Olen syönyt nyt kaksi viikkoa 30mg ja nyt alkaisi pudotus.Miten sen hoidan,miten vähän vähennän ja miten kauan täytyy ottaa sitä yhtä annoskokoa ennen kuin taas voin pudottaa?
Miten pudotan kortisoni annosta
5
528
Vastaukset
- antanut siihen
ohjeistuksen,
- >^..^<
Ota ihmeessä yhteyttä kortisonin sinulle määränneeseen lääkäriin, niin hän kyllä antaa sinulle ohjeet vähennykseen...
- ominpäin
Mitä lääkärisi on sanonut asiasta? Ei sitä ihan ominpäin kantsi lähteä sotaan soitellen.
Pudotus vasta, kun lääkäri siihen luvan antaa.
Voi olla, että hän katsoo viisaammaksi pudottaa vaikka 2,5 mg päiväannosta viikon ajan, ja sitten taas 2,5 mg päiväannoksen vähennys viikon ajan jne....
Mutta jos et ole kortisoonia aiemmin käyttänyt, niin pysyttele lääkärin ohjeistuksessa. Me, jotka olemme sitä käyttäneet kymmeniä vuosia, niin meillä se on jo tuntumassa, kuten lääkäri sanookin, että tiedät kyllä ja osaat homman. - Anonyymi
ölen syönyt kortisonia 10 vuotta,aloitin 15mg,sitten 10mg,7.5gr,näin on ollut koko ajan.
Viimeksi olen ottanut 10mg sitten vähennettiin 7/5gr nyt Hanoi lääkäri,että voin vähentää 5mg,pelkään,että se on ligan paljon.
MarjaLeena - Anonyymi
Olen syönyt kaksi ja puoli vuotta vain prednisolonia 5 mg vrk. En ole halunnut alkaa muita reumalääkkeitä. En tiedä mikä riski tämä on... ja miten reuma etenee...
huomaan kortisonin näinkin pienenä auttavan mm. jäykkyyteen kehossa. Oireita ollut polvissa ja sormissa... Negatiivisia sivuoireita en huomaa kortisonista. Päinvastoin esim. allerginen nuha on rauhoittunut.
Odotan että reumatutkimus etenee - tehdään sen eteen töitä koko ajan - ja parempia täsmälääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847