Hei, osaisiko joku viherpeukalo auttaa! Meillä oli/on komea mansikkakaktus. Jossain vaiheessa se alkoi kasvattaa kylkiäisenä toista kaktusta. Ensin ilahduin, mutta mieli muuttui kun se alkuperäinen kaktuksemme alkoi ihan kuin näivettyä sen lisäkkeen tultua kuvioihin! Punainen "mansikkakin" muuttui väriltään aivan aneemiseksi ja näytti kuin koko kaktus olisi kuolemassa.
Nyppäsimme sen "lisäkkeen" (vauvakaktuksen;)) pois ja nyt mietin, että noinkohan kaktus siitä toipuu? Kannattaako tuollaiset "vauvat" poistaa heti? Onko sellaisen ilmestyminen sen merkki, että mammakaktus on tullut tiensä päähän ja on kuolemassa?
T: Siivetön
Mansikkakaktus - mennyttä vai ei..?
4
2788
Vastaukset 4
Mansikkakaktus on kahden kaktuksen yhdistelmä: tavalliseen kaktukseen on vartettu punainen luonnonoikku, joka ei menesty itsekseen, koska siinä ei ole
lehtivihreää. Se runkona oleva kaktus tietenkin haluaa kasvaa ja jos sen kasvu suuntautuu uuteen versoon, niin se "mansikka" ei saa enää yhtä paljon voimaa.
Kaikki uudet alut on siis heti poistettava. Jotenkin tuntuu, että tuollainen yhdistelmä ei ole muutenkaan kovin pitkäikäinen. Itsellänikin joskus muistan "mansikan" ruskettuneen ja pudonneen pois ja sitten rungosta tuli aikaa myöten ylisuuri kaktus joka heitettiin pois.- ootu
minun kaktukseni (mansikka kaktus) runko pehmenee mitä pitäisi tehdä?
- mennyttä
Olet kastellut liikaa.
- ootu
mennyttä kirjoitti:
Olet kastellut liikaa.
Kiitos ensi kerralla kastelen vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3031250Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3111211Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50968- 88941
- 106909
- 101899
- 111752
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh14638- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3587