Tiiättekö mikä tää on (kasvi) ?

Sikra

28

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin hieno.
      Mulla on yritelmänä juurruttaa pari pistokasta kartiomarjakuusta mutta en tiedä onnistuuko.
      Mikä marjakuusi tuo on?

• Jos en ihan väärin muista, niin tuo on Japaninmarjakuusi...mulla oli tuolla vanhassa pihassa tosi iso pensasmallinen, mutta koskaan siihen ei noita marjoja tullu, nyt oon ihan innoissani noista marjoista...kauniita....

• Sikra kirjoitti:

Jos en ihan väärin muista, niin tuo on Japaninmarjakuusi...mulla oli tuolla vanhassa pihassa tosi iso pensasmallinen, mutta koskaan siihen ei noita marjoja tullu, nyt oon ihan innoissani noista marjoista...kauniita....

ennen sitä marjoissaan, hieno.

• Haukullinen kirjoitti:

ennen sitä marjoissaan, hieno.

En mäkään ole nähnyt kuin kuvissa marjaisena...

• sulotar89

Joko baccata tai japonica.....en nähnyt kovin tarkasti ;))

• Onko mitään toivoa että marjakuusen pistokas juurtuisi, ruohovartinen pistokas?
        Vähän myöhäinen ajankohta kyllä juurrutuskokeiluille kun syksy pukkaa päälle pian.

• Enhän mä nyt noin hienoja nimiä tuolle tiedä....'Jannelta' tuon keväällä ostin...

• arvaukseni

on, että se on japaninmarjakuusi!

• Hyvä oli 'karkea arvauksesi' ;)))

• Pukeli 1

sianpuolukka, sama se mulle on:))))))

• se tietysti

olla variksenmarjakin..

• Niin tai vaikka....paskanmarjoja...heh heh...

• Sikra kirjoitti:

Niin tai vaikka....paskanmarjoja...heh heh...

No yhtä houkuttelevia syötäviksi, noi taitaa olla myrkyllisiä.

• Haukullinen kirjoitti:

No yhtä houkuttelevia syötäviksi, noi taitaa olla myrkyllisiä.

Juu myrkyllisiä ovat...

• sulotar89
        Sikra kirjoitti:

Niin tai vaikka....paskanmarjoja...heh heh...

Meillä tämä tunnetaan paskamarjana ´ Sambucus racemosa´ eli Terttuselja - erittäin monet luulevat sitä pihlajaksi, ja keräävät innoissaan marjoja ;)) .....on notkeat versot, eikä tarvitse kiipeillä, joten erittäin hyvä kerättävä ;))))))

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.ruhr-uni-bochum.de/boga/html/Sambucus.racemosa.ja.jpg&imgrefurl=http://www.ruhr-uni-bochum.de/boga/html/Sambucus_racemosa_Foto.htm&usg=__k-f_Uqn2sVzUqQ_pUHoZuiBUYJs=&h=380&w=600&sz=99&hl=fi&start=18&um=1&tbnid=U8UHMS9QpWDfxM:&tbnh=86&tbnw=135&prev=/images?q=Sambucus racemosa&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&sa=N&um=1

• sulotar89 kirjoitti:

Meillä tämä tunnetaan paskamarjana ´ Sambucus racemosa´ eli Terttuselja - erittäin monet luulevat sitä pihlajaksi, ja keräävät innoissaan marjoja ;)) .....on notkeat versot, eikä tarvitse kiipeillä, joten erittäin hyvä kerättävä ;))))))

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.ruhr-uni-bochum.de/boga/html/Sambucus.racemosa.ja.jpg&imgrefurl=http://www.ruhr-uni-bochum.de/boga/html/Sambucus_racemosa_Foto.htm&usg=__k-f_Uqn2sVzUqQ_pUHoZuiBUYJs=&h=380&w=600&sz=99&hl=fi&start=18&um=1&tbnid=U8UHMS9QpWDfxM:&tbnh=86&tbnw=135&prev=/images?q=Sambucus racemosa&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&sa=N&um=1

Juu toi on se "aito" paskanmarja...noita aina pentuna kerättiin ja tehtiin kotileikeissä soseseita... ;))) niita kasvo meilläpäin paljon isoja puskia...siellä kuule paskanmarjapensaiden katveessa oon lapsuuteni viettänyt ison kallion juurella.. ;)))

• sulotar89
        Sikra kirjoitti:

Juu toi on se "aito" paskanmarja...noita aina pentuna kerättiin ja tehtiin kotileikeissä soseseita... ;))) niita kasvo meilläpäin paljon isoja puskia...siellä kuule paskanmarjapensaiden katveessa oon lapsuuteni viettänyt ison kallion juurella.. ;)))

Ette kuitenkaan niistä hilloja tai lahja-juomia tehneet ´ystäville ´ .

Meillä noita kasvoi tontin rajalla kodissamme. Ja silloin jo kerrottiin lapsille, että on myrkyllinen ´paskamarja´ .

Mutta, nyt aikuisena olen huomannut, että ei se kaikkialla ole paskamarja, vaan jotain ihan muuta;))))))

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

Juu myrkyllisiä ovat...

samaan tilaukseen paskamarjapensaanalku, kun mökkitaimistosta löytyy niitäkin taimia, marjoilla ja ilman.

• Pukeli 1 kirjoitti:

samaan tilaukseen paskamarjapensaanalku, kun mökkitaimistosta löytyy niitäkin taimia, marjoilla ja ilman.

Mikä ettei...olisihan se mukava olla yksi paskanmarjapensaskin pihassa.. ;))

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

Mikä ettei...olisihan se mukava olla yksi paskanmarjapensaskin pihassa.. ;))

tilauksen vastaanotetuksi:))))

• Pukeli 1 kirjoitti:

tilauksen vastaanotetuksi:))))

Hyvä, asia sitten hoidossa,
        koskahan tilauksen toimitus on suurinpiirtein ajankohtainen ?

• jotain suurta
        sulotar89 kirjoitti:

Ette kuitenkaan niistä hilloja tai lahja-juomia tehneet ´ystäville ´ .

Meillä noita kasvoi tontin rajalla kodissamme. Ja silloin jo kerrottiin lapsille, että on myrkyllinen ´paskamarja´ .

Mutta, nyt aikuisena olen huomannut, että ei se kaikkialla ole paskamarja, vaan jotain ihan muuta;))))))

asiantuntijaa, kyllä sun tietosi tiedetään voi voi ei muuta voi sanoa

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

Hyvä, asia sitten hoidossa,
        koskahan tilauksen toimitus on suurinpiirtein ajankohtainen ?

suuren kysynnän vuoksi joudun arvioimaan, että pensas saadaan toimitetuksi vasta noin syyskuun puolenvälin aikoihin. Onko aika sopiva?

• Pukeli 1 kirjoitti:

suuren kysynnän vuoksi joudun arvioimaan, että pensas saadaan toimitetuksi vasta noin syyskuun puolenvälin aikoihin. Onko aika sopiva?

Luulen että aika on erittäin sopiva.......

• Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

Luulen että aika on erittäin sopiva.......

Tilaus vahvistettu ja kumpikin osapuoli hyväksynyt toimitusajankohdan. Asia on siltäosin selvä.
        Yllämainittu toivottaa tyytyväisenä hyvää yötä ja kauniita unia.

• Pukeli 1 kirjoitti:

Tilaus vahvistettu ja kumpikin osapuoli hyväksynyt toimitusajankohdan. Asia on siltäosin selvä.
        Yllämainittu toivottaa tyytyväisenä hyvää yötä ja kauniita unia.

Hyvät Yöt...! tilauksen vastaanottajalle myös...

• issu56

onnistuin tappamaan istuttamalla sen täysin väärään paikkaan...liian aurinkoon. No joku sitte sanoi sen korjaavan itse itsensä ja niin siirsin sen vähän parempaan paikkaan...joo ja nyt se korjaa itteensä "tunkiolla" :)).

• Täytyy nyt toivoa et tuo pysyy hengissä...ainakin se on hyvinvoivan näköinen, paljon uutta kasvua tullut tänäkesänä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1550
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      238
      1211
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      248
      991
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe