtumiset on pysyneet, tästä jatketaan, tavoitteena se puolikiloa tällä viikolla.

        jätit kakkusiivusi ottamatta, vaikka ne on suuria kiusauksia, ongelma onkin siinä mitä sanoo vieraille, kun ei halua tehdä suurta numeroa asiasta. ½ kg on tähtäimessäsi, sunnuntai aamuun mennessä, pontevasti vaan eteenpäin.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamulla samaa aina;
        Mustaa kahvia,pari leivänsiivua,minilettaa, juustonsiivut..
        Tulee välillä juustonhimo,kun en maitoa juo..
        Päivällä : Riisiä,kanakastiketta (vähän).tomaattia.
        Iltapäivällä,pari kpp mustaa kahvia..
        Illalla vähän nälkä:ruisleipää,minilettaa, kaksi lihapullaa,tomaatti
        Ei siinä ollut liikaa kaloreita..

        Jotkut laihat ihmiset ovat kovia syömään..On semmoisia tuttujakin..
        Niin erilaista on aineenvaihdunta..
        Mutta me jatkamme tästä taas..
        Mukavaa päivää..t.Irkku

        ei ole mitään muutettavaa, katsotaan viikko eteenpäin, saammeko vähän pois, tiukkaa tekee, mutta periksi ei anneta, eihän?


      • Seku kirjoitti:

        Paksteessa oli sitä kaloripommia Mamman marjapiirakkaa.
        Sen otin esiin, ja puolustelin vähiä tarjoamisiani tällä puolikuntoisuudellani.

        Kuitenkin piirakasta otin vain pienen siivun, vähän niinkuin kahviseuran vuoksi.

        Muut syömiseni olivat terveellistä, vihannes/kasvispitoista ruokaa.

        Iltapalaksi sitten miehen valmistamaa lihakeittoa.

        Jos olisin ylpeää sorttia, niin voisin sanoa olevani ylpeä itsestäni:)

        Olen kuullut monienkin syövän suruunsa tai alavireisyyteensä, mutta itse haen lohtua täältä netistä, ja ennen kaikkea lukemisesta.

        Tsemppiä kaikille ja pidetäänhän yhteyttä!

        että ole vaan ylpeä itsestäsi , jos kerran tunnet luonteessasi uutta puhtia. Olemme hengessä mukana.,,,, Jatkuu, jatkuu vielä vaan, sunnuntaina punnitaan.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        ku joutuu ilmotamma mitä on syönt nii sitä vähäse miettii mitä suuhusa pannoo. Vai maltat luopuu makkeista, sepä on erikoisen hyvä juttu. Jatketaan samalla lailla.

        Otsikko olisi kelvannut hyvin vaikka aloiturepliikiksi, mutta ajattelin, että hoitakoot miespuoliset palstalaiset tuon urheilukilpailusta kommentoimisen.

        Minä en ole kovinkaan innokas penkkiurheilija, muusta puhumattakaan.

        Tämä laihdutus taas....naisihmisten ikuisuuskysymys!Olen iloinen, että tähän on uskaltautunut joitakin miehiäkin mukaan, ainakin jjouttavas.(oliko oikein kirjoitettu)

        Peruslaiskana en viitsi merkitä muistiin kaikkea mitä syön, mutta koska en napostele pitkin päivää, niin säännöllisinä ruoka ja välipala-aikoina olen pysynyt kohtuudessa. En ainakaan lihonut.


      • Seku kirjoitti:

        Otsikko olisi kelvannut hyvin vaikka aloiturepliikiksi, mutta ajattelin, että hoitakoot miespuoliset palstalaiset tuon urheilukilpailusta kommentoimisen.

        Minä en ole kovinkaan innokas penkkiurheilija, muusta puhumattakaan.

        Tämä laihdutus taas....naisihmisten ikuisuuskysymys!Olen iloinen, että tähän on uskaltautunut joitakin miehiäkin mukaan, ainakin jjouttavas.(oliko oikein kirjoitettu)

        Peruslaiskana en viitsi merkitä muistiin kaikkea mitä syön, mutta koska en napostele pitkin päivää, niin säännöllisinä ruoka ja välipala-aikoina olen pysynyt kohtuudessa. En ainakaan lihonut.

        ole ongelmaa siinä, jos en syö makeita. Kaikki sen ymmärtää kun olen diabeetikko. Ei kylissäkään mitään tyrkytellä, kysytään heti, että mitäs sulle vois tarjota,. Ja yleensä otan näkkäripalasen, tai muuta leipää, jos kahvipöydässä ei ole mitään suolaista tarjottavaa. Eihän se yksi pulla vie minuakaan sinne eikä tänne, mutta ei minulle edes maistu, ei tee mieli. Korpun tai vesirinkelin jokus otan. Että semmoset herkut ei minua ole lihottaneet.


    • Iso Iita, 98 kg

      En luovu saavutetuista kiloista, pidän niistä tiukasti kiinni ja itseppä ne kannankin. Ukkoni tykkää minusta tämmösenä ja olen terve kuin pukki vaikka naispuoliseta ei kai niin voi sanoa.

      • Seku

        Oikeastaan ukkomme eivät perherauhan menettämisen pelossa sano aivan mitä meidän pyylevyydestämme ajattelevat.

        Terveys on tärkeintä.
        Entinen kunnanlääkärimme tokaisi pulskalle emäntäihmiselle, jolla oli hoikat kintut :
        "Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot koivet."

        Minä kyllä tarkkailen terveydentilaani jatkuvasti, kuten sokeri, kolesterooli ja verenpainearvojani.

        Nyt nukkumaan, ihan, ihan pikkuisen nälkäisenä!


    • huomenta kaikille, sillä taas aloitan!

      aamulla kaffeeta

      puuro becel silmällä

      hedelmä mehu lasillinen

      päivällä:pork. kukkak. ja parsaa valkokastike 1 kananmuna

      iltapäivä kaffeeta

      illallla jugurtti rasvaton pieni voileipä kurkulla

      ilta tee rinkelillä

      välipalat luumuja omena

      liikunta: rappuja ylös alas 1 t pyör kaup käynti kävellen

      No niin tässä taas päivän syömiset ja liikkumiset. meillä kaikilla on lähtenyt paino putoamaan ja kaikilla on melko hyvä mieli siitä , eikös vaan?

      Nälän tunnetta saattaa toiset tuntea vieläkin, mutta sen kyllä kestää, kun tietää että kiloa taas metsästetään pois.

      Kyllä se vatsakin tottuu pikkuhiljaa pienempiin syömisiin, sanotaanhan että vatsa pienentyy eikä vaadikkaan niin paljoa ruokaa, kuin ennen.

      En minä taida tuota viimeistä väitettä uskoa, mutta sen tiedän että nälän tunne pienenee kunhan aikaa kuluu.

      Porukalla taas eteenpäin,,,,,yhteis pelillä se sujuu:

      • hyvin menee täälläkin, vaaka enteilee hyvää pudotusta, nyt ei ratketa!

        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 se pelkkä kahvi

        klo10.00 iso salaattilautanen, kolmasosa tonnikalapurkista, pala ruisleipää, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi, näkkäripala, sipaisu rasvaa

        klo 14.00 2 isoa tomaattia

        klo 16.00 jauhelihakeittoa pari desiä, 2 palaa ruisleipää, voimariinia vähän päällä, 2 tomaattia, lasi kotiokaljaa, desi vispipuuroa

        klo 18.00 rasvaton jogurtti, makean nälkään kourallinen rusinoita.

        klo 20.00 iltakahvi kaksi pientä korppua.

        Olen ruvennut mittaamaan ja punnitsemaan vielä nuo annokset, että pysyvät pieninä. Minulla on liemikauha, joka vetää juuri yhden desin, niin sillä on hyvä keitot mitata.
        Tämä aika on nyt niin hyvä tälläiselle kuurille, kun kasvimaa pursuaa hyvää laihdutus ruokaa. Tomaattejakin kypsyy pari ämpäriä päivässä, minulla piisais hyvin teille kaikille, tulkaa vaan keräämään. Kyllä tuolla on tuttavat kovasti auttaneetkin keräämisessä. Eilen jauhoin sangollisen itselle pakasteeseen, saan niistä sitten laittaa keittoihin ja muihinkin ruokiin talvella. Ja keittää itselle hyvää laihdutuskeittoa., kun siihen lisää yhden lihaliemikuution, vähän vettä ja suurustaa sopivaksi, niin on tosi hyvää leivän tai sämpylän kanssa. Keitin sitä itselle usein viime talvena, jopa mieskin joskus lankesi syömään, kun oli tuoreita sämpylöitä sen kanssa. Tsemppiä teille kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        hyvin menee täälläkin, vaaka enteilee hyvää pudotusta, nyt ei ratketa!

        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 se pelkkä kahvi

        klo10.00 iso salaattilautanen, kolmasosa tonnikalapurkista, pala ruisleipää, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi, näkkäripala, sipaisu rasvaa

        klo 14.00 2 isoa tomaattia

        klo 16.00 jauhelihakeittoa pari desiä, 2 palaa ruisleipää, voimariinia vähän päällä, 2 tomaattia, lasi kotiokaljaa, desi vispipuuroa

        klo 18.00 rasvaton jogurtti, makean nälkään kourallinen rusinoita.

        klo 20.00 iltakahvi kaksi pientä korppua.

        Olen ruvennut mittaamaan ja punnitsemaan vielä nuo annokset, että pysyvät pieninä. Minulla on liemikauha, joka vetää juuri yhden desin, niin sillä on hyvä keitot mitata.
        Tämä aika on nyt niin hyvä tälläiselle kuurille, kun kasvimaa pursuaa hyvää laihdutus ruokaa. Tomaattejakin kypsyy pari ämpäriä päivässä, minulla piisais hyvin teille kaikille, tulkaa vaan keräämään. Kyllä tuolla on tuttavat kovasti auttaneetkin keräämisessä. Eilen jauhoin sangollisen itselle pakasteeseen, saan niistä sitten laittaa keittoihin ja muihinkin ruokiin talvella. Ja keittää itselle hyvää laihdutuskeittoa., kun siihen lisää yhden lihaliemikuution, vähän vettä ja suurustaa sopivaksi, niin on tosi hyvää leivän tai sämpylän kanssa. Keitin sitä itselle usein viime talvena, jopa mieskin joskus lankesi syömään, kun oli tuoreita sämpylöitä sen kanssa. Tsemppiä teille kaikille!

        Ollaan lähdössä mökille tänään ja siellä ollaan melekomonta pvää sentakia eilen syötiin puuroa ja salaattii mitä kinkkua kaapista löyty omena ruisleipä ja piimä pitää vatsan toiminnassa.
        Nyt kahvila Roosassa syödään lohikeitto, poiketaan siinä matkalla mökille.

        Paino on tippunu nyt tuohon 97,3 kg enkai liian nopiaa oo laihtunu.
        Joskus noin viikon kuluttua palaillaan.


      • Seku
        jjoutava5 kirjoitti:

        Ollaan lähdössä mökille tänään ja siellä ollaan melekomonta pvää sentakia eilen syötiin puuroa ja salaattii mitä kinkkua kaapista löyty omena ruisleipä ja piimä pitää vatsan toiminnassa.
        Nyt kahvila Roosassa syödään lohikeitto, poiketaan siinä matkalla mökille.

        Paino on tippunu nyt tuohon 97,3 kg enkai liian nopiaa oo laihtunu.
        Joskus noin viikon kuluttua palaillaan.

        Minäkin kärrään, tai könkkään itseni iltapäivällä ulos.

        Yritän päästä mustaviinimarjapuskien juureen miehen avuksi marjoja keräämään.

        Onnea painon pudotuksesi johdosta!
        Itsekin olen laihtunut. Vaikka en ole vielä päässyt vaakaan, niin mahan seutu tuntuu pienentyneen.

        Tsemppiä kaikille "kunnon kavereille!" Tarkoitan kunnostaan huolehtiville.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Ollaan lähdössä mökille tänään ja siellä ollaan melekomonta pvää sentakia eilen syötiin puuroa ja salaattii mitä kinkkua kaapista löyty omena ruisleipä ja piimä pitää vatsan toiminnassa.
        Nyt kahvila Roosassa syödään lohikeitto, poiketaan siinä matkalla mökille.

        Paino on tippunu nyt tuohon 97,3 kg enkai liian nopiaa oo laihtunu.
        Joskus noin viikon kuluttua palaillaan.

        Minä aina aloitan aamuni samoissa merkeissä,paitsi,että nyt olen muistanut ne leivät,eivätkä ole iltapäivällä vielä paahtimessa..Siis,ei enää pelkkää kahvia..
        Eilen tein muusia ja nakkikastiketta,tomaattia.. juon vettä aina ruualla..
        Iltapäivällä 2 kpp mustaa kahvia,kotipulla..
        Illalla keitin teetä ja ruisleipää ,minilettaa ja pari kevytleikettä..

        Elämän hirtehishuumoria:Kun mieheni eli ja oli terve,valitti että saa mustelmia minusta,kun olin aika laiha.. Nyt olisi vähän pyöreyttä,mutta häntä ei enää ole.

        Näin se elämä menee.. Nyt kuitenkin,pitää vyötärömakkara saada jotenkin pois..
        Jos ei lähde,niin en siitä stressiä ota.. Pääasia,että pysyy terveenä..
        Me jatkamme.. Mukavaa päivää..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minä aina aloitan aamuni samoissa merkeissä,paitsi,että nyt olen muistanut ne leivät,eivätkä ole iltapäivällä vielä paahtimessa..Siis,ei enää pelkkää kahvia..
        Eilen tein muusia ja nakkikastiketta,tomaattia.. juon vettä aina ruualla..
        Iltapäivällä 2 kpp mustaa kahvia,kotipulla..
        Illalla keitin teetä ja ruisleipää ,minilettaa ja pari kevytleikettä..

        Elämän hirtehishuumoria:Kun mieheni eli ja oli terve,valitti että saa mustelmia minusta,kun olin aika laiha.. Nyt olisi vähän pyöreyttä,mutta häntä ei enää ole.

        Näin se elämä menee.. Nyt kuitenkin,pitää vyötärömakkara saada jotenkin pois..
        Jos ei lähde,niin en siitä stressiä ota.. Pääasia,että pysyy terveenä..
        Me jatkamme.. Mukavaa päivää..t.Irkku

        Jospa minäkin tulisin kaapista ulos ja kertoisin, että olen seuraillut tätä sivustoa alusta saakka ja ehkä saanut jonkinverran innostusta täältäkin.

        Enemmän minua kuitenkin inspiroi oloni keventämiseen muutaman viikon päästä tapahtuva Lapinreissu. Pitäisi saavuttaa sellainen olotila , että jaksaisi vaeltaa tunturissa.
        Koko kesän olen kyllä vetänyt kevyempää linjaa, mutta vasta nyt tuntuu tulevan tulosta, kun olen lisännyt liikuntaa sauvakävelyn muodossa. Kävelen ihan joka päivä, satoi tai paistoi, niin että saan hien pintaan.
        Leipää ja kasvissosekeittoja ja yleensäkin keittoja syön. Tietysti myös marjoja ja hedelmiä.
        Rasvaa ja sokeria todella vähän.
        Olen myös muistanut juoda enemmän. Vichy on minulle sopiva juoma, mutta rasvaton piimä on myös mainio juoma.
        Muistatteko vanhan mainoksen: .....piimä kunnon kohentaa ja vyötärönkin ohentaa?
        Pitää paikkansa.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        hyvin menee täälläkin, vaaka enteilee hyvää pudotusta, nyt ei ratketa!

        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 se pelkkä kahvi

        klo10.00 iso salaattilautanen, kolmasosa tonnikalapurkista, pala ruisleipää, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi, näkkäripala, sipaisu rasvaa

        klo 14.00 2 isoa tomaattia

        klo 16.00 jauhelihakeittoa pari desiä, 2 palaa ruisleipää, voimariinia vähän päällä, 2 tomaattia, lasi kotiokaljaa, desi vispipuuroa

        klo 18.00 rasvaton jogurtti, makean nälkään kourallinen rusinoita.

        klo 20.00 iltakahvi kaksi pientä korppua.

        Olen ruvennut mittaamaan ja punnitsemaan vielä nuo annokset, että pysyvät pieninä. Minulla on liemikauha, joka vetää juuri yhden desin, niin sillä on hyvä keitot mitata.
        Tämä aika on nyt niin hyvä tälläiselle kuurille, kun kasvimaa pursuaa hyvää laihdutus ruokaa. Tomaattejakin kypsyy pari ämpäriä päivässä, minulla piisais hyvin teille kaikille, tulkaa vaan keräämään. Kyllä tuolla on tuttavat kovasti auttaneetkin keräämisessä. Eilen jauhoin sangollisen itselle pakasteeseen, saan niistä sitten laittaa keittoihin ja muihinkin ruokiin talvella. Ja keittää itselle hyvää laihdutuskeittoa., kun siihen lisää yhden lihaliemikuution, vähän vettä ja suurustaa sopivaksi, niin on tosi hyvää leivän tai sämpylän kanssa. Keitin sitä itselle usein viime talvena, jopa mieskin joskus lankesi syömään, kun oli tuoreita sämpylöitä sen kanssa. Tsemppiä teille kaikille!

        ja innostus sen mukana, kun pudotusta alkaa tulemaan, ja kun ollaan jo opittu mitä laittaa lautaselleen ja yleensä suuhunsa ja milloin. On ilo huomata että te kaikki olette tosissanne, vain sillätavoin tulee tulostakin. Taas mennään kohti kevyempää painoa, ja kunto kohenee samalla,


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Ollaan lähdössä mökille tänään ja siellä ollaan melekomonta pvää sentakia eilen syötiin puuroa ja salaattii mitä kinkkua kaapista löyty omena ruisleipä ja piimä pitää vatsan toiminnassa.
        Nyt kahvila Roosassa syödään lohikeitto, poiketaan siinä matkalla mökille.

        Paino on tippunu nyt tuohon 97,3 kg enkai liian nopiaa oo laihtunu.
        Joskus noin viikon kuluttua palaillaan.

        että mökkielämässäkin pitää noudattaa, niitä hyviä ruokaohjeita mitä on kuurin aikana opetellut. Liikuntoa pois jätämättä, silloin mökkiläinen on harrastanut oikein mökkeilyään:)) odotamme mielenkiinnolla paluutasi, terv, kokillesi, joka loihtii sinulle laihduttavat ateriat.


      • Seku kirjoitti:

        Minäkin kärrään, tai könkkään itseni iltapäivällä ulos.

        Yritän päästä mustaviinimarjapuskien juureen miehen avuksi marjoja keräämään.

        Onnea painon pudotuksesi johdosta!
        Itsekin olen laihtunut. Vaikka en ole vielä päässyt vaakaan, niin mahan seutu tuntuu pienentyneen.

        Tsemppiä kaikille "kunnon kavereille!" Tarkoitan kunnostaan huolehtiville.

        kompuroi sen kippeen jalkasi kanssa, sitse onnettomasti käy. Käske mieheis kopata siut sylliisä ja kantaa puskien juurel poimimaa.
        Katoha ku myö ei tiijetä mite paljo sie oot laihtunt , vaik olisit kevyt ku keijukainen, No huolehittaa taas vaa kukin itsestämme parhaalla tavalla, syyvää terveellisesti ja laihdutaa terveellisesti.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minä aina aloitan aamuni samoissa merkeissä,paitsi,että nyt olen muistanut ne leivät,eivätkä ole iltapäivällä vielä paahtimessa..Siis,ei enää pelkkää kahvia..
        Eilen tein muusia ja nakkikastiketta,tomaattia.. juon vettä aina ruualla..
        Iltapäivällä 2 kpp mustaa kahvia,kotipulla..
        Illalla keitin teetä ja ruisleipää ,minilettaa ja pari kevytleikettä..

        Elämän hirtehishuumoria:Kun mieheni eli ja oli terve,valitti että saa mustelmia minusta,kun olin aika laiha.. Nyt olisi vähän pyöreyttä,mutta häntä ei enää ole.

        Näin se elämä menee.. Nyt kuitenkin,pitää vyötärömakkara saada jotenkin pois..
        Jos ei lähde,niin en siitä stressiä ota.. Pääasia,että pysyy terveenä..
        Me jatkamme.. Mukavaa päivää..t.Irkku

        se makkara vyötäröltä mutta se vaatii pitkää pinnaa , sinullakaan ei ole muualla liikaa (näin käsitin) kuin vyötäröllä, ja tiedätkö mitä, kun lihoit niin ne kilot tuli juuri vyötärölle ensimmäisenä kun ihmiset lihoo eri tavalla toiset saa peffaansa toiset reitiinsä jne. ja me olenne saaneet vyötärölle ensimmäisenä ja sieltä ne lähteekin ensimmäisenä kun painoa saa putoamaan,

        tämmönen käsitys minulla on , onhan tietysti niinkin että osittain lähtee muualtakin mutta meillä on niin sanottu vyötärö lihavuus. Kyllä minä olen huomannut että pallea on jo paljon pehmeenpi kuin ennen että kyllä se paino putoaa sieltä vatsan seudulta.

        Harmi että miehesi ei ole näkemässä sinua enään, olisi varmaan mielissään kun olet pyöristynyt vähän. Mutta jatketaan.


      • opritar kirjoitti:

        Jospa minäkin tulisin kaapista ulos ja kertoisin, että olen seuraillut tätä sivustoa alusta saakka ja ehkä saanut jonkinverran innostusta täältäkin.

        Enemmän minua kuitenkin inspiroi oloni keventämiseen muutaman viikon päästä tapahtuva Lapinreissu. Pitäisi saavuttaa sellainen olotila , että jaksaisi vaeltaa tunturissa.
        Koko kesän olen kyllä vetänyt kevyempää linjaa, mutta vasta nyt tuntuu tulevan tulosta, kun olen lisännyt liikuntaa sauvakävelyn muodossa. Kävelen ihan joka päivä, satoi tai paistoi, niin että saan hien pintaan.
        Leipää ja kasvissosekeittoja ja yleensäkin keittoja syön. Tietysti myös marjoja ja hedelmiä.
        Rasvaa ja sokeria todella vähän.
        Olen myös muistanut juoda enemmän. Vichy on minulle sopiva juoma, mutta rasvaton piimä on myös mainio juoma.
        Muistatteko vanhan mainoksen: .....piimä kunnon kohentaa ja vyötärönkin ohentaa?
        Pitää paikkansa.

        sehän on hieno juttu, kun olet ollut kiinnostunut, ja kyllä sinun pitää saada kunnon kohennusta, että jaksat vaeltaa siellä maastossa pitkiä matkoja,

        käsittääkseni se maastokävely on paljon raskaampa kuin tavallinen kävely, että kyllä kunto pitää olla kohdallaan, silloin painon pudotuskin tulee kysymykseen.

        luin ruokailuasi ja mielestäni syöt aivan oikein, välttäen makeita ja rasvasia ruokia ja välipaloina hedelmiä.

        kunhan huolehdit että et laita lautasellesi liikaa ruokaa, kyllä silläkin on rajansa, minä juon vettä melko runsaasti päivän mittaan ja suosittelen samoin,

        liikunto on hyvin tärkeää, se kun kiihdyttää aineenvaihduntaa, hyvä harrastaa mahdollisimman paljon.

        Tule vaan ketjulle kertomaan, mitä päivääsi kuuluu, ihan päivittäin.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        ja innostus sen mukana, kun pudotusta alkaa tulemaan, ja kun ollaan jo opittu mitä laittaa lautaselleen ja yleensä suuhunsa ja milloin. On ilo huomata että te kaikki olette tosissanne, vain sillätavoin tulee tulostakin. Taas mennään kohti kevyempää painoa, ja kunto kohenee samalla,

        "Käske mieheis kopata siut sylliisä".
        Saattaisi jäädä pelkäksi yritykseksi:)

        En tiedä itsekään paljonko olen laihtunut, mutta kyllä se varmaan kiloissa on, mieluummin kuin sadoissa grammoissa.

        Oikeastaan taidan olla vielä hoikka likka verrattuna noihin eilen ketjussa vierailleiden siskosten rinnalla.
        Siis Kiteellä, peräkamarissa ja saunassa syntyneiden.

        Jatketaan me tosissamme, eikä nyt ainakaan sänkyyn eväitä oteta!:-D


      • Seku kirjoitti:

        "Käske mieheis kopata siut sylliisä".
        Saattaisi jäädä pelkäksi yritykseksi:)

        En tiedä itsekään paljonko olen laihtunut, mutta kyllä se varmaan kiloissa on, mieluummin kuin sadoissa grammoissa.

        Oikeastaan taidan olla vielä hoikka likka verrattuna noihin eilen ketjussa vierailleiden siskosten rinnalla.
        Siis Kiteellä, peräkamarissa ja saunassa syntyneiden.

        Jatketaan me tosissamme, eikä nyt ainakaan sänkyyn eväitä oteta!:-D

        mitä kopata tarkoittaa,,,,,,, sehä tarkottaa,,,,, ottaa,,,, ja viel jotenkii niiku äkisti (äkkiä) näi mie muistelen. Nyt taitaa minnuukii naurattaa tää miun selostuksein.


      • Seku kirjoitti:

        "Käske mieheis kopata siut sylliisä".
        Saattaisi jäädä pelkäksi yritykseksi:)

        En tiedä itsekään paljonko olen laihtunut, mutta kyllä se varmaan kiloissa on, mieluummin kuin sadoissa grammoissa.

        Oikeastaan taidan olla vielä hoikka likka verrattuna noihin eilen ketjussa vierailleiden siskosten rinnalla.
        Siis Kiteellä, peräkamarissa ja saunassa syntyneiden.

        Jatketaan me tosissamme, eikä nyt ainakaan sänkyyn eväitä oteta!:-D

        Eiliset meni samaa rataa... Uskoisin,että tuo "sänky-syöminen" oli vitsi..
        Aaamupala: kahvia,leipää.kevyt leikkelettä..Olen ostanut rosvopaistia,vain 0.5g rasvaa siivussa..tosi hyvää ..Wursti valmistaa..
        Päivällä : riisiä ja nakkikastikkeenloppu ja tomaattia..
        Iltapäivä-kahvit parikupillista..
        Ilalla: ykkösviili ja pari paahtoleipää ja kevytleikettä..Se viili ,ei ollut yhtään hyvää..
        olisi pitänyt pistää jotain sekaan..
        Käytän aina Minilettaa,on rasvaa vain 28%..Olen sitä ostanut jo monia vuosia..
        Kamalinta,mitä olen ostanut,vähärasvaisena,oli Feta-juusto 5% ,maistui styroksilta..Älkää vaan ostako..
        Kaikille menestystä..toivottelee Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Eiliset meni samaa rataa... Uskoisin,että tuo "sänky-syöminen" oli vitsi..
        Aaamupala: kahvia,leipää.kevyt leikkelettä..Olen ostanut rosvopaistia,vain 0.5g rasvaa siivussa..tosi hyvää ..Wursti valmistaa..
        Päivällä : riisiä ja nakkikastikkeenloppu ja tomaattia..
        Iltapäivä-kahvit parikupillista..
        Ilalla: ykkösviili ja pari paahtoleipää ja kevytleikettä..Se viili ,ei ollut yhtään hyvää..
        olisi pitänyt pistää jotain sekaan..
        Käytän aina Minilettaa,on rasvaa vain 28%..Olen sitä ostanut jo monia vuosia..
        Kamalinta,mitä olen ostanut,vähärasvaisena,oli Feta-juusto 5% ,maistui styroksilta..Älkää vaan ostako..
        Kaikille menestystä..toivottelee Irkku

        hiukan hitaamin pudotus tälläkertaa, niin olen ymmärtänyt,,,,, mutta kyllä se siitä....


    • Huomenta ( pitäis laittaa kestohuomenet.) No kuitenkin asiaan.

      Kaffeeta

      hedelmä mehu lasillinen

      puuro beceli silmällä

      päivällä : juures sose keittoa voileipä kurkulla

      iltapäivä kaffeeta mukillinen

      iltapala:rasvaton jugurtti karjalan piirakka, sipaisu beceliä

      ilta tee rinkeli

      välipalat: omena, luumuja

      liikunta: pyöräilyä ½ t keilailua 2 t

      Tässä taas nämä syömiset ja liikunta, vaikka ne suurinpiirtein on joka päivä samallaiset, niin kuitenkin on hyvä kun kirjaamme ne, se on niinkuin vahtina meille, että emme sorru liikoja popsimaan.

      Meillä kaikilla on pudonnut paino, jokaisella se 2kg ja toisilla ylikin, se on hyvä se.
      kun tulee palkio "ahertamisestamme."

      Katsotaan taas eeteenpäin koko porukka, ja kun pudotus on hyvässä alussa , jatketaan samalla viisiin.

      tarmokasta alkavaa päivää teille jokaiselle ja kertokaahan mitä eiliseen päivään kuului?

      Huom! kyllä tänne meidän joukkoon voi tulla koska vaan, uusiakin painonsa pudotajia, rohkeesti vaan mukaan.

      • Ilmoitusluonteinen asia, ei minkään sortin sortumisia, ja paino pudonnut eilisen aikana 300gr. Kävin monta kertaa peräkkäin vaakassa, ja puistelin jo vaakaakin, että onko rikki, ehjältä vaikutti. Onko tämä unta vai viinien huumaa?

        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10 salaattilautanen, 2 dl sokeriton marjakiisseli, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi, 2 palaa näkkileipää, 2 siivua kevyt leikettä, tomaatti

        klo 16.00 kahvia, karjalanpiirakka2 palaa ruisleipää, voimariinia päällä, 4 siivua kevytleikettä, rasvaton jogurtti.

        klo 20.00 iltakahvi, karjalanpiirakka

        myöhemmin kipollinen karviaisia

        Nyt tuntuu jo mukavalta, kun paino alkaa todella putoamaan, eipä sitä tiedä vaikka se kymmenen kiloa jouluun mennessä lähtisikin. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Ilmoitusluonteinen asia, ei minkään sortin sortumisia, ja paino pudonnut eilisen aikana 300gr. Kävin monta kertaa peräkkäin vaakassa, ja puistelin jo vaakaakin, että onko rikki, ehjältä vaikutti. Onko tämä unta vai viinien huumaa?

        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10 salaattilautanen, 2 dl sokeriton marjakiisseli, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi, 2 palaa näkkileipää, 2 siivua kevyt leikettä, tomaatti

        klo 16.00 kahvia, karjalanpiirakka2 palaa ruisleipää, voimariinia päällä, 4 siivua kevytleikettä, rasvaton jogurtti.

        klo 20.00 iltakahvi, karjalanpiirakka

        myöhemmin kipollinen karviaisia

        Nyt tuntuu jo mukavalta, kun paino alkaa todella putoamaan, eipä sitä tiedä vaikka se kymmenen kiloa jouluun mennessä lähtisikin. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

        Keplottelin mieheni avustuksella itseni vaakaan tänä aamuna.

        Kuukausi sitten, jolloin olin ollut viimeksi vaa´assa painoin 2 kg enemmän.

        Liikunta on hyvä apu laihdutettaessa, mutta ratkaisevinta näyttää olevan se mitä
        suuhunsa pistää.

        Kun kuntoudun, alan kyllä harrastaa liikuntaa, sillä se on tärkeää jo lihasvoiman ja kiinteyden kannalta.

        Huomenna menen sairaalaan otattamaan tikit pois jalasta.

        Onnea marja-liisalle! Näin innostamme ja innoitamme muitakin jatkamaan sitkeästi valitsemallamme tiellä.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ilmoitusluonteinen asia, ei minkään sortin sortumisia, ja paino pudonnut eilisen aikana 300gr. Kävin monta kertaa peräkkäin vaakassa, ja puistelin jo vaakaakin, että onko rikki, ehjältä vaikutti. Onko tämä unta vai viinien huumaa?

        Eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10 salaattilautanen, 2 dl sokeriton marjakiisseli, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi, 2 palaa näkkileipää, 2 siivua kevyt leikettä, tomaatti

        klo 16.00 kahvia, karjalanpiirakka2 palaa ruisleipää, voimariinia päällä, 4 siivua kevytleikettä, rasvaton jogurtti.

        klo 20.00 iltakahvi, karjalanpiirakka

        myöhemmin kipollinen karviaisia

        Nyt tuntuu jo mukavalta, kun paino alkaa todella putoamaan, eipä sitä tiedä vaikka se kymmenen kiloa jouluun mennessä lähtisikin. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

        puttoomaa painois, mutta kyllä sinä oot tarkoin katsonutkin syömisesi, joka on ollut hyvä asia,,,, näin jatkukoon.


      • Seku kirjoitti:

        Keplottelin mieheni avustuksella itseni vaakaan tänä aamuna.

        Kuukausi sitten, jolloin olin ollut viimeksi vaa´assa painoin 2 kg enemmän.

        Liikunta on hyvä apu laihdutettaessa, mutta ratkaisevinta näyttää olevan se mitä
        suuhunsa pistää.

        Kun kuntoudun, alan kyllä harrastaa liikuntaa, sillä se on tärkeää jo lihasvoiman ja kiinteyden kannalta.

        Huomenna menen sairaalaan otattamaan tikit pois jalasta.

        Onnea marja-liisalle! Näin innostamme ja innoitamme muitakin jatkamaan sitkeästi valitsemallamme tiellä.

        myöskin hyvästä saavutuksesta se niinkuin innostaa enemmän eteenpäin, Vai olit sie vaa-alla ja tulosta oli tullut, hyvä on tietää. Kunhan koipesi paranee niin otat kävelyn mukaan niin kilot karisee helpommin vaikka se onkin AjaO se syöminen, sanotaanko ,,,, molemmat yhdessä.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        puttoomaa painois, mutta kyllä sinä oot tarkoin katsonutkin syömisesi, joka on ollut hyvä asia,,,, näin jatkukoon.

        Tule kertomaan siitä Painonvartioiden systeemistä!

        Minäkin kävin aikoinani Painonvartijoissa* nolona, naama pitkänä tässä tunnustaa*

        Sain menetetyt kilot takaisin koska relasin liikaa, enkä välittänyt enää tarkkailla syömisiäni.

        "Kallista läskiä "sanoi mies. Viikkomaksu oli siihen aikaan markoissa, mutta en muista paljonko....paljonko se olisi nykyään euroissa.


      • Seku kirjoitti:

        Tule kertomaan siitä Painonvartioiden systeemistä!

        Minäkin kävin aikoinani Painonvartijoissa* nolona, naama pitkänä tässä tunnustaa*

        Sain menetetyt kilot takaisin koska relasin liikaa, enkä välittänyt enää tarkkailla syömisiäni.

        "Kallista läskiä "sanoi mies. Viikkomaksu oli siihen aikaan markoissa, mutta en muista paljonko....paljonko se olisi nykyään euroissa.

        mutta kyllä miehesi oikein sanoi,,,, että kallista läskiä,,... ajattelehan mitä se maksoi kun lihosit ja mitä maksoi kun laihdutit? kyllä niille hintaa tulee

        Minä en itse ole koskaan ollut painon vartioissa, vaan olen itse (taiteillut) tämän painoni kanssa , ja hyvin olen pitänyt kurissa lihomisen.
        Eli tarkkailen painoani ja heti kun joku merkki antaa viitteitä, että paino on noussut niin oitis, pudotus päälle.

        Mutta vuosien myötä kyllä osaa ruokansa valita että paino harvoin karkaa, jos jonain päivänä on syönyt jotain lihottavaa niin tasaus seuraavana päivänä oitis päälle,,,,,, tämä on hyvä oppia teidän kaikkien.


    • hyvää huomenta vaa, taas on uusi aamu, nukuin hyvin ja pitkään sellasta joskus sattuu, olotila tuntuu iha nyvältä ja pirteältäkin, vaikka olenkin taas just heränny,

      Eiliset: kaffeeta sitä pittää saaha ensin

      puuro becel silmällä

      hedelmämehu lasillinen

      päivällä juures sose keittoa( nam hyvää) 2 pientä voileipää becelillä

      iltap. kaffeeta

      iltapala jugurttia ½ karjalanpiirakkaa

      tee kaksi rinkeliä

      välipaloina omena, tomattia ja luumuja

      liikunta, jäi vähä vähemmälle noin ½ t kävelyä

      En ole vielä ehtinyt lukea mitä eilen kirjottelin kun olin silmälääkärissä ja tarkasteltiin miten ne voi ja tiputtivat tippoja moneen kertaan, niin siinä kävi niin että koko illan oli kuin harso silmillä , enkä nähnyt kunnolla. Kesti ihmeteltävän kauan, aikamoista "tököttii" Mutta kertokaa te iloisempaa tietoa.

      • Eilen tuli liikuttua tuolla metsässä, kävin ensin vattureissun, sitten kävin puolukoita puuron tarpeet, ihan olivat jo kypsiä käsin kerätä. Sitten tein pitkän sienireissun, ja sainkin hyvän saaliin. Ja kun olin jo ottanut kaksi sangollista herneenpalkoja silvottavaksi, niin siinä meni ilta sitten sitä saalista käsitellessä.
        No empähän kulkenut jääkaapilla, ei tule sormenjälkiä oveen!

        No sitten ne syömingit:
        klo 7.00 mustaa kahvia kupillinen

        klo 10.00. 2 dl riisivelliä, kolme voissa paistettua onkiahventa, pala ruisleipää. kotikaljaa lasi

        klo 13.00 kahvi, yksi korppu

        klo 15.00 metsäreissukahvit. täytetty ohukainen( jäivät tähteeksi vierastarjoiluista) tomaatteja

        klo 16.00. vispipuuroa, uusista puolukoista, olipas se hyvää!

        klo 17.00 vähän paistettuja sieniä, pala ruisleipää, maitoa lasi

        klo 20.00 iltakahvi kaksi näkkäriä, päällä voimariinia, ja kevyt leikettä.

        Lisäksi herneenpalkoja, ja karviaisia suoraan puskasta. Olen oikein tyytyväinen itseeni, että en ole pahemmin lipsunut. Terkkuja, ja tsemppiä teille kaikille! Kyllä se siitä, sanoi Koivistokin aikoinaan!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilen tuli liikuttua tuolla metsässä, kävin ensin vattureissun, sitten kävin puolukoita puuron tarpeet, ihan olivat jo kypsiä käsin kerätä. Sitten tein pitkän sienireissun, ja sainkin hyvän saaliin. Ja kun olin jo ottanut kaksi sangollista herneenpalkoja silvottavaksi, niin siinä meni ilta sitten sitä saalista käsitellessä.
        No empähän kulkenut jääkaapilla, ei tule sormenjälkiä oveen!

        No sitten ne syömingit:
        klo 7.00 mustaa kahvia kupillinen

        klo 10.00. 2 dl riisivelliä, kolme voissa paistettua onkiahventa, pala ruisleipää. kotikaljaa lasi

        klo 13.00 kahvi, yksi korppu

        klo 15.00 metsäreissukahvit. täytetty ohukainen( jäivät tähteeksi vierastarjoiluista) tomaatteja

        klo 16.00. vispipuuroa, uusista puolukoista, olipas se hyvää!

        klo 17.00 vähän paistettuja sieniä, pala ruisleipää, maitoa lasi

        klo 20.00 iltakahvi kaksi näkkäriä, päällä voimariinia, ja kevyt leikettä.

        Lisäksi herneenpalkoja, ja karviaisia suoraan puskasta. Olen oikein tyytyväinen itseeni, että en ole pahemmin lipsunut. Terkkuja, ja tsemppiä teille kaikille! Kyllä se siitä, sanoi Koivistokin aikoinaan!

        2kpp kahvia mustana,2 paahtoleivänsiivua.minilettaa yksi keitetty kananmuna
        Päivällä Lämminkuppi :Juusto-parsakeitto
        2 juustosämpylää,niisä oli tarpeeksi kaloreita ja rasvaa.
        2 kpp kahvia mustana,2 suolakeksiä
        viinirypäleitä vähän
        vettä join..


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        2kpp kahvia mustana,2 paahtoleivänsiivua.minilettaa yksi keitetty kananmuna
        Päivällä Lämminkuppi :Juusto-parsakeitto
        2 juustosämpylää,niisä oli tarpeeksi kaloreita ja rasvaa.
        2 kpp kahvia mustana,2 suolakeksiä
        viinirypäleitä vähän
        vettä join..

        Kutsuin tuolta "ulkoa" 1-katleijaakin tänne kertomaan kokemuksiaan painonhallinnasta.

        Sisäänheittäjiähän on tuolla etelän lomakohteissa ravintoloiden edessä, ja he houkuttelevat asiakkaita edulliselle lounaalle, päivälliselle jne.

        Hyvin tämä ketju on jatkunut, vaikka olemmekin näin pienellä porukalla.
        En ole ylensyönyt ja tunnen liikkumattomuudestani huolimatta hoikistuneeni, ja näyttihän se vaakakin.

        Olin tänään kontrollissa nilkkani takia ja joudun rullaamaan vielä kaksi viikkoa pyörätulilla, sekä pieniä matkoja kyynärsauvoilla.
        Sitten toiset kaksi viikkoa ilman tuolia, sen jälkeen kontrolli, ja toivoakseni kipsi pois. Tikit otettiin tänään siellä ortopedin poliklinikalla.

        Ihana ilma. Komensin miehen poimimaan mustia viinimarjoja. Alkaa olla korkea aika, tai ne varisevat pensaista.

        Kaunista "kevyttä" päivänjatkoa!


      • Seku kirjoitti:

        Kutsuin tuolta "ulkoa" 1-katleijaakin tänne kertomaan kokemuksiaan painonhallinnasta.

        Sisäänheittäjiähän on tuolla etelän lomakohteissa ravintoloiden edessä, ja he houkuttelevat asiakkaita edulliselle lounaalle, päivälliselle jne.

        Hyvin tämä ketju on jatkunut, vaikka olemmekin näin pienellä porukalla.
        En ole ylensyönyt ja tunnen liikkumattomuudestani huolimatta hoikistuneeni, ja näyttihän se vaakakin.

        Olin tänään kontrollissa nilkkani takia ja joudun rullaamaan vielä kaksi viikkoa pyörätulilla, sekä pieniä matkoja kyynärsauvoilla.
        Sitten toiset kaksi viikkoa ilman tuolia, sen jälkeen kontrolli, ja toivoakseni kipsi pois. Tikit otettiin tänään siellä ortopedin poliklinikalla.

        Ihana ilma. Komensin miehen poimimaan mustia viinimarjoja. Alkaa olla korkea aika, tai ne varisevat pensaista.

        Kaunista "kevyttä" päivänjatkoa!

        huomasin ollessani Thaimaassa että tarjoilijat vuoron perään oli houkuttelemassa asiakkaita mutta varsinaista palkattua portsaria en nähnyt missään, niinkuin Suomessa on.

        Vaikka olin 9 kk viimeksikin siellä niin yhtään tappeluakaan en nähnyt, enkä paikallisia juovuksissa jos juoppoja oli, ne oli selvästi turisteja.

        En tosin iltamyöhällä enkä yöllä liikknutkaan ulkosalla, kerran pelästyin kun vierelleni tunki joku tyyppi ja katsoi hermostuneesti ympärilleen ja minulle tuli pelko että se yrittää repästä kaulastani kulta ketjun, kun minulle oli kerrottu että näin ne tekee siellä.

        Niin lyöttäydyin kahden eurooppalaisen miehen keskelle ja ilmaisin asian, niin voro sai jalat alleen. senjälkeen en pitänyt mitään koruja. Eikä ollut kuin pari päivää niin eurooppalaiselta naiselta oli repäisty olkapäältä laukku meni passi ja rahat.
        tämä nyt poikkesi asiasta, mutta kun innostuin kertomaan. eihän se haittaa jos vaikka muutakin kertoo kuin syömisestä.


    • Huomenta menenki heti asiaan ja sanomaan ne tärkeät syömiset

      Aamu kaffee

      puuro mustikka keitolla

      päivällä: riisii kana kastike porkkana raaste ananaksella

      iltapäivä kaffee

      iltapala: rasvaton jugurtti pieni voileipä tomatilla

      iltatee: rinkeli ja korppu

      välipaloina karviaisia, omena, luumuja

      liikunta: koko päivä liikkeellä pyörällä, kävellen, asioilla


      No niin, taas tavataan eilinen päivä oli niin kiireinen minulla etten ehtinyt kirjoitella myöhemmin teille, ja sit olin ilalla niin väsynyt etten enään jaksanut.
      Asioita oli hoidettavana niin paljon, mutta tulihan kunnollla liikuntoa.

      Jäi vielä täksikin päiväksi, menen ensimmäisenä valikoimaan lukulasit, kunhan puotit aukeaa, ja sit monen moista pikkuasiaa, miten tuleekin yhtä aikaa paljon hoidettavia hommia.

      Kävin tässä vaa-alla ja ilokseni voin todeta että se 2 kg jotka päätin pudottaa, on pois, mutta siitä sunnuntaina enemmän.

      Hyvää alkavaa aamua teille, ja sinnikästä painon pudotusta myös.

      • Aamupala unohtui..2 kpp kahvia mustana..
        Päivällä lapsenlapsi tuli käymään
        Tein pussimuusia ja oli grillikylkeä.. tomaattia..
        oli tosi hyvä pala..ei läskin läskiä..
        Iltapäivällä kuppi mustaa kahvia..banaani..
        Illalla tee,ruisleipää,minilettaa ja juustonsiivu..

        Paino ei ole pudonnut,kuin sen 2½ kiloa,joten pitää jotain vähentää..
        En syö paljoa,että siinä onkin miettimistä..
        Ehkäpä sitten vain pakastevihanneksia pelkästään..?
        Jatketaan.. Mukavaa perjantaita kaikille.. t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamupala unohtui..2 kpp kahvia mustana..
        Päivällä lapsenlapsi tuli käymään
        Tein pussimuusia ja oli grillikylkeä.. tomaattia..
        oli tosi hyvä pala..ei läskin läskiä..
        Iltapäivällä kuppi mustaa kahvia..banaani..
        Illalla tee,ruisleipää,minilettaa ja juustonsiivu..

        Paino ei ole pudonnut,kuin sen 2½ kiloa,joten pitää jotain vähentää..
        En syö paljoa,että siinä onkin miettimistä..
        Ehkäpä sitten vain pakastevihanneksia pelkästään..?
        Jatketaan.. Mukavaa perjantaita kaikille.. t.Irkku

        Minulla oli paino noussut eilisestä 300 gr, mutta syykin tiedetään. Liikaa suolaa, niin nesteet on kasauteneet, pistetään tänään vähemmälle, unohdetaan suolasienet.

        eiliset:
        klo 7.00 musta kahvi

        klo 10 .00 2 dl riisivelliä, 3 paistettua ahventa, 2 palaa ruisleipää, päällä sipaisu voimariinia, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi 2 korppua

        klo 17.00 3 perunaa, vähän maitokastiketta, paistettua kalaa, 2 palaa ruisleipää, sipaisu voimariinia. vettä

        klo 19.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 pelkkä musta kahvi

        Lisäksi marjoja puskasta.

        Liikunta ei niin rajua, kun olen kerännyt marjoja, siivonnut karviaisia, ja silponut herneitä.


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Minulla oli paino noussut eilisestä 300 gr, mutta syykin tiedetään. Liikaa suolaa, niin nesteet on kasauteneet, pistetään tänään vähemmälle, unohdetaan suolasienet.

        eiliset:
        klo 7.00 musta kahvi

        klo 10 .00 2 dl riisivelliä, 3 paistettua ahventa, 2 palaa ruisleipää, päällä sipaisu voimariinia, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi 2 korppua

        klo 17.00 3 perunaa, vähän maitokastiketta, paistettua kalaa, 2 palaa ruisleipää, sipaisu voimariinia. vettä

        klo 19.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 pelkkä musta kahvi

        Lisäksi marjoja puskasta.

        Liikunta ei niin rajua, kun olen kerännyt marjoja, siivonnut karviaisia, ja silponut herneitä.

        Tytär ja vävy pistäytyivät.

        Toivat tuoreita hillomunkkeja, joista sorruin syömään puolikkaan.

        En oikeastaan kadu, mutta tahdoin tässä tunnustaa lankeemukseni, vaikka ei kukaan suuhun panemisistani tilille vaadikaan.

        Kuitenkin, olen yleensä syönyt vähän ja terveellistä, ja laihdun.

        Olkoon tuo munkin puolikas nyt minulla se "sääntöjä vahvistava poikkeus".

        Oikein, hyötyliikuntaa, tai mitä liikuntaa tahansa, hyvät ryhmäläiset!

        Vaikka en ole koskaan ollut kovin aktiivinen fyysisesti, niin nyt tuntuu, että tekisin mitä vain, jos saisin touhuilla normaalisti, ilman pyörätulia ja kyynärsauvoja.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamupala unohtui..2 kpp kahvia mustana..
        Päivällä lapsenlapsi tuli käymään
        Tein pussimuusia ja oli grillikylkeä.. tomaattia..
        oli tosi hyvä pala..ei läskin läskiä..
        Iltapäivällä kuppi mustaa kahvia..banaani..
        Illalla tee,ruisleipää,minilettaa ja juustonsiivu..

        Paino ei ole pudonnut,kuin sen 2½ kiloa,joten pitää jotain vähentää..
        En syö paljoa,että siinä onkin miettimistä..
        Ehkäpä sitten vain pakastevihanneksia pelkästään..?
        Jatketaan.. Mukavaa perjantaita kaikille.. t.Irkku

        onko ruokamääräsi tai laatusi muuttunut, tai tullut lisää, viimeisen viikon aikana, minä epäilen että molempia on. Nyt olisi hyvä kun olisi ylhäällä mitä olet syönyt, vaikka saathan ne tietää täältä päivittäisestä selonteostakin.

        minä kyllä huomioin että olit siirtynyt punaiseen lihaankin toisinaan, alussa olit hyvinkin tarkkana, mutta se tahtoo käydä niin, että kun aikaa menee niin löystyy tavat ruokailla.

        sinun pitää minun mielestäni miettiä nyt syömisiäsi ja sitkeästi vaan vähentää niitä ruokia joita olet ottanut käyttöön, vältä punaista lihaa, makkaroita, pinattikeittoja ja ehkä lämminkupissakin on runsaasti kalorioita

        pyri syömään juureksista tehtyjä ruokia eri muodoisaan, ja syö tomattia ja kurkkua mielellään leivänkin päällä. ja välipaloina hedelmiä tai raasta makeata uutta porkkanaa , naurista tai syö ananas paloja omassa liemessään. ym.

        Jotain on muutettava että kilot alkaa taas putoamaan, näin minä tekisin sinuna. Uutta puhtia sinulle, älä vaan lannistu, kun minäkin vielä sanon.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Minulla oli paino noussut eilisestä 300 gr, mutta syykin tiedetään. Liikaa suolaa, niin nesteet on kasauteneet, pistetään tänään vähemmälle, unohdetaan suolasienet.

        eiliset:
        klo 7.00 musta kahvi

        klo 10 .00 2 dl riisivelliä, 3 paistettua ahventa, 2 palaa ruisleipää, päällä sipaisu voimariinia, vettä

        klo 13.00 päiväkahvi 2 korppua

        klo 17.00 3 perunaa, vähän maitokastiketta, paistettua kalaa, 2 palaa ruisleipää, sipaisu voimariinia. vettä

        klo 19.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 pelkkä musta kahvi

        Lisäksi marjoja puskasta.

        Liikunta ei niin rajua, kun olen kerännyt marjoja, siivonnut karviaisia, ja silponut herneitä.

        ja otat takapakkia niin asiasi korjaantuu myöskin heti. tämä on tällaista taiteilua, mutta siihen oppii. Ja jatkukoon pudotuspeli.


      • Seku kirjoitti:

        Tytär ja vävy pistäytyivät.

        Toivat tuoreita hillomunkkeja, joista sorruin syömään puolikkaan.

        En oikeastaan kadu, mutta tahdoin tässä tunnustaa lankeemukseni, vaikka ei kukaan suuhun panemisistani tilille vaadikaan.

        Kuitenkin, olen yleensä syönyt vähän ja terveellistä, ja laihdun.

        Olkoon tuo munkin puolikas nyt minulla se "sääntöjä vahvistava poikkeus".

        Oikein, hyötyliikuntaa, tai mitä liikuntaa tahansa, hyvät ryhmäläiset!

        Vaikka en ole koskaan ollut kovin aktiivinen fyysisesti, niin nyt tuntuu, että tekisin mitä vain, jos saisin touhuilla normaalisti, ilman pyörätulia ja kyynärsauvoja.

        paha ei ollut lankeemuksesi, kun päättäväisesti ilmoitit että laihdut ja mukavasti olet syönyt vähän ja terveelisesti niinkuin kerroit.

        Kyllä varmaan oikein odotat että saat kipsit ja siteet pois että pääsee kunnolla likkumaan, pikaista paranemista toivon sinulle. Pudotus jatkuu.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        onko ruokamääräsi tai laatusi muuttunut, tai tullut lisää, viimeisen viikon aikana, minä epäilen että molempia on. Nyt olisi hyvä kun olisi ylhäällä mitä olet syönyt, vaikka saathan ne tietää täältä päivittäisestä selonteostakin.

        minä kyllä huomioin että olit siirtynyt punaiseen lihaankin toisinaan, alussa olit hyvinkin tarkkana, mutta se tahtoo käydä niin, että kun aikaa menee niin löystyy tavat ruokailla.

        sinun pitää minun mielestäni miettiä nyt syömisiäsi ja sitkeästi vaan vähentää niitä ruokia joita olet ottanut käyttöön, vältä punaista lihaa, makkaroita, pinattikeittoja ja ehkä lämminkupissakin on runsaasti kalorioita

        pyri syömään juureksista tehtyjä ruokia eri muodoisaan, ja syö tomattia ja kurkkua mielellään leivänkin päällä. ja välipaloina hedelmiä tai raasta makeata uutta porkkanaa , naurista tai syö ananas paloja omassa liemessään. ym.

        Jotain on muutettava että kilot alkaa taas putoamaan, näin minä tekisin sinuna. Uutta puhtia sinulle, älä vaan lannistu, kun minäkin vielä sanon.

        Se päivällinen munkin puolikkaani jäi yksittäiseksi pieneksi harha-askeleeksi.

        Koko päivän olen syönyt vähän ja terveellisesti.
        Munkin puolikas on kylmäkaapissa, mutta enpä vain syönyt sitä, vaan join pelkän kahvin tuossa iltakahvin aikana.

        Yhtään ei ole nälkä, mutta otan porkkanan "yöpalaksi".

        Kuulostaa aika askeettiselta, mutta OLEN PÄÄTTÄNYT: Jouluna 10kg alkupainosta on lähtenyt.
        Sittenhän se painonhallinta vasta alkaakin.

        Olemme monasti todenneet, että laihtumaan pystyy, mutta painon säilyttäminen "ihannepainossa" on vaikeampaa.

        Huomiseen!


      • se 10 kg pois
        Seku kirjoitti:

        Se päivällinen munkin puolikkaani jäi yksittäiseksi pieneksi harha-askeleeksi.

        Koko päivän olen syönyt vähän ja terveellisesti.
        Munkin puolikas on kylmäkaapissa, mutta enpä vain syönyt sitä, vaan join pelkän kahvin tuossa iltakahvin aikana.

        Yhtään ei ole nälkä, mutta otan porkkanan "yöpalaksi".

        Kuulostaa aika askeettiselta, mutta OLEN PÄÄTTÄNYT: Jouluna 10kg alkupainosta on lähtenyt.
        Sittenhän se painonhallinta vasta alkaakin.

        Olemme monasti todenneet, että laihtumaan pystyy, mutta painon säilyttäminen "ihannepainossa" on vaikeampaa.

        Huomiseen!

        Mutta millä sen pitää pois, jos ei riitäkkään jatkossa sisua "rinkeleiden ja korppujen" syöntiin iltapalalla, kun nälkä yllättää.

        Puuttumatta sikäli hyviin neuvoihin, olen itse vaihtanut vihannespitoiset iltapalani myös näihin riisi/maissi kakkuihin, joissa on jotain rouskittavaa hampaille, siis lämmin vihanneskeitto on muuten, joka saa unen tulemaan.

        Muuten olisi kiduttavaa valvoa nälkäisenä ja tee ja korppu ei todellakaan minulle riitä. Siksi kai olenkin ylipainoinen, mutta 2 kg on häipynyt. Tuleekohan ensiviikolla takaisin se jää nähtäväksi.


    • Huomenta ja taas luetellaan tuttuun tapaan,,,, onkin hyvä että syömiset tulee sanottua, niin voimme seurata toinen toistemme ruuat mitä popsimme. Oikeastaan se on välttämätöntäkin,

      Aamu kaffeeta

      puuro mustikkasopalla

      päivällä pari perunaa paist lohta tomattia

      iltapäivä kaffeeta mukillinen

      iltapala: rasvaton jugurtti pieni voileipä kurkulla

      iltatee 2 korppua

      välipalat: omena, luumuja, karviaisia

      lenkkeily: pyöräilyä 2-3 t

      no niin, tässä tämä viimeinen laihdutus ateriani, huomenna aion jotain lisätä ruokailuuni, että painon pudotus loppuu. Sitä tässä mieti että passaakohan minun julki tuoda huomisesta lähtien syömisiäni, kun te muut vielä pudotatte, ettei vaan minun lisätty syömiseni vaikuta teihin.
      Hyvää alkanutta päivää kaikille!

      • Minä olen syönyt säännollisemmin,mutta en mielestäni paljoa..
        Paino ei ole nyt pudonnut, viime sunnuntaista,mutta ei ole tullut lisääkään..
        Vähennän jotain,mutta minun pitää kuitenkin syödä,kun pää alkaa särkeä helposti..
        Eilen:
        2kpp kahvia..2 paahtoleipää ja minilettaa,2 siivua kevytleilettä..
        Päivällä..keitin porkkanoita..pieni ripaus voita..
        ruisleipää ,minilettaa, Ykkösviili.
        Iltapäivällä 1kpp kahvia..
        Illalla teetä ja näkkäriä, Vaasan pyöreää, muutama ja ruohosipuli/sulatejuustoa..
        Join vettä...


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minä olen syönyt säännollisemmin,mutta en mielestäni paljoa..
        Paino ei ole nyt pudonnut, viime sunnuntaista,mutta ei ole tullut lisääkään..
        Vähennän jotain,mutta minun pitää kuitenkin syödä,kun pää alkaa särkeä helposti..
        Eilen:
        2kpp kahvia..2 paahtoleipää ja minilettaa,2 siivua kevytleilettä..
        Päivällä..keitin porkkanoita..pieni ripaus voita..
        ruisleipää ,minilettaa, Ykkösviili.
        Iltapäivällä 1kpp kahvia..
        Illalla teetä ja näkkäriä, Vaasan pyöreää, muutama ja ruohosipuli/sulatejuustoa..
        Join vettä...

        Ensimmäinen liikunta on suoritettu tälle päivälle, nimittäin se viikkosiivous. Kyllä siinä monenlaista pyllistystä saa tehdä, ennenkuin huusholli on käyty lävitse.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 salaattilautanen, vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua, rkl. raejuustoa.
        vettä.

        klo 13.00 päiväkahvit, kaksi korppua

        klo 17.00 2 perunaa, yksi jauhelihapihvi, 2 palaa ruisleipää päällä tuorejuustoa, 1dl maitoa

        klo 19.00 desin verran raejuustoa

        klo 20.00 iltakahvi. pieni pallo kasvisrasvajäätelöä.

        Sekulle vielä terveiset, minäkin yritän jouluun sitä kymmentä kiloa pois, voihan se olla toiveunta, mutta yritän kuitenkin. Vaikka kyllähän minä olen jäykkä jätkä, kun sen pään otan. Ei paljon peloita isommatkaan urakat. Ostin oikein paksun vahakantisen vihkon, johon pränttäsin päälle, että ruokapäiväkirja. Ja heti käyn kirjaamassa, jos murunkin otan. Katsos, kun se väin vanhoilla tuo muisti heikkenee, pian pikku sieppaamiset unohtuu päivän aikana. Tsempit kaikille!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Ensimmäinen liikunta on suoritettu tälle päivälle, nimittäin se viikkosiivous. Kyllä siinä monenlaista pyllistystä saa tehdä, ennenkuin huusholli on käyty lävitse.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 salaattilautanen, vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua, rkl. raejuustoa.
        vettä.

        klo 13.00 päiväkahvit, kaksi korppua

        klo 17.00 2 perunaa, yksi jauhelihapihvi, 2 palaa ruisleipää päällä tuorejuustoa, 1dl maitoa

        klo 19.00 desin verran raejuustoa

        klo 20.00 iltakahvi. pieni pallo kasvisrasvajäätelöä.

        Sekulle vielä terveiset, minäkin yritän jouluun sitä kymmentä kiloa pois, voihan se olla toiveunta, mutta yritän kuitenkin. Vaikka kyllähän minä olen jäykkä jätkä, kun sen pään otan. Ei paljon peloita isommatkaan urakat. Ostin oikein paksun vahakantisen vihkon, johon pränttäsin päälle, että ruokapäiväkirja. Ja heti käyn kirjaamassa, jos murunkin otan. Katsos, kun se väin vanhoilla tuo muisti heikkenee, pian pikku sieppaamiset unohtuu päivän aikana. Tsempit kaikille!

        En millään viitsisi kirjata ylös kaikkia syömisiäni.

        Joka tapauksessa syon niin vähän ja rasvatonta, että eiköhän jouluun mennessä
        lähde se kymmenisen kiloa.

        Kaikilta meiltä "pudottajilta" lähtee, paitsi monicalta, joka on nyt jo sopivan painoinen. Mitä se olikaan,- 58,5 kg.

        Niin, kyllä muisti heikkenee, ellei sitten ole itsepetosta kun "muistaa" syöneensä vain vähän ja vain rasvatonta.


      • Seku kirjoitti:

        En millään viitsisi kirjata ylös kaikkia syömisiäni.

        Joka tapauksessa syon niin vähän ja rasvatonta, että eiköhän jouluun mennessä
        lähde se kymmenisen kiloa.

        Kaikilta meiltä "pudottajilta" lähtee, paitsi monicalta, joka on nyt jo sopivan painoinen. Mitä se olikaan,- 58,5 kg.

        Niin, kyllä muisti heikkenee, ellei sitten ole itsepetosta kun "muistaa" syöneensä vain vähän ja vain rasvatonta.

        Jos minä olisin niin kevyt, kuin Monica, niin minähän olisin kuin humalasalko. Kyllä minulle riittäisi nyt alkuun se kymmenen kiloa. Ja jos nyt äkkiä laihtuisi niin kamalasti, niin ei kohta kukaan edes tuntisi. Otetaan nyt vain iisisti. Monica voi katsella meitä pullukoita sieltä näköalapaikalta, sorjana kuin missi ikään. Onnittelut Monicalle!


      • on monika?
        Seku kirjoitti:

        En millään viitsisi kirjata ylös kaikkia syömisiäni.

        Joka tapauksessa syon niin vähän ja rasvatonta, että eiköhän jouluun mennessä
        lähde se kymmenisen kiloa.

        Kaikilta meiltä "pudottajilta" lähtee, paitsi monicalta, joka on nyt jo sopivan painoinen. Mitä se olikaan,- 58,5 kg.

        Niin, kyllä muisti heikkenee, ellei sitten ole itsepetosta kun "muistaa" syöneensä vain vähän ja vain rasvatonta.

        Minä olisin sopivan painoinen jos olisin 20 senttiä pitempi. Mutta kyllä vähän pyöree on naisellisempi ja iäkkäämpänä ei niin kurttunenkaan kuin missimittainen.


      • Seku
        on monika? kirjoitti:

        Minä olisin sopivan painoinen jos olisin 20 senttiä pitempi. Mutta kyllä vähän pyöree on naisellisempi ja iäkkäämpänä ei niin kurttunenkaan kuin missimittainen.

        Enpä taida kuitenkaan painoindeksien mukaan ojentautua.

        Kokemuksesta tiedän, että olen laihan näköinen kuin luikku, jos painan alle 60 kg.

        Olen syntynyt vuonna 1941, eli vielä tämän loppuvuoden aikana täytän 68 v.

        En osaa sanoa kumman kahdesta pahasta valitsisin, pyöreyden, vai ryppyiset kasvot.

        Harvempi onnistuu säilyttämään molemmat, hoikan kropan ja sileän naaman.

        Oikeastaan, täysin rypytön, ikääntynyt ihminen olisi aika luonnottoman näköinen.


      • Seku kirjoitti:

        Enpä taida kuitenkaan painoindeksien mukaan ojentautua.

        Kokemuksesta tiedän, että olen laihan näköinen kuin luikku, jos painan alle 60 kg.

        Olen syntynyt vuonna 1941, eli vielä tämän loppuvuoden aikana täytän 68 v.

        En osaa sanoa kumman kahdesta pahasta valitsisin, pyöreyden, vai ryppyiset kasvot.

        Harvempi onnistuu säilyttämään molemmat, hoikan kropan ja sileän naaman.

        Oikeastaan, täysin rypytön, ikääntynyt ihminen olisi aika luonnottoman näköinen.

        vuonna, olen jo vaan jo täyttänyt, ja seuraava vuosi menossa jo hyvän matkaa. Mutta sinä vuonna ei kuule tehtykään muuta kuin kunnollista. Sellaisia rypyttömiä ja vähän pyöreähköjä. Että haittaako mitään?


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minä olen syönyt säännollisemmin,mutta en mielestäni paljoa..
        Paino ei ole nyt pudonnut, viime sunnuntaista,mutta ei ole tullut lisääkään..
        Vähennän jotain,mutta minun pitää kuitenkin syödä,kun pää alkaa särkeä helposti..
        Eilen:
        2kpp kahvia..2 paahtoleipää ja minilettaa,2 siivua kevytleilettä..
        Päivällä..keitin porkkanoita..pieni ripaus voita..
        ruisleipää ,minilettaa, Ykkösviili.
        Iltapäivällä 1kpp kahvia..
        Illalla teetä ja näkkäriä, Vaasan pyöreää, muutama ja ruohosipuli/sulatejuustoa..
        Join vettä...

        mutta pitää olla myös jämpti että valikoi sellaiset ruuat jotka soveltuu painon pudotukseen. ja ruuan määrällä on myöskin tärkeä osuus, jos olo tuntuu tyhjältä niin pitää jotain puputtaa välipaloina, niinkuin olen kertonut. Jos yrittää mahdollisimmaan vähällä ravinnolla tulla toimeen se yleensä epäonnistuu. Minä joskus kierrän isoja marketteja ja haeskelen mitä sieltä löytyisi dietti ruuaksi.......

        Sinulle Irkku suosittelen pientä jumppaa vyötärön seudulle, voit pyöritellä yläosaa, molempiin suuntiin, nyökyttele seisaaltasi sivuille, vedä kädet eteen ja lähde viemäään vauhdilla vuoron perään molemille suunnille niin pitkälle kuin pääset, kääntämällä kroppaa sivulta toiselle, ja selälläsi nosta polvet koukkuun rinnan päälle ja pudota vuoroin perää molemmille puolille, polvet yhdessä. Tässä on näitä helpompia liikkeitä tee niitä niin paljon kuin viitsit.
        Minä heilun kuin heinämies aamuisin, juuri vyötärön kohdalta.Ja kyllä jumppa auttaa samalla kuluu kalorioitakin.
        kokeilehan jumpata kiloja pois ja innokkaalla mielellä, eiks juu?


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ensimmäinen liikunta on suoritettu tälle päivälle, nimittäin se viikkosiivous. Kyllä siinä monenlaista pyllistystä saa tehdä, ennenkuin huusholli on käyty lävitse.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 salaattilautanen, vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua, rkl. raejuustoa.
        vettä.

        klo 13.00 päiväkahvit, kaksi korppua

        klo 17.00 2 perunaa, yksi jauhelihapihvi, 2 palaa ruisleipää päällä tuorejuustoa, 1dl maitoa

        klo 19.00 desin verran raejuustoa

        klo 20.00 iltakahvi. pieni pallo kasvisrasvajäätelöä.

        Sekulle vielä terveiset, minäkin yritän jouluun sitä kymmentä kiloa pois, voihan se olla toiveunta, mutta yritän kuitenkin. Vaikka kyllähän minä olen jäykkä jätkä, kun sen pään otan. Ei paljon peloita isommatkaan urakat. Ostin oikein paksun vahakantisen vihkon, johon pränttäsin päälle, että ruokapäiväkirja. Ja heti käyn kirjaamassa, jos murunkin otan. Katsos, kun se väin vanhoilla tuo muisti heikkenee, pian pikku sieppaamiset unohtuu päivän aikana. Tsempit kaikille!

        sieltä on hyvä katsoa mitä on syönyt ja milloin, ja jos säilyttää sen, voi ottaa uudelleen esille, jos painoa on tullut lisää vähäsenkin, niin siitä näkee millä ruuilla on paino pudonnut.

        Mielestäni olet hyvin omaksunut ruuat mitä syöt ja pidät hyvinkin monipuolisena, mikä on hyvä juttu.

        Sinä kyllä pääset tavoitteeseesi, tunnut olevan niin jämpti, vaikka itse epäröitkin, innokasta pudotusta sinulle.


      • Seku kirjoitti:

        En millään viitsisi kirjata ylös kaikkia syömisiäni.

        Joka tapauksessa syon niin vähän ja rasvatonta, että eiköhän jouluun mennessä
        lähde se kymmenisen kiloa.

        Kaikilta meiltä "pudottajilta" lähtee, paitsi monicalta, joka on nyt jo sopivan painoinen. Mitä se olikaan,- 58,5 kg.

        Niin, kyllä muisti heikkenee, ellei sitten ole itsepetosta kun "muistaa" syöneensä vain vähän ja vain rasvatonta.

        laittaa viitsimisen tilille, mutta mikähän Sekulla on, kun kertoilee vaan sanomalla vähän syön ja en rasvaista,,,,,, laihdun varmasti,,,,, oli hauskane ilmaisu. Kyllä uskon että Sekukin pääsee painostaan jouluun mennessä. Kyllä sisua löytyy, eikö löydykkin.


      • Seku kirjoitti:

        Enpä taida kuitenkaan painoindeksien mukaan ojentautua.

        Kokemuksesta tiedän, että olen laihan näköinen kuin luikku, jos painan alle 60 kg.

        Olen syntynyt vuonna 1941, eli vielä tämän loppuvuoden aikana täytän 68 v.

        En osaa sanoa kumman kahdesta pahasta valitsisin, pyöreyden, vai ryppyiset kasvot.

        Harvempi onnistuu säilyttämään molemmat, hoikan kropan ja sileän naaman.

        Oikeastaan, täysin rypytön, ikääntynyt ihminen olisi aika luonnottoman näköinen.

        minä taas luulen että ryppysyy tulee suvun perintönä, ja kyllä tässä iässä saa näyttääkin ryppyseltä, kun kaikki muut kehon osat ovat ryppysiä niin miksi ei kasvot saisi olla?

        Mutta hyvin tärkeä asia on terveys, jota saa kun pitää itsensä normaali painoisena. kävin juuri lääkärissäni, ja minulle tehdään pieni operatio, niin lääkäri kysyi syönkö kolesterooli tai verenpaineeseen lääkkeitä,

        sanoin että en syö hän katsoi minua kuin, että onko tosikaan, kun ikää alkaa olemaan,,,,, ilmeisesti ne lääkket ovat hyvin yleisiä käytössä. se taas on kiitosta siitä että olen painoni pitänyt koko ikäni suurinpiirtein samallaisena.

        Sanoit että olet laiha kuin luikku jos painat alle 60 kg, sinulla sitten on isot luut, minä olen pieniluinen ja vähän pyöreä vaikkakin painoni on alle 60 kg,


      • kertomansa
        Seku kirjoitti:

        En millään viitsisi kirjata ylös kaikkia syömisiäni.

        Joka tapauksessa syon niin vähän ja rasvatonta, että eiköhän jouluun mennessä
        lähde se kymmenisen kiloa.

        Kaikilta meiltä "pudottajilta" lähtee, paitsi monicalta, joka on nyt jo sopivan painoinen. Mitä se olikaan,- 58,5 kg.

        Niin, kyllä muisti heikkenee, ellei sitten ole itsepetosta kun "muistaa" syöneensä vain vähän ja vain rasvatonta.

        mukaan lähtöpaino 57,5 ja pituus 163. Laihtumista tapahtunut 2 kg, joten paino lienee 55,5 kg. Tuolla alempana keroo olevansa pyöreä!


      • Seku
        monica kirjoitti:

        laittaa viitsimisen tilille, mutta mikähän Sekulla on, kun kertoilee vaan sanomalla vähän syön ja en rasvaista,,,,,, laihdun varmasti,,,,, oli hauskane ilmaisu. Kyllä uskon että Sekukin pääsee painostaan jouluun mennessä. Kyllä sisua löytyy, eikö löydykkin.

        Katselin valokuvia, tänä kesänä, ennen "lankeamistani" otettuja.
        Saan skannerin ensi viikon alussa ja rekisteröidyn ja laitanpa kuin laitankin valokuvani näytille.

        Se foto on otettu vain muutama päivä ennenkuin lensin mukkelis makkelis ja nilkka murtui.

        En todellakaan näytä lihavalta, eikä minulla ole suuret luut, pikemminkin päinvastoin.
        Kuitenkin olen ylipainoinen, kun taas sinä monica, taidat olla pikkuisen alipainoinen.

        Onko kunnostaan tarkkaa huolta pitävä ihminen muutenkin "topakka", eli omaa rautaisen itsekurin. Onko laihana pysyttäytyminen elämäntapa, tai harrastus?

        Ei kyllä huono harrastus mitenkään, sillä jos ei tarvitse tällä iällä mitään lääkkeitä, niin ei ole mennyt hukkaan hyvinvoinnistaan huolehtiminen.

        Minun on otettava puolikas verenpainetabletti päivässä.


      • monica kirjoitti:

        mutta pitää olla myös jämpti että valikoi sellaiset ruuat jotka soveltuu painon pudotukseen. ja ruuan määrällä on myöskin tärkeä osuus, jos olo tuntuu tyhjältä niin pitää jotain puputtaa välipaloina, niinkuin olen kertonut. Jos yrittää mahdollisimmaan vähällä ravinnolla tulla toimeen se yleensä epäonnistuu. Minä joskus kierrän isoja marketteja ja haeskelen mitä sieltä löytyisi dietti ruuaksi.......

        Sinulle Irkku suosittelen pientä jumppaa vyötärön seudulle, voit pyöritellä yläosaa, molempiin suuntiin, nyökyttele seisaaltasi sivuille, vedä kädet eteen ja lähde viemäään vauhdilla vuoron perään molemille suunnille niin pitkälle kuin pääset, kääntämällä kroppaa sivulta toiselle, ja selälläsi nosta polvet koukkuun rinnan päälle ja pudota vuoroin perää molemmille puolille, polvet yhdessä. Tässä on näitä helpompia liikkeitä tee niitä niin paljon kuin viitsit.
        Minä heilun kuin heinämies aamuisin, juuri vyötärön kohdalta.Ja kyllä jumppa auttaa samalla kuluu kalorioitakin.
        kokeilehan jumpata kiloja pois ja innokkaalla mielellä, eiks juu?

        kilpailu siitä kuka on pyöreä. No minä en luoja nähköön ole! Olen 174 senttiä pitkä. Ja jos olisin pyöreä, minun pitäisi olla saman verran paksu, joten ei nyt sentään! Olen vain pelkästään lihava.Ja muutenkin ihmisen kokoinen nainen. Painoin naimisiin mennessäni 52 kiloa, ihan missin painoja. Mutta kun on näinkin kauan elänyt niin makeaa elämää, kuin minä, niin aina sitä jotain nuttuun tarttuu.Ja se ei ole maailman tärkeimpiä asioita, mutta terveyden takia voi aina vähän pudottaa, ja nyt kun se päätös on tehty, niin se on siinä. Kymmentä kiloa yritetään, jos terveitä ollaan ja hengissä pysytään!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        kilpailu siitä kuka on pyöreä. No minä en luoja nähköön ole! Olen 174 senttiä pitkä. Ja jos olisin pyöreä, minun pitäisi olla saman verran paksu, joten ei nyt sentään! Olen vain pelkästään lihava.Ja muutenkin ihmisen kokoinen nainen. Painoin naimisiin mennessäni 52 kiloa, ihan missin painoja. Mutta kun on näinkin kauan elänyt niin makeaa elämää, kuin minä, niin aina sitä jotain nuttuun tarttuu.Ja se ei ole maailman tärkeimpiä asioita, mutta terveyden takia voi aina vähän pudottaa, ja nyt kun se päätös on tehty, niin se on siinä. Kymmentä kiloa yritetään, jos terveitä ollaan ja hengissä pysytään!

        Pallo on pyöreä, aivan totta. Harva täyttää siis pyöreän kriteerin.

        Amerikkalainen jalkapallo taitaa olla soikea. Ainakin se näyttää siltä kun sitä juosten kuljetetaan kentällä.

        Emme ole mitään himpskutin palloja, vaan tomeria naisia, jotka ovat päättäneet......


      • Seku kirjoitti:

        Katselin valokuvia, tänä kesänä, ennen "lankeamistani" otettuja.
        Saan skannerin ensi viikon alussa ja rekisteröidyn ja laitanpa kuin laitankin valokuvani näytille.

        Se foto on otettu vain muutama päivä ennenkuin lensin mukkelis makkelis ja nilkka murtui.

        En todellakaan näytä lihavalta, eikä minulla ole suuret luut, pikemminkin päinvastoin.
        Kuitenkin olen ylipainoinen, kun taas sinä monica, taidat olla pikkuisen alipainoinen.

        Onko kunnostaan tarkkaa huolta pitävä ihminen muutenkin "topakka", eli omaa rautaisen itsekurin. Onko laihana pysyttäytyminen elämäntapa, tai harrastus?

        Ei kyllä huono harrastus mitenkään, sillä jos ei tarvitse tällä iällä mitään lääkkeitä, niin ei ole mennyt hukkaan hyvinvoinnistaan huolehtiminen.

        Minun on otettava puolikas verenpainetabletti päivässä.

        käväsin oikein tutkimassa indeksitaulukosta ja siellä sanottiin näin.

        normaali paino 52-65 kg ( minun painoni 56 kg) piti antaa täysinä kiloina.

        painoindeksi 21 (tämä on minun painoindeksi)

        norm. painoindeksi 19-24

        ja minun kaikki arvot menee näihin.


        Kysyt onko laihana pysyminen elämän tapa vai harrastus, ensiksi käyttäisin sanaa hoikkana tai solakkana, laiha antaa vähän väärän kuvan,,,,, vastaan elämäntapana sitä olen pitänyt. Miksei myöskin harrastuksena.

        Kysyt onko kunnostaan huoltapitävä muutenkin topakka: sanoisi omalta kohdaltani, että luulen olevani, kaikki pitäisi olla kunossa mitä vaan on tai omistaa.
        Tämä piirre voi olla joskus rasitekin, eikä vain hyve.

        No hyvää illanjatkoa ja kauniita unia kunhan se aika tulee.


      • Seku kirjoitti:

        Pallo on pyöreä, aivan totta. Harva täyttää siis pyöreän kriteerin.

        Amerikkalainen jalkapallo taitaa olla soikea. Ainakin se näyttää siltä kun sitä juosten kuljetetaan kentällä.

        Emme ole mitään himpskutin palloja, vaan tomeria naisia, jotka ovat päättäneet......

        Vieläkö ne kaikki on nukkumassa? Hyvä kun minä maltoin nukkua ollenkaan, kun on se punnituspäivä. No vähän se lörähti koko homma, kun odotin suurempaakin pudotusta, kun puolenviikon maissa näytti siltä, että on kaikki mahikset. Mutta vain 600 gr oli tänä aamuna pois. Mutta pyllistetäänhän sitä puolukallekkin. Minulla ei voi oikein noista makeista ja rasvasista vähentää, kun niitä ei ole ollutkaan. Täytyy keskittyä hiilihydraatteihin, ja yleensä määriin. Kyllä se tästä, ei ole vielä pallo hukassa. Päätetty mikä päätetty.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 sitä mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl puuroa helmiryyneistä, lasi ykkösmaitoa, 2 ruisleipäviipaletta, päällä sipaisu tuorejuustoa, ja tomaattia.

        klo 13.00 päiväkahvit, ihan pikku pala pannaria

        klo 15.00 2 tomaattia

        klo 17.00 keitettyä kaalia ja porkkanaa, laitoin lihaliemikuution keitinveteen, oli hyvää, pikkusen lihakastiketta, yksi peruna, tomaattia, pala ruisleipää.

        19.30 iltakahvi, kaksi korppua

        tv naposteluun lohkoja avomaan kurkusta, karviaisia.


        loppujen lopuksi täytyy olla tyytyväinen tähänkin. Muuten minä jo itse tunnen että olen vähän laihtunut. tuntuu jo vaatteissa , ja vyötärölläkin. onhan se 2.6.kg niin paljon lihaa, että eihän sitä köyhä raaski edes kerrslla ostaa! Hyvää punnituspäivää teille kaikille!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2555
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1127
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1084
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1034
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      769
    Aihe