barcelona vs. rodos?

kahden vaiheilla

jep, eli kertoisko joku kokenut nähnyt ja tietänyt näistä kummastakin. yleensäkin arvosanat kummallekin paikalle, hinnat kummassakin ja muutenkin kaikki tapahtumat, hotellit, lennot ym ym. itse olen menossa keväällä jonnekkin (tai jompaankumpaan), nuori olen mutta en kuitenkaan jaksa kokonaista viikkoa bilettää vaan haluan nähdä ja kokea muutakin, tietty pitää hyvät ja kivat illanviettopaikatkin olla. haluaisin myös suhteellisen tasokkaan hotellin läheltä kaikkea, ja uima-allashan on pakollinen :) lennoistakaan en tiedä mitään, minkä hintasia ja minkä kautta kannattaa ottaa? olemme suunnistamassa pienessä 4-5 hengen porukassa sinne ja nyt vain pitäisi tosiaan päättää kumpaan menee vai meneekö kumpaankaan että löytyykö jokin vieläkin hienompi paikka?

5

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa...

      Vaikuttaa vähän, että teille sopiva lomakohde olisi Lievestuore. Siellähän on se Liisakin, jonka kanssa voitte biletellä!

      • jotta

        sinun kannattaa itse lähteä patikoimaan sinne päin tuijjailemaan siitä liisuas :) kysyin ihan B:n ja R:n eroja, en sinun ihannepaikastasi :) päästä mölysi ilmoille jossain muussa teemassa :)


    • Prowomannen

      Voi olla, että kyseessä on provo, mutta vastaanpa kuitenkin.

      Barcelona ja Rhodos ovat 2 aivan eri maailmaa. B on suurkaupunki ja R on rantakohde. B:ssä on ihan kaikkea. R:ssä ei B:hen verrattuna juuri mitään.
      B:hen voi suunnitella itse lennot ja hotellit ja hostelit ihan mielensä mukaan. R on pakettimatkailijoiden paikka. B on varmasti näistä paikoista kalliimpi. B:n hotelleissa ei pääsääntöisesti ole uima-allasta. Uimaranta kyllä löytyy. R on rantakohde. B:stä löytyy ravintoloita, baareja, kahviloita, bilettämistä 24 h ja jokaiselle jotakin. R on rantakohde ja biletys sen mukaista. B on kulttuurin ja nähtävyyksien osalta ylivoimainen R:een verrattuna.

      B voittaa minun arviossani R:n 600-0, mutta makuja on erilaisia.

    • sisko-122

      Jos valitset Barcelonan, niin käyhän Hotel Jazzin nettisivuilla. Mukava ja tasokas hotelli lähellä kaikkea ja tosi hyvä kattoterassi altaineen. Rodoksella en ole käynyt, mutta Kreetalla kyllä ja vaikka tämä voi kuulostaa kliseeltä, niin Kreikassa on tosi ystävällistä ja viihtyisää, mitä taas en voi sanoa espanjalaisista.

      • .....

        Rodoksella en ole minäkään käynyt, Kreetalla kylläkin, eli sama homma kuin sulla. Barcelona taas on kaupunkikohteista ihan ykkönen mun mielestä, tuskin jää ainoaksi visiitiksi vuodentakainen viikko siellä.
        Noilla lomilla oli ainakin mulla hiukan eri tarkoitus: Kreetalla vietettiin ranta-löhölomaa, joka ei ollut pelkästään altaalla lojumista, muttei myöskään perinteiseen kulttuuriin tutustumista (ei raunioita, ei koko saaren kiertämistä).
        Barcelonassa taas nähtiin kyllä ranta, hieno sekin, muttei tullut just mieleen mennä sinne, vaan pääosassa oli nähtävyydet, tietty Gaudin arkkitehtuuri. Nyt pidän vielä enemmän The Alan Parsons Projectin levystä Gaudi, ja siellä kappaleesta La Sagrada Familia, yritin saada samanlaisia valokuvia kirkon torneista, kuin mitä levyn kannessa on. Onnistuin aika hyvin.
        Seuraavalla reissulla enemmän taidetta, museoita ja Mies van der Rohen arkkitehtuuria myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe