Hei! Sairastin lokakuussa sappikivistä johtuvan haimatulehduksen. Kipu oli sanoinkuvaamaton! Lääkäri kehotti pidättäytymään alkoholista ja sen teinkin ensimmäiset 7kk. Kun tunsin olevani täysin toipunut haimtulehduksesta ja sappirakon leikkauksesta, päätin kokeilla juoda pari siideriä. Ne eivät aiheuttaneet minkäänlaista kipua ja olen siksi uskaltautunut juomaan myöhemmin toisenkin kerran. En ole juonut kummallakaan kertaa 4 siideriä enempää. Nyt haluaisin varmuuden vuoksi tutkituttaa tulehdusarvoni, jotta voisin turvallisin mielin jatkaa normaalia elämää. Välillä vatsassa on ollut outo tunne, ei kipua mutta pientä pistelyä. Sen vuoksi haluaisin tieää haimani tämänhetkisen tilanteen. Onko se mahdollista, alkavatko ne ottamaan niitä vain asiakkaan tahdosta vaikka ei tarvetta?
Ja jos joku muukin on sairastanut sappikivistä johtuvaa haimatulehdusta, voisitteko kertoa miten teillä on käynyt alkoholin käytön kanssa?
Haimatulehduksesta
14
3924
Vastaukset
- kannattaa jättää
alkoholi ihan kokonaan pois, ei se että arvosi olisivat nyt ok tarkoita sitä ettetkö voisi saada herkästi uudelleen haimatulehdusta.
Tulehdusarvosi??
Menet yksityiselle, voit otattaa koko "setin". - samaa mietin
ukko menos ens kuus sappirakon poistoon koska oli kesäkuussa haimatulehdus joka johtui sappikivistä...Käy niin sääliks sitä jos ei ikinä enää voi juoda mitään..ei mikään juoppo mies vaan ihan normaali,tykkää saunakaljasta,hyvää viiniä ruuan/hyvien juustojen kanssa, kahvi konjakki silloin tällöin...rapujuhla-aikakin pian koittaa :(
- rikimus
En kyllä tiedäö tämänhetkisiä tulehdusarvojani.
Mutta nyt kun tietää ettei ainakaan niin herkästi tule uutta tulehdusta, uskaltaa harvoissa tärkeissä tilaisuuksissa maistaa kuitenkin edes sen yhden lasin vaikka kuoharia tai jotain. Ettei ihan tipaton tarvitse olla koko loppuelämää. Mutta kyllä ajattelin kuitenkin mahdollisimman pitkään pidättäytyä alkoholista, hauskaa osaan pitää selvinpäinkin :) - tässä uutta
rikimus kirjoitti:
En kyllä tiedäö tämänhetkisiä tulehdusarvojani.
Mutta nyt kun tietää ettei ainakaan niin herkästi tule uutta tulehdusta, uskaltaa harvoissa tärkeissä tilaisuuksissa maistaa kuitenkin edes sen yhden lasin vaikka kuoharia tai jotain. Ettei ihan tipaton tarvitse olla koko loppuelämää. Mutta kyllä ajattelin kuitenkin mahdollisimman pitkään pidättäytyä alkoholista, hauskaa osaan pitää selvinpäinkin :)tietoa...ukkoni siis menos sappileikkaukseen ens kuussa,sillä oli haimatulehdus joka johtui sappikivistä kesäkuussa.
Pääsin eilen juttelemaan sairaalamme sisätautien ylilääkärin kanssa, jos joku niin hän tietää mistä puhuu. Kysyin onko todella niin että ukkoni ei saa enää koskaan juoda alkoholia.
Lääkäri siihen että jos haimatulehdus johtuu alkoholista niin silloin kannattaa ehdottomasti ryhtyä absolutistiksi, mutta jos varmasti sappikivistä johtuu niin sappileikkauksen jälkeen voi ottaa alkoholia, ja lääkäri sanoi mulle että ukkoni haima tulehtuu uudestaan yhtä vaarmasti kuin minunkin (eli mulla ei koskaan ollut haimatulehdusta) ! - noin?!?
tässä uutta kirjoitti:
tietoa...ukkoni siis menos sappileikkaukseen ens kuussa,sillä oli haimatulehdus joka johtui sappikivistä kesäkuussa.
Pääsin eilen juttelemaan sairaalamme sisätautien ylilääkärin kanssa, jos joku niin hän tietää mistä puhuu. Kysyin onko todella niin että ukkoni ei saa enää koskaan juoda alkoholia.
Lääkäri siihen että jos haimatulehdus johtuu alkoholista niin silloin kannattaa ehdottomasti ryhtyä absolutistiksi, mutta jos varmasti sappikivistä johtuu niin sappileikkauksen jälkeen voi ottaa alkoholia, ja lääkäri sanoi mulle että ukkoni haima tulehtuu uudestaan yhtä vaarmasti kuin minunkin (eli mulla ei koskaan ollut haimatulehdusta) !Vaikka jos lääkäri niin sanoi niin kai se on uskottava...
- Ei ennen eikä nyt alkoholia
noin?!? kirjoitti:
Vaikka jos lääkäri niin sanoi niin kai se on uskottava...
Sairastin lähes kaksi vuotta sitten sappikivistä johtuvan haimatulehduksen ja minulle lääkäri sanoi, että voisin ottaa alkoholia eikä tapahdu mitään tai voi käydä niin että jo yksi pullo olutta tulehduttaa haiman. Hän sanoi haimaan jäävän ns. muistijäljen tästä tulehduksesta.
- tässä uuta
Ei ennen eikä nyt alkoholia kirjoitti:
Sairastin lähes kaksi vuotta sitten sappikivistä johtuvan haimatulehduksen ja minulle lääkäri sanoi, että voisin ottaa alkoholia eikä tapahdu mitään tai voi käydä niin että jo yksi pullo olutta tulehduttaa haiman. Hän sanoi haimaan jäävän ns. muistijäljen tästä tulehduksesta.
niin mutta tämä ylilääkäri sanoi mulle taas että koska sappikivistä kerran johtu haimatulehdus niin todennäköisesti ukkoni haimatulehtuu uudestaan YHTÄ VARAMASTI kuin minunkin. Eli mulla ei ikinä ole haimatulehdusta ollut...et ketä täs ny uskoo, sisätautien ylilääkäriä vai jotakuta muuta?!?
- Näin on
tässä uuta kirjoitti:
niin mutta tämä ylilääkäri sanoi mulle taas että koska sappikivistä kerran johtu haimatulehdus niin todennäköisesti ukkoni haimatulehtuu uudestaan YHTÄ VARAMASTI kuin minunkin. Eli mulla ei ikinä ole haimatulehdusta ollut...et ketä täs ny uskoo, sisätautien ylilääkäriä vai jotakuta muuta?!?
Voi teitä...Siis sehän vaan on niin että ihan sama mistä haimatulehdus johtuu nuun alkoholista on luovuttava KOKONAAN!!! Koittakaa nyt hyvät ihmiset/juopot ymmärtää se!
- FAKTAA, eikä fiktiot
Näin on kirjoitti:
Voi teitä...Siis sehän vaan on niin että ihan sama mistä haimatulehdus johtuu nuun alkoholista on luovuttava KOKONAAN!!! Koittakaa nyt hyvät ihmiset/juopot ymmärtää se!
Olen nyt jutellut 4 eri kirurgin kanssa jotka juuri näitä sappikivistä johtuvia haimatulehduksia on hoitanut ja leikannut, ja he KAIKKI ovat sanoneet että jos haimatulehdus johtuu alkoholista ei saa enää kaljan kaljaakaan juoda, mutta jos sappikivistä johtuu niin sappirakon poiston jälkeen elämä jatkuu niinkuin ennenkin, eli KYLLÄ, alkoholia SAA juoda sappipankreatiitin jälkeen, kunhan sappirakko ensin poistettu!!!
- dingdongsong
FAKTAA, eikä fiktiot kirjoitti:
Olen nyt jutellut 4 eri kirurgin kanssa jotka juuri näitä sappikivistä johtuvia haimatulehduksia on hoitanut ja leikannut, ja he KAIKKI ovat sanoneet että jos haimatulehdus johtuu alkoholista ei saa enää kaljan kaljaakaan juoda, mutta jos sappikivistä johtuu niin sappirakon poiston jälkeen elämä jatkuu niinkuin ennenkin, eli KYLLÄ, alkoholia SAA juoda sappipankreatiitin jälkeen, kunhan sappirakko ensin poistettu!!!
päläpäläpäläpäää
- up UP
dingdongsong kirjoitti:
päläpäläpäläpäää
Lisää mielipiteitä kiitos!
- utelias---
up UP kirjoitti:
Lisää mielipiteitä kiitos!
nyt on jo kulunut aika pitkän tovin...mitä rikimukselle kuuluu???
- ykskakskolme
utelias--- kirjoitti:
nyt on jo kulunut aika pitkän tovin...mitä rikimukselle kuuluu???
rikimus on tainnu juoda siiderin ja saanu haimatulehduksen uudestaan...
- yksikaksikolme
ykskakskolme kirjoitti:
rikimus on tainnu juoda siiderin ja saanu haimatulehduksen uudestaan...
RIKIMUS,MISSÄ SINÄ OLET?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain3159681Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112892Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2762219Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1212052SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,911598- 1441497
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1341477Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U321234Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin491211Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931036