Minulla on pieni ongelma kun pitäisi asentaa ulkoseinään valaisimet mutta haluaisin ne hämäräkytkimen taakse ja se ei ole mahdollista ilman piikkaustöitä (tiedän että on lamppuja jossa on hämäräkytkin mukana, mutta en ole löytänyt hyvännäköistä). Mistäs löytäisin sellaisen ajastimen jonka saisin esim valokatkaisijan paikalla. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?
ulkovalot ajastin ohjauksella
4
1866
Vastaukset
- IP68
hei autetaan nyt sen verran että jos laitat häräkytkimen liian lähelle lamppuja ne valisevat kytkimen ja valot sammuvat. Joudut vetämään johtoja jos halutat toimivan systeemin.
- tietoa...
Näinhän se on. Ajattelin vaan että onko markkinoilla sellaisia ajastimia jotka voidaan asentaa valokatkaisijan paikalla ja valaistus saadaan näin päälle esim klo 19-07. Sellainen olisi hakusessa.
- vastauksessa on
ensimmäinen linkki ajastimeen jolla valot pitää joka kerta kytkeä päälle, katkaisu hoituu ajastuksen jälkeen. Toisessa linkissä on Theben kytkinkello, johon voidaan asettaa kytkentä ja katkaisuaika. Molemmat tarvitsevat toimiakseen nollajohdot jota ei varmaankaan ole siinä kytkimen asennusrasiassa. Se toki voidaan lisätä, jos kysymyksessä on putkitettu asennus. ja voihan se olla siellä myös putkettomassa asennuksessa, jos asentaja on käyttänyt 3-osaista N-tyypin johtoa. Kannattaa tutkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74846Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796- 57790
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43766Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757