Eli onko palstalaisilla kokemuksia Mastery Pro nappulasta? Olisi mukava kuulla kommentteja ennen kuin TAAS kokeilen uutta. Hill`s, Royal, Brit Care, Pro Pac muiden muassa kokeiltujen listalla, 2-3kk jokaisella menty. Ongelma: Ruuan imeytyminen. Kyseessä 2,5 v saku-uros. Jotenkin pitänyt lihansa Royalin sakuruualla, mutta ei mitenkään kiitettävästi.Muitakin vinkkejä otan vastaan, tosin paljon olen kokeillut ja ell ohjeilla eletään. Ja madotukset ym ovat täysin ajan tasalla, ja koira tutkittu laajasti, ei sairauksista kyse.Ruokahalu on hyvä. Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen :--)
Mastery Pro-koiranruoka
2
1538
Vastaukset
- Dalian2009
Perunamuusia, maidon sijaan perunoiden keitinvesi liemeksi. Mukaan kunnon klöntti Oivariinia. Keitettyä kananmunaa proteiiniksi ja 1 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä liukasteeksi. Raejuusto/muu hapatettu maitotuote silloin tällöin. Tabletillinen MultiB Strongia ja Ascorbiinihappoa joka toinen pvä. Jatka tällä vähintään kaksi viikkoa ja mikäli sopii, ala lisäämään keitetttyä kalaa tai kanaa yksi ainesosa kerrallaan, kutakin kahden viikon kokeilujakso ennen uuden lisäämistä.
Myös sian ihraa voi laittaa joukkoon jonkin kokeilujakson aikana.
Haiman vajaatoiminta sakuilla ongelmana ja aiheuttaa ko oireita mutta ilmeisesti tämä poissuljettu?
Voisi olla jonkin tietyn proteiinin sopimattomuus; eliminatiodieetti selvittää, minkä. Jos kananmunan määrä mietityttää: Proteiinia koira vaatii 5 g per metabolinen elopainokg/ pvässä ja 20 kg koiran metabolinen elopaino on 9,5 kg
5 g x 9,5 kg -> laske montako g kananmunaa pvässä.
Voit myös antaa muusiviikkojen jälkeen 1-2 rkl nesteessä turvotettuja kauraleseitä
ascorbiinihapon (c-vitamiini) annostelu: 100mg/25 kg/pvä- nappulanaama
Ei huh huh mitä huuhaata... jos ongelma on ruoan imeytyminen, niin silloin annetaan vahvempaa ruokaa, eikä mitään perunamuusseja. Kyse on ensisijaisesti rasvan ja proteiinin määristä, nuori saku toivottavasti liikkuu paljon! Meillä koirat syö liikuntamääristä riippuen jopa Royal Caninin 4800-nappulaa, siinä on tarpeeksi proteiinia ja rasvaa melkein mihin tahansa menoon. Norminappuloissa on pääsääntöisesti liian vähän proteiinia ja rasvaa, ne kun on tarkoitettu näille nykypäivän sohvakoirille...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2522672Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901566Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001260- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036