Olen suunnittelemassa pyöränvaihtoa, hyvästä paljon iloa antaneesta saksalaisesta matkapyörästä customiin. Eurooppaa on tullut sillä kierreltyä.
Pitkät reissut on siis tehty ja voisin vaihtaa pyörää.
Onko kokemuksia HD kiinnostavimmasta mallista?
Tiedätkö typpimurheita?
En kaipaa provoja, toivon saavani tositietoja.
HD v-rod kokemuksia?
46
31903
Vastaukset
- Jazka
Asiallinen peli ajaa ja kokemusten perusteella hyvin toimiva ja luotettava, vikoja ei ole pahemmin ollut. Jos sinulla on kokemusta Yamahan v-maxista, saat siitä vähän käsitystä pyörästä. V-rod on hyvin paljon samantyyppinen sekä tekniikaltaan, teho/vääntöominaisuuksiltaan ja ajoltaan. Eli enemmänkin kierroskoneinen customhenkinen matkapyörä kuin perinteinen matalavääntöinen customi tai cruiseri. Hinnassa Yamahan V-maxiin on eroa reilu kymmenen tuhatta euroa, mutta saahan sillä aidon HD:n ja onhan v-rod modernimpi versio jo 80 -luvulla kehitetystä v-maxista. Ehkä myös hiukan enemmän custom -henkinen.
- kake
Paljonko sinulla on siitä kokemusta?
Matkallahan sataa - ainakin turhan useasti.
Ei kai nakupyörällä oikeasti matkaa tehdä ;-)
En ole vielä v-rodiin tutustunut mp-messuja enempää. En koeajanut.
Siellä se puhutteli muita HD malleja enemmän, perustuen tietenkin pelkkään visuaalisuuteen. Pyörääni olen viiden kesän jälkeen vaihtamassa . . . - Jazka
kake kirjoitti:
Paljonko sinulla on siitä kokemusta?
Matkallahan sataa - ainakin turhan useasti.
Ei kai nakupyörällä oikeasti matkaa tehdä ;-)
En ole vielä v-rodiin tutustunut mp-messuja enempää. En koeajanut.
Siellä se puhutteli muita HD malleja enemmän, perustuen tietenkin pelkkään visuaalisuuteen. Pyörääni olen viiden kesän jälkeen vaihtamassa . . .Viime kesänä tuli ajeltua muutamia tuhansia ko. pelillä, kun hankittiin vaimolle sellainen. Sen vuoksi vertailin tuohon v-maxiin, kun sellaisellakin on tullut päästeltyä kymmeniä tuhansia ja pyöräthän ovat tekniikaltaan ja ideologialtaan aika paljon samankaltaisia, v-rodin ollessa se modernimpi painos 15 vuotta uudempana konstruktiona.
Kyllähän sitä nakupyörällä matkaa tehdään. Sateita voi aina yrittää välttää, mutta jos prätkähemmo säitä pelkää, voihan aina vaihtaa farmari volvoon, siellä on suojassa tuulelta, sateelta ja muulta kohinalta :)
V-rod ei oikeastaan ole Harley sielultaan lainkaan, yhteistä on lähinnä valmistajatehdas. Monet japsicustomit ovat paljon enemmän "harrikoita" kuin v-rod. Joten ei ole ihme, jos v-rod puhuttelee sellaista henkilöä, jota ei muut harleyt niinkään sykähdytä. Niin se on varmaan tehtaallakin suunniteltu, saada lisää asiakkaita niistä, jotka eivät tykkää perinteisistä customeista/choppereista. Melkein voisi sanoa, että jos et tykkää Harleystä, kokeile V-rodia. - shovel
Jazka kirjoitti:
Viime kesänä tuli ajeltua muutamia tuhansia ko. pelillä, kun hankittiin vaimolle sellainen. Sen vuoksi vertailin tuohon v-maxiin, kun sellaisellakin on tullut päästeltyä kymmeniä tuhansia ja pyöräthän ovat tekniikaltaan ja ideologialtaan aika paljon samankaltaisia, v-rodin ollessa se modernimpi painos 15 vuotta uudempana konstruktiona.
Kyllähän sitä nakupyörällä matkaa tehdään. Sateita voi aina yrittää välttää, mutta jos prätkähemmo säitä pelkää, voihan aina vaihtaa farmari volvoon, siellä on suojassa tuulelta, sateelta ja muulta kohinalta :)
V-rod ei oikeastaan ole Harley sielultaan lainkaan, yhteistä on lähinnä valmistajatehdas. Monet japsicustomit ovat paljon enemmän "harrikoita" kuin v-rod. Joten ei ole ihme, jos v-rod puhuttelee sellaista henkilöä, jota ei muut harleyt niinkään sykähdytä. Niin se on varmaan tehtaallakin suunniteltu, saada lisää asiakkaita niistä, jotka eivät tykkää perinteisistä customeista/choppereista. Melkein voisi sanoa, että jos et tykkää Harleystä, kokeile V-rodia.Olen Jazka kanssasi erimieltä V-Rodin ja V-Maxin samankaltaisuudesta. Myönnän että erillään (ei siis vierekkäin) katsellen syntyy optisia mielleyhtymiä. Mutta siinä ne onkin.
V-Rodin moottorin ominaisuuksissa ei ole täystehoisen V-Maxin "ensin ei mitään, sitten vähän jotain ja lopussa räjähdys ja rajoittaja" -tyyliä ollenkaan.
Suurin ero on luonnollisesti ajogeometriassa, V-Rodin akseliväli on varmaan puoli metriä Yamahaa pidempi, keulakulma ja -jättö tekee V-Rodista Highway-pyörän V-Maxin ollessa sopiva cafe-racer. - Jazka
shovel kirjoitti:
Olen Jazka kanssasi erimieltä V-Rodin ja V-Maxin samankaltaisuudesta. Myönnän että erillään (ei siis vierekkäin) katsellen syntyy optisia mielleyhtymiä. Mutta siinä ne onkin.
V-Rodin moottorin ominaisuuksissa ei ole täystehoisen V-Maxin "ensin ei mitään, sitten vähän jotain ja lopussa räjähdys ja rajoittaja" -tyyliä ollenkaan.
Suurin ero on luonnollisesti ajogeometriassa, V-Rodin akseliväli on varmaan puoli metriä Yamahaa pidempi, keulakulma ja -jättö tekee V-Rodista Highway-pyörän V-Maxin ollessa sopiva cafe-racer.Ei ole näköjään tämä shoveli edes ajanut täysitehoisella v-maxilla, joten turha tänne on omia ennakkoluulojaan kirjoitella. V-max ei ole lainkaan kuvailemasi kaltainen yläkierrostehopiikkipyörä, vaan vääntää jo alle kolmen tuhannen kierroksen lukemista niin hyvin, että jättää suurimman vaihteen kaasun kierrolla minkä tahansa vakioharrikan vaikka 90km/h nopeudesta lähdettäessä. Mutta eihän customin idea olekaan maksimaalinen suorituskyky, sitä en tarkoita, joten se ei tee v-maxista parempaa. Mutta v-max nimenomaan on laajavääntöinen pyörä.
Minä puhun kokemuksesta, mutta pannaan nyt tänne jotain lukemiakin kehiin, niin voi kokemusta omaamattomatkin vähän vertailla, jos ymmärtävät teknisistä tiedoista yleensä mitään;
V-max;
- Suurin teho 140hp, kuristettuna "vain" 100hp/8500rpm.
V-rod;
- 115hp/??rpm
V-max;
- Suurin vääntö 117Nm/7500rpm, (98Nm/3000rpm)
V-rod;
- Suurin vääntö 100Nm/7000rpm
Akseliväli V-max 159, V-rod 171,3. Siinä shovelin puoli metriä. Shoveli varmaan tietää, mitä se merkitsee mutkatiellä. Sitä et näköjään tiennyt, että matkasportitkin ovat lyhyen akselivälin pyöriä, mutta lyhyt akseliväli ei välttämättä tee pyörästä huonoa ajettavaa. Esim. CBR1100 on loistava matkapyörä.
Vaikka v-max ei olekaan kuvailemasi kaltainen ylätehopiikkipyörä, ei se kuitenkaan ole lähes suoran vääntökäyrän omaava pitkäiskuinen customikaan. Mutta sitä ei ole v-rodkaan. Molemmat ovat suhteellisen lyhytiskuisia kierroskoneita verrattuna todellisiin custompyöriin. V-rodin iskunpituus on naurettavat 72mm, kun saman kokoisissa aidoissa v-twineissä liikutaan sadan millin huitteilla. Jo vanhassa tonnisessa rautapääsporsterissa, samoin kuin 883:ssa, on iskun pituus 97 milliä.
V-rod ei v-max vertailussa jää optisiin mielleyhtymiin. Teknisissä ratkaisuissa on paljon yhtäläisyyttä, samoin kuin koneen rakenteessa, paitsi että v-max on nelipyttyinen. Suurin ero onkin mainitsemasi keulakulmassa, joka tekee todellakin v-maxista näppärämmän mutkatiellä, mutta ei se huono ole matkallakaan. Ja ainahan keulakulmia voi muuttaa jos haluaa kehitellä. - shovel
Jazka kirjoitti:
Ei ole näköjään tämä shoveli edes ajanut täysitehoisella v-maxilla, joten turha tänne on omia ennakkoluulojaan kirjoitella. V-max ei ole lainkaan kuvailemasi kaltainen yläkierrostehopiikkipyörä, vaan vääntää jo alle kolmen tuhannen kierroksen lukemista niin hyvin, että jättää suurimman vaihteen kaasun kierrolla minkä tahansa vakioharrikan vaikka 90km/h nopeudesta lähdettäessä. Mutta eihän customin idea olekaan maksimaalinen suorituskyky, sitä en tarkoita, joten se ei tee v-maxista parempaa. Mutta v-max nimenomaan on laajavääntöinen pyörä.
Minä puhun kokemuksesta, mutta pannaan nyt tänne jotain lukemiakin kehiin, niin voi kokemusta omaamattomatkin vähän vertailla, jos ymmärtävät teknisistä tiedoista yleensä mitään;
V-max;
- Suurin teho 140hp, kuristettuna "vain" 100hp/8500rpm.
V-rod;
- 115hp/??rpm
V-max;
- Suurin vääntö 117Nm/7500rpm, (98Nm/3000rpm)
V-rod;
- Suurin vääntö 100Nm/7000rpm
Akseliväli V-max 159, V-rod 171,3. Siinä shovelin puoli metriä. Shoveli varmaan tietää, mitä se merkitsee mutkatiellä. Sitä et näköjään tiennyt, että matkasportitkin ovat lyhyen akselivälin pyöriä, mutta lyhyt akseliväli ei välttämättä tee pyörästä huonoa ajettavaa. Esim. CBR1100 on loistava matkapyörä.
Vaikka v-max ei olekaan kuvailemasi kaltainen ylätehopiikkipyörä, ei se kuitenkaan ole lähes suoran vääntökäyrän omaava pitkäiskuinen customikaan. Mutta sitä ei ole v-rodkaan. Molemmat ovat suhteellisen lyhytiskuisia kierroskoneita verrattuna todellisiin custompyöriin. V-rodin iskunpituus on naurettavat 72mm, kun saman kokoisissa aidoissa v-twineissä liikutaan sadan millin huitteilla. Jo vanhassa tonnisessa rautapääsporsterissa, samoin kuin 883:ssa, on iskun pituus 97 milliä.
V-rod ei v-max vertailussa jää optisiin mielleyhtymiin. Teknisissä ratkaisuissa on paljon yhtäläisyyttä, samoin kuin koneen rakenteessa, paitsi että v-max on nelipyttyinen. Suurin ero onkin mainitsemasi keulakulmassa, joka tekee todellakin v-maxista näppärämmän mutkatiellä, mutta ei se huono ole matkallakaan. Ja ainahan keulakulmia voi muuttaa jos haluaa kehitellä.Ensinnäkin pyydän anteeksi maalaisuuttani mikäli annoin itsestäni ennakkoluuloisen vaikutelman.
Käsitykseni mukaan V-Maxia joko rakastetaan tai sitten se leimataan ihan täysin p..kaksi. On totta että en ole ajanut orkkiskuntoista, väitetyn mukaan sellainen on jonkinsortin „vatkaaja“. Sen sijaan WhitePower`it keulassa, kaikki letkut teräskuoripunottuna (orkkiksen jarrutuntuman joustavuus), ja takana vähintään 17 tuumainen tekee sen verran hyvää ominaisuuksille että 240 kmh (mikäli ilman tuulenohjainta onnistuu) on saavutettavissa ilman että tanko vatkaa itsensä vapaaksi.
V-maxin moottoria koskeva „neronleimaus“ oli käyttää vastapäisen sylinterin imupulssia (imuvena kiinni, kaasuvirtaus paineistuu patoutuessaan ja aiheuttaa kuin jousi perääntyvän pulssin joka „ahtaa“ vastapäistä aukeavaa imuventtiiliä) hyväksi täytön parantamiseksi. Tätä efektiä on pyritty voimistamaan monen tuning-pajan tarjoamin ratkaisuin (imukanavan tilavuusmuutoksin, jne.) ja yleispiirteenä on vääntökäyrän jyrkkeneminen ja tehon lisääntyminen yläkierroksilla.
V.Maxin ainut todellinen kutkutus onkin sen kiihtyvyys. Sen suhteen – huolimatta jo vanhasta tekniikasta – ei moni nykypärrä pysty parempaan. Matkakäyttöön V-Maxista ei tosiaan oikein ole, joskin sen ajo-ominaisuuksien parantamiskonstien hyöty tuleekin esiin vasta kunnon kuormalla, alle 80kg päällä ei esim. jousien vaihto pelitä.
Koska HD:n V-Rodin yleispätevyys moottoripyöränä on aivan toisella tasolla, uskallan olla edelleen sitä mieltä, että vaikka molempien tyyppinimet alkavatkin V-kirjaimella, ei niitä tule väittää muilta osin samankaltaisiksi. - Jazka
shovel kirjoitti:
Ensinnäkin pyydän anteeksi maalaisuuttani mikäli annoin itsestäni ennakkoluuloisen vaikutelman.
Käsitykseni mukaan V-Maxia joko rakastetaan tai sitten se leimataan ihan täysin p..kaksi. On totta että en ole ajanut orkkiskuntoista, väitetyn mukaan sellainen on jonkinsortin „vatkaaja“. Sen sijaan WhitePower`it keulassa, kaikki letkut teräskuoripunottuna (orkkiksen jarrutuntuman joustavuus), ja takana vähintään 17 tuumainen tekee sen verran hyvää ominaisuuksille että 240 kmh (mikäli ilman tuulenohjainta onnistuu) on saavutettavissa ilman että tanko vatkaa itsensä vapaaksi.
V-maxin moottoria koskeva „neronleimaus“ oli käyttää vastapäisen sylinterin imupulssia (imuvena kiinni, kaasuvirtaus paineistuu patoutuessaan ja aiheuttaa kuin jousi perääntyvän pulssin joka „ahtaa“ vastapäistä aukeavaa imuventtiiliä) hyväksi täytön parantamiseksi. Tätä efektiä on pyritty voimistamaan monen tuning-pajan tarjoamin ratkaisuin (imukanavan tilavuusmuutoksin, jne.) ja yleispiirteenä on vääntökäyrän jyrkkeneminen ja tehon lisääntyminen yläkierroksilla.
V.Maxin ainut todellinen kutkutus onkin sen kiihtyvyys. Sen suhteen – huolimatta jo vanhasta tekniikasta – ei moni nykypärrä pysty parempaan. Matkakäyttöön V-Maxista ei tosiaan oikein ole, joskin sen ajo-ominaisuuksien parantamiskonstien hyöty tuleekin esiin vasta kunnon kuormalla, alle 80kg päällä ei esim. jousien vaihto pelitä.
Koska HD:n V-Rodin yleispätevyys moottoripyöränä on aivan toisella tasolla, uskallan olla edelleen sitä mieltä, että vaikka molempien tyyppinimet alkavatkin V-kirjaimella, ei niitä tule väittää muilta osin samankaltaisiksi.No eiköhän ainakin annettu pikku keskustelullamme vähän lisää tietoa alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle. Tosin (minun ansioistani) v-max sai vähän liikaa huomiota. Mutta siinä rinnalla sai kysyjäkin hyvin tietoa v-rodista, jota alkuperäinen kysymys koski.
V-rod on täysin erilainen pyörä, mitä Harley on tähän asti tehnyt. Tehdas lienee pyrkinyt laajentamaan sillä asiakaspohjaa ja on varmaan siinä onnistunutkin. Epäilen jopa, että se on jonkin sortin kokeilu ja saa onnistuessaan jatkoa mallisarjan laajennuksena muihin samantyyppisiin pyöriin. Onhan toki v-rod täysin erityyppinen pyörä kuin vaikkapa perinteiset bigtwinit :) - Jazka
Jazka kirjoitti:
No eiköhän ainakin annettu pikku keskustelullamme vähän lisää tietoa alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle. Tosin (minun ansioistani) v-max sai vähän liikaa huomiota. Mutta siinä rinnalla sai kysyjäkin hyvin tietoa v-rodista, jota alkuperäinen kysymys koski.
V-rod on täysin erilainen pyörä, mitä Harley on tähän asti tehnyt. Tehdas lienee pyrkinyt laajentamaan sillä asiakaspohjaa ja on varmaan siinä onnistunutkin. Epäilen jopa, että se on jonkin sortin kokeilu ja saa onnistuessaan jatkoa mallisarjan laajennuksena muihin samantyyppisiin pyöriin. Onhan toki v-rod täysin erityyppinen pyörä kuin vaikkapa perinteiset bigtwinit :)...luultavasti sen vuoksi onkin tullut kuultua monen ei HD -miehen suusta kommentti, että tähän asti ei ole harleyt kiinostaneet, mutta tuon v-rodin voisi jopa ostaa. Tosin melkein yhtä monen perinteisen harley hemmon suusta on tullut päinvastaista tekstiä *********** (sensuroitu:))
- ACAB
Jazka kirjoitti:
...luultavasti sen vuoksi onkin tullut kuultua monen ei HD -miehen suusta kommentti, että tähän asti ei ole harleyt kiinostaneet, mutta tuon v-rodin voisi jopa ostaa. Tosin melkein yhtä monen perinteisen harley hemmon suusta on tullut päinvastaista tekstiä *********** (sensuroitu:))
Eipä tuota rodia tosiaan harrastepiireissä paljon arvosteta. HD on ilmajäähdytteinen, eikä tuollainen hiton vesijäähdytteinen himmeli. Omasta mielestäni se on erittäin epäonnistunut tekele hd:n brandin kannalta. Jonka huomaa jo siitä, että japskiharrastajat ovat siitä kiinnostuneet... Ei pahalla, mutta hyvin erilaisia asioita hd ja japskiharrastajat arvostavat pyörässä ja koko harrastuksessa. Eikä siinä ole mitään pahaa. Onhan meitä muutenkin joka junaan...
- Jazka
ACAB kirjoitti:
Eipä tuota rodia tosiaan harrastepiireissä paljon arvosteta. HD on ilmajäähdytteinen, eikä tuollainen hiton vesijäähdytteinen himmeli. Omasta mielestäni se on erittäin epäonnistunut tekele hd:n brandin kannalta. Jonka huomaa jo siitä, että japskiharrastajat ovat siitä kiinnostuneet... Ei pahalla, mutta hyvin erilaisia asioita hd ja japskiharrastajat arvostavat pyörässä ja koko harrastuksessa. Eikä siinä ole mitään pahaa. Onhan meitä muutenkin joka junaan...
Juu, annetaan vaan Harleyn tehtaan kerätä v-rodilla rahat pois niiltä motoristeilta, jotka eivät arvosta perinteisiä harrikoita :) Jäähän toki v-rodeistakin hyvä siivu tehtaan kassaan ylläpitämään myös perinteisten vehkeiden tuotekehitystä ja tuotantoa. Mehän emme ole imagosta kiinnostuneita, vaan hyvistä pyöristä.
- v-rod
Jazka kirjoitti:
Juu, annetaan vaan Harleyn tehtaan kerätä v-rodilla rahat pois niiltä motoristeilta, jotka eivät arvosta perinteisiä harrikoita :) Jäähän toki v-rodeistakin hyvä siivu tehtaan kassaan ylläpitämään myös perinteisten vehkeiden tuotekehitystä ja tuotantoa. Mehän emme ole imagosta kiinnostuneita, vaan hyvistä pyöristä.
Noi sun vertailut v-rod/v-max on vähän
sama kun vertaisit porschea/kuplavolkkaria,
joo onhan kummassakin kone takana.
Toinen juttu on se että harrikan on pakko
kehittää jotain uutta, meinaan kaliforniassa
on maailman tiukimmat saastemääräykset eli
ei taida evo läpäistä niitä...
Mut se on kivaa et jokainen saa valita millä ajaa,
mieltymysten (toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä)
ja lompurin mukaan... - Jazka
v-rod kirjoitti:
Noi sun vertailut v-rod/v-max on vähän
sama kun vertaisit porschea/kuplavolkkaria,
joo onhan kummassakin kone takana.
Toinen juttu on se että harrikan on pakko
kehittää jotain uutta, meinaan kaliforniassa
on maailman tiukimmat saastemääräykset eli
ei taida evo läpäistä niitä...
Mut se on kivaa et jokainen saa valita millä ajaa,
mieltymysten (toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä)
ja lompurin mukaan..." Noi sun vertailut v-rod/v-max on vähän
sama kun vertaisit porschea/kuplavolkkaria "
Johan vitsin murjaisit. Koitapas perustella tuota vertausta. Miten v-rod on porshce ja v-max kuplavolkkari? Onko rodin laatu parempi? Ei takuulla! Onko rod tehokkaampi tai teknisesti edistyksellisempi? Ei ole! En edes HD -miehenä ymmärrä noita tunneperäisiä, mutta täysin järjellisen tarkastelun kestämättömiä vertailuja tyyliin HD/lada - HD/japsicustom tai tuo sinun v-rod/v-max - porsche/kupla. Ehkä olet kuullut tuon jutun jostain ja innostunut, mutta sen toistaminen ja hokeminen osoittaa kyllä täydellistä teknistä tietämättömyyttä. Tietysti tuollaiset hokemat on tarkoitettukin typeryksille, jotka eivät tekniikasta mitään ymmärrä.
" Toinen juttu on se että harrikan on pakko
kehittää jotain uutta, meinaan kaliforniassa
on maailman tiukimmat saastemääräykset eli
ei taida evo läpäistä niitä... "
Kyllä evon saa aivan hyvin läpäisemään ne saastemääräykset. Ei sen koneen mekaanisessa rakenteessa ole sille mitään estettä. Vaatii ehkä ruiskun ja siihen elektronisen ohjauksen ja mahdollisesti katalysaattorin, niin menee mistä tahansa päästövaatimuksista läpi.
" Mut se on kivaa et jokainen saa valita millä ajaa, mieltymysten (toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä)
ja lompurin mukaan... "
Tuossa olen täysin samaa mieltä. Eikä siitäkään pidä v-rod miehenä loukkaantua, että joku kertoo tosiasioita, kuten näitä v-max yhtäläisyyksiä ja käyttäjäkokemuksia siitä, että siinä missä monet HD -harrastajat vierastavat v-rodia, monet HD -vierastajat ovat siitä kiinnostuneita. Kuten totesin, se lienee ollut HD -tehtaan tarkoituskin, laajentaa asiakaspohjaa. Ja kuten myös totesin, se on hyvä asia, jos se samalla auttaa pitämään tehtaan pystyssä ja säilyttämään myös oikeiden Harrikoiden tuotannon. - v-rod
Jazka kirjoitti:
" Noi sun vertailut v-rod/v-max on vähän
sama kun vertaisit porschea/kuplavolkkaria "
Johan vitsin murjaisit. Koitapas perustella tuota vertausta. Miten v-rod on porshce ja v-max kuplavolkkari? Onko rodin laatu parempi? Ei takuulla! Onko rod tehokkaampi tai teknisesti edistyksellisempi? Ei ole! En edes HD -miehenä ymmärrä noita tunneperäisiä, mutta täysin järjellisen tarkastelun kestämättömiä vertailuja tyyliin HD/lada - HD/japsicustom tai tuo sinun v-rod/v-max - porsche/kupla. Ehkä olet kuullut tuon jutun jostain ja innostunut, mutta sen toistaminen ja hokeminen osoittaa kyllä täydellistä teknistä tietämättömyyttä. Tietysti tuollaiset hokemat on tarkoitettukin typeryksille, jotka eivät tekniikasta mitään ymmärrä.
" Toinen juttu on se että harrikan on pakko
kehittää jotain uutta, meinaan kaliforniassa
on maailman tiukimmat saastemääräykset eli
ei taida evo läpäistä niitä... "
Kyllä evon saa aivan hyvin läpäisemään ne saastemääräykset. Ei sen koneen mekaanisessa rakenteessa ole sille mitään estettä. Vaatii ehkä ruiskun ja siihen elektronisen ohjauksen ja mahdollisesti katalysaattorin, niin menee mistä tahansa päästövaatimuksista läpi.
" Mut se on kivaa et jokainen saa valita millä ajaa, mieltymysten (toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä)
ja lompurin mukaan... "
Tuossa olen täysin samaa mieltä. Eikä siitäkään pidä v-rod miehenä loukkaantua, että joku kertoo tosiasioita, kuten näitä v-max yhtäläisyyksiä ja käyttäjäkokemuksia siitä, että siinä missä monet HD -harrastajat vierastavat v-rodia, monet HD -vierastajat ovat siitä kiinnostuneita. Kuten totesin, se lienee ollut HD -tehtaan tarkoituskin, laajentaa asiakaspohjaa. Ja kuten myös totesin, se on hyvä asia, jos se samalla auttaa pitämään tehtaan pystyssä ja säilyttämään myös oikeiden Harrikoiden tuotannon.V-rodin kone on kehitetty
harrikan ja porschen yhteistyönä...
ja alunperin kisakäyttöä varten.
Boxilla ja putkilla tehoa n. 130 hummaa
takapyörastä. Kyllähän v-max on kuitenkin
nakukyykky eikä kustomi edes ajoasennoltaan...
Kolmas ajokausi v-rodilla on alkamassa.
Ajettu vuodesta -76 japseilla, saksalaisillä ja
ameriikin pyörillä...
Onnea valinnallesi, joka tuntuu olleen v-max. - Jazka
v-rod kirjoitti:
V-rodin kone on kehitetty
harrikan ja porschen yhteistyönä...
ja alunperin kisakäyttöä varten.
Boxilla ja putkilla tehoa n. 130 hummaa
takapyörastä. Kyllähän v-max on kuitenkin
nakukyykky eikä kustomi edes ajoasennoltaan...
Kolmas ajokausi v-rodilla on alkamassa.
Ajettu vuodesta -76 japseilla, saksalaisillä ja
ameriikin pyörillä...
Onnea valinnallesi, joka tuntuu olleen v-max.V-max on alunpitäen kehitetty kisapyörästä katukäyttöön. Sekä v-rod että v-max ovat omien tehtaittensa kiihdytyskisapyöristä kehitettyjä katumalleja. Porschen yhteistyöstä ei kannata puhua mitään, tulee mieleen vuoden 89 seat ibiza, joissa lukee takalasissa "system porsche". Hirmuinen poru nousi, kun v-rodissa oli "keksitty" kannen yläpuoliset nokka-akselit nokkaketjuineen, samanlainen "nerokas" bensatankkisysteemi kuin v-maxissa jne.
" Boxilla ja putkilla tehoa n. 130 hummaa
takapyörastä. "
" Kyllähän v-max on kuitenkin
nakukyykky eikä kustomi edes ajoasennoltaan... "
Ei maxi mikään nakukyykky ole, edes ajoasennoltaan. Se on sellainen sekasikiöcustomi, kuten v-rodikin. V-rodissa on jalkatapit siirretty edemmäs ja keulassa kulmaa lisää. Muutoin se ei ole mikään customi, vaan myöskin sekasikiö. Eihän tuo konekaan ole mikään customin kone, ennemmin samanlainen räpellys, joita on nähty japseissa pitkään, esim. honda vf-"muskelicustomeissa".
Ihan kiitettävä lukema. Ja jotain uutta Harley filosofiaan, meinaan tuo tehoilla kehuminen.
Meillä on perheessä tuollainen v-rodi vaimon käytössä, koska hän siitä tykkää ja sillä selvä. Itselläni on ollut v-maxi, mutta ei se enää ole minun valintani, kun olen mieltynyt jo vuosia sitten customiin. Minun valintani customeissa on ollut VS1400 ja myöhemmin Harley Davidson, sellainen malli, joka on Harley muutakin kuin tankin tekstissä :) - Jazka
v-rod kirjoitti:
V-rodin kone on kehitetty
harrikan ja porschen yhteistyönä...
ja alunperin kisakäyttöä varten.
Boxilla ja putkilla tehoa n. 130 hummaa
takapyörastä. Kyllähän v-max on kuitenkin
nakukyykky eikä kustomi edes ajoasennoltaan...
Kolmas ajokausi v-rodilla on alkamassa.
Ajettu vuodesta -76 japseilla, saksalaisillä ja
ameriikin pyörillä...
Onnea valinnallesi, joka tuntuu olleen v-max." Kolmas ajokausi v-rodilla on alkamassa.
Ajettu vuodesta -76 japseilla, saksalaisillä ja
ameriikin pyörillä... "
Siinäs näet. V-rod oli sinullekin pelastus ja antoi mahdollisuuden palata japsien pariin Harleyn imagolla. Sitä juuri tarkoitin, kun sanoin että kovin monet HD:ta muutoin vieroksuneet ovat sanoneet, että v-rodin voisi hankkiakin, siinä missä monet HD-miehet ovat vieroksuneet v-rodia.
Ajele vaan tyytyväisenä sillä, kyllä se ihan hyvä pyörä on ja tarjoaa mukavan välimuodon raa'an woimamoottoricustomin ja matkapyörän välimaastossa kipuileville. Ei tarvitse kuitenkaan sortua mihinkään v-maxiin tai viragoon tai muuhun japsikierrospeliin :) - kake
asiallisesta vastauksestasi tuohon mahdollisia "lastentauteja" peräämääni kysymykseen.
Olen paljolti kanssasi samaa mieltä. Kuulun siihen ryhmään joka ei pidä perinteisestä HD imagosta. Voin toki sitä sietää, mutta en missään nimessä halua sitä yhdistettävän itseeni. Tämä heijastuu suhtautumiseeni hankkia merkin pyörämallistosta oma pyörä. Vain v-rod poislukien.
Tietysti eihän ole pakko hankkia Harrikkaa ;-)
Onko muilla käyttökokemuksia? HD v-rod on vielä vakavasti harkinnassa . . . - Sensei
kake kirjoitti:
asiallisesta vastauksestasi tuohon mahdollisia "lastentauteja" peräämääni kysymykseen.
Olen paljolti kanssasi samaa mieltä. Kuulun siihen ryhmään joka ei pidä perinteisestä HD imagosta. Voin toki sitä sietää, mutta en missään nimessä halua sitä yhdistettävän itseeni. Tämä heijastuu suhtautumiseeni hankkia merkin pyörämallistosta oma pyörä. Vain v-rod poislukien.
Tietysti eihän ole pakko hankkia Harrikkaa ;-)
Onko muilla käyttökokemuksia? HD v-rod on vielä vakavasti harkinnassa . . .Ite ostin tasan vuosi sitten Japseista sellasen -03 mallisen VROD:n. Päästelin sillä sitten siellä jokusen tuhat kilsaa ja peli toimi kuin kello. Ei mitään häiriöitä. Mukava oli ajella : )
Itse tykästyin juuri VROD:n ulkonäköön ja se oli taloudellisesti ihan hyvä hankinta, tuli muuttopyöränä ilman veroja Suomeen.
En ole koskaan sen kummemmin miettinyt tota imago juttua, oon ajatellut sillei, että ajelen juuri sillä millä tykkään sen paremmin muilta kysymättä tai heidän mielipiteistä välittämättä. Ja ainakin ne "pikku-ukot" hyväksyivät kumman ulkomaalaisen sillä kiiltävällä pyöräällään joukkoonsa, monet mukavat reissut tuli nakattua heidän "jengissään". - softail
shovel kirjoitti:
Ensinnäkin pyydän anteeksi maalaisuuttani mikäli annoin itsestäni ennakkoluuloisen vaikutelman.
Käsitykseni mukaan V-Maxia joko rakastetaan tai sitten se leimataan ihan täysin p..kaksi. On totta että en ole ajanut orkkiskuntoista, väitetyn mukaan sellainen on jonkinsortin „vatkaaja“. Sen sijaan WhitePower`it keulassa, kaikki letkut teräskuoripunottuna (orkkiksen jarrutuntuman joustavuus), ja takana vähintään 17 tuumainen tekee sen verran hyvää ominaisuuksille että 240 kmh (mikäli ilman tuulenohjainta onnistuu) on saavutettavissa ilman että tanko vatkaa itsensä vapaaksi.
V-maxin moottoria koskeva „neronleimaus“ oli käyttää vastapäisen sylinterin imupulssia (imuvena kiinni, kaasuvirtaus paineistuu patoutuessaan ja aiheuttaa kuin jousi perääntyvän pulssin joka „ahtaa“ vastapäistä aukeavaa imuventtiiliä) hyväksi täytön parantamiseksi. Tätä efektiä on pyritty voimistamaan monen tuning-pajan tarjoamin ratkaisuin (imukanavan tilavuusmuutoksin, jne.) ja yleispiirteenä on vääntökäyrän jyrkkeneminen ja tehon lisääntyminen yläkierroksilla.
V.Maxin ainut todellinen kutkutus onkin sen kiihtyvyys. Sen suhteen – huolimatta jo vanhasta tekniikasta – ei moni nykypärrä pysty parempaan. Matkakäyttöön V-Maxista ei tosiaan oikein ole, joskin sen ajo-ominaisuuksien parantamiskonstien hyöty tuleekin esiin vasta kunnon kuormalla, alle 80kg päällä ei esim. jousien vaihto pelitä.
Koska HD:n V-Rodin yleispätevyys moottoripyöränä on aivan toisella tasolla, uskallan olla edelleen sitä mieltä, että vaikka molempien tyyppinimet alkavatkin V-kirjaimella, ei niitä tule väittää muilta osin samankaltaisiksi.Etsiydy radalle. Tai salille.
Jätä muut tienkäyttäjät rauhaan noilla v_'max jurinoilla.
Mulle sama vaikka kulkisi 400 km/h - x
Jazka kirjoitti:
" Noi sun vertailut v-rod/v-max on vähän
sama kun vertaisit porschea/kuplavolkkaria "
Johan vitsin murjaisit. Koitapas perustella tuota vertausta. Miten v-rod on porshce ja v-max kuplavolkkari? Onko rodin laatu parempi? Ei takuulla! Onko rod tehokkaampi tai teknisesti edistyksellisempi? Ei ole! En edes HD -miehenä ymmärrä noita tunneperäisiä, mutta täysin järjellisen tarkastelun kestämättömiä vertailuja tyyliin HD/lada - HD/japsicustom tai tuo sinun v-rod/v-max - porsche/kupla. Ehkä olet kuullut tuon jutun jostain ja innostunut, mutta sen toistaminen ja hokeminen osoittaa kyllä täydellistä teknistä tietämättömyyttä. Tietysti tuollaiset hokemat on tarkoitettukin typeryksille, jotka eivät tekniikasta mitään ymmärrä.
" Toinen juttu on se että harrikan on pakko
kehittää jotain uutta, meinaan kaliforniassa
on maailman tiukimmat saastemääräykset eli
ei taida evo läpäistä niitä... "
Kyllä evon saa aivan hyvin läpäisemään ne saastemääräykset. Ei sen koneen mekaanisessa rakenteessa ole sille mitään estettä. Vaatii ehkä ruiskun ja siihen elektronisen ohjauksen ja mahdollisesti katalysaattorin, niin menee mistä tahansa päästövaatimuksista läpi.
" Mut se on kivaa et jokainen saa valita millä ajaa, mieltymysten (toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä)
ja lompurin mukaan... "
Tuossa olen täysin samaa mieltä. Eikä siitäkään pidä v-rod miehenä loukkaantua, että joku kertoo tosiasioita, kuten näitä v-max yhtäläisyyksiä ja käyttäjäkokemuksia siitä, että siinä missä monet HD -harrastajat vierastavat v-rodia, monet HD -vierastajat ovat siitä kiinnostuneita. Kuten totesin, se lienee ollut HD -tehtaan tarkoituskin, laajentaa asiakaspohjaa. Ja kuten myös totesin, se on hyvä asia, jos se samalla auttaa pitämään tehtaan pystyssä ja säilyttämään myös oikeiden Harrikoiden tuotannon."Kyllä evon saa aivan hyvin läpäisemään ne saastemääräykset. Ei sen koneen mekaanisessa rakenteessa ole sille mitään estettä. Vaatii ehkä ruiskun ja siihen elektronisen ohjauksen ja mahdollisesti katalysaattorin, niin menee mistä tahansa päästövaatimuksista läpi"
Lisää listalle vielä nestejäähdytys palotilan korkean ja epätasaisen pintalämmön sekä siitä aiheutuvien päästöjen kannalta epäedullisten parametrointien (=ajoitukset, puristussuhde ja AFR) eliminoimiseksi. - 84 ja ennen sitä.
x kirjoitti:
"Kyllä evon saa aivan hyvin läpäisemään ne saastemääräykset. Ei sen koneen mekaanisessa rakenteessa ole sille mitään estettä. Vaatii ehkä ruiskun ja siihen elektronisen ohjauksen ja mahdollisesti katalysaattorin, niin menee mistä tahansa päästövaatimuksista läpi"
Lisää listalle vielä nestejäähdytys palotilan korkean ja epätasaisen pintalämmön sekä siitä aiheutuvien päästöjen kannalta epäedullisten parametrointien (=ajoitukset, puristussuhde ja AFR) eliminoimiseksi.TC:ssä kai on jo ruiskut vakiona. Evossa ei. En tiedä.
Perkele, tällaset uusia TC-koneisia ohjastavat viiskymppiset uusiopahikset, (joilla siis TC:tä ennen ollu farkkuvolvo summum-varustuksella) nauro mulle ku puhuin TC:stä Evona. Ihan niinku pitäs erottaa ne rumilukset toisistaan. :D - Päivitystä..
Jazka kirjoitti:
Viime kesänä tuli ajeltua muutamia tuhansia ko. pelillä, kun hankittiin vaimolle sellainen. Sen vuoksi vertailin tuohon v-maxiin, kun sellaisellakin on tullut päästeltyä kymmeniä tuhansia ja pyöräthän ovat tekniikaltaan ja ideologialtaan aika paljon samankaltaisia, v-rodin ollessa se modernimpi painos 15 vuotta uudempana konstruktiona.
Kyllähän sitä nakupyörällä matkaa tehdään. Sateita voi aina yrittää välttää, mutta jos prätkähemmo säitä pelkää, voihan aina vaihtaa farmari volvoon, siellä on suojassa tuulelta, sateelta ja muulta kohinalta :)
V-rod ei oikeastaan ole Harley sielultaan lainkaan, yhteistä on lähinnä valmistajatehdas. Monet japsicustomit ovat paljon enemmän "harrikoita" kuin v-rod. Joten ei ole ihme, jos v-rod puhuttelee sellaista henkilöä, jota ei muut harleyt niinkään sykähdytä. Niin se on varmaan tehtaallakin suunniteltu, saada lisää asiakkaita niistä, jotka eivät tykkää perinteisistä customeista/choppereista. Melkein voisi sanoa, että jos et tykkää Harleystä, kokeile V-rodia.http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Kulttipyörä nousi uudelle tasolle/1135248117051
- 115KW
Jazka kirjoitti:
Ei ole näköjään tämä shoveli edes ajanut täysitehoisella v-maxilla, joten turha tänne on omia ennakkoluulojaan kirjoitella. V-max ei ole lainkaan kuvailemasi kaltainen yläkierrostehopiikkipyörä, vaan vääntää jo alle kolmen tuhannen kierroksen lukemista niin hyvin, että jättää suurimman vaihteen kaasun kierrolla minkä tahansa vakioharrikan vaikka 90km/h nopeudesta lähdettäessä. Mutta eihän customin idea olekaan maksimaalinen suorituskyky, sitä en tarkoita, joten se ei tee v-maxista parempaa. Mutta v-max nimenomaan on laajavääntöinen pyörä.
Minä puhun kokemuksesta, mutta pannaan nyt tänne jotain lukemiakin kehiin, niin voi kokemusta omaamattomatkin vähän vertailla, jos ymmärtävät teknisistä tiedoista yleensä mitään;
V-max;
- Suurin teho 140hp, kuristettuna "vain" 100hp/8500rpm.
V-rod;
- 115hp/??rpm
V-max;
- Suurin vääntö 117Nm/7500rpm, (98Nm/3000rpm)
V-rod;
- Suurin vääntö 100Nm/7000rpm
Akseliväli V-max 159, V-rod 171,3. Siinä shovelin puoli metriä. Shoveli varmaan tietää, mitä se merkitsee mutkatiellä. Sitä et näköjään tiennyt, että matkasportitkin ovat lyhyen akselivälin pyöriä, mutta lyhyt akseliväli ei välttämättä tee pyörästä huonoa ajettavaa. Esim. CBR1100 on loistava matkapyörä.
Vaikka v-max ei olekaan kuvailemasi kaltainen ylätehopiikkipyörä, ei se kuitenkaan ole lähes suoran vääntökäyrän omaava pitkäiskuinen customikaan. Mutta sitä ei ole v-rodkaan. Molemmat ovat suhteellisen lyhytiskuisia kierroskoneita verrattuna todellisiin custompyöriin. V-rodin iskunpituus on naurettavat 72mm, kun saman kokoisissa aidoissa v-twineissä liikutaan sadan millin huitteilla. Jo vanhassa tonnisessa rautapääsporsterissa, samoin kuin 883:ssa, on iskun pituus 97 milliä.
V-rod ei v-max vertailussa jää optisiin mielleyhtymiin. Teknisissä ratkaisuissa on paljon yhtäläisyyttä, samoin kuin koneen rakenteessa, paitsi että v-max on nelipyttyinen. Suurin ero onkin mainitsemasi keulakulmassa, joka tekee todellakin v-maxista näppärämmän mutkatiellä, mutta ei se huono ole matkallakaan. Ja ainahan keulakulmia voi muuttaa jos haluaa kehitellä.Minun V-Rod:ssa ainakin tehdas ilmoittaa tehoiksi 96KW ja mulla kun on ruiskuboxi niin sillä saa 115KW tehoksi eli 156HV. Minulle ainakin riittää noi tehot. Ihan turha tulla niillä "riisikupeilla" viivalle
- kpkemus on kova
kake kirjoitti:
Paljonko sinulla on siitä kokemusta?
Matkallahan sataa - ainakin turhan useasti.
Ei kai nakupyörällä oikeasti matkaa tehdä ;-)
En ole vielä v-rodiin tutustunut mp-messuja enempää. En koeajanut.
Siellä se puhutteli muita HD malleja enemmän, perustuen tietenkin pelkkään visuaalisuuteen. Pyörääni olen viiden kesän jälkeen vaihtamassa . . .aika paljo on kokemusta; http://youtu.be/f1vFJ-WORZA
- ulkonäkö ei onnistunut
Se vaikuttaa jotenkin skootterilta. Sillä ajavakin on huvittavan näköinen.
Ajoasento tai joku saa vaikutelman aikaan sellaisesta tivolipyörästä, jolla lapset ajavat.
Nämä vaikutelmia, mutta tuo tyyli on myös osa asiaa.- dfs
Ei uskois että täällä keskustelee aikuiset ihmiset. No ei kyl taida keskustellakaa..
- triumph rocket 3
en tiedä millä oot ajellu? itse ajanut 70 luvulta asti
aika monella pyörällä jspseista jenkkiin en tiedä ikääs mut tuntuu ettet ole paljon pyöriä koeiillut
uhoomista kyllä riittää muttei kokemusta - aika lapsellisia vastauksia...
dfs kirjoitti:
Ei uskois että täällä keskustelee aikuiset ihmiset. No ei kyl taida keskustellakaa..
oot ihan oikeessa aika lapsellisia kommenteja
kovia uhoomaan mut silti ei mitään kokemusta.
hyvä kommentti sulta ajeltu 70 luvulta asti eri
rinpuloilla mut oma on aina oma
- et savosta
minulla on hd v-rod ja olen tyytyväinen koska tykään että pyörässä on näköä ja voimaa ja tässä pyörässä on. Ja vuoden kokemuksella voin sanoa että on myös luotettavan toimiva.
- vmx
V-rod on ok pärrä!!
MUTTA ei voi verrata yamahan v-maxiin!! Jos verrataan niin verrataan kissaa koiraan!
V-rod v2 - V-max v4.
Varttimaili v-max = 7.749 s
varttimaili v-rod = 10.9 s
Noissa eroja, ja joo joo on on teho&vääntö eroja!!
Väititte samaksi, ei ole.
Ärrrrsyttää. - x
vmx kirjoitti:
V-rod on ok pärrä!!
MUTTA ei voi verrata yamahan v-maxiin!! Jos verrataan niin verrataan kissaa koiraan!
V-rod v2 - V-max v4.
Varttimaili v-max = 7.749 s
varttimaili v-rod = 10.9 s
Noissa eroja, ja joo joo on on teho&vääntö eroja!!
Väititte samaksi, ei ole.
Ärrrrsyttää.perehdy varttimaili-aiheeseen, edes vähän!
Vakio V-Rod menee vartin n. 12 s ja vanhan mallinen V-Max >11 s.
Alle 8 s ajallahan pärjäisi jo pro-luokissa, vakiopyörällä :o).
- Olen HD-MIES
Aina kun V-ROD tulee vastaan alkaa laatta lentää. Vittu että osaa olla ruma mopo! Hirveä on ainoa mitä siitä voi sanoa HD-MIEHENÄ.
Kuuntele soundia, aivan kuin VTX, avaria pieruja papupurkkiin. Katso etulampun "tyylikkyyttä", YÖÖRRR buli buli..... Ja entäs pakarit RUÅHAHAHA ihan GAYta.
Ilmaiseksikaan en alleni ottais. Eihän tommosella singerillä saa edes naista!- Olen HD-MIES!!!
Noissa ralleissakin on V-ROD ja SPORTSTER-kuskeilla ihan omat pöydät, ja V-ROD- miehillä kaikkein kauimpana. Puhumattakaan Buelleista....
Kas, eihän EVOn jälkeen ole Harrikoita edes tehty. TwinCamitkin ovat jo liian hienoja moottoripyöräksi. - Make221
Olen HD-MIES!!! kirjoitti:
Noissa ralleissakin on V-ROD ja SPORTSTER-kuskeilla ihan omat pöydät, ja V-ROD- miehillä kaikkein kauimpana. Puhumattakaan Buelleista....
Kas, eihän EVOn jälkeen ole Harrikoita edes tehty. TwinCamitkin ovat jo liian hienoja moottoripyöräksi.Joku sanoi, että vmax ei ole matkapyörä, no ei olekkaan, mutta tulipa viikonloppuna ajettua 1000km (500 500) Ruotsin lapissa mahtavat maisemat ja upeat mutkatiet, kaks kaveria oli mukana (Honda hornet ja bonneville "römppi") honda mies valitti, että tulee paikat kipeeksi, mulla ei tehny mitään heikkoa.
En kyllä ymmärrä miksi kukaan edes vertailee maxia ja rodia keskenään, ulkonäössä jotain samaa, mutta siihenpä se sitten jääkin - taida sun
Make221 kirjoitti:
Joku sanoi, että vmax ei ole matkapyörä, no ei olekkaan, mutta tulipa viikonloppuna ajettua 1000km (500 500) Ruotsin lapissa mahtavat maisemat ja upeat mutkatiet, kaks kaveria oli mukana (Honda hornet ja bonneville "römppi") honda mies valitti, että tulee paikat kipeeksi, mulla ei tehny mitään heikkoa.
En kyllä ymmärrä miksi kukaan edes vertailee maxia ja rodia keskenään, ulkonäössä jotain samaa, mutta siihenpä se sitten jääkinpituus olla kuin enintään 175cm. Joskus muinoin kun ajelin maxilla 500km vetoja, perse puutui ihan tolkuttomasti (tosin olenkin yli 190cm).
- V-RODI
taida sun kirjoitti:
pituus olla kuin enintään 175cm. Joskus muinoin kun ajelin maxilla 500km vetoja, perse puutui ihan tolkuttomasti (tosin olenkin yli 190cm).
Luin noita viestejä mitä oli kirjoitettu,aika uskomattoman idioottimaisia ihmisiä onkin,alkaa laatta lentämään kun tulee vastaan,eri pöydät muka.hd-skootteri. Ja te oikeesti muka pidätte itseänne miehinä.Mulla on ollut kymmeniä pyöriä ja ei sen huonompi tai parempi kun muutkaan pyörät.Jokainen tykkää omastaan,eihän naisetkaan ole samanlaisia,onneks.Tuli toi v-rodi markkinoille niin mullekkin löytyi sopiva pyörä.sopivan tehokas ja ei tarvi istua iltoja tallissa korjaamassa sitä kun se vaan toimi ja toimii.Ps,v-rodi on oikeesti paras HD.
- HD-mies 1964
On ollut monta harrikkaa ja nyt päädyn v-rodiin ja se on hyvä .
- Night Rod Petsu
Mulla ollut 2 V-Maxia viimeisen 10 vuoden aikana ja nyt eka kesä takana 2009 vm Night Rodin kanssa. Maxista tykkäsin pirusti, mutta aikansa kutakin. Viimeisin ja paljon tuunattu Maxini sai uuden innokkaan omistajan, jonka jälkeen alkoi uuden pärrän hankintaprosessi. Pitkään pallottelin uuden Maxin ja Rodin välillä, mutta lopulta päädyin Rodiin. Ei ole kaduttanut hetkeäkään. Pirun kiva ajettava (mutkatiet otettava vähän varovaisemmin kuin ennen) ja pienellä laitolla kivasti tehoja. Stage 1 virisarja eli K&N putsari, Dynojet PC V ja V&H Race putket. Nyt talvella tulee taas askarreltua vähän ulkonäön parissa. Uutta Maxia tuli kokeiltua kanssa, tykkäsin kyllä, mutta ei tullut sellaista a-haa elämystä kuin alkuperäisen V-Maxin kanssa aikoinaan. Ja onhan tuon uuden Maxin hinta aika suolainen, IMHO. Mulle tuo HD tavaramerkkinä ei niinkään merkitse mitään, vaan ihan Rodista pyöränä tykkään. Kyllähän sitä kuulee joidenkin sisäsiittoisten yksilöiden jupisevan kesäisin, että ihme pelleilyä tuollaiset vesitykki HooDeet, mutta annan tuon mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jokainen tyylillään ja antaa kaikkien kukkien kukkia.
- tupla V
pakko kirjoittaa oma mielipide mulla on tallissa sekä v-max että v-rodi molemmat ovat ajoasennoltaan hyvin saman kaltaisia ja v-rodissakin riittää ruutia tosin mun v-rodi ei ihan vakio mitä ulkonäkoon tulee mielestäni molemmat ok näköisiä iha turha kinastella menkää viivalle niin ei tarvitse uhota kaikki ovat kuitenkin pyörä miehiä
- ottaakenhaluu
V-rod jäi mielestä kun näin sen ja 1800r2 suzukin rinnan,pieni ja lelun näköinen oli.Ja kun huoltokustannuksia vertaa niin .....no hd on hd.
- HD mies vaan
Näpäkkä käsitellä tuo v-rod
- Shovelfooree
V-ROD ei ole edes mopo, shoveli ainut oikea moottoripyörä! PISTE
- Paskammöivät
Vanha raato. Paaliin sovelit.
- eXXHD
Jos olet joskus ajanut saksalaisella tai jollain muulla kuin hd.llä suosittelen pysymään erossa ! Saattaa amerikan lahja olla aika vaikea kasassa pidettäväksi.. mutta käyttäjät arvostavat omaansa kun eivät niitä saa mihinkään myytyä.
- vvrod
Aina kun V-ROD tulee vastaan alkaa laatta lentää. Vittu että osaa olla ruma mopo! Hirveä on ainoa mitä siitä voi sanoa HD-MIEHENÄ.
Kuuntele soundia, aivan kuin VTX, avaria pieruja papupurkkiin. Katso etulampun "tyylikkyyttä", YÖÖRRR buli buli..... Ja entäs pakarit RUÅHAHAHA ihan GAYta.
Ilmaiseksikaan en alleni ottais. Eihän tommosella singerillä saa edes naista!"
Samaa mieltä mutta tätä ei saa myytyä !! Kaksi vuotta olen yrittänyt myydä, sporstereita tyrkyttävät vain vaihdossa mutta on vielä enemmän tyttöpyörä se!- YstävällinenNeuvo
Suosittelen sellaisen moton ostamista että saat naista sen avulla, se voisi helpottaa tarvettasi kirjoittaa tälle palstalle, kun sulla olisi muuta puuhaa sen naises kanssa joka olisi sun kanssa sun moottoripyörän takia.
- WideGlide
Mieki tykkään pikkupojist. Ollaanx samixii?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904