AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Finnlamelli, kokemukset

Finnlamelli, kokemukset

24 Vastausta 3 332 Lukukertaa
Kaivattaisiin kokemuksianne Finnlamellista. Kertokaa miten on projektit onnistuneet ko. toimittajan kanssa.

Suunnitteilla teettää eräs loma-asunto heidän mallistostaan tulevana suvena, kohta pitäis tehdä ratkaisuja puoleen tahi toiseen (myös Kontion kanssa neuvoteltu).

Laatu ja pitkä kokemus

Finnlamelli on laatutoimttaja.
Markkinaosuus korkein ainakin Pohjanmaalla.
Minulee tuli Finnlamellilta vime kesänä 25m2 saunamökki. Toimitus oli ajoissa ja kaikki muuten ok, paitsi että ikkunat tulivat 3vk myöhässä ja niissäkin oli vielä kaksi virhettä ja menivät uudelleen toimitukseen. Muuten laatu ja palveluhenkisyys olivat kaikin puolin kohdallaan.

Maan Muista myös maanhonka. kantsii kysyä myös sieltä tarjousta.

Markkinaosuus

FINNLAMELLILLA 5%,KONTIOLLA LÄHES 30%. Valitse Kontio niin hommat pelaa ja tulee kamat tontille silloin kun on sovittu.

Finnlamelli

Kaksi kertaa tehty kaupat ja nyt näyttää tulevan kolmas kerta.Tuskin tekisin kolmatta kauppaa jos olisi jotain hampaan kolossa.

Mitä hirsipaksuutta käytit?

Mistä paksuudesta olet tehnyt nuo kaksi rakennusta ja mistä tulee kolmas? Onko ok-taloja vai vapaa-ajan asuntoja? Onko hirren paksuusvalinta ollut mielestäsi onnistunut?

Minulla olisi tulossa vapaa-ajanasunto n. 60 m2 matalalla nukkumaparvella, lähinnä kesäkäyttöön ja satunnaisesti myös talviviikonloppuja ja lomia siellä olisi tarkoitus viettää, lamellihirrestä 164 x 260 mm tai vaihtoehtoisesti aavistuksen paksummasta eli 180 x 260 mm. Hintaeroa noille minun kohteessani jäisi noin pari tonnia. Lämpöasioiden suhteen noilla ei käytännössä liene mitään merkittävää eroa, ero tulisi lähinnä esteettisyydestä eli tuo paksumpi olisi symmetrisempi ainakin minun mielestä. Toisaalta parilla tonnilla nakertaa jo kummasti jotain muuta nurkkaa mökissä ;=)

Jouluja!

Finnlamelli

Mökki rak.-88 88mm lamelli+4" eriste+hirsipaneli.Omakotitalo rak.-02 112mm lamelli +5" eriste (selluvilla).Jos laitat eristeet puhallusvilla on hyvä, asennus n.4-5tuntia (seinät+yläpohja)Tuleva Saunamökki (ei Sähköä ) 88mm lamelli,tai 112mm ei villaa seiniin

Puukuitua peliin

Joo, puukuitueristeet (selluvillat) on tarkoitus puhalluttaa, kattoon 300 mm ja lattiaan (laattapohja) 120 mm sekä välipohjaan sauna-kh-osaston päälle 100 mm.

Ei tule sähköjä ainakaan aluksi minullekaan, kun niitä ei ole järkevään hintaan saatavissa. Varustan kuitenkin sähkösysteemit valmiiksi tulevaisuutta varten, käytän aurinkopaneelien voimalla mökkisähköjä sikäli kun tuo systeemi kykenee "voltteja" kehitäämään.

Finnlamellin myyjä on kyllä ollut kiitettävän aktiivinen ja asiantunteva, antanut kullanarvoisia vinkkejä mm. aliurakoitsijoista ja ylipäätään projektiin liittyvistä käytännön seikoista. Olen aina ollut sitä mieltä että aktiivinen myyjä tekee kaupat, näin näyttäisi käyvän tässäkin tapauksessa. Vrt. Kontio, jolta myös kysyin tarjousta, teki kyllä tarjouksen mutta siihen meni pari viikkoa. Pyysin lisäselvityksiä ja pieniä muutoksia, mutta nähtävästi siinäkin menee se pari viikkoa.. Heillä lienee kädet täynnä töitä, ettei pienet mökkiasiakkaat niin jaksa kiinnostaa?

Finnlamellin kehikossa on hirret ylös asti myös päätykolmioissa, esim. Kontiolla päätykolmiot tehdään villa-levy-paneeli systeemillä. Liekö tuolla käytännön merkitystä, mutta jotenkin tuo FL:n malli on minusta parempi.

Teitkö rakennukset laatta- vai rossipohjalle? Rossisysteemi tulee kalliimmaksi, mutta saattaisi pitemmässä juoksussa olla parempi, tiedä häntä? Aattelin kuitenkin laattaperustusta, kunnolla tehtynä tuskin tulee ongelmaa soramaalle tehtynä.

Väärätieto

Kyllä Kontiolta saa myös ylös saakka (päätykolmiot) hirrellä,sinulla on asiasta väärää tietoa. Olen ostanut kaksi mökkiä Kontiolta ,viimeinen tulee 7/2011, ja on täyshirrestä ylös saakka.

Kerropas minkä takia

rossipohja tulisi kalliimmaksi, ei ymmärrä.

Ollaan

Finlamelli --- kaikki ok.
Kannattaa harkita tarkkaan millaisen toimituksen ottaa Finnlamellin kautta. Meillä menossa omakotitalon rakentaminen, joten kokemukset ovat tuoreita.

Hirret ovat kohtuu hyviä, mutta lautatavaraa näköjään todella huonoa. Meillä suurin osa laudoista kieroja vänkyröitä ja myös ihan ihme mittaa, jolloin tulee paljon hukkaa. Ja uutta kunnon tavaraa ei tahdo saada tilalle sitten millään keinoilla.
Samoin rautakauppatavara on ala-arvoista.

Ottakaa pelkkä hirsirunko Finnlamellilta ja hankkikaa kaikki muu tavara itse jostain muualta.
Ihan samaa mieltä. Kaksi vuotta sitten talo valmistui ja karmeeta lautatavaraa saatiin (mettää monessakin laudassa). Lisäksi sisäpuolella nyt hirsien väliset saumat isolla "raolla". Juuri eilen kävi eräs asiantuntija katsomassa tilannetta. Saas nähdä mitä tehdään.
meillä otettiin täydellinen puuosatoimitus ja ainoastaan hirsipaneelissa oli pikkuisen raakkia ja kunnollista paneelia saatin suhtnopeasti tilalle, itse ainakin voin suositella.
FInnalmeli ei ota vastuuta teoistaan, minulla tosi huonoja kokemuksia. Annan varmaan julkisuuteen tämän projektin, yritetään väsyttää olemalla vastaamatta reklamaatioon, kun pitäisi sopia väärin tehdyn työn korjauksista. Kulunut jo yli vuyosi eikä mitään tapahdu...
Meillä 2010 rakennettu kyseisen toimitajan lamellihirsitalo. Hirret halkeilleet aika paljon liimasauman vierestä. Toimittajan edustaja kävi paikalla ja totesi että onneksi olet maalannut peittävällä maalilla, Virtasen neljän öljyn maalilla, oikeassa oli. Täytyy maalata toisen kerran vielä niin raot vähenee.
Meidän huvila (180x260 mnäntylamellihirsi) valmistui syksyllä 2011 ja ainakaan pariin vuoteen ei mitään isompia halkeamia ulospäin (siis näkyviä) ole tullut esiin. Lamellihirsihän halkeilee sisäänpäin, sen näkee hirsien päädystäkin helposti. Puun halkeamista ei voi välttää, johonkin päin se aina halkeaa.

Omani olen käsitellyt ulkopuolelta kertaalleen värittömällä kalvoa tekemättömällä puunsuoja-aineella ja toisen kerran sävytetyllä versiolla. En aio käsitellä sitä peittävällä maalilla tai aineella koskaan. Ainakin toistaiseksi olen ollut Finnlamellin laatuun erittäin tyytyväinen. Huvila on talvet kylmillään ja mitään ongelmaa ei ole tullut esiin.
Olemme juuri viime metreillä Koivurannan hankinnassa FL:lta. Mitä kannattaisi huomioida ennen kaupan tekoa? TArjoukset pyydetty täydellä toimituksella, mutta kokoamisen tekee eri yritys...
FL:n toimitus sisälsi puutavaraa reilusti ainakin meidän toimituksessa. Kuitenkin pari nippua lattialankkua oli kolahtanut johonkin matkalla ja se huomattiin vasta lattiantekovaiheessa. Saatiin sovittua että voidaan hakea vastaavaa tavaraa lähistön puutavaraliikkeestä joka laskuttaa FL suoraan. Tämä sujui FL: n kanssa ilman hankaluuksia vaikkei ollut sovittukaan etukäteen. Mutta voihan tuostakin sopia.

Muutenhan se sopimus heillä on tarkkaan yksilöity. Meillä oli asennus mukana paketissa ja kaikki sujui sopimuksen ja aikataulun mukaan hienosti.
käyppä vaikka www.mainiotalo.fi kannattaa ottaa yhteys
Hienoa! Kiitos tiedosta. Eli levollisin mielin voimme siis jatkaa unelmamme toteuttamista.
Hei "Tiedonjyvätkasaan"
Miten teidän projekti eteni? Meillä on alkanut kiinnostamaan FL:n talo, ja kaipaisin lisää kokemuksia.
Meillä siitä tuli juuri sellainen kokonaisuus kuin haluttiin..
Toimitusaikataulut on ajoissa, kuten myös laskutuskin. Tavarat ovat todella laadukkaita, mutta virheiden korjaukset ovat todella kiven alla, vaikkakin rakennusvirheet olisivat selkeitäkin. Meillä oli Pirtti topissa n. 11kk, ja saatiin vasta liikkeelle kun aloimme oikeustoimet. Korjaussuunitelma tuli Finnlamellilta, ja hyväksymisemme jälkeen sieltä ilmoitettiin meille, että korjaustoimenpide on ylimitoitettu, emmekä aloita korjauksi. Pystyttäjien kanssa pitää olla tarkkana, muuten ok.
 /   /  / Finnlamelli, kokemukset

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta