Hei. Eli, kaksi kysymystä:
1.) Mikä on osastonsihteerin ammattiliitto? Onko se PAM, JHL vai mikä? Itse olen PAM:ssa ja mietin että pitääkö liittoa ruveta vaihtamaan jos menee osastonsihteerin hommiin?
2.) Jos on osa-aika työssä esim. tekee jotain työtä aina kun on työtä tarjottavana, niin miten sen jäsenmaksujen kanssa? Onko niin että joka kuukausi pitäis liitolle lähettää joku palkkaerittely asiasta ja sen mukaan maksaa sitä jäsenmaksua vai kuinka...?
Osastonsihteerin liitto?/Osa-aikatyön jäsenmaksut?
3
2524
Vastaukset
- Violet57
Osastonsihteeri millä alalla? Toimistotyö, sairaala?
Jäsenmaksuthan voi maksaa joko itse viitesiirroilla tai tehdä perintäsopimus ta:n kanssa, jolloin ne pidätetään suoraan palkasta. - kunnalla/valtiollako
olet ja terveydenhuollossa? JHL on yksi vaihtoehto. Osa-aikatyö - no, jäsenmaksuhan maksetaan tiettynä prosenttiosuutena kuukauden kokonaisbruttoansioista - voi maksaa itse, jolloin jhl lähettää viitesiirrot tai sopia työnantajan kanssa että tämä perii palkasta eli tekee valtakirjan asiasta. JHL:n jäsenmaksu 1,33 % tänä vuonna. Ja jos työttömältä ajalta saa ansiosidonnaista, silloin kassaan pitää toimittaa palkkalaskelmat tai palkkatodistukset työssäolojaksolta, ja ansiosidonnaisestakin peritään se 1,33 %.
Muitakin liittovaihtoehtoja todennäköisesti on. Työpaikan ilmoitustauluilla on varmaan jotain infoa - tai sitten katso paikan puhelinluettelosta, siellä pitäisi varmaan olla vähintään luottamusmiesten nimet ja liitot mainittu, joten voit heiltäkin kysyä mihin kannattaa liittyä ja saat liittymisohjeet. - on tarjottavana"
Muista, että työttömyysaikana vain 18 h/viikko tai sitä suuremmat tuntimäärät lasketaan mukaan kun määritetään työssäoloaikaa silloin kun lasketaan ovatko ansiosidonnaisen edellytykset olemassa työttömäksi jäädessä yhtenäiseltä työssäoloajalta. Eli mielestäni tuollaiset alle 18 h/viikko työt ovat järjettömiä, etenkin jos sitä epämääräistä työntarjontaa on pitemmän aikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069