Onko kokemuksia Alajärven Finnlamelli hirsitalotehtaan mökkitoimituksista .Hinta / laatu.
Entä pystytyspalvelu,ja toimitusajat,kertokaa Plussat / miimukset.
Finnlamelli ?
6
3161
Vastaukset
- syystä että:
Varmaan ihan hyvä firma yleensä ottaen mutta en valinnut itselle kun tehdään hirsitaloa. Syinä oli:
- myyjä vähätteli rakennuskustannuksia sellaisten tuotteiden kohdalla jotka eivät kuulu heidän pakettiinsa, jotta olisi saanut heidän pakettinsa rakentamisen vaikuttamaan epätodellisen edulliselta, luottamus kärsi
- tarjous oli tarjouskilpailun toiselle kierrokselle päässeistä kolmesta tarjouksesta kallein
- myyjä kehui tuotetta ympäristöystävälliseksi, koska Finnlamelli tekee lamellihirttä nimenomaan pienistä puista - tämä ei oikeastaan lisää ympäristöystävällisyyttä, koska hirsitehdas ei voi mitenkään vaikuttaa siihen, minkä kokoista leimikkoa maassamme kaadetaan, mutta sen sijaan se huonontaa puun laatua ja lisää näin ollen tehtaan hirrestä saamaa voittoa. Nuoret puut nimittäin eivät ole vielä ehtineet kasvaa niin kauan että niihin olisi kehittynyt kestävää sydänpuuta lainkaan. Tämä ei Finnlamellia siinä mielessä kaada, että he myyvät tätä nykyä mielellään kuusta, ja kuusessa ei varsinaisesti ole sydänpuuta lainkaan, pelkästään männyssä on. Valitsin kyllä kuusipuun mutta sellaiseksikin halusin hitaasti kasvanutta pohjoisen puuta.
Valitsin ja voin suositella Kuusamo Hirsitaloja. Kaupanteosta toimitukseen saakka kaikki on sujunut juuri niin kuin on sovittu ja meillä sentään oli omasta luonnoksesta kilpailutettu kauppa, joten he myös piirsivät lopulliset kuvat ja tässä vaiheessa saimme vielä tehdä muutoksia (hinta ei noussut) ja meitä palveltiin erinomaisesti. Toimitukset ovat olleet täsmällisiä, tavaraa on toimitettu oikea määrä (ammattirakentajien hukka on niin pientä että meillä on jäänyt yli juuri laskennallisen hukkaprosentin määrä tavaraa!). Meillä tuli reklamaatio vääränlaisista väliovien heloista ja sen hoiti myyjä (meidän ei itse tarvinnut pistää rikkaa ristiin asian hyväksi) ja saimme uudet helat pikaisesti. Asiakaspalvelu Kuusamon päässä on ollut aina palveluhenkistä ja ystävällistä. Rakenteellisissa yksityiskohtakysymyksissä on voitu soittaa suoraan rakenteet suunnitelleelle insinöörille ja neuvot on annettu heti. Ja ennen muuta: puutavara on erinomaista. Rakenteet on suorastaan ylimitoitettu, kaikki on vankkaa ja jykevää. Meille tuli kuusipuuta mutta mitä olen katsellut noita tavarapakettiemme tukena olleita mäntypuisia tukikappaleita, niin puheet Kuusamon mäntyhirren erinomaisuudesta eivät liene yhtään liioiteltuja, sillä sydänpuun osuus on melkoinen jopa tuollaisessa "roskatavarassa" ja puun syyt ovat erittäin tiukassa. Puu on hyvin pihkaista mikä on puulle hyvä ominaisuus. Salvoseristeisiin on kiinnitetty huomiota ja eristeratkaisu on mielestäni parempi kuin Finnlamellin "kuminauhaviritelmä".
Ja arvaappa mitä? Kuusamo teki reilusti heti ensimmäisellä tarjouskierroksella huomattavasti edullisemman tarjouksen kuin muut eivätkä toiset pystyneet kirimään edes toisella kierroksella. Kuusamolta saatiin myös tyylikkäimmät sisustusratkaisut - Finnlamelli yritti muun muassa tarjota mdf-väliovia siinä missä Kuusamo heitti heti massiivipuuta kehiin. Kenellä muulla on valikoimassaan yhtä hienot niklatut messinkihelat, joilla on vielä 10 vuoden toimintatakuu?
Eli suosittelen todella sinne Kuusamon suuntaankin kysymään. Se on sentään suomalaista puuta eikä venäläistä niin kuin F.lamellilla käsittääkseni toisinaan on.- aloittaja
Jotenkin tuntuu (vai olenko väärässä ) että olet Kuusamon hirsitalon myyjä ?
Anteeksi jos olen väärässä,vaikuttaa kirjoituksesi liian erinomaisen hyvältä ollakseen totta.
Mutta otan yhteyttä tehtaaseen,katsotaan miten asiat etenee.
Kiitos kirjoituksestasi. - omaa tehdään paraikaa
aloittaja kirjoitti:
Jotenkin tuntuu (vai olenko väärässä ) että olet Kuusamon hirsitalon myyjä ?
Anteeksi jos olen väärässä,vaikuttaa kirjoituksesi liian erinomaisen hyvältä ollakseen totta.
Mutta otan yhteyttä tehtaaseen,katsotaan miten asiat etenee.
Kiitos kirjoituksestasi.No ymmärrän kyllä että saattoi kuulostaa myyjän puheelta, mutta ei se sitä ollut, vaan olen vaan oikeasti tyytyväinen asiakas. Luin kyllä Kuusamo-hirsitaloista kokemuksia täältä netistä ennen hankintaa ja täällä oli negatiivisiakin kokemuksia ko. firmasta, joten minun hyvät kokemukset ei välttämättä ole kaikkien hyviä kokemuksia, mutta meillä on mennyt loistavasti ja ollaan tyytyväisiä. Myös isäni kaveri, joka on parikymmentä vuotta pystyttänyt hirsikehikoita, oli sanonut isälleni että Kuusamo on hänen mielestään erinomainen hinta - laatu-suhteeltaan ja että jotkin rakenteet on muihin verrattuna jopa vähän "ylimitoitettuja". Tietysti sitä saa, mitä tilaa - meillä on tarkka tieto haluamistamme rakenneratkaisuista koska mies on ammattirakentaja.
Mutta sen sanon että päädytpä kauppoihin minkä firman kanssa vain, niin pidä huoli, että kauppasopimukseen tulee kirjallinen maininta, että puutavarat toimitetaan kahdessa erässä: ensin väliseiniin asti ja sitten toisessa erässä sisustustarvikkeet. Muuten makuutat sisustuksia turhaan tontilla. Vaikka myyjä lupaisi suullisesti kaksi toimituserää, älä usko puheisiin, vaan se pitää saada paperilla. Muuten ne tekee niin, että ne tuo kaiken yhdellä kertaa koska se on niille yksinkertaisempaa. Kun tilaat kahdessa erässä, Kaukokiito tuo loput. Joillekin oli käynyt tuo virhe just Kuusamon kanssa joten itse tiesin välttää ja myyjä vähän nihkeesti kirjasi ehdon kauppasopimukseen, mutta nytpä ei ole sitten tarvinnut asiasta tapella. Mielellään toimitussopimukseen kaikki yksityiskohdat kirjallisesti ylös.
Ei muuta kuin lykkyä, mihinpä sitten päädytkin. - aloittaja
omaa tehdään paraikaa kirjoitti:
No ymmärrän kyllä että saattoi kuulostaa myyjän puheelta, mutta ei se sitä ollut, vaan olen vaan oikeasti tyytyväinen asiakas. Luin kyllä Kuusamo-hirsitaloista kokemuksia täältä netistä ennen hankintaa ja täällä oli negatiivisiakin kokemuksia ko. firmasta, joten minun hyvät kokemukset ei välttämättä ole kaikkien hyviä kokemuksia, mutta meillä on mennyt loistavasti ja ollaan tyytyväisiä. Myös isäni kaveri, joka on parikymmentä vuotta pystyttänyt hirsikehikoita, oli sanonut isälleni että Kuusamo on hänen mielestään erinomainen hinta - laatu-suhteeltaan ja että jotkin rakenteet on muihin verrattuna jopa vähän "ylimitoitettuja". Tietysti sitä saa, mitä tilaa - meillä on tarkka tieto haluamistamme rakenneratkaisuista koska mies on ammattirakentaja.
Mutta sen sanon että päädytpä kauppoihin minkä firman kanssa vain, niin pidä huoli, että kauppasopimukseen tulee kirjallinen maininta, että puutavarat toimitetaan kahdessa erässä: ensin väliseiniin asti ja sitten toisessa erässä sisustustarvikkeet. Muuten makuutat sisustuksia turhaan tontilla. Vaikka myyjä lupaisi suullisesti kaksi toimituserää, älä usko puheisiin, vaan se pitää saada paperilla. Muuten ne tekee niin, että ne tuo kaiken yhdellä kertaa koska se on niille yksinkertaisempaa. Kun tilaat kahdessa erässä, Kaukokiito tuo loput. Joillekin oli käynyt tuo virhe just Kuusamon kanssa joten itse tiesin välttää ja myyjä vähän nihkeesti kirjasi ehdon kauppasopimukseen, mutta nytpä ei ole sitten tarvinnut asiasta tapella. Mielellään toimitussopimukseen kaikki yksityiskohdat kirjallisesti ylös.
Ei muuta kuin lykkyä, mihinpä sitten päädytkin.Neuvoista olenkin ilmoittanut maililla ,että ottavat yhteyttä Kuusamosta yhteyttä.
- rakentajareiska
erittäin hyviä kokemuksia! Kyseessä suomen suurin valmistaja ja laatu hyvää! suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468