Baretin väri?

wertys

Onko sisseillä ollut joskus musta baretti (esim Vekaranjärvellä)? Pitäisi olla, koska on kovempi paikka kuin panssarivaunuhommat.

Vaikka eihän baretilla ole enää mitään merkitystä, kun kaikilla on vihreä baretti. Joku ulkomaalainen luulee nähdessään B-luokan miehen lomalla, että siinä menee suomalainen rannikkojääkäri.

Rajasisseillä on ruskea baretti, laskuvarjojääkäreillä on punainen, rannikkojääkäreillä pitäisi olla omansa ja sisseillä omansa

Onko muuten rannikkojääkärikoulutusta enää vain Vaasassa ja onko koulutus ruotsinkielistä?

18

10108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urhojemme

      Rajasissin baretti on ruskea siksi, ettei tosi sissi jätä viholliselle metsässä mitään merkkejä olemassaolostaan paskallakaan käydessään.

    • faffafafafaaaaa

      Onko musta väri kovempi ku vihree?

    • se sissi

      baretilla tekee eihän niitä jaeta kaikille töpinässäkään.

      • wertys

        että sissin koulutus on rankin laskuvarjojääkärin jälkeen.

        Mutta kukaan ei siis tiedä onko sisseillä joskus ollut musta baretti? Minulla kun on mielikuva, että olen nähnyt mustan baretin havunoksamerkillä 1980-luvulla, mutta ehkä olen väärässä.


      • havunoksa
        wertys kirjoitti:

        että sissin koulutus on rankin laskuvarjojääkärin jälkeen.

        Mutta kukaan ei siis tiedä onko sisseillä joskus ollut musta baretti? Minulla kun on mielikuva, että olen nähnyt mustan baretin havunoksamerkillä 1980-luvulla, mutta ehkä olen väärässä.

        on suojeluskunnan merkki ja sitä puljua ei ole ollut yli kuuteenkymmeneen vuoteen.


      • res.luti
        wertys kirjoitti:

        että sissin koulutus on rankin laskuvarjojääkärin jälkeen.

        Mutta kukaan ei siis tiedä onko sisseillä joskus ollut musta baretti? Minulla kun on mielikuva, että olen nähnyt mustan baretin havunoksamerkillä 1980-luvulla, mutta ehkä olen väärässä.

        Oliskohan ollut PsPr:n tiedustelija? Ja onhan laskuvarjojägsterien päälle erikoisrajajägsterit ja tst-sukeltajat. Enkä noista sisseistä/tiedustelijoista niin välitä. Pirullinen kantamus selässä korpikuusen alle makaamaan ja liikennettä laskemaan viikoksi. Jotain ylläkköjä, iskuja ja tuhoamistehtäviä minkä aikan ja paikan voi valita käytännössä itse. Ei se perus 05' tst-jääkäri puoli ole ihan täysin pullan syöntikilpailua kun alkaa ruuti haisemaan. Vuorokaudet soittoonsa erityyppisiä hyökkäyksiä, koukkaamisia, viivyttämistä, puolustustaistelua ja mansikkana päälle kaupunkisota. Tyylin "jonossa mennään, rivissä ollaan ja pinossa tullaan". Tosin ei meilläkään otettu koulutuksesta irti kuin se 10% mitä olis voinut tehdä, kun on niitä kaiken saatanan maailman säännöksiä ja oikeusturva-toimiston paperin käsittelijöitä. Loppu kouluttajalta into ja mahdollisuudet koska "menee liikaa simputuksen puolelle, jos rauhoittaisit"- linjalle.


      • Sivari homo
        wertys kirjoitti:

        että sissin koulutus on rankin laskuvarjojääkärin jälkeen.

        Mutta kukaan ei siis tiedä onko sisseillä joskus ollut musta baretti? Minulla kun on mielikuva, että olen nähnyt mustan baretin havunoksamerkillä 1980-luvulla, mutta ehkä olen väärässä.

        Taitaa olla taistelusukeltajan koulutus kaikista rankin


    • Taistelija metsästä

      Sissi tarvitsee boonie hatun. Kuka v*ttu jotain naismaita barettia haluaa käyttää?

    • minäaa

      Rannikkojääkärit kuuluvat vaasan rannikkojääkäribataljoonaan mutta ne koulutetaan uudenmaan prikaatilla tammisaaressa.. ja ruotsiksi.

    • perettibare

      Baretti on aika epäkäytännöllinen päähine, puristaa ja hikoilee. Kyllä kenttälakki on parempi myös ulkonäöltään. Ja merivoimien baretti on musta väriltään myös rannikkojoukoilla.

      • Herra alil

        Väärin. Merivoimien rannikkojoukoilla on tumman sininen baretti lukuun ottamatta rannikkojääkäreilla koska heilla on tumman vihree. Panssarijoukoilla on sitten taas toi musta. Koitappa googlata.


    • pastat muretit

      Merivoimien baretti on musta! Kotkassa Kirkonmaalla on mustat baretit!

    • 1/04

      Uudenmaan prikaatissa kaikilla on mahdollisuus saada vihreä baretti, a.k.a. rannikkojääkäribaretti. Kunhan vain saat kaikki vaadittavat testit läpi. Ja kyllä se on ainoa paikka missä tätä hienointa barettia saa.

    • 10+201

      Boonie päähän ja menoksi, tuollaiset leipurin hatut kuuluvat keittiöön.

    • naurettavaa sakkia

      Teille sopisi parhaiten jänösen irtokorvat ja pumpulinen pikku töpöhäntä.

    • wfecvemht

      Vittu tää äijä ei tiedä mistää mitää.

      "kaikilla" on nykyää vihree baretti, mutta kukaan asiasta ymmärtävä ei sekoita tavan vihreää barettia rannikkojääkärien barettiin, joka on tummemman vihreä ja jonka kokardi on kultainen merikotkan pää.

      "sisseillä pitäisi olla musta baretti koska on kovempi paikka kuin panssarivaunuhommat" voi vittu, musta on kansainvälisesti yleinen panssarijoukkojen väri joten musta baretti ei sissille kuulu.

      Rajasisseillä ei ole ruskeaa barettia, lukuunottamatta immolan erikoisrajajääkäreitä joilla se on. Kuitenkin suurimmalla osalla rajan varusmiehistä on aivan tavallinen vihreä baretti jonka kokardi kuitenkin on leijonan sijasta rajakarhu!

      Terv. rajan sissi

    • Anonyymi

      itse olen 1976 rannikkojääkäri se oli kova koulu olen ylpee vihreestä paretistä nää neidit voi olla erimieltä menköö potalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe