Baretin väri?

wertys

Onko sisseillä ollut joskus musta baretti (esim Vekaranjärvellä)? Pitäisi olla, koska on kovempi paikka kuin panssarivaunuhommat.

Vaikka eihän baretilla ole enää mitään merkitystä, kun kaikilla on vihreä baretti. Joku ulkomaalainen luulee nähdessään B-luokan miehen lomalla, että siinä menee suomalainen rannikkojääkäri.

Rajasisseillä on ruskea baretti, laskuvarjojääkäreillä on punainen, rannikkojääkäreillä pitäisi olla omansa ja sisseillä omansa

Onko muuten rannikkojääkärikoulutusta enää vain Vaasassa ja onko koulutus ruotsinkielistä?

18

11042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urhojemme

Rajasissin baretti on ruskea siksi, ettei tosi sissi jätä viholliselle metsässä mitään merkkejä olemassaolostaan paskallakaan käydessään.

• faffafafafaaaaa

Onko musta väri kovempi ku vihree?

• se sissi

baretilla tekee eihän niitä jaeta kaikille töpinässäkään.

• wertys

että sissin koulutus on rankin laskuvarjojääkärin jälkeen.

Mutta kukaan ei siis tiedä onko sisseillä joskus ollut musta baretti? Minulla kun on mielikuva, että olen nähnyt mustan baretin havunoksamerkillä 1980-luvulla, mutta ehkä olen väärässä.

• havunoksa
        wertys kirjoitti:

Mutta kukaan ei siis tiedä onko sisseillä joskus ollut musta baretti? Minulla kun on mielikuva, että olen nähnyt mustan baretin havunoksamerkillä 1980-luvulla, mutta ehkä olen väärässä.

on suojeluskunnan merkki ja sitä puljua ei ole ollut yli kuuteenkymmeneen vuoteen.

• res.luti
        wertys kirjoitti:

Oliskohan ollut PsPr:n tiedustelija? Ja onhan laskuvarjojägsterien päälle erikoisrajajägsterit ja tst-sukeltajat. Enkä noista sisseistä/tiedustelijoista niin välitä. Pirullinen kantamus selässä korpikuusen alle makaamaan ja liikennettä laskemaan viikoksi. Jotain ylläkköjä, iskuja ja tuhoamistehtäviä minkä aikan ja paikan voi valita käytännössä itse. Ei se perus 05' tst-jääkäri puoli ole ihan täysin pullan syöntikilpailua kun alkaa ruuti haisemaan. Vuorokaudet soittoonsa erityyppisiä hyökkäyksiä, koukkaamisia, viivyttämistä, puolustustaistelua ja mansikkana päälle kaupunkisota. Tyylin "jonossa mennään, rivissä ollaan ja pinossa tullaan". Tosin ei meilläkään otettu koulutuksesta irti kuin se 10% mitä olis voinut tehdä, kun on niitä kaiken saatanan maailman säännöksiä ja oikeusturva-toimiston paperin käsittelijöitä. Loppu kouluttajalta into ja mahdollisuudet koska "menee liikaa simputuksen puolelle, jos rauhoittaisit"- linjalle.

• Sivari homo
        wertys kirjoitti:

Taitaa olla taistelusukeltajan koulutus kaikista rankin

• Taistelija metsästä

Sissi tarvitsee boonie hatun. Kuka v*ttu jotain naismaita barettia haluaa käyttää?

• minäaa

Rannikkojääkärit kuuluvat vaasan rannikkojääkäribataljoonaan mutta ne koulutetaan uudenmaan prikaatilla tammisaaressa.. ja ruotsiksi.

• perettibare

Baretti on aika epäkäytännöllinen päähine, puristaa ja hikoilee. Kyllä kenttälakki on parempi myös ulkonäöltään. Ja merivoimien baretti on musta väriltään myös rannikkojoukoilla.

• Herra alil

Väärin. Merivoimien rannikkojoukoilla on tumman sininen baretti lukuun ottamatta rannikkojääkäreilla koska heilla on tumman vihree. Panssarijoukoilla on sitten taas toi musta. Koitappa googlata.

• pastat muretit

Merivoimien baretti on musta! Kotkassa Kirkonmaalla on mustat baretit!

• Herra alil

• 1/04

Uudenmaan prikaatissa kaikilla on mahdollisuus saada vihreä baretti, a.k.a. rannikkojääkäribaretti. Kunhan vain saat kaikki vaadittavat testit läpi. Ja kyllä se on ainoa paikka missä tätä hienointa barettia saa.

• 10+201

Boonie päähän ja menoksi, tuollaiset leipurin hatut kuuluvat keittiöön.

• naurettavaa sakkia

Teille sopisi parhaiten jänösen irtokorvat ja pumpulinen pikku töpöhäntä.

• wfecvemht

Vittu tää äijä ei tiedä mistää mitää.

"kaikilla" on nykyää vihree baretti, mutta kukaan asiasta ymmärtävä ei sekoita tavan vihreää barettia rannikkojääkärien barettiin, joka on tummemman vihreä ja jonka kokardi on kultainen merikotkan pää.

"sisseillä pitäisi olla musta baretti koska on kovempi paikka kuin panssarivaunuhommat" voi vittu, musta on kansainvälisesti yleinen panssarijoukkojen väri joten musta baretti ei sissille kuulu.

Rajasisseillä ei ole ruskeaa barettia, lukuunottamatta immolan erikoisrajajääkäreitä joilla se on. Kuitenkin suurimmalla osalla rajan varusmiehistä on aivan tavallinen vihreä baretti jonka kokardi kuitenkin on leijonan sijasta rajakarhu!

Terv. rajan sissi

• Anonyymi

itse olen 1976 rannikkojääkäri se oli kova koulu olen ylpee vihreestä paretistä nää neidit voi olla erimieltä menköö potalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7007
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      95
      832
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      743
    Aihe