Mitä tämä tuomio tarkoittaa:
M51.1 Syndroma ischiadicum l. sin.
Kävin yksityisellä lekurilla 3kk vaivanneen alaselkäkivun takia(vain vasemmalla puolella)...joka säteilee pahimmassa kipuvaiheessa myös vasempaan pakaraan ja takareiteen. Menin koska ei selkä kestä puutarhurin hommia joita opinnoissani teen.
Tuntui ettei lääkäri ottanut vakavasti tai kunnolla tutkinut eikä edes kamalammin kysellyt...pisti selälleen ja hakkas polvea/nilkkaa ja totesi että refleksit ei oo ihan niin hyvät kun pitäs, nosteli jalkoja, vähän selkää koplas, ei edes painaen että tuntisi josko tuntuisi jotain. No sitten määräsi jotain särkylääkkeitä(kahta erilaista). Sitten ensin ajatteli että iskias sitten alkoi selittämään että välilevy juttu, mikä juttu? Mukamas erikoislääkäri(saman olisi osannut tavallinenkin). Eikös tuossa kuitenkin lue että iskiassyndrooma? mites se "välilevy juttu" siihen liittyy?
Sain lähetteen mangneettikuvaukseen jos ei kahden viikon sairasloman aikana parane...suositteli kevyttä kävelyä ja lepoa. Eipä auttanut aikaisemminkaan kahden kuukauden lepo, saa nähdä miten kahden viikon lääkkeiden avulla.
Millainen on tämä mangneettikuvaus? Onko kokemuksia...? Olisi kiva kuulla jos jollakulla on. Kuulemma 200-300€ maksaa, saako siihen korvauksia? Onko siitä mitään hyötyä ja tekevätkö sitten jotain enemmän jos sieltä jotakin paljastuu.
Toivottavasti ei unelma-ammattini jää vaan haaveksi tämän vaivan takia.
Kiitoksia jos joku jaksoi lukea turhautuneen kirjoittelua.
M51.1 Syndroma ischiadicum l. sin.
17
14699
Vastaukset
- se omavastuu,
se kuvantaminen maksaa paljon enemmän. Eli ei tuohon summaan enää mitään korvausta saa.
- samaa mieltä
>Mitä tämä tuomio tarkoittaa:
>M51.1 Syndroma ischiadicum l. sin.
Juuri sitä mitä kerroit. Iskiasta vasemmalla.
>Sitten ensin ajatteli että iskias sitten alkoi selittämään että välilevy juttu, mikä juttu?
Iskias johtuu hänen mielestään välilevyjutusta.
>Kuulemma 200-300€ maksaa, saako siihen korvauksia?
Maksaa se enemmän, mutta sun osuus on tuota luokkaa. Vähän enemmän ehkä. Kela hoitaa loput.
>Toivottavasti ei unelma-ammattini jää vaan haaveksi tämän vaivan takia.
Kannattaa se käydä hoidattamassa pois. Vaikka kiropraktikolla tai jäsenkorjaajalla.- nämä pois
eli piriformis syndrooma sekä hamstring synroooma ovat vaikeasti diagnosoituja ja vain poissulkemalla muut päästään jotenkin ehkä oikeaan diagnoosiin mutta käyppä hermoratahierojalla ja älä unohda kertoa täällä miten parannnuit välittömästi
- syndroomia
nämä pois kirjoitti:
eli piriformis syndrooma sekä hamstring synroooma ovat vaikeasti diagnosoituja ja vain poissulkemalla muut päästään jotenkin ehkä oikeaan diagnoosiin mutta käyppä hermoratahierojalla ja älä unohda kertoa täällä miten parannnuit välittömästi
"piriformis syndrooma sekä hamstring synroooma ovat vaikeasti diagnosoituja"
Molemmat ovat syndroomia eli oireita eli niillä on syy.
Hierontaa olisi hyvä kokeilla. - ei hoidettu
syndroomia kirjoitti:
"piriformis syndrooma sekä hamstring synroooma ovat vaikeasti diagnosoituja"
Molemmat ovat syndroomia eli oireita eli niillä on syy.
Hierontaa olisi hyvä kokeilla.sen syy ei ole si nivelessä. Nyt jos joku seuraavasksi sitä ehdottaa hän valehtelee ja yrittää sinua saada tiettyjen sivujen kautta jäsenkorjaajalle. Kyseessä on jäsenkorjaajayhteisön sisäänheittäjä joka saa välityspalkiota jokaisesta asiakkaasta. Eli jos ja kun sinulle ehdotetaan siniveltä syyksi ja sen korjaamiseksi manipulaatiota ; se on potaskaa. Hyvä hieroja om paras apu tuossa vaivassa.
- huhhhuuuu!
ei hoidettu kirjoitti:
sen syy ei ole si nivelessä. Nyt jos joku seuraavasksi sitä ehdottaa hän valehtelee ja yrittää sinua saada tiettyjen sivujen kautta jäsenkorjaajalle. Kyseessä on jäsenkorjaajayhteisön sisäänheittäjä joka saa välityspalkiota jokaisesta asiakkaasta. Eli jos ja kun sinulle ehdotetaan siniveltä syyksi ja sen korjaamiseksi manipulaatiota ; se on potaskaa. Hyvä hieroja om paras apu tuossa vaivassa.
Nyt hönkäistään ”ei hoidettuun” päin: SI-NIVEL, sinivel, S1-nivel, si-nivel.
- syndroomia
ei hoidettu kirjoitti:
sen syy ei ole si nivelessä. Nyt jos joku seuraavasksi sitä ehdottaa hän valehtelee ja yrittää sinua saada tiettyjen sivujen kautta jäsenkorjaajalle. Kyseessä on jäsenkorjaajayhteisön sisäänheittäjä joka saa välityspalkiota jokaisesta asiakkaasta. Eli jos ja kun sinulle ehdotetaan siniveltä syyksi ja sen korjaamiseksi manipulaatiota ; se on potaskaa. Hyvä hieroja om paras apu tuossa vaivassa.
>Hyvä hieroja om paras apu tuossa vaivassa.
Omko? Niinhän juuri esitin. Etkö ymmärtänyt?? Lue uudestaan:
"Hierontaa olisi hyvä kokeilla."
"Hierontaa olisi hyvä kokeilla."
"Hierontaa olisi hyvä kokeilla." - tutkitusti
ei hoidettu kirjoitti:
Hieronta ei auta, tutkitusti.
Oikea osteopaatti on parempi. Hän avaa lukot lannerangasta ja lantiosta (=lihasjumien syy) ja lopuksi hieroo jumissa olevat lihakset helposti auki.
Kireänä oleva lihas voi tulehtua pelkällä hieronnalla. Tutkitusti.
- Niin tuttua...
Kuulostaa kyllä niin tutulta tuo lääkärin toiminta... koputellaan vähän polvea, väännetään sinne tänne kroppaa ja todetaan, että ei sua mikään vaivaa ku hyvin taivut ja refleksit toimii! Kuitenkin sit VARMUUDEN VUOKSI laitetaan magneettiin ja kuinka ollakaan siellä löytyykin jotain.
Sun oireet viittaa välilevyn pullistumaan, sillä yleensä silloin just kipu heijastuu selästä pakaraan ja jalkaan, mutta voi toki olla jotain muutakin, mutta juuri siksi magneettikuvaan sit mennään, että selviää mitä vialla on. Kallishan tuo kuvaus on ja tuommosissa vaivoissa ei edes vakuutus korvaa, mutta toki normaalit KELA-korvaukset saa. Mulla itsellä kuvaus maksoi yli 600€, mutta mulle itelle se tuli maksamaan vähän päälle 300€.
Mutta se tekeekö lääkärit asialle kuitenkaan mitään, vaikka jotain löytyy....?? Siihen en osaa vastata...riippuu varmaankin siitä mitä löytyy. Omalla kohdalla ainakaan ei tapahtunut yhtään mitään... saikkua saikun perään ja lääkkeitä vain lykättiin. Mulla siis todettiin välilevyn pullistuma ja kesti yli 3kk siitä parantua. Kokonaan vaivasta ei pääse eroon, mutta pullistuma ajan kanssa yleensä itsestään kutistuu, mutta voi uudelleen pullahtaa oikeastaan koska vain..vaikka normaalia kotitöitä tehdessä. Selkävaivat on hankalia, mutta kyllä selän suht. hyvin kunnossa saa pidettyä ku vahvistaa selkälihaksia ja varsinkin syviä lihaksia vatsassa ja alaselässä.
Toivottavasti kipu lähtee ajan kanssa ja selkä tulee parempaan kuntoon... täällä ainakin on yksi joka voi sanoa, että ajan kanssa tilanne meni parempaan ja nyt alaselkä ei ole puoleen vuoteen kiukunnut :)- alkuperäinen oireilija
Kiitos sinulle vastauksesta, onneksi pääsit kivuistasi. Onko tuohon välilevyn pullistumaan "parantavia" lääkkeitä vaiko vaan kipuihin helpotusta? kuinka sitten muuten edesautoit sen paranemista kuin levolla ja lääkkeillä?
Kohta olen ollut viikon saikulla ja popsinut lääkkeitä, kylläkin vähemmän kuin ohjeessa lukee, en ole koskaan tykännyt lääkkeistä joiden otettua olo poikkeaa normaalista, panacodit 500mg nukuttaa mutta auttaa kipuun paremmin toisinkuin nuo voltaren rapid 50mg. Nyt tässä on vielä viikko saikkua jäljellä, aamuisin pitää köpötellä vaivaisakkana ennenkuin saa lääkettä nassuun ja paikkoja verryteltyy, eli ei tunnu olevan työkunnossa...ajattelin jos perjantaina kävisin ihan arvauskeskus lekurilla kun näyttää nuo erikoistuneet olevan ihan "yhtä hyviä" mutta vaan kalliimpia. Eli jos lääkäri vaikka uusisi reseptini ja sitten maanantaina takaisin työssäoppimaan...ainakin kokeilemaan yhdeksi päiväksi että kestääkö(lääkkeiden voimalla), on vähän patti tilanne kun pitäisi saada opintoihin kuuluva työssäoppiminen suoritettua(vielä kuusi viikkoa jäljellä), mutta toisaalta pitäis saada selkä rauhassa kuntoon ja se on vaan arvuuttelua kuinka kauan siinä menee. Tohon magneettikuvaukseen ei ole varaa kuin vasta tammikuussa tai aikaisintaan joulukuussa.
Itse myös mietin että olisi välilevyn pullistuma eikä iskias, koska ei ole jalkaterään asti säteillyt ja vaan aina pahimmassa äitymisvaiheessa(esim. kyykkimisessä kitkiessä) pakaraan ja takareiteen.
Oikea puoli on ihan hyvä ja vasen puoli on vaivaisen, istuessa sattuu kamalasti kun vasemman jalan nostaa oikean päälle...sohvalle kun menee makaamaan kiskoo vasenta puolta inhottavasti, ilman lääkkeiden vaikutusta menee köpöttelyksi, kävely tekee hyvää muttei vie kipuja pois, istuminen tuntuu pahalta, jos pitää jotain tehdä kumartuneena tuntuu välillä että jää jumiin, vasemman jalan nostot sattuu...kaiken inhottavan tunteen keskipiste tuntuu olevan vasemmalla alaselässä pakaran yläpuolella.
*Tuossa vielä muutamia vaivoja lueteltuna jos joku samat oireet kokenut on saanut itselleen lääketieteellisen diagnoosin. - Niin tuttua...
alkuperäinen oireilija kirjoitti:
Kiitos sinulle vastauksesta, onneksi pääsit kivuistasi. Onko tuohon välilevyn pullistumaan "parantavia" lääkkeitä vaiko vaan kipuihin helpotusta? kuinka sitten muuten edesautoit sen paranemista kuin levolla ja lääkkeillä?
Kohta olen ollut viikon saikulla ja popsinut lääkkeitä, kylläkin vähemmän kuin ohjeessa lukee, en ole koskaan tykännyt lääkkeistä joiden otettua olo poikkeaa normaalista, panacodit 500mg nukuttaa mutta auttaa kipuun paremmin toisinkuin nuo voltaren rapid 50mg. Nyt tässä on vielä viikko saikkua jäljellä, aamuisin pitää köpötellä vaivaisakkana ennenkuin saa lääkettä nassuun ja paikkoja verryteltyy, eli ei tunnu olevan työkunnossa...ajattelin jos perjantaina kävisin ihan arvauskeskus lekurilla kun näyttää nuo erikoistuneet olevan ihan "yhtä hyviä" mutta vaan kalliimpia. Eli jos lääkäri vaikka uusisi reseptini ja sitten maanantaina takaisin työssäoppimaan...ainakin kokeilemaan yhdeksi päiväksi että kestääkö(lääkkeiden voimalla), on vähän patti tilanne kun pitäisi saada opintoihin kuuluva työssäoppiminen suoritettua(vielä kuusi viikkoa jäljellä), mutta toisaalta pitäis saada selkä rauhassa kuntoon ja se on vaan arvuuttelua kuinka kauan siinä menee. Tohon magneettikuvaukseen ei ole varaa kuin vasta tammikuussa tai aikaisintaan joulukuussa.
Itse myös mietin että olisi välilevyn pullistuma eikä iskias, koska ei ole jalkaterään asti säteillyt ja vaan aina pahimmassa äitymisvaiheessa(esim. kyykkimisessä kitkiessä) pakaraan ja takareiteen.
Oikea puoli on ihan hyvä ja vasen puoli on vaivaisen, istuessa sattuu kamalasti kun vasemman jalan nostaa oikean päälle...sohvalle kun menee makaamaan kiskoo vasenta puolta inhottavasti, ilman lääkkeiden vaikutusta menee köpöttelyksi, kävely tekee hyvää muttei vie kipuja pois, istuminen tuntuu pahalta, jos pitää jotain tehdä kumartuneena tuntuu välillä että jää jumiin, vasemman jalan nostot sattuu...kaiken inhottavan tunteen keskipiste tuntuu olevan vasemmalla alaselässä pakaran yläpuolella.
*Tuossa vielä muutamia vaivoja lueteltuna jos joku samat oireet kokenut on saanut itselleen lääketieteellisen diagnoosin.Olepas hyvä vain :)
Eihän tuohon pullistumaan mitään parantavia lääkkeitä ole. Mulle kirjoitetiin kaksia eri kipulääkkeitä ja sitten vielä lääke joka rentouttaa lihaksia ja auttaa nukkumaan paremmin. Kyllähän noi lääkkeet kipua vei pois, mutta olen itsekin vähän semmoinen, että en kovin mielelläni lääkkeitä syö, sillä olen niin paljon joutunut lääkkeitä syömään selkävaivojen takia vuosien varrella, että en kyllä ota nykyään kuin sitten kun on ihan pakko. Toki alussa otin kuurin jonka lääkäri määräsi, sillä kauemminhan parantuminen kestää, jos ei lääkkeitä ota, mutta en noita kaikkia kiskonu koko aika kuitenkaan.
Kysyit, että miten itse edesautoin paranemista.... enpä mä mitään kummallista tehnyt. Ekat vkot oli sellaisia, että ei pystyny tekemään oikein mitään kun oli niin kipeä ja krampissa. Mullahan koko juttu alkoi niin, että olin menossa salille, mutta enpä päässyt pukuhuonetta pidemmälle. Olin laittamassa kenkiä jalkaan ja yhtäkkiä napsahti selässä enkä päässy liikkumaan enää. En pystynyt edes ojentamaan itseäni vaan jäin kumaraan asentoon. Sit oli pakko vaan pakottaa itsensä ylös itku silmässä. En meinannu saada edes vaatteita vaihdetuksi, mutta joten kuten onnistuin ja lähdin kotiin hipsutellen. Kotoa soitin lekurille ja meninkin sit seuraavana päivänä käväseen terveyskeskuksessa. Lääkäri oli ihan hämmästynyt kun mä olin kirjaimellisesti ihan vinossa. Mulla oli niin paha noidannuoli tullu siellä salilla, että mulla oli kroppa ihan krampsissa. Oli muuten aika häijyn näkönen kun koko yläkroppa "kaatui" oikealle. Eka vko oli tosi tuskaa ja pienikin liike sattui. Lihasrelaksantit sitten kuitenkin vkossa avas krampit ja oli vähän parempi olla. Kuitenkin selkä edelleen oli kipeä ja omituinen. Mä lääkärille kuvailin, että tuntuu siltä kuin selässä ois painetta. Niinpä sit varasin ajan esimiehen kehotuksesta yksityiselle fysiatrian erikoislääkärille. Sielläpä sit lekuri määräs mut magneettikuvaan ja kirjoitti heti 3 vkon sairasloman. Magneettikuvaan pääsin heti seuraavana päivänä ja vastauksen sain parissa päivässä kotiin. Radiologin lausunnosta ymmärsin, että jotain vialla olin ja sit varasinkin ajan ortopedille. L4-L5 välissä oli se pullistuma ja tosiaan rappeumaa jne.
Tosiaan 2kk yhteensä olin sit saikulla. Kaikista vaikeinta oli istuminen ja alussa nukkuminen kun ei mikään asento ollut hyvä. Pari ekaa vkoa oli ne pahimmat ja sitten aloin jo vähän päästä liikkumaankin. Mä yritin päivittäin käydä tekemässä edes kävelylenkin, jotta selkä saa vähän liikettä. Välillä kävin salilla vähän venyttelemässä ja sit aloinkin kotonakin venyttelemään joka ilta. Lääkärit sitä hokikin, että ei saa jäädä makaamaan vaan pitää liikkua sen mitä pystyy. Pikkuhiljaa sit pystyi jo alkaa käymään salillakin, mutta toki vaan pienillä painoilla pystyi treenaan. Kolmen kuukauden päästä sit selkä oli suht. kunnossa ja mä luulen, että aika iso vaikutus oli sillä venyttelyllä... ja nimenomaan jalkojen venyttelyllä. Se on niin hassua, että selkävaivat suurimmaksi osaksi johtuu ihmisillä siitä, että on liian kireät etu- ja takareisilihakset. Mä olen huomannut sen, että heti kun unohdan venyttelyt niin kyllä alkaa alaselkä kipeytymään, joten suosittelen sinullekin, että ala venyttelemään jalkalihaksia!
Kysymys muuten tähän väliin.... onko sulla kenties yliliikkuvat nivelet? Mulla on ja osaksi tuo pullistuma ja selkävaivat johtuu siitäkin. Minun isällä on myös välilevynpullistuma ja iskias ja hänellä myös on yliliikkuvuutta nivelissä.
Mutta tuo kipupiste.... sulla on ihan samassa kohdassa kipu kuin mulla oli. Juurikin L4-L5 välin pullistuma on yleisin ja se on nimenomaan just pakaran yläpuolella alaselässä.
Toivotaan, että sulla oireet lähtee pikkuhiljaa etkä tarvitse magneettikuvausta. Paranemisia! - vaivaiseukko :)
Niin tuttua... kirjoitti:
Olepas hyvä vain :)
Eihän tuohon pullistumaan mitään parantavia lääkkeitä ole. Mulle kirjoitetiin kaksia eri kipulääkkeitä ja sitten vielä lääke joka rentouttaa lihaksia ja auttaa nukkumaan paremmin. Kyllähän noi lääkkeet kipua vei pois, mutta olen itsekin vähän semmoinen, että en kovin mielelläni lääkkeitä syö, sillä olen niin paljon joutunut lääkkeitä syömään selkävaivojen takia vuosien varrella, että en kyllä ota nykyään kuin sitten kun on ihan pakko. Toki alussa otin kuurin jonka lääkäri määräsi, sillä kauemminhan parantuminen kestää, jos ei lääkkeitä ota, mutta en noita kaikkia kiskonu koko aika kuitenkaan.
Kysyit, että miten itse edesautoin paranemista.... enpä mä mitään kummallista tehnyt. Ekat vkot oli sellaisia, että ei pystyny tekemään oikein mitään kun oli niin kipeä ja krampissa. Mullahan koko juttu alkoi niin, että olin menossa salille, mutta enpä päässyt pukuhuonetta pidemmälle. Olin laittamassa kenkiä jalkaan ja yhtäkkiä napsahti selässä enkä päässy liikkumaan enää. En pystynyt edes ojentamaan itseäni vaan jäin kumaraan asentoon. Sit oli pakko vaan pakottaa itsensä ylös itku silmässä. En meinannu saada edes vaatteita vaihdetuksi, mutta joten kuten onnistuin ja lähdin kotiin hipsutellen. Kotoa soitin lekurille ja meninkin sit seuraavana päivänä käväseen terveyskeskuksessa. Lääkäri oli ihan hämmästynyt kun mä olin kirjaimellisesti ihan vinossa. Mulla oli niin paha noidannuoli tullu siellä salilla, että mulla oli kroppa ihan krampsissa. Oli muuten aika häijyn näkönen kun koko yläkroppa "kaatui" oikealle. Eka vko oli tosi tuskaa ja pienikin liike sattui. Lihasrelaksantit sitten kuitenkin vkossa avas krampit ja oli vähän parempi olla. Kuitenkin selkä edelleen oli kipeä ja omituinen. Mä lääkärille kuvailin, että tuntuu siltä kuin selässä ois painetta. Niinpä sit varasin ajan esimiehen kehotuksesta yksityiselle fysiatrian erikoislääkärille. Sielläpä sit lekuri määräs mut magneettikuvaan ja kirjoitti heti 3 vkon sairasloman. Magneettikuvaan pääsin heti seuraavana päivänä ja vastauksen sain parissa päivässä kotiin. Radiologin lausunnosta ymmärsin, että jotain vialla olin ja sit varasinkin ajan ortopedille. L4-L5 välissä oli se pullistuma ja tosiaan rappeumaa jne.
Tosiaan 2kk yhteensä olin sit saikulla. Kaikista vaikeinta oli istuminen ja alussa nukkuminen kun ei mikään asento ollut hyvä. Pari ekaa vkoa oli ne pahimmat ja sitten aloin jo vähän päästä liikkumaankin. Mä yritin päivittäin käydä tekemässä edes kävelylenkin, jotta selkä saa vähän liikettä. Välillä kävin salilla vähän venyttelemässä ja sit aloinkin kotonakin venyttelemään joka ilta. Lääkärit sitä hokikin, että ei saa jäädä makaamaan vaan pitää liikkua sen mitä pystyy. Pikkuhiljaa sit pystyi jo alkaa käymään salillakin, mutta toki vaan pienillä painoilla pystyi treenaan. Kolmen kuukauden päästä sit selkä oli suht. kunnossa ja mä luulen, että aika iso vaikutus oli sillä venyttelyllä... ja nimenomaan jalkojen venyttelyllä. Se on niin hassua, että selkävaivat suurimmaksi osaksi johtuu ihmisillä siitä, että on liian kireät etu- ja takareisilihakset. Mä olen huomannut sen, että heti kun unohdan venyttelyt niin kyllä alkaa alaselkä kipeytymään, joten suosittelen sinullekin, että ala venyttelemään jalkalihaksia!
Kysymys muuten tähän väliin.... onko sulla kenties yliliikkuvat nivelet? Mulla on ja osaksi tuo pullistuma ja selkävaivat johtuu siitäkin. Minun isällä on myös välilevynpullistuma ja iskias ja hänellä myös on yliliikkuvuutta nivelissä.
Mutta tuo kipupiste.... sulla on ihan samassa kohdassa kipu kuin mulla oli. Juurikin L4-L5 välin pullistuma on yleisin ja se on nimenomaan just pakaran yläpuolella alaselässä.
Toivotaan, että sulla oireet lähtee pikkuhiljaa etkä tarvitse magneettikuvausta. Paranemisia!Ei mulla oo yliliikkuvat nivelet, oliskin :D yhellä tutulla on ja taipuu mitenpäin vaan.
Panacod loppu eilen ja voltaren rapid loppuu huomenna...en ole uusimaan mennyt reseptiä koska ajattelin että ehkä selviin ilman, selän kipu on hävinnyt ja arvaa tuntuiko ihanalta istua ekankerran toukokuun jälkeen ilman kipua(söin ensimmäisen kerran pöydän ääressä normaalisti...no, pakaran ja takareiden kivut on ehkä jopa kovemmat kuin ennen mutta ne sietää melko hyvin toisinkuin ne selkäkivut.Maanantaina jatkuu työssäoppiminen ja pelottaa pirusti josko se selkä taas menee. No tässä vaan kuulumisia. Minäkin voisin olla kiinnostunut käymään salilla mutten ilkeä sinne mennä ;) olen enemmän kotletti kuin atletti.
- kipuun tottunut
Lannerangan nikamien 3 ja 4 välilevynpullistuma, vasenpainotteinen. Pullistuma painaa hermojuuriaukkoa jonka johdosta kipu säteilee pakaraan ja takareiteen.
Iskiashermo ei liu niinkuin pitäisi koska se prolapsi ahistaa sitä.
Hoito: liike on lääke! Kipulääkettä tarpeen mukaan. Jos on tunnottomuutta jalassa ja/tai on virtsaamisen tarve mutta se ei tule niin silloin ehkä aihetta kirurgiseen operaatioon.
Todetut välilevynpullistumat paranevat jopa 95% itsestään, pullistuma kuivuu pois.
Itselläni on todettu toukokuussa kohtalaisen kookas L4-5 prolapsi, kipua on reiden etuosassa, polvessa ja säären etuosassa. Ei leikata koska se paranee itsestään. Fysioterapeutin luona käyn 2-3vk välein ja teen kotona jumppatreenejä. 2001-2004 sairastin L3-4 prolapsia joka on kuivunut nyt pois.
Sairastan myös lannerangan välilevyprotruusiota, eli välilevyn madaltumaa. Madaltumaa on jokaisessa lannerangan välilevyissä, joissakin kohtalaisen paljon.
Harrastuksia olen joutunut karsimaan ja kerran todettu työkyvyttömäksi ja uudelleen koulutettavaksi. Periksi en anna vaan jatkan metallimiehen työtä ja pyöräilyä, joskin aika pystyasennossa.
Kipuun ei saisi tottua, mutta opiaatit vie sen lopun terveyden.- totuus julki
"Todetut välilevynpullistumat paranevat jopa 95% itsestään"
Mistä tuo 95% on keksitty?
Poliklinikka.fi
"Tiedetään, että 90 prosenttia todetuista pullistumista paranee itsestään kahden kuukauden aikana."
Vantaan lääkärikeskus:
"Välilevytyrän luonnollinen kulku arvioidaan hyvänlaatuiseksi. Kuudessa viikossa noin 80 % ja kolmessa kuukaudessa 90 % sairastuneista paranee."
Oikeasti todetut välilevypullistumat paranevat kokonaan ehkä 50%:lla itsestään ja useilla se myös uusii. 80%:lla kipu helpottuu jonkin ajan kuluttua. Ja vain 25% selkävaivoista yleensä paranee itsekseen vuodessa. - kipuun tottunut
totuus julki kirjoitti:
"Todetut välilevynpullistumat paranevat jopa 95% itsestään"
Mistä tuo 95% on keksitty?
Poliklinikka.fi
"Tiedetään, että 90 prosenttia todetuista pullistumista paranee itsestään kahden kuukauden aikana."
Vantaan lääkärikeskus:
"Välilevytyrän luonnollinen kulku arvioidaan hyvänlaatuiseksi. Kuudessa viikossa noin 80 % ja kolmessa kuukaudessa 90 % sairastuneista paranee."
Oikeasti todetut välilevypullistumat paranevat kokonaan ehkä 50%:lla itsestään ja useilla se myös uusii. 80%:lla kipu helpottuu jonkin ajan kuluttua. Ja vain 25% selkävaivoista yleensä paranee itsekseen vuodessa.8 vuoden aikana olen tavannut, useaan otteeseen 5 ortopedia joista 2 ovat ortopedisen osastonsa ylilääkäreitä, 3 heistä on yksityisen klinikan lääkäreitä. 1 neurogirurgin ja 2:n fysiatrin vastaanotolla olen käynyt yksityisellä. Kaikki he ovat kertoneet, että jopa 95% välilevynpullistumista paranevat ilman operatiivista hoitoa, itsekseen.
Se ´itsekseen´ ei tarkoita sitä, että todettu prolapsi kuivuu pois ilman potilaan säännöllistä fysioterapeuttista hoitoa, aktiivinen vatsa- sekä selkälihasten treenaus ja niiden kontrolloitu käyttö edesauttaa paranamiseen.
Ei pidä odottaakkaan, että prolapsi itsekseen lopettaa kivun tuottamisen. Oikea lääkitys ja oikeanlainen liikunta parantaa elämänlaatua.
Kuolleen ihmisen ruumiinavauksissa todetaan isomäärä välilevynpullistumia jotka eivät ole aiheuttaneet tälle henkilölle minkäänlaisia oireita.
4 kertaa olen käynyt magneettikuvauksessa, eli faktaa on.
On ollut sellainen laakea centraalinen, oikeapainotteinen prolapsi jota ei Taysin ortopedisen osaston ylilääkäri, dosentti Vihtonen alkanut leikkaamaan, mutta eräs toinen ortopedi olisi ehdottanut leikkausta kun näki MRI kuvat n.3v kuvauksen jälkeen. Niin oli sekin L3-4 pullistuma oli kuivunut kun verrattiin silloisiin uusiin kuviin, joissa ko. välissä ollut kuin pienehköä protruusiota, joka hoidettiin FT sekä spinaali-kipupuudutteella.
Voisin vaikka päivän tarinoida, mitä on sairastaa selkäkipua, mutta ei se paranna mua eikä ketään muitakaan. - sitä se on
kipuun tottunut kirjoitti:
8 vuoden aikana olen tavannut, useaan otteeseen 5 ortopedia joista 2 ovat ortopedisen osastonsa ylilääkäreitä, 3 heistä on yksityisen klinikan lääkäreitä. 1 neurogirurgin ja 2:n fysiatrin vastaanotolla olen käynyt yksityisellä. Kaikki he ovat kertoneet, että jopa 95% välilevynpullistumista paranevat ilman operatiivista hoitoa, itsekseen.
Se ´itsekseen´ ei tarkoita sitä, että todettu prolapsi kuivuu pois ilman potilaan säännöllistä fysioterapeuttista hoitoa, aktiivinen vatsa- sekä selkälihasten treenaus ja niiden kontrolloitu käyttö edesauttaa paranamiseen.
Ei pidä odottaakkaan, että prolapsi itsekseen lopettaa kivun tuottamisen. Oikea lääkitys ja oikeanlainen liikunta parantaa elämänlaatua.
Kuolleen ihmisen ruumiinavauksissa todetaan isomäärä välilevynpullistumia jotka eivät ole aiheuttaneet tälle henkilölle minkäänlaisia oireita.
4 kertaa olen käynyt magneettikuvauksessa, eli faktaa on.
On ollut sellainen laakea centraalinen, oikeapainotteinen prolapsi jota ei Taysin ortopedisen osaston ylilääkäri, dosentti Vihtonen alkanut leikkaamaan, mutta eräs toinen ortopedi olisi ehdottanut leikkausta kun näki MRI kuvat n.3v kuvauksen jälkeen. Niin oli sekin L3-4 pullistuma oli kuivunut kun verrattiin silloisiin uusiin kuviin, joissa ko. välissä ollut kuin pienehköä protruusiota, joka hoidettiin FT sekä spinaali-kipupuudutteella.
Voisin vaikka päivän tarinoida, mitä on sairastaa selkäkipua, mutta ei se paranna mua eikä ketään muitakaan.Pitävät valheillaan yllä toivoa. Sinä siis kuulut siihen 5%iin?
Siihen kuuluu 20-30%.
- Dr.house
Iskias sekä hermojuurioire yhtymä M51.1. Mrg-kuvaus eli mangneetti
yksityisellä 340-350e paikkakunnasta riippuen. Kunnallisessa 25.80.
Hoitotakuu 6kk. Toivotaan, ettei löydy pahempaa. T. Monisairas yksilö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058