Moikka!
Tuas selaalin näitä sivuja enkä yhtäkkiää löytäny tiatoa hakemaani kysymyksehe..elikkä minkä ikääsenä s.lapikoira uros suurinpiirteen tuloo sukukypsäksi..? Oon yrittäny googlettaa mutta sekään ei oikee tuattanu tulosta.
Ajattelin vaan että jos jättäisin seuraavasta pentueesta ittelle urospennun ja se pitääs sitte mialuusti leikata kun taloos on jo 2 narttua..
uroksen leikkoottamisen suasitus ikähän on väh.8kk mutta tiätääs eroottaa emästä ajoos siksi aikaa että on leikattu..
S.lapinkoira uros
2
364
Vastaukset
- Eikannata!!
En suosittelisi sinua tekemään pentuja koirillasi,senverran tietämättömälle ja vastuuttomalle vaikutat.Toki päätös on sinun.
KIITOS VAAN..! mutta mulla on ollut koko elämäni ajan koiria samaten vanhemmillani ja isovanhemmillani ja hekään eivät osaa sanoa.. tämäkin nykyinen s.lapinkoira narttu mikä mulla on tällähetkellä on mun vielä hengissä olevan vanhan nartun "pentu"...anteeksi tietämättömyyteni ja vastuuntunnottomuuteni, kun ajattelin jättää seuraavasta pentueesta uroksen itselleni..siksi ajattelin mahd. leikata uroksen ettei tulisi vahinkopentuja emän tai emänemän kanssa..
Kaipaisin tähän kysymykseen asiallista vastausta..enkä tämäntyyppisiä "turhia" vastauksia.
Ja katsos kun mulle on aikoinaan el.lääk. sanonut että pienet koirat tulevat sukukypsiksi aikaisemmin ja isot taas myöhemmin..ja olisihan se mukava tietää koska suurinpiirtein keskikokoinen koira tulee sukukypsäksi...?
Tiedän ettei uroskoiria suositella leikkaamaan jos ei sitten satu olemaan vaaraksi terveydelle esim piilokives..taikka sairaus.. niinkuin ei muitakaan eläimiä saisi turhanpäiten leikata..
minun ensimmäinen koirani oli uros "Miska" ja sitä ei leikattu koska ei tarvinnut..ja nykyinen vanha narttuni on sen pentu.. ...tosin Miska jouduttiin lopettamaan 8v. koska sillä todettiin syöpä jota ei voitu hoitaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312