Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

joutsen ei häiritte

jepulis

muita sorsalintuja. Tutkimustulosten mukaan kuuden sorsalintulajin (sini-, jouhi-,lapasorsa, tavi, haapana ja heinätavi) kannantiheys ei ollu riippuvainen laulujoutsenen esiintymisestä. Muttonaikaisessakana tutkimuksessa ei laulujoutsenen ja sorsien todettu kilpailevan samasta ravinnosta..*Linnut-lehti 1/2004*
Tätäpä mieltä olen itekkin ollut aina.

19

2119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillälailla

      Kyllä joutsenen reviiri on aika laaja ja sille ei sit mahdu muita lintuja.Ei ainakaan meidän järvellä,meinaan joutsenia ilmestynyt ja sorsat vähentynyt huomattavasti.

      • maajussi

        Taitaa vaan olla minkki asialla.
        Kyllä minun kokemukseni mukaan Joutsen sallii sorsien pesinnän aivan parin kymmenen metrin päässä pesästään.
        Nokikana käy jopa isottelemassa joutsenelle.

        Reviirikiistat koskee yleensä vain samaa tai samankaltaisia lajeja.

        Ruuan sorsa ja joutsen ottaa eri syvyydestä.


      • juho

        varmaan minkit ja supikoirat on enemmän syypäitä kuin joutten


      • JAAHA
        juho kirjoitti:

        varmaan minkit ja supikoirat on enemmän syypäitä kuin joutten

        Esimerkiksi merenlahdissa jossa pesii joutesen siellä ei pesi muita kun nokikana. Aloitettaisiinkin jo joutsenmetsästys niin saisi lihaa kunnolla pakkaseen talven varalle.


      • reppuretkeilijä
        JAAHA kirjoitti:

        Esimerkiksi merenlahdissa jossa pesii joutesen siellä ei pesi muita kun nokikana. Aloitettaisiinkin jo joutsenmetsästys niin saisi lihaa kunnolla pakkaseen talven varalle.

        mun kokemukseni mukaan merenlahdilla voi pesiä ihan yhtä lailla vesilintuja oli joutsenia eli ei.. kyllä ne syyt ovat ihan muualla


      • niinkö
        reppuretkeilijä kirjoitti:

        mun kokemukseni mukaan merenlahdilla voi pesiä ihan yhtä lailla vesilintuja oli joutsenia eli ei.. kyllä ne syyt ovat ihan muualla

        kyllä joutsen on pilannut monta hanhien pesintä suota ,vallottamalla ne .


      • reppuretkeilijä
        niinkö kirjoitti:

        kyllä joutsen on pilannut monta hanhien pesintä suota ,vallottamalla ne .

        tutkimus tue tuollaista väitettä?


      • Siäski
        reppuretkeilijä kirjoitti:

        tutkimus tue tuollaista väitettä?

        Kyllä,

        Mikä tutkimus todistaa ettei se häiritse Hanhen pesintää. Kyllä ainakin pohjoisen soilla joissa on aiemmin pesinyt hanhia ovat joutsenet vallanneet alaa, ja hanhet ovat kadonneet.


      • syömään
        Siäski kirjoitti:

        Kyllä,

        Mikä tutkimus todistaa ettei se häiritse Hanhen pesintää. Kyllä ainakin pohjoisen soilla joissa on aiemmin pesinyt hanhia ovat joutsenet vallanneet alaa, ja hanhet ovat kadonneet.

        Yksi suurin syy siihen että joutsenet on ongelma on se että niitä ei todellakaan metsästetä. Määrä kasvaa liika suureksi ja muut mettän elävät kärsivät. Ennen ei paljon ongelmia ollut kun ei ollut joutsenia näin paljon.
        Alkaisivat nekin karttaa ihmisiä ja painuisivat ruottin puolelle...


      • joukhainen
        syömään kirjoitti:

        Yksi suurin syy siihen että joutsenet on ongelma on se että niitä ei todellakaan metsästetä. Määrä kasvaa liika suureksi ja muut mettän elävät kärsivät. Ennen ei paljon ongelmia ollut kun ei ollut joutsenia näin paljon.
        Alkaisivat nekin karttaa ihmisiä ja painuisivat ruottin puolelle...

        osoita että ne häiritsisivät hanhien pesintää


      • Erä
        joukhainen kirjoitti:

        osoita että ne häiritsisivät hanhien pesintää

        Siis tutkimus ei osoita...
        Oletko niitä jotka ei ymmärrä kuin pelkän tutkimusen perään, kuka sitten tutkimukset olisikin laatinut??!
        Olen pyytänyt metsähanhia ja muuta riistaa yli 30v. Hanhia olen saanut ja seurannut niitä pesintä aikana.
        Tiedän muutaman erittäin hyvän paikan missä hanhet ovat pesineet. Miten sitten on mahdollista että joutsenten tulon jälkeen hanhet eivät ole pesineet ko. paikalla.
        En tiedä miten joutsenille on käynyt kun niitä ei pariin vuoteen ole enää ollut pesimässä. Olen mielenkiinnolla seurannut tulisiko hanhi joskus pesimään ko. alueelle. Ei ainakaan viime kesänä ollut.
        Kyllä joutsen ajaa hanhen pois aleelta ne eivät sovi samalle alueelle pesimään. Tämän ovat sanoneet myös vanhemmat metsästäjät.
        Saa nähdä kuka valtaa ko. alueen keväällä?


      • Pystis
        Erä kirjoitti:

        Siis tutkimus ei osoita...
        Oletko niitä jotka ei ymmärrä kuin pelkän tutkimusen perään, kuka sitten tutkimukset olisikin laatinut??!
        Olen pyytänyt metsähanhia ja muuta riistaa yli 30v. Hanhia olen saanut ja seurannut niitä pesintä aikana.
        Tiedän muutaman erittäin hyvän paikan missä hanhet ovat pesineet. Miten sitten on mahdollista että joutsenten tulon jälkeen hanhet eivät ole pesineet ko. paikalla.
        En tiedä miten joutsenille on käynyt kun niitä ei pariin vuoteen ole enää ollut pesimässä. Olen mielenkiinnolla seurannut tulisiko hanhi joskus pesimään ko. alueelle. Ei ainakaan viime kesänä ollut.
        Kyllä joutsen ajaa hanhen pois aleelta ne eivät sovi samalle alueelle pesimään. Tämän ovat sanoneet myös vanhemmat metsästäjät.
        Saa nähdä kuka valtaa ko. alueen keväällä?

        asiahan on juuri näin kun edellinen kirjoittaja sen ilmaisi. hanhilammelle kun tulee joutsen pesimään, saa sieltä turhaan etsiä hanhia. joutsen ei siedä hanhea reviirillään ainakaan keväällä. huom. reviirillä tarkoitan tässä sitä aluetta jolla joutsen pesii. en siis mitää peltoa jolla hanhet ja joutsenet sulassa sovussa muuttomatkallaan ruokailevat. ja mitä nuihin tutkimuksiin tai niiden puuttumiseen tulee, niin jos niihin kokoajan sokeasti tuijottaa niin ei kohta usko enää edes omia silmiään. tutkimusten mukaanhan kaikki mikä on hauskaa, aiheuttaa syöpää hiirissä. jne.


    • pystis

      ehkä ne ei kilpaile samasta ravinnosta, mutta reviiristä kyllä. sanooko tutkimuksesi siitä mitään. ei muutaku vapaa joutsenen metästysoikeus vuodeksi pariksi niin eiköhän vähene...pääsee hanhetkin taas pesimään

      • not my bird

        tällä viikolla joutsenet tuli vuosaareen.useampi pariskunta.lähtevät sitten muualle suomeen.ajelen itse e -nelosta syksysin hirvimetille .ei matkalla taho olla lutakkoo , miss ei joutsenia olisi , vaan eipä näy sorsia.taitaapi olla jo kuusamossa saakka joutsenen pesintäalue.riittäis se yks joutsen turuss ja muut pataan.


    • ukkomies

      kahtena kesänä joutsen tappanut sinikon poikaset
      mökin rannasta, turha tulla selittään tollasta!
      joutsen riistalinnuksi niin sorsakannatkin kasvaa
      vihtavuoren kuivamuonaa moisille tuholaisille perk....

      • sinikko

        miten sellaisia voi tappaa, kun sellaisia ei edes ole...


    • kingpin

      oon ite nähny miten joutsenet ajaa sorsia pois

      • ajaa

        ainakin metsähanhen. Joutsen ei samalle suolle pesimä aikana sovi tähän on joutsen syylinen,
        että silleen.


    • jani9

      entäs kanadanhanhi sitten olen muutes kerran ruokkinut joutsenia ihan kädestä kyrkösjärvellä ja minkälainen eläin on sinikko mitenkäs sen voi tappaa kun sellaista ei edes ole olemassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe