Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuliaiset Indonesiasta

karolyn

Tuttuni, joka menee piakkoin lomalle Indonesiaan, kyseli mitä tuliaisia Indonesiasta haluisin. Itse en ole siellä päinkään koskaan käynyt, joten tarvitsisin apua :)

Mitä paikallisia tuotteita Indonesiassa on? Ovatko kalliita?

Myydäänkö Indonesiassa paljon helmikoruja tai hopeakoruja? Tai esimerkiksi vain helmiä, itse kun koruja teen.

Ovatko merkkituotteet samanhintaisia kuin Suomessa,vai halvempia? Katukaupoissa on kuulemani mukaan sitten myös halpaversioita merkkituotteista, onpiko näin?

Mitä suositteli sitten tuttuni tuovan parikymppiselle naiselle tuliaisiksi? :)

Toivottavasti joku voi valaista asiaa ja saan sitten rueta innolla odottelemaan tuliaisia Indonesiasta :)

4

2300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu vähän siitä, mille Indonesian saarelle tuttavasi on menossa. Paikalliset käsityöt vaihtelevat paikoittain. Itse olen huono ostamaan mitään tuliaisia, mutta aina kotiin tulee jotain matkalta mukaan. Jaavalta ostin useita saronkeja. Ja batiikkia, jotka kehystytin tauluiksi kotimaassa. Sumatralta kannoin kotiin bambusta tehtyjä koruja. Rannekoruja myytiin myös Gileillä, olivat vähän erityylisiä ja niissä oli käytetty myös nahkanyörejä. Musiikki on kevyt kantaa tuliaisiksi, lisäksi voi ostella soittimia. Ja maskeja tai varjonukkeja, jos haluat sisustaa seiniäsi. Näitä saa esim. Balilta ja Jaavalta runsaasti, samoin Buddha-patsaita. Vaatteita en ole saronkien ja t-paitojen lisäksi ostanut, mutta varvastossut maksoivat Sumatralla torilla vain noin 50 centtiä ja jäi harmittamaan, kun en ostanut useampia. Nämä ovat tosin kestäneet jo kolmen kesän kulkemiset.

      • Karolyn

        Hän menee Yogyakartaan, Balille ja Lombokiin muistaakseni :)


      • Karolyn kirjoitti:

        Hän menee Yogyakartaan, Balille ja Lombokiin muistaakseni :)

        Nimenomaan Yogyakartasta ostin batiikkini, ne eivät paina eivätkä vie rinkassa tilaa juuri lainkaan. Samoin eri tyyppisiä saronkeja ja tyynynpäällisiä on tarjolla sekä tavarataloissa että kadunvarren myyntitiskeillä. Varsinkin kadunvarrelta ostaessa kannattaa tinkiä, ensin pyydetty hinta on kuitenkin ylimitoitettu. Balilta löytyy ihan mitä vain, itse ostin olkalaukkuja, saronkeja ja tyynynpäällisiä. Saronkeja olen käyttänyt hameen lisäksi myös pöytäliinoina.


    • Tagr

      Näitä sivuja kun mielellään lukee ja saa hyviä vinkkejä niin tulee väistämättä mieleen, että mitä tällaisen Aidon Suomalaisen Miehen (karvareuhka ja nahkakintaat, Nokian saappaat, kaljamaha, ei puhu eikä pussaa, olomuoto ja karvoitus kuin sumuisten vuorten gorillalla, saa naisen kyyneliin) kannattaa Balilta tuoda?

      Saronkit, rannerenkaat ja korvakilluttimet ei kiinnosta (kun en ole tota kolmatta sukupuolta) eikä hirveemmin ole tarkoitus tautejakaan mukaan hankkia. Pikku pikku balilaiset kun myyvät niitä t-paitoja ja muita asusteita niin vaikea kuvitella että myyvät sopivia kokoja hyvinvarttuneelle suomipojalle. Vaattureita jos löytyy niin voisi harkita taikka sitten markettien telttaosastolta...

      Myöskin arvelluttaa tuo sukelluskeskusten palvelujen käyttäminen, kuvien perusteella kun tarjoavat asiakkailleen märkäpukua. Mitenköhän nakin kuoret sopii makkaralle?

      Onko muuta tuomista kuin puunaamiot? Silloin kotona viikonloppuaamuna naama näyttäisi samalta kuin päässä tuntuu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe