En osallistu

en todellakaan

en osallistu viikon loppuna oleviin kastejuhlaan ja syy tähän on se että nämä vanhemmat ovat ikävä kyllä meidän lapsemme kummia eivätkä kertaakaan ole kyselly kummilapsen kuulumisia saatika tullut ristiäisten jälkeen katsomaan kummilastaan.. Että terveisiä vaan mikäli itsesi tunnistat, kadun syvästi koko kummiuttanne ja purkaisin sen välittömästi mikäli se olisi mahdollista.. unohdetulta kummilapselta terkut kummeille ketä ei koskaan varmaankaan tuu tuntemaan..

10

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhlan

yhteydessä olisi sitten mukava tavata? Jos teidät on kastejuhlaan kutsuttu, haluavat he tiedät tavata. Samalla voisitte sitten järjestää kummilapsen ja kummien tapaamisen.

• en mä rupee kerjään

jollekkin varmaan toimis mutta emmä rupee kerjäämään huomiota lapselleni ihmisiltä jotka ovat omalla käytöksellään tehnyt selväksi että kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.. onhan se surullista lapsen kannalta ettei tuu saamaan lämpöistä kummisuhdetta mutta tällä kertaa kävi näin :/ enkä tiedä haluanko heitä enää elämäämme kun ei oo näköjään ennenkään kiinnostanut.. näiden ihmisten kummiksi pyytäminen ei ole ikinä ollut minun ideani vaan toisen osapuolen.. tulevien lasten kummit minä tuun päättämään yksin jottei tälläistä pääsisi jatkossa enää tapahtumaan :) onneksi lapsella on paremmatkin kummit jotka todella ovat tekemisissä, soittelevat ja vierailevat :) voi kun pääsisin kirkonkirjoohin käsiksi niin viivaisin siitä tietyt nimet pois, tämä on vaan niin periaate nyt tällä hetkellä

• kummi ole jo tarpeeksi
        en mä rupee kerjään kirjoitti:

jollekkin varmaan toimis mutta emmä rupee kerjäämään huomiota lapselleni ihmisiltä jotka ovat omalla käytöksellään tehnyt selväksi että kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.. onhan se surullista lapsen kannalta ettei tuu saamaan lämpöistä kummisuhdetta mutta tällä kertaa kävi näin :/ enkä tiedä haluanko heitä enää elämäämme kun ei oo näköjään ennenkään kiinnostanut.. näiden ihmisten kummiksi pyytäminen ei ole ikinä ollut minun ideani vaan toisen osapuolen.. tulevien lasten kummit minä tuun päättämään yksin jottei tälläistä pääsisi jatkossa enää tapahtumaan :) onneksi lapsella on paremmatkin kummit jotka todella ovat tekemisissä, soittelevat ja vierailevat :) voi kun pääsisin kirkonkirjoohin käsiksi niin viivaisin siitä tietyt nimet pois, tämä on vaan niin periaate nyt tällä hetkellä

Uskonnot aiheuttavat vain kaunaa, katkeruutta, vihanpitoa ja eripuraa ihmisten välille. Jos koko kastajais- ja kummitouhotusta ei olisikaan jäisi tuo iänikuinen kummiudella piinaaminen ja syyllistäminen pois.

Ehkeivät kyseiset kummit tiedä teidän odottavan heiltä tiettyä käytöstä. Jos kerrotte kumminaolon vatimukset heille he voisivat sitten totella teitä jos haluavat. Nyt eivät voi, kun eivät tiedä teidän vaateitanne..

• jokainen tajuaa
        kummi ole jo tarpeeksi kirjoitti:

Uskonnot aiheuttavat vain kaunaa, katkeruutta, vihanpitoa ja eripuraa ihmisten välille. Jos koko kastajais- ja kummitouhotusta ei olisikaan jäisi tuo iänikuinen kummiudella piinaaminen ja syyllistäminen pois.

Ehkeivät kyseiset kummit tiedä teidän odottavan heiltä tiettyä käytöstä. Jos kerrotte kumminaolon vatimukset heille he voisivat sitten totella teitä jos haluavat. Nyt eivät voi, kun eivät tiedä teidän vaateitanne..

olettaisin että jokainen tajuu sentäs pitää yhteyttä kummilapseensa :) en ole vaatimassa muuta, en lahjoja enkä muita kivoja reissuja, yökyläilyjä yms.. olisin vain toivonut että he olisivat edes kerran soittaneet kummilapsen kuulumisia, mutta ei.. ristiäisten jäkeen ei oo mitään kuulunut: ei ole käyty kattomassa kummilasta saati edes soitettu kuulumisia.. olisivat edes tekstarin laittaneet jos ei soittaa jaksa.. mut ei niin ei.. sinänsä ihan sama mulle mut lasta käy surku :( ja ei meitä sen kummemmin varmaan HALUTA nähdä näissä tulevissa kastajaisissa, kunhan pyytävät kaikki lähisukulaiset velvotteesta.. ja yhdet asiansa osaavat kummit lapsella toki on jo :) onneksi :) sapettaa vaan niin pirusti, haluaisin purkaa tämän kummiuden paperillisesti ettei tarvi myöhemmin lapselle selitellä miksei kummia kiinnostakkaan..

• vain nimellinen asia
        jokainen tajuaa kirjoitti:

olettaisin että jokainen tajuu sentäs pitää yhteyttä kummilapseensa :) en ole vaatimassa muuta, en lahjoja enkä muita kivoja reissuja, yökyläilyjä yms.. olisin vain toivonut että he olisivat edes kerran soittaneet kummilapsen kuulumisia, mutta ei.. ristiäisten jäkeen ei oo mitään kuulunut: ei ole käyty kattomassa kummilasta saati edes soitettu kuulumisia.. olisivat edes tekstarin laittaneet jos ei soittaa jaksa.. mut ei niin ei.. sinänsä ihan sama mulle mut lasta käy surku :( ja ei meitä sen kummemmin varmaan HALUTA nähdä näissä tulevissa kastajaisissa, kunhan pyytävät kaikki lähisukulaiset velvotteesta.. ja yhdet asiansa osaavat kummit lapsella toki on jo :) onneksi :) sapettaa vaan niin pirusti, haluaisin purkaa tämän kummiuden paperillisesti ettei tarvi myöhemmin lapselle selitellä miksei kummia kiinnostakkaan..

Eihän sinun tarvitse selitellä lapselle mitään toisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, koska ne eivät ole sinun tekojasi. Miten niin lasta käy surku, kun eiväthän lapset itse ymmärrä tällaisia kummijuttuja ennen kuin vanhemmat ne heille opettavat. Lapsesi ei ymmärrä surkutella koko asiaa ennen kuin sinä omalla surkuttelullasi sen hänelle opetat. Jos lapsen haluaa kastaa kirkon jäseneksi ja kirkko vaatii, että paperilla pitää näkyä vähintään kahden ihimisen nimet niin eihän sen kummiuden tarvitse muuta olla kuin nimet paperissa. Lapsen vanhemmat ovat velvollisia olemaan lapsensa elämässä mukana, ei kenelläkään muulla ole siihen velvoitetta.

• kysymys:
        vain nimellinen asia kirjoitti:

Eihän sinun tarvitse selitellä lapselle mitään toisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, koska ne eivät ole sinun tekojasi. Miten niin lasta käy surku, kun eiväthän lapset itse ymmärrä tällaisia kummijuttuja ennen kuin vanhemmat ne heille opettavat. Lapsesi ei ymmärrä surkutella koko asiaa ennen kuin sinä omalla surkuttelullasi sen hänelle opetat. Jos lapsen haluaa kastaa kirkon jäseneksi ja kirkko vaatii, että paperilla pitää näkyä vähintään kahden ihimisen nimet niin eihän sen kummiuden tarvitse muuta olla kuin nimet paperissa. Lapsen vanhemmat ovat velvollisia olemaan lapsensa elämässä mukana, ei kenelläkään muulla ole siihen velvoitetta.

Kuinka vanha lapsesi? Koska olet viimeksi tavannut nuo kummit?

• mummu*48

Esikoista olen hoitanut aivan säännöllisesti viikoittain. Ensi yökylä oli kun lapsenlapsella oli 52 vuorokautta ikää. Äitiysloma on suunniteltu siten, että esikoinen on sitten 3 päivää päiväkodissa, yhden mummolassa.

Esikoinen tulee marraskuussa 4vuotta.

Koko tänä aikana olen tarvinnut, vastapalveluna, viisi kertaa autokyydin.
      yksi kieltäytyminen, koska oli sen päivän menossa pelaamaan golfia. Joten ilman kyytiä on voinut mennä, en selitä tarkemmin. Kaikki nuo "apukerrat" ovat olleet > pyytämistä kerjäämistä ja sovittelua, avun antoa suhteessa n. 5 - n.100 olleessa neljässä vuodessa..

"Yllätys/ spontaani" meno, esikoinen on vain ilmoitettu tulevaksi tai haettavaksi. mm. kesken meno ja kuopuksen syntyessä oli esikoinen mummolassa kaksi yötä.
      Synnytys oli kaksi viikkoa etuajassa, joten yökylää ei ollut “varattu” etukäteen. Puhuttu oli mitä tehdään, kun synnytys alkaa esim. yöllä jne.

Esikoinen on minulle mieluisa vieras, olemme hyvät kaverukset, mummo ei tee tai ajattele mitään muuta, kun Hän on mummon vieraana.
      En tietysti pidä suhdetta lapsenlapseen saadakseni vastapalvelua; mutta näitä palvelu tarpeita on ollut 0-1 kertaa vuodessa. (yöllä ensiapu tai kun lähiliikenne ei kulje)
      Nyt juuri on rusetti täynnä. Olen miettinyt, jos jäisin pois kastetilaisuudesta. Esikoiselle hankin kastepuvun ja leivoin kastejuhlaan…
      Kumpikaan lapsenlapsista (esikoinen/kuopus itse) ei tätä tilaisuutta tule muistamaan, joten minun ja lasten suhteille, ei kastetilaisuuden läsnäolona ole merkitystä. En vain jaksaisi edes katsella ihmistä joka loukkaa tahallisesti, tarkoituksella vähättelee ja ylenkatsoo. Eikä taatusti tee mitään minun hätätilanteessani, kerran ilmoitti ota taxi annan rahat sitten kun nähdään.
      *

Kiitos jo etukäteen heille, jotka nyt latovat mitenkä olet lapsesi kasvattanut.
      En todellakaan siihen, että hän olisi orjani loppuikänsä.

• mitään hyvää aikaiseksi

Ei tarvitse olla orja, kun asettaa rajat silloin kun se on ajankohtaista.

• toivottavasti
        mitään hyvää aikaiseksi kirjoitti:

Ei tarvitse olla orja, kun asettaa rajat silloin kun se on ajankohtaista.

itse onnistut paremmin.

• onnistunutkin
        toivottavasti kirjoitti:

itse onnistut paremmin.

siksi kerroin. Enemmän siinä pilaa omaa ja muiden elämää jos alkaa marttyyrinä kostamaan kuin että reilusti kertoo ettei jotain halua tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe