Suzuki Bandit vai Honda Deauville?

the capt

Kertokaas mielipiteenne kumpi on parempi ekaksi pyöräksi.
Devillessä viehättää kardaaniveto, kestävä ja luotettava tekniikka ja sivulaukut aina mukana. Ja tehoja varmasti yksin liikkumiseen tarpeeksi??
Rosvossa viehättää ylivoimainen hinta/laatusuhde. Huippu vääntö jo 3700 r/min ( voihan tehokkaallakin pyörällä ajaa nätisti ). Rosvo tuskin heti jäis pieneksi. Toisaalta Rosvossa on ketjut eikä kiinteitä sivulaukkuja. Mutta kumminkin täysverinen matkapyörä eikö???

Paljonko nyky ketjut kestää huolellisella pidolla?

Pyörä siis tulisi etupäässä työmatkakulkimeksi kesäloma ajelut päälle.

Olisi mukavaa jos viitsisitte kommentoida.

11

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.,

      Ota honda,vaikka tehopuoli banditissa houkuttelee niin ei kummiskaan niin tehokas jottei sepelimyllyyn ja ketjujen rasvailuun kyllästyisi melko pian, F-mallikin
      mielestäni mukavampi,itse ottaisin kumminkin hondan nyt kun niitä saa sopivasti,
      2 F-mallia ja 1 bandiitin omistaneena ja hukanneena ottasin nyt hondan, molemmat toki kestävyydeltään samaa luokkaa.
      Kyllä ketjut kestää hyvällä hoidolla ainaskin 20tkm jopa tuplaten jotkut ajelleet.
      Laukkusarjat yllättävän kalliita kaupassa mutta jos rauta vääntyy omissa käsissä niin käytettyjä telineitä laukkuineen löytää pikkurahalla.

      • ketään

        sepeli mylly...no kerto heti alkuun sen mitä epäilinkin-et tiedä pyöristä hevonpaskaa joten mielipiteesi ei palvele


      • Tehnyt..
        ketään kirjoitti:

        sepeli mylly...no kerto heti alkuun sen mitä epäilinkin-et tiedä pyöristä hevonpaskaa joten mielipiteesi ei palvele

        Harkitsin vakavasti keväällä deauvillen ostoa. Niin täydellisesti kaikki kohdallaan. Mutta juuri nuo kiinteät sivulaukut... -kantavuus viisi kiloa kappale. Eikä isompia siihen saa millään. Aivan paperia, ja mahdoton vaihtaa, tai korjata jos ne kolhii.


      • laukut
        Tehnyt.. kirjoitti:

        Harkitsin vakavasti keväällä deauvillen ostoa. Niin täydellisesti kaikki kohdallaan. Mutta juuri nuo kiinteät sivulaukut... -kantavuus viisi kiloa kappale. Eikä isompia siihen saa millään. Aivan paperia, ja mahdoton vaihtaa, tai korjata jos ne kolhii.

        Vakiota isommilla laukunkansilla saa lisätilaa niihin helposti ja löytyy käytettynäkin edullisesti.Ota honda ilmanmuuta,kts.hondan alta löytyy omistajien kommentteja.
        Vois tietty tarkentaa minkä ikäistä pyörää hakee.


      • uuden
        laukut kirjoitti:

        Vakiota isommilla laukunkansilla saa lisätilaa niihin helposti ja löytyy käytettynäkin edullisesti.Ota honda ilmanmuuta,kts.hondan alta löytyy omistajien kommentteja.
        Vois tietty tarkentaa minkä ikäistä pyörää hakee.

        ison vesibanditin omistanut ei ikinä vaihtaisi 700 cc Deauvilleen!
        On meinaan niin mahtava kone tuo 1250nen,että takaan,että valinta on sullekin selvä koeajettuasi molemmat!


      • the capt
        uuden kirjoitti:

        ison vesibanditin omistanut ei ikinä vaihtaisi 700 cc Deauvilleen!
        On meinaan niin mahtava kone tuo 1250nen,että takaan,että valinta on sullekin selvä koeajettuasi molemmat!

        ...tehty. Koeajoin molemmat, Devillen ja Bandit 1250:n.
        Eikä todellakaan jäänyt epäselväksi kumpi on mun kokoselle parempi.
        Deville oli yllättävän ahdas ja kuskin jalkatapit meikäläiselle ihan väärässä paikassa.
        Ja jos tuota Bandin moottoria joku vertas sepelimyllyyn, en kyllä yhdy moiseen. Hiljainen kuin mikä. Ja mahtava vääntö.


      • kilometrejä...
        the capt kirjoitti:

        ...tehty. Koeajoin molemmat, Devillen ja Bandit 1250:n.
        Eikä todellakaan jäänyt epäselväksi kumpi on mun kokoselle parempi.
        Deville oli yllättävän ahdas ja kuskin jalkatapit meikäläiselle ihan väärässä paikassa.
        Ja jos tuota Bandin moottoria joku vertas sepelimyllyyn, en kyllä yhdy moiseen. Hiljainen kuin mikä. Ja mahtava vääntö.

        bandit on kaukana sepelimyllystä,se kaveri joka sitä sepelimyllyksi haukku ei tiedä kyseisestä vehkeestä hölynpölyä. Onnea erinomaiselle valinnalle-varmasti yks parhaimpia käyttöpyöriä ja hinta/laatu suhde lyömätön....nautinnollisia


    • Mikki65

      Käy ajamassa ja huomaat ettei pyörät ole vertailukelpoisia. Vielä kun puhut isosta rosvosta. Pikku Banditti on lähempänä Deauvilleä mutta moottorin luonteet ihan erilaisia ( Olen ajanut molempia ). Jos kaipaat rauhallista matkapyörää hyvällä suojaisella katteella eikä tarkoitus ajella hirveän pitkä turneita ja laukkutilat riittävät niin Hondalla on helppo ja kiva opetella. Bandit taas muuntuu moneksi käyttötarkoitusten mukaan... Jos puhutaan vielä isosta rosvosta niin lue Biken numer 7. Itse nimenomaan pidän, ettei ole kiinteitä laukkuja... miksi kiikutella laukkuja mukana kun niitä ei tarvi ja matkallakin kaiken joudut laittamaan sisälaukkuihin jotta saat tavarasi mukaan.

      Ketjut kestää 20-30tkm. Eikä niiden huolto nykyään kauheita vaadi. Itse pesaisen ketjut 3-4 kertaa kaudessa ja rasvailen silloin tällöin. Mukavan leppoista puuhaa kesäillassa ;) Sen täytyy myöntää että hieman puolueellinen olen Suzukimiehenä.

      Laadullisesti kaikki japsipyörät aika samalla viivalla nykyisin... Mutta käy ajamassa ja tee ostopäätös oman kokemuksen pohjalta, mutta aja molempia ja miksei muitakin, Hondalta CBF1000 tosi helppo ja mukava ajettava ihan passelilla katteella, Yamahan FZ1 en ole koskaan ajanut mutta voisi olla saman sarjan menijä kuin Banditikin. Bemun ST800 aika mukava kaveri myös tien päälle ja siinä hihnaveto jos sua ketjut hirvittää.

    • on Parempi

      Banditmootorin voittanutta ei ole.Kaikenmaailman testejä lukiessa aina valitetaan,että ei tahdo olla tasaista vetoa alle 4000 kr/min!Banditissa on 2000 kr/min alkaen!
      Ei täristä ja voimaa on alakierroksilta.
      Omassani alkuperäiset ketjut 33000 km ajettu,eikä mitään ongelmaa.
      Ketjun rasvaus on helpoa,pyörä keskituelle ja oikeallakädellä pyörität takapyörää ja
      samalla sumutat ketjulle MOTOREX CHAINLUBE RACING 500ml!
      Vähintäin 200 km välein.
      Voihan olla parempikin keinoja,mutta tällä olen tähänasti päässyt ilman mitään ongelmaa;)
      Luulen että ainakin 50000 km näinmenen.
      Siis voidelkaa ne ketjut riittävän usein.
      Kun ketjussa näkyy kirkas metalli,olet jo myöhässä ketjuhuollossa!
      Yksinkertaista!

    • kuolemajustiintulee78

      yyyyyh yyyyyh suzuki menee jo viritettynä 150 saatana!onq ihajn oikeasti mopon selässä ja tietokone on syilissäö.äläkäö ihemetelkö jos kirjaimia on ylimääräääisiiiä.tipun meinadaan iha just kyydistä ja tietsikka menee rikki oooooh!poliisi on perässä mittari lähenee 200.ajan just porin moottoritien ohi!aaaaah!nyt lennän ihan just aaa moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii slhnhweasfedfqwgvgtfew3435677

    • on

      Iso Rosvo = Ikiliikkuja. Ja voi sitä alavääntöä tienpäällä.Ei tarvi boxia hämmentää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe