Cadillac Fleetwood tietoa

jepuliis

Tarkoitus olisi ostaa Fleetwood tässä tulevaisuudessa.Voisiko joku valaista että millä koneilla/iskunvaimennus vuosimallit 92-95 Fleetwoodit ovat.Kiitos asiallisista vastauksista.

14

2961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caddd

      Nämä Fleetwoodit on mulle vähän vieraampia autoja, mutta tietääkseni 94-96 mallit on varustettu 5,7 l itran LT1 koneella ja ehkä juurikin niitä kannattaisi metsästää. Aikaisempi 5,7 on tyypiltään LO5 ja se on ihan eri kone , tehoja on 185 hp kun taas LT1:sessä on 260 hp, mutta kummatkaan ei ole Caddyn omia , vaan GM:n yleiskoneita, tosin LO5 on ns Chevyn pikkulohko...vanha ja tuttu .

      92 voi sitten löytyä Caddyn oma 4,9 litrainen, (ei siis Northstar) siintä en osaa sanoa juurikaan mitään.

      Iskunvaimennus taitaa olla kaikissa Fleetwoodeissa ihan perinteinen, eikä siis kuten Sevillessä käytetty aktiivinen järjestelmä ... sen puoleen ei siis tarvi pelätä kaalliita remontteja .

      Suosittelen sitä LT1 pannulla olevan Fleetwoodin etsimistä.

      • =Klassikko

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.


      • Se on hyvä
        =Klassikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.

        Saa paremman kilohinnan rompparista.


      • Cadillac=Only One
        Se on hyvä kirjoitti:

        Saa paremman kilohinnan rompparista.

        ..ja toiset tykkää Autoista ;)


      • jepuliis
        =Klassikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.

        Miten eroaa LT kone tavallisesta.Kiitos asiantuntevasta vastauksesta,jäi vaan toi kone kaivelemaan.


      • caddd
        jepuliis kirjoitti:

        Miten eroaa LT kone tavallisesta.Kiitos asiantuntevasta vastauksesta,jäi vaan toi kone kaivelemaan.

        Seuraa minne tulpanjohdot menevät, tavallisessa koneessa virranjakaja on ylhäällä takana ja LT koneessa taas edessä alhaalla ... katso linkin koneet
        http://www.novak-adapt.com/knowledge/chevy_small_block_v8.htm


      • caddd
        caddd kirjoitti:

        Seuraa minne tulpanjohdot menevät, tavallisessa koneessa virranjakaja on ylhäällä takana ja LT koneessa taas edessä alhaalla ... katso linkin koneet
        http://www.novak-adapt.com/knowledge/chevy_small_block_v8.htm

        että koneet eroittaa noi parhaiten .. mutta se miten koneet eroaa toisistaan ? alumiinikannet, vedenkierto toistenpäin , jne jne ... muut saa jatkaa :)


      • pörje
        caddd kirjoitti:

        että koneet eroittaa noi parhaiten .. mutta se miten koneet eroaa toisistaan ? alumiinikannet, vedenkierto toistenpäin , jne jne ... muut saa jatkaa :)

        käkkylän LT1 moottorissa on 260hv ja 1993 vuosimallissa on 5.7l L05 mikä tuottaa 185hv eli ihan aikamoinen ero on LT1 moottoriin ja veikkaisin että LT1 kuluttaa vähemmän! kun ei tarvi ajaa kasu pohjassa ;)
        en oo ikinä ajannut gm tuotetta missä olis toi L05. mutta...

        l05
        http://www.jeyping.com/cars/cadillac/064.jpg

        lt1
        http://paloneva.freeshell.org/fleetw/fleetwood07.jpg

        tosta voi lukee mitä asiasta keskustellaan cadillac foorumissa
        http://www.cadillacforums.com/forums/5-0-5-7/82484-difference-bethween-l05-lt1.html

        PS. mulla on camarossa LT1(tuottaa 275-285hv) mikä on aivan loistava moottori! voimaa on aika tarpeeksi ja yhdistetty kulutus pysyy noin 12-14 litrassa, (50% taajama 50%kaupunki) mikä mielestäni ei oo yhtään hassumpi, (jos ottaa huomioon että mun entinen 170hv volvo vei sen 12 litraa...)
        tosin maantiellä pääsee jopa 8-9litraan satasella ;)
        mutta kuka nyt ostaa näitä autoja kulutuksen takia :D


      • juupajuu...
        =Klassikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.

        84-vuotinen on kyllä ainakin takavetoinen....


    • Fleetman

      Cadillac Fleetwood D`Elegance 1992, ollut meidän perheessä 10 vuotta ja jatkuu pito edelleen.
      Auto on hieno ja jopa "taloudellinen" kaikella tapaa, kyyti hyvää. Caddy ollut 9 vuotta ympärivuotisessa käytössä, mainio talviauto ETUVETONSA ansiosta, emme halua vielä luopua autosta ja pidämme sen "A1"-kuntoisena niimpä siirryttin kesä käyttöön ja ostettiin talvi/mökki-auto lisäksi!

    • CADDY no 1

      Minä olen katellut muutamia 4.9l koneisia 90- luvun alun cadyjä, mutta oikein mieleistä ei ole löytynyt. Sanovat että toi 4.9 olisi taloudellinen ja kestäväkin, mutta tiedä sitten noita juttuja. Hinta on noissa mielestäni aivan liian korkeella, ainakin kilometreihin nähden ja jos kilsoja on vähän niin on sitten ilmennyt koeajolla jotain muuta vikaa. Tuntuu hurjalta, kun kuluneista ja mielettömästi ajetuista pyydetään aivan uskomattoman kallista hintaa, miksi maksaa loppuunajetusta autosta lähes kymppitonnia kun oikee hinta sellaisesta olisi tonni tai korkeintaan pari.

    • VÄLIINPUTOAJA

      Fleedwood 90- luvun alun malleista, vähän ajetuista ( alle 100tkm ) hinta olisi n. 5000- 7000 euroa ns. kohtuu hinta. Mutta jos kilsoja alkaa olla puolimiljoonaa ja pirssi jo yleensäkin väkisinkin kuluneen oloinen ja tekniikaltaan suurinpiirtein jo tuolloin suuria remontteja vailla, niin hinta olisi tosiaankin mielestäni korkeintaan tonni. Kyse ei ole mistään suositusta caddy mallista, harrastajatkin kiertävät kys. mallin yleensä kaukaa. ON KOKEMUSTA.

    • kdioojd

      Vanha ketju, mutta tuohan minulle 5000e 90-luvun fleetwood, mikä huippukunnossa..Tai oikeastaan, otan kolme samalla.

    • Porukka sekottaa aina De Villen ja Fleetwoodin. Fleetwood ollut aina takavetoinen. 80-luvulla vanhan liiton käkkylämäinen, sitten 91/92 tuli tuo Capricesta kehitelty isoin Fleetwood. Ovet, sisusta samat, keulaa ja perää jatkettu. Seville, De Ville (Jonka 80-luvun lopun/90-luvun alun versiota myydään netissä usein virheellisesti Fleetwoodina) , sekä isoimpana Fleetwood. Kaikki täysin eri malleja. En tiedä onko suomessa rekisteröity papereihin De Villejä Fleetwoodeiksi, kun niin usein näen ko. virhettä Nettiautossa. Tälle yhdelle vastanneelle etuvetoisen '92:sen omistajalle, sinun autosi ei ole Fleetwood, vaan De Ville. Toinen vaihtoehto on, että välivuosina vanhan ja uuden Fleetwood-korimallin välillä, De Villen parasta varustelutasoa on myyty Fleetwoodina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe