Pajerossani vm 2001 DID 3,2 on kummallinen "häiriö", mittaristossa on öljynmäärän merkkivalo joka syttyy ajettuani noin pari kilometriä ja sammuu kun pudotan kierrokset lähelle tyhjäkäyntiä ja painan taas kaasua. Öljyä on tikun ylämerkkiin asti eli ei johdu öljyn vähäisestä määrästä. Ajettelin, että voisiko moinen oire johtua liian pienistä öljynvalumakanavista kannesta alaspäin etenkin kun öljy on "kylmää" ja "jäykkää" eli öljy ei ehtisi valua alas riittävän nopeasti ja anturi reagoisi kuten ei olisi riittävästi öljyä. Kyseinen oire ilmeni aijemmin vain kun moottori ei ollut norm. lämpöinen. Vaihdoin uudet 0-40 täysisynteteettiset öljyt jotka pitäisi olla notkeammat mutta oire ei poistut. Vika ei ole vaarallinen mutta häiritsee. Uusi anturi on kuulema aika arvokas ja varmaankin hankala vaihtaa. Kellähän olis tietoa ja kokemusta moisesta "oireesta". Mitä pitäis tehdä vai ottaa merkkivalon poltin pois? Ei ole ainoa Pajero jossa sama juttu.
Öljyntason määrä
Mitzu Mies
1
240
Vastaukset
- nipponisti
tuohon itse vikaan en osaa miyään vastata, mutta eikös tuollainen varoitusvalo ole aivan turha, varsinkin mitsussa? Joten ota piuha irti tai polttimo pois. Tuo öljy on taatusti tarpeeksi ohutta, mutta voithan kurkata öljyntäyttökorkista jos vaikka paluureikä olisi tukossa ja öljyä tulvisi yläkerrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481