Poskiontelotulehduksen sairastaneet

Kädenvääntö lekurin kans

Voisitteko ystävällisesti kertoa millaisia oireita teillä on ollut tautiin liittyen,onko suun liikkeet esim nieleminen ja syöminen tuntuneet kivuliailta ja säteileekö korvaan ?

Kiitän ennakkoon mahdollisista vastauksista.

9

4786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 50+

Minulla on ollut useita poskiontelontulehduksia ja punkteerattukin useamman kerran. Jos tulehdus on rajoittunut vain poskionteloihin, silloin eivät suun liikkeet esim. nieleminen tai syöminen tunnu kivuliailta. Jos tuntuu kipeältä, on tulehdusta myös nielussa, sen sijaan korvaan tai jopa hampaan juureen kipu voi hyvinkin säteillä. Poskiontelotulehduksen ensissijainen oire on paineentunne onteloissa, päänsärky sekä nielussa näkyvä nuhainen vana. Tosin helposti tulehdus voi levitä kurkkuun ja korviin sekä pikittyneenä aiheuttaa keuhkoputkentulehduksen.

• useat poskiontelontul.

Kuulostaa, että kurkussa /nielussa/ ruokatorvessa olis jotain vialla, ei poskionteloissa.

• kroonikko

minulla on useamman kerran vuodessa tulehduksia poskionteloissa, eikä kyllä vaikuta nieluun eikä korviin. Huimausta lähinnä sen lisäksi että on tukossa, eli ei päätäkäännellä ylös/alas eikä sivuille.
        Aloittajalta kysyisin, syötkö paljon purkkaa ?

• Kysta
        kroonikko kirjoitti:

minulla on useamman kerran vuodessa tulehduksia poskionteloissa, eikä kyllä vaikuta nieluun eikä korviin. Huimausta lähinnä sen lisäksi että on tukossa, eli ei päätäkäännellä ylös/alas eikä sivuille.

Mulla todettiin 3v sitte krooninen poskiontelotulehdus ja samalla löyty kysta oikeesta ontelosta. Tätä ennen oli todettu pölyallergia, oireina "niiskutusta" ja päänsärkyä n.7v. Sain lähetteen korvapolille (parin vuoden vääntämisen jälkeen), odotin aikaa yli puoli vuotta. Polilla minut punkteerattiin ja sanottiin, että ensin suoristetaan nenäni väliseinä (joka myös aiheuttaa tukkoisuutta), että päästään leikkaamaan molemmat ontelot. Väliseinäleikkausta odotin myös reilun puoli vuotta. Käydessäni leikkauksen jälkeen polilla poistattamassa tukilevyt nenästä, kysyin milloin toinen, "se oikea" leikkaus on, lääkäri vastasi että, eiköhän se ole tällä selvä. Aha. Leikkaus oli helmikuussa, eli puoli vuotta sitten ja olen ollut kipeänä kaksi kertaa. Päänsärky ja niiskutus vähentynyt muttei poissa. Vajaa kaksi viikkoa sitten tuli flunssa, menin muutaman päivän päästä lääkäriin koska tiesin että poskiontelot on tulehtunut. Ja olikin. Sain antibioottikuurin (kuulemma vahvan). Söin kuurin, ontelot edelleen kipeät ja lämpöä reilut 37 astetta. Menin taas terv.keskukseen. Pistivät röntgeniin, uusi ab-kuuri ja punkteeraus. Eivät saaneet oikeeta puolta puutumaan, joten läpi mentiin kylmiltään. Antibioottia vielä muutama päivä jäljellä, edelleen on lämpöä eikä poskiontelot tunnu paremmilta. Oon kokeillu allergialääkkeitä, kaikenmaailman sumutteita ja tippoja, relaksantteja, migreenilääkkeitä ja antibiootteja. Oon käyny jopa neurologilla, mutta se vaan kokeili polvesta refleksit.. (kannatti jonottaa 2 vuotta)
        Samat vaivat, eli päänsärky, niiskutus, huono hajuaisti, limaneritys,väsymys ja toistuvat poskiontelotulehdukset on nyt vaivannut sellaset 10 vuotta, eli melkeen puolet mun elämästä. Ei jaksais sairastaa enää yhtään.

• sairas -85
        Kysta kirjoitti:

Mulla todettiin 3v sitte krooninen poskiontelotulehdus ja samalla löyty kysta oikeesta ontelosta. Tätä ennen oli todettu pölyallergia, oireina "niiskutusta" ja päänsärkyä n.7v. Sain lähetteen korvapolille (parin vuoden vääntämisen jälkeen), odotin aikaa yli puoli vuotta. Polilla minut punkteerattiin ja sanottiin, että ensin suoristetaan nenäni väliseinä (joka myös aiheuttaa tukkoisuutta), että päästään leikkaamaan molemmat ontelot. Väliseinäleikkausta odotin myös reilun puoli vuotta. Käydessäni leikkauksen jälkeen polilla poistattamassa tukilevyt nenästä, kysyin milloin toinen, "se oikea" leikkaus on, lääkäri vastasi että, eiköhän se ole tällä selvä. Aha. Leikkaus oli helmikuussa, eli puoli vuotta sitten ja olen ollut kipeänä kaksi kertaa. Päänsärky ja niiskutus vähentynyt muttei poissa. Vajaa kaksi viikkoa sitten tuli flunssa, menin muutaman päivän päästä lääkäriin koska tiesin että poskiontelot on tulehtunut. Ja olikin. Sain antibioottikuurin (kuulemma vahvan). Söin kuurin, ontelot edelleen kipeät ja lämpöä reilut 37 astetta. Menin taas terv.keskukseen. Pistivät röntgeniin, uusi ab-kuuri ja punkteeraus. Eivät saaneet oikeeta puolta puutumaan, joten läpi mentiin kylmiltään. Antibioottia vielä muutama päivä jäljellä, edelleen on lämpöä eikä poskiontelot tunnu paremmilta. Oon kokeillu allergialääkkeitä, kaikenmaailman sumutteita ja tippoja, relaksantteja, migreenilääkkeitä ja antibiootteja. Oon käyny jopa neurologilla, mutta se vaan kokeili polvesta refleksit.. (kannatti jonottaa 2 vuotta)
        Samat vaivat, eli päänsärky, niiskutus, huono hajuaisti, limaneritys,väsymys ja toistuvat poskiontelotulehdukset on nyt vaivannut sellaset 10 vuotta, eli melkeen puolet mun elämästä. Ei jaksais sairastaa enää yhtään.

Itselläni alkaa juurikin yhdeksäs kuumeinen päivä, kaksipv antibiootteja amoxin 750*2/pv annoksella, Tuntuu että ei ole auttanut yhtään. sanoivat puhelimessa että sitten on punkteerattava, kun keuhkotkin jo korisee. Otsa on järkyttävät kipee ja arka, onko mahdollisesti mennyt sinne?
        Kiitos tästä kaikesta terveyskeskukselle jossa kävin viikko sitten ja sain lomalapun käteen. olisi jo sillon voinu katsoa posket kun on aikuisiällä ollut pari oireetonta ontelotulehdusta flunssan kanssa ollut. nyt sit tilanne on tämä, kuumetta on ja olo aika vetämätön.

• Mhmm
        kroonikko kirjoitti:

Mulla oli kymmenisen vuotta sitten mukoseele poskiontelossa, ja se sai korvan tinnittämään. En tiedä voiko tavallinen poskiontelotulehdus vaikuttaa korviin, mutta tuo kyllä vaikutti.

• -----------------

Ei paineentunnetta, mutta räkää vaikka koko kylälle jakaa. Lisäksi ainakin lämpöä, sekä hirvittävä hammassärky.

• 95% Poskiontelo-

tulehduksista johtuu kvht-altistuksesta, joten testaa:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

-Testin jälkeen lue:
      "" ......jatkuu.6. KVHT-altistuksen pitkittyessä saat riesaksesi kaksi sairautta, joille voit tehdä itsekin vaadittavat hoitotoimenpiteet limakalvojen kolmen tärkeimmän L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteerien syönnin lisäksi:
      - 6.1. Kun korvakäytäväsi(toispuolinen) kutisee niin se on merkki siitä, että korvakäytävään pyrkii pesiytymään sienikasvusto, jota ei alkuvaiheessa(=pelkkä kutina) helposti huomaa paljaalla silmällä. Toimi silloin näin: Pyri pitämään korvakäytävä kuivana ja puhtaana. Joko .omasivu.fi palvelimella:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Kun_korvakaytava_tulehtuu__tai_saat_korvakaytavaan_sieni_infektion
      - Tai .nettisivu.org palvelimellavvvvvv:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Kun_korvakaytava_tulehtuu__tai_saat_korvakaytavaan_sieni_infektion

Pitkittyessään sienikasvusto aiheuttaa kutinan lisäksi ”rutinaa” ja ”liikettä”-aivankuin jokin ”kävelisi” korvakäytävässä.
      - 6.2 Poskiontelotulehdukselle voit itsekin tehdä määrättyjä hoitotoimenpiteitä, lue tuosta kohdasta eteenpäin. Joko .omasivu.fi palvelimella:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Hyotybakteereita_jauheena_suoraan_limakalvoille_ja_esimerkiksi_sieraimiin_kun_erite_on_verista
      - Tai .nettisivu.org palvelimellavvvvvv:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Hyotybakteereita_jauheena_suoraan_limakalvoille_ja_esimerkiksi_sieraimiin_kun_erite_on_verista

Huom! Jos tunnet että et itse pysty edellä kerrottuihin toimenpiteisiin, niin käänny kotisairaanhoidon, tai lääkärin puoleen!
      Jatkuu.......""

• Anonyymi

Hjälvätta. Hjelpa med hjälwatta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      65
      5766
    2. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      25
      4363
    3. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      116
      3687
    4. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      59
      3487
    5. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      66
      3142
    6. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      99
      2734
    7. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      3
      2648
    8. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      76
      2593
    9. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      23
      2532
    10. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      89
      1990
    Aihe