Osaakohan kukaan sanoa minkä verran mahtaa kyseinen maksu olla? Sen tiedän että hypystä maksetaan erikseen ja jokaisesta pennusta tietty summa. Mutta minkä verran?
Tietenki lopullisesta summasta neuvotellaan uroksen omistajan kanssa, mutta jos joku osaisi antaa edes suuntaa antavan neuvon olisin kiitollinen :)
Ja kyseessä on tiibetinspanieli jos rotu jotenkin vaikuttaa maksuihin
Astutus/hyppymaksu
3
596
Vastaukset
- Uroksen omistaja
meillä hyppymaksu oli 50 euroa ja loppu astutusmaksu 10 % elävänä syntyneen pennun hinnasta.
- jäänne
Tuo hyppymaksu alkaa nykypäivänä olla enemmän poikkeus kuin sääntö.
Perusteltua lähinnä silloin kun narttu viettää uroksen luona pidempään kuin sen tunnin-pari.
Muuten palkkio on keskimäärin(!) 8%-12% kunkin elävänä syntyneen pennun hinnasta.
Jotkut pyytävät (jostain epämääräisestä syystä) vähemmän.
Jotkut pyytävät (edelleen jostain epämääräisestä syystä) enemmän.
Itse kukin saa keksiä taustoja noihin epämääräisiin syihin... ;-)- joskus näin
Joskus sopimukseen laitetaan, että ei riitä, että pentu syntyy elävänä, vaan että se myös elää rekisteröinti-ikään asti. Tai sitten voi olla esim. viikon ikään, kahden viikon ikään tms. Mutta tämä nyt tämmöinen sivuseikka. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482