Mistä olette hankkineet opiskelijakortit? Onko se sama asia kuin lukiolaistenkortti tai jokin vastaava? Paljonko se maksaa ja mitä estuja sillä saa?
Olen vähän tyhmä, anteeksi :)
Opiskelijakortti
5
779
Vastaukset
- llsfq
Samaa asiaa olen itsekkin miettinyt tarkoittaako samaa. Ja saako tuon kortin lukiosta vai pitääkö hommata itse?
- kortti on
surffasin netissä ja selvis että lukiolais kortti on virallinen opiskelija kortti. Eli samat edut sillä saa kuin normi opiskelija kortilla -50% junalipusta, teatterissa opiskelija alennuksen jne...eli ei tartte hankkii toista korttii:)
tuolla on kortista lisätietoa:
http://www.hameenlukiolaiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=37- .H.
VR:n ja Matkahuollon opiskelijakortin (jolla siis ei käytännössä saa kuin -50% kys. firmojen lipuista, sekä kelpaa yleensä muutenkin todisteena siitä että opiskelee) saa ihan marssimalla kansliaan/rehtorin luo ja pyytämällä todistuksen siitä että opiskelee kys. oppilaitoksessa. Sitten kotoa passikuva ja tämä paperi messiin ja VR:n tiskiltä kysymään opiskelijakorttia.. :) Maksaa muistaakseni n. 6€. Tietysti tuo "oikea" lukiolaiskortti tarjoaa vaikka mitä hienoja etuuksia, mutta kannattaa miettiä että tarvitseeko sitä oikeasti... tuolla halvemmallakin versiolla itse pärjäsin. Onhan näitä vaihtoehtoja, eri asia mitä kukakin tarvii. :) Todennäköisesti näistä eri vaihtoehdoista kyllä kerrotaan lukiossa jossakin vaiheessa.
- kakkonen
Lukiolaisten liiton nettisivuilla kannattaa surffailla, sieltä löytää varmasti ohjeet kortin hankkimiseen ja etuihin, joita sillä saa. Itse olen tilannut siis opiskelijakorttini lukiolaisten liitosta. Ei muuta sitten kun surffaamaan nettiin ! ! !
- lukiolainen itsekin
Me voidaan saada ainoa virallinen opiskelijakortti vaan Lukiolaisten Liiton kautta. Jos siis haluaa saada kunnollisen, yleispätevän opiskelijakortin, kannattaa varmaan hankkia se kortti Lukiolaisten Liitolta, vaikka olisikin VR:n korttia vähän kalliimpi (mutta VR:n ja Matkahuollon kortti käykin sitten vaan VR:llä jha Matkahuollolla, Lukiolaisen Opiskelijakortti taas yleisenä opiskelijakorttina, jolla on myös omat edut).
Joku kyseli kans Lukiolaiskortista. Vähän googlailemalla mulle selvisi, että Lukiolaiskortti on nykyään Lukiolaisen Opiskelijakortti - nimi on vaan vaihtunut selvyyden vuoksi, kun se tosiaan on virallinen opiskelijakortti.
www.lukio.fi/liity - tuolta voi hankkia siis opiskelijakortin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847