Pajerossani vm 2001 DID 3,2 on kummallinen "häiriö", mittaristossa on öljynmäärän merkkivalo joka syttyy ajettuani noin pari kilometriä ja sammuu kun pudotan kierrokset lähelle tyhjäkäyntiä ja painan taas kaasua. Öljyä on tikun ylämerkkiin asti eli ei johdu öljyn vähäisestä määrästä. Ajettelin, että voisiko moinen oire johtua liian pienistä öljynvalumakanavista kannesta alaspäin etenkin kun öljy on "kylmää" ja "jäykkää" eli öljy ei ehtisi valua alas riittävän nopeasti ja anturi reagoisi kuten ei olisi riittävästi öljyä. Kyseinen oire ilmeni aijemmin vain kun moottori ei ollut norm. lämpöinen. Vaihdoin uudet 0-40 täysisynteteettiset öljyt jotka pitäisi olla notkeammat mutta oire ei poistut. Vika ei ole vaarallinen mutta häiritsee. Uusi anturi on kuulema aika arvokas ja varmaankin hankala vaihtaa. Kellähän olis tietoa ja kokemusta moisesta "oireesta". Mitä pitäis tehdä vai ottaa merkkivalon poltin pois? Ei ole ainoa Pajero jossa sama juttu.
Öljyntason määrä
Mitzu Mies
1
243
Vastaukset
- nipponisti
tuohon itse vikaan en osaa miyään vastata, mutta eikös tuollainen varoitusvalo ole aivan turha, varsinkin mitsussa? Joten ota piuha irti tai polttimo pois. Tuo öljy on taatusti tarpeeksi ohutta, mutta voithan kurkata öljyntäyttökorkista jos vaikka paluureikä olisi tukossa ja öljyä tulvisi yläkerrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932099Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671540YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361200- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava245984Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891