"Äidit rakkaat, jos ette täällä tahdo kivulla synnyttää lapsia, niin te ette pääse lasten kanssa iankaikkista elämää nauttimaan, mutta teidän pitää alkaa helvetin vaivassa ja helvetin tuskissa niitä syntymättömiä lapsia vielä synnyttämään."
Pauli Korteniemi saarnassa 1962.
Oppi ihmisen ennalta olmeassa olemisesta ennen syntymää todettiin harhaopiksi kirkollliskokouksessa vuonna 553 jKr.!
http://scratchpad.wikia.com/wiki/Ehkäisykielto#Kuvitelma_hedelm.C3.B6ittymist.C3.A4.C3.A4n_odottavien_vauvojen_varastosta_eli_ihmisen_.22pre-eksistenssist.C3.A4.22_on_h.C3.B6lynp.C3.B6ly.C3.A4
Äidit helvetin vaivassa!
20
326
Vastaukset
- SRK satuilee
Mistä kummasta nämä maallikkosaarnaajat ovat keksinet sen että ihminen olisi olemassa ennen syntymäänsä? Tietääkö joku?
Ei semmosesta ole Raamatussa kerrottu. Vain Jeesus oli taivaassa olemassa ennen syntymäänsä. Se on Raamatussa sanottu. Mutta eivät ihmisen lapset.
Ihan itse lie saarnamiehet tämän keksineet naisten pelottelemiseksi. - vanla
Tuohan on aivan hirveetä!
- iveta
olla totta. Ei kukaan vl:ä voi tuollaista julistaa. Se on selvästi SRK:n opin vastaista. Varmasti toimittaja tai joku muu on kuullut tai ymmärtänyt väärin.
- Siellä se on
iveta kirjoitti:
olla totta. Ei kukaan vl:ä voi tuollaista julistaa. Se on selvästi SRK:n opin vastaista. Varmasti toimittaja tai joku muu on kuullut tai ymmärtänyt väärin.
Pauli Korteniemi (k. 2007) piti saarnan Oulaisissa vuonna 1962. Saarna on kopioitu Mopin palstalle, mutta ei ole kerrottu missä lehdessä se on aikanaan julkaistu:
http://p2.foorumi.info/keskusteluavanhoillislestadiolaisuudesta/viewtopic.php?t=2290&postdays=0&postorder=asc&start=0
Pölyttynyt! Kiitos tästä tärkeästä tekstistä. Voisitko vinkata missä saarna on julkaistu. Kiitos! iveta kirjoitti:
Pelastushan tulee Jeesuksen opista, eikä Hän opettanut sanaakaan lestaolisuudesta, pakanllisesta lahkosta?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Pelastushan tulee Jeesuksen opista, eikä Hän opettanut sanaakaan lestaolisuudesta, pakanllisesta lahkosta?
Eikä myöskään sinusta harhapastorista.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä myöskään sinusta harhapastorista.
Vaikutat fiksulta, mutta missä ei ole ollut Raamatun sanan sisällä vastuksissa lakollesi?
Voitko vastata huutoosi?
- Naisia hallitaan pelolla
Tämänkö ite keksityn hölynpölyn nämä fiksut ja koulutetut vl-naiset ovat uskoneet ja siksi pelkäävät ehkäistä? Yhä nykypäivänä?
pimahtaneita kääkkiä päästetään näköjään saarnaamaan vl-herätysliikkeessä.
- veli.vapaa
nimissä on niin vakava teko Pyhää Henkeä vastaan, ettei sitä anneta koskaan anteeksi. Saarnamies, jossa ei asu Pyhä Henki valehtelee saadakseen itselleen kunniaa ja maallista mainetta, mutta hän joutuu kadotukseen. Raamattu nimittäin sanoo näin.
2. Kor.4:
1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
Maailma ja maailman jumala saatana on sokaissut myös saarnamiehet.- Anonyymi
on soksaissut syntymättömät lapset nokkivat kyllä äitien silmiä
- Anonyymi
Aika outo ajatus, että helvetissä syntyisi lapsia?
- Anonyymi
Ei tuollainen ole vl:n uskon mukaista.
- Anonyymi
Jos aloitus pitää paikkaansa on puhe ollut aivan kauheaa.
- Anonyymi
Miksi tehdään niin paljon lapsia, joku syy siihen on.
Se on systeemi, jossa äidit kasvattavat lapset hoitomiesten ohjeiden mukaan. - AnonyymiUUSI
Jos todella ihmiset uskoisivat ikuiseen piinaan helvetissä, kukaan ei haluaisi lapsia tähän maailmaan.
Sehän olisi samaa, kuin sytyttää talonsa palamaan tietoisena siit, että lapset ovat sisällä: Elleivät ymmärrä etsiä pelastusta ajoissa, palakoon talon mukana!
Tai se on vielä pahempaa: koska pelastuvia on vähän, todennäköisesti lapsista useimpia tultaisiin piinaamaan loputtmiin.
Kuka haluaisi hankkia lapsia, jos on pieninkään mahdollisuus, että heitä tullaan kiduttamaan loputtomiin?
Onneksi Jumala ei ole sadisti, eikä iloitse kenenkään kiusaamisesta.
Hän kutsuu ihmisiä pelastukseen, mutta jos joku ei tahdo, sellainen tullaan kerran hävittämään pois olemassaolosta.
Ilm.20:9 "Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät!"
Malakian kirjan viimeinen luku kertoo, kuinka syntiset tulevat tuhkaksi jalkojen alle.
Myös rangaistuksessa näkyy Jumalan armo: jos ihmisten pitäisi olla taivaassa vastoin tahtoaan, heille se olisi piina, ja toisille ongelma.
Ikuinen kuolema ei tarkoita ikuista elämää, vaan kuolemaa, elämän loppua ikuisesti.- AnonyymiUUSI
Helvetti on olemassa, lukekaa Raamattua.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070