Tohatsu 30Hv nelitahti

veneäijä

Onko kokemuksia kyseisetä koneesta.
Saisi vain suht halvalla ylivuotisen mallin.

19

8873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mitä nyt käyttäjien kokemuksia lukee niin eipä kukaan moitteen sanaa anna. Ruiskupeli. Saako kysyä paljollako irtois? Uusien hinnoissa on kyllä ilmaa niin että livettää. Onkos tuossa siun hakemassa koneessa kaikki herkut?

    • venemaniac

      Itse aikoinani ostin veneen, ja harmittelin kun siinä oli Tohatsu nelitahti 30 hp kaasari kone. Olisin tietysti halunnut Yamahan tai Hondan.

      Nyt muutaman kesän kokemuksella en enää konetta vaihtaisi. Ei ole ollut mitään vaivoja koneessa.
      Palstoilla kyllä saa lukea Hondan ja Yamahan vioista, mutta Tohatsun koneista ei. Joku on joskus perustellut ko. asiaa koneiden kpl. määrillä (Tohatsuja vähän).

      No, mulle riittää 1 moottori ja olen tyytyväinen että se on Tohatsu.

    • zzz zzz

      Ei kokemusta, mutta ainakin se vähän vanhempi kaasarimalli ei saanut yhtään miinusta kipparilehden testissä, ei tosin voittanut testiä, mutta tasasen varma.

    • on se

      Joo, on sitten varmempi peli kun nää markkinaykköset. Kokemuksella voin sanoa.

    • TOIMII!!

      Arvostettu merkki ammattilaisten keskuudessa ja tekee mm. Merculle pienempiä koneita. Itsellä ollut Tohoja niin 2t & 4t ja mitään pahaa sanottavaa ei ole, toisin kuin Johnson/Evari merkkisistä.

      Voi suositella.

      • Kumma juttu

        Mulla on ollu evareita pikkukoneista isompiin, eikä yhessäkään mitään vikaa.

        Kerta nykäisyllä käyntiin, ja pitkiäkin aikoja uisteltu, ja hyvin toimivat.-Joten en merkkiä vaiha, olokoon tohatsut vaikka kuinka halpoja.

        Ja jos tohatsuja ei tällä sivulla moitita, se ei tarkoita yhtään mitään muuta, kuin se, ettei tohatsujen useimmilla omistajilla oo nettiä, johon kirjoittaa, tai sitten häpeävät kertoa moottorinsa vioista.


      • mutta jos taas
        Kumma juttu kirjoitti:

        Mulla on ollu evareita pikkukoneista isompiin, eikä yhessäkään mitään vikaa.

        Kerta nykäisyllä käyntiin, ja pitkiäkin aikoja uisteltu, ja hyvin toimivat.-Joten en merkkiä vaiha, olokoon tohatsut vaikka kuinka halpoja.

        Ja jos tohatsuja ei tällä sivulla moitita, se ei tarkoita yhtään mitään muuta, kuin se, ettei tohatsujen useimmilla omistajilla oo nettiä, johon kirjoittaa, tai sitten häpeävät kertoa moottorinsa vioista.

        Kun otetaan huomioon, että Tohatsu on maailman suurin perämoottorivalmistaja ja myy kaikki valmistamansa moottorit, niin ei se aivan kelvoton voi olla.


      • totuusko
        Kumma juttu kirjoitti:

        Mulla on ollu evareita pikkukoneista isompiin, eikä yhessäkään mitään vikaa.

        Kerta nykäisyllä käyntiin, ja pitkiäkin aikoja uisteltu, ja hyvin toimivat.-Joten en merkkiä vaiha, olokoon tohatsut vaikka kuinka halpoja.

        Ja jos tohatsuja ei tällä sivulla moitita, se ei tarkoita yhtään mitään muuta, kuin se, ettei tohatsujen useimmilla omistajilla oo nettiä, johon kirjoittaa, tai sitten häpeävät kertoa moottorinsa vioista.

        On totta, että varsinkaan tällä palstalla ei aina olla asiallisia ja objektiivisia. Parempaa infoa saa esim. vetouistelu.com sivustolta. Monesti perämmoottoria hankkiessa olen käynyt jututtamassa mekaanikkoja perämoottorikorjaamoilla. Siellä on aika hyvä tuntemus eri moottorimalleista ja valmistajista. Myös pitkään alalla toimineet venemyyjät tietävät paljon. Pitää vaan olla tarkkana ettei kuule "myyntipuheita".


    • tiedossa

      Tohatsut olivat 80 luvulla aika karkeita ja yksinkertaisia "työjuhtia". Kehittyneet sivistyneiksi 2000 luvulla. Koskaan en ole tohatsuja kuullut haukuttavan. On varmaankin luotettava laite. Hintakin on järkevällä tasolla vrt. suosikkimerkit.
      Itsellä kaasareilla varustettu 30hv nelari. Tyytyväinen.

      • veneäijä

        Juu, tuli sitten hankittua n. kahel ja puolel tonnil kone..
        tuntejakin tullut jo kivasti tyytyväinen voin olla.
        kiiroksia vaan vielä kerran kaikille vastanneille.
        Ehkäpä ensi kesä kertoo enemmän koneen luotettavuudesta


      • laatulaite
        veneäijä kirjoitti:

        Juu, tuli sitten hankittua n. kahel ja puolel tonnil kone..
        tuntejakin tullut jo kivasti tyytyväinen voin olla.
        kiiroksia vaan vielä kerran kaikille vastanneille.
        Ehkäpä ensi kesä kertoo enemmän koneen luotettavuudesta

        Onnea hankinnalle. Kone on kait se sininen ruiskuversio? Millaiseen veneeseen se tuli kiinni? Mikä oli aikaisempi koneesi, ja voitko verrata Tohatsuun?

        Mullakin on..


      • kun sen osaa
        veneäijä kirjoitti:

        Juu, tuli sitten hankittua n. kahel ja puolel tonnil kone..
        tuntejakin tullut jo kivasti tyytyväinen voin olla.
        kiiroksia vaan vielä kerran kaikille vastanneille.
        Ehkäpä ensi kesä kertoo enemmän koneen luotettavuudesta

        Joo, teit hyvän hankinnan ja näköjään erit. halvalla ( jaa, onko varustettu trimmikipillä).
        Millaiseen veneeseen tuli kiinni? Millainen oli edeltävä moottori, ja voitko vertailla Tohatsuun?
        Paljonko maksaa Jammu ja Honda vastaavilla varusteilla?


      • veneäijä
        kun sen osaa kirjoitti:

        Joo, teit hyvän hankinnan ja näköjään erit. halvalla ( jaa, onko varustettu trimmikipillä).
        Millaiseen veneeseen tuli kiinni? Millainen oli edeltävä moottori, ja voitko vertailla Tohatsuun?
        Paljonko maksaa Jammu ja Honda vastaavilla varusteilla?

        Trimmi on vain käsikäyttöinen, mutta on saanu säädettyä kohdilleen, pienten säätämisien jälkeen.
        vene on hiukan yli 4metrinen Terhi pulpettivene. Huippunopeutta olen saanut gps:llä mitattuna 47 km/h, ja matkanopeus on noin 35-40km/h.
        veneen olen saanu ilman moottoria. Niinpä hankala vertailla entiseen.


      • terhikö
        veneäijä kirjoitti:

        Trimmi on vain käsikäyttöinen, mutta on saanu säädettyä kohdilleen, pienten säätämisien jälkeen.
        vene on hiukan yli 4metrinen Terhi pulpettivene. Huippunopeutta olen saanut gps:llä mitattuna 47 km/h, ja matkanopeus on noin 35-40km/h.
        veneen olen saanu ilman moottoria. Niinpä hankala vertailla entiseen.

        Minullakin 30 nelaritossu 4110 Terhin perässä. Hyvin menee, mutta yksin ajaessa pitää olla painoa etunpenkin säilytyslokerossa. Mulla on 25 litraa vettä sellaisessa "muodottomassa" vesisäkissä mallia Lidl.

        En tiedä, millainen terhi olisi 30 hv 2tahti koneella. Luulisin, että melkoinen "raketti".

        Terhi muuten ok, mutta kuorman kestokyky tulee pian vastaan (lyhyt runko).


      • "virittelijä"
        terhikö kirjoitti:

        Minullakin 30 nelaritossu 4110 Terhin perässä. Hyvin menee, mutta yksin ajaessa pitää olla painoa etunpenkin säilytyslokerossa. Mulla on 25 litraa vettä sellaisessa "muodottomassa" vesisäkissä mallia Lidl.

        En tiedä, millainen terhi olisi 30 hv 2tahti koneella. Luulisin, että melkoinen "raketti".

        Terhi muuten ok, mutta kuorman kestokyky tulee pian vastaan (lyhyt runko).

        Ostin uutena kaikilla herkuilla SunBusterR:rään ja nyt jo 200 tuntia takana.
        Hyvin on pelannut, aina on lähtenyt käyntiin.
        Ennen oli pirkka 30DEO 2t ja sepä jätti meidät saareen kun ei enää käynnistynyt (startti rele), no soutamalla sieltä pääsi.
        Tilasin alkuperäisen todella hyvän huoltomanuskan netistä, itse huoltajalle ehdoton.
        Takuu raukeaa jos huolto on virheellinen, eli joko väärin tai tekemättä kokonaan. Siispä takuu on jos teet itse huollon oikein.
        Vinkki, älä hurjastele sisäänajon aikana, max kierrokset ja käyttötunti jää muistiin.


    • 200v6

      tuleekin piakkoin. Jossakin venelehdessä on 30 nelarien testi seuraavassa numerossa. Siitä nähdään millainen on "tussu".

      • "virittelijä"

        ettei se ainakaan viimeinen ole.
        Torstainahan se ilmestyy.


    • Eskonen

      Ruotsista noita saa samoilla takuilla 3890 eurolla ja jos sattuu olemaan
      tuttu rekkakuski ei tuu rahtiakaan.

    • Anonyymi

      Ite ostin just veneen, jossa toi moottori. Se ei käynnisty muutakun välillä. Onko kellään vinkkejä, alkaa vähän ärsyttää, kun veneily kiinnostais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe