niin olen ns. uusi autoilija, ja kaipaisin kipeästi vinkkejä. omistan hatchback auton vm.2005.
takakontissani on muutamia pieniä ruostetäpliä, noin sormenpään kokoisia, 5-8 kpl. pientä ruosteen väriä jo erottumassa ja maali kuplii.
mitä asialle voisi tehdä? jos nyt en tee mitään nii parin vuoden päästä kukkii varmaan jo aika pahasti? itse on varmaan turha käydä sorvaamaan, joten automaalaamolle vai korjaamolle kyselemään?
ja sitten se tärkein eli hinta, paljonkohon noiden vaurioiden korjaus maksaisi?
kaikki vinkit tervetulleita!!
otaksun että autoa ei ole pesty tarvittavan usein ja huoltoasemien autopesussa hatchbackin takakontti on peseytynyt huonosti. kiveniskuja ne eivät mielestäni ole, koska maalipinta ei ole rikki. useammin pesemällä ja vahaamalla tämänkin murheen olisi ilmeisesti välttänyt?
kiitos asiallisista vastauksista.. =)
Ruostetäpliä takakontissa
5
1604
Vastaukset 5
Menisikö koritakuun piikkiin? Voi toki olla ettei mene, riippuu vähän autosi merkistä, mutta kysyä kannattaa.
200€ - 600€ noin suurinpiirtein.- vahalla
Voi olla että siinä on vain pinnassa nastojen tms. jäljiltä ruostelikaa. Hiovalla vahalla lähtee helposti.
- outsea
tuota hiovaa autovahaa voisikin kokeilla, kiitos neuvosta. mitenköhän hiova autovaha reagoi noihin "maalipatteihin"(maali selvästi koholla, hieman ruosteen väriä havaittavissa).. ?
automerkki on honda, joten ei varmaan takuuseen menene..
ajattelin kyseistä autoa kyllä pitää vielä monen monta vuotta, joten jos hiova autovaha ei tepsi kannattaako auto viedä automaalaamolle?
tuntuu vain hieman kalliillta, mutta jos se ruoste siitä leviää mitenkin nopeasti ja maali ropajaa pattien kohalta pois niin halvemmaksihan se nyt tulisi?
- maalia on
käy ihmeessä jossain maalauspuljussa näyttämässä ne ruosteet.noin uusi auto ja ruostetta niin että maali kupruilee?laadussa jotain vikaa ?
- tuo tapaus että
Tuo asia vaikuttaa vähän siltä jos nuo ruostetäplät eivät ole saaneet alkuunsa kiveniskusta. Niin kyseessä on tuon ikäisessä autossa kyseessä selvä maalausvirhe eli ns maalipinnan paksuus on jäänyt alle 80mikronin eli toisinsanoen liian ohut maalipinta tullut joihinkin kohtiin jotka johtunevat maalausvirheestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta683020Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3641129Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64772Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32729Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s261626Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä136584Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto19559Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel30524Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen17505Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan29489